Pelastin porukoiden pihamaalta lehtokotilon, jota olisi muuten kohdannut eutanasia. Sehän on vieraslaji Suomessa, eikö, ja siksi haitallinen luonnossa? Lueskelin kotiloista netistä, ja ilmeisesti on ok pitää tätäkin lajia lemmikkinä? Ainakin se on ollut virkeän oloinen ja yllättävän kiinnostunutkin esim mun sormista :D ja sille tarjotuista ruuista. Kalkkia ryhtyi syömään oikein innolla. Aivan erikoinen eläin ja yllättävän koukuttavaa sen seurailu. Se asustaa mulla faunaboksissa/jyrsijöiden kuljetusboksissa.
En tosiaan oikein mitään tiedä kotiloiden käyttäytymisestä, joten jäin ihmettelemään, että miksihän se kiersi juuri kuorensa ympäri ees taas päätään liikutellen? Ihan kuin se nuolisi kuortaan niin kuin kissa turkkia. Ei kai se syö kuortaan? Suihkutin sitä juuri, eli voisiko se nuolla vettä kuoresta?
Varmaan tulen tänne esittämään vielä monta tyhmää kysymystä tulevaisuudessa xD
Tuore lehtokotilon omistaja päivää
Anonyymi
1
671
Vastaukset
- Anonyymi
Ai niin, vielä että miten lehtokotilo näkee tai havaitsee asiat ympäristössään? Onko niillä hajuaistia, kuuloaistia..? Ja voiko se vahingoittua jos sen antaa madella kädelle? Se olisi halunnut jo kiivetä pariin otteeseen sormelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657