Puulämmitys

puu

Ihmettelen teitä maamiehet ja naiset. Miksi niin kovin usein päätoimisten tilallisten kiinteistöjen lämmitys on sähköllä tai öljyllä. Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?

Tukkipuusta saa kolminkertaisen hinnan polttamalla kuin myymällä yhtiölle.

8

1428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?

Arvaa miksi?

• ropsi

Itse kyllä poltan haketta siis puuta lämmitykseen ja käyttöveteen myös navettaan . mutta en kyllä laittaisi puulla tai hakkeella toimivaa kuivaajaa ,koska se olisi kallis ja suuritöisempi ja ennenkaikkea vaarallisempi paloturvallisuuden kannalta. Hakekattila ja stokeri olisi ainoa järkevä automatisoinnin kannalta ,koska muistan ne ajat kun kuivattiin halkouuneilla . Siinähän on yksi mies jatkuvasti puita uuniin lappaamassa ,joten ei ei ja ei

• puu

Tähän mennessä annetut vastaukset ovat juuri sellaisia kuin pelkäsinkin. Täysin Neuvostoliiton aikaisia mielipiteitä.

Itse olen melko vaativassa työssä tilan ulkopuolella ja silti lämmitän puulla ja jopa kuivaan viljaa puulämmöllä. En kuivaa viljaa pihalla olevalla nuotiolla, vaan tavallisessa öljylämmitteisessä kuivurissa, johon voin johtaa myös puulla tuotettua lämpöä.

Tähän asti olen puolustellut viljelijöitä, mutta näiden päätoimisten viljanviljelijöiden kiireitä en kyllä ymmärrä.

• ilmeisesti liian halpaa, ajan kanssa puukin voi ruveta olemaan ihan tosissaan varteenotettava vaihtoehto.Ja niinkuin sanoit,Kyllä se onnistuu jo nykyäänkin ,mutta kieltämättä ei ole aivan yhtä helppo kuin öljy.

• Ropsi

mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta

• Jyvä
        Ropsi kirjoitti:

mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta

on jo melkeen keksitty.
        osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
        http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
        mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana....

• ropsi
        Jyvä kirjoitti:

on jo melkeen keksitty.
        osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
        http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
        mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana....

Riippuu kuivurin paikasta ja etäisyydestä miten mikäkin toimii. Meillä porukan kuivaaja keskellä ja kaukana kaikesta

• arii

mulla on ollut nyt kolmisen vuotta kuivaaja käytössä ja laskin silloin että oli tehny noin 100 tuhatta markkaa lisää hintaa toimiva hake tai turpeella toimiva järjestelmä.... ei vaan kannata vielä näillä öljyn hinnoilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4834
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2004
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1946
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      680
      1906
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1841
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe