Shabbat shalom!

Unohtui eilen illalla laittaa tänne ennen auringonlaskua, mutta laitetaan nyt - Shabbat shalom, eli sapatin rauhaa teille kaikille!

Jo luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän. (1. Moos. 2:2-3; 1. Aik. 17:27)
Kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatinpäivä. (2. Moos. 20:8)
Herran juhlapyhistä ensimmäinen on sapatti. (3. Moos. 23:3)
Jeesus itse pyhitti sapatinpäivän. (Lk. 4:16; 4:31; 13:10; 23:56)
Jeesus opetti, että sapatti on ihmistä varten. (Mk. 2:27)
Jeesus on sapatin Herra. (Mk. 2:28)
Jeesus opetti, että hän ei tullut kumoamaan lakia, eikä laista katoa pieninkään piirto. (Mt. 5:17-19)
Apostoli Paavali pyhitti sapatinpäivän, samoin kaikki apostolit. (Apt. 13:14; 13:42,44; 16:13; 17:1,2; 18:4)
Paavali ei koskaan kumonnut lakia. (Room. 3:31)
Heprealaiskirjeen kirjoittajan mukaan sapatinpäivä pysyy Jumalan kansalle. (Hepr. 4:9)
Jesajan mukaan sapatti on suuri ilon päivä. (Jes. 58:13-14)
Jesajan mukaan lopun aikoina kaikki liha tulee sapattina kumartamaan Jehovaa. (Jes. 66:23)

Miten kukaan voi väittää, että Jumalan suuri lahja, sapatinpäivä, suuri ilon, levon ja rauhan päivä, ei mukamas kuule meille uuden liiton uskoville? Lainattu sivustolta http://sapatti.fi/sapatti-101/

23

846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristitty.netin tapana on pyhittää sapatti kirjoittelemalla tänne homostelusta.

• Anonyymi

Tämä on Hämeen Messiaanisten tapa pyhittää sapatti.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on Hämeen Messiaanisten tapa pyhittää sapatti.

Ja Hämeen Helluntailaisten tapa pyhittää sapatti on... Ainiin, teillä raukoilla ei ole sapattia, että tiedä mitään sapatin ilosta ja levosta, te ressukat teette työtä 247 koska teille on joka päivä lepo Jeesuksessa.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Ja Hämeen Helluntailaisten tapa pyhittää sapatti on... Ainiin, teillä raukoilla ei ole sapattia, että tiedä mitään sapatin ilosta ja levosta, te ressukat teette työtä 247 koska teille on joka päivä lepo Jeesuksessa.

Sinulla näkyy olevan katkeraa iloa.
        Ihmeellistä iloa???
        Onneksi et voi kivittää iloisesti meitä sapatin rikkojia.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Kristitty.netin sapatin lepo on kytätä suomi24:n keskusteluja 15 min välein.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Ookkonä adventisti?

• Anonyymi kirjoitti:

Ookkonä adventisti?

Luulisi, että mut tunnetaan jo tällä foorumilla. Musta levitetään valhetta, että mulla olisi menossa jo neljäs uskonto, mikä ei pidä paikkaansa. Olen 30 vuotta elämästäni elänyt hartaana viidesläisenä luterilaisena, niin Opko, Sley, Kansanlähetys kuin Raamattuopistokin ovat tuttuja entisestä elämästäni. Sitten keväällä 2015 luin Raamatustani, että meidän tulee pyhittää sapatinpäivä, pitää kiinni ruokasäädöksistä ja noudattaa Tooran pienimpiäkin käskyjä. Olenko kristitty, messiaaninen vai juutalainen, se on aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.

Nykyään sanoisin olevani uskonnoltani lähimpänä juutalaisuutta. Mutta adventistit ovat oikeassa sapatista, mutta se ei tee minusta adventistia, Jehovan todistajat ovat oikeassa kolminaisuudesta, mutta se ei tee minusta Jehovan todistajaa.

Vastaako tää kysymykseesi?

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Luulisi, että mut tunnetaan jo tällä foorumilla. Musta levitetään valhetta, että mulla olisi menossa jo neljäs uskonto, mikä ei pidä paikkaansa. Olen 30 vuotta elämästäni elänyt hartaana viidesläisenä luterilaisena, niin Opko, Sley, Kansanlähetys kuin Raamattuopistokin ovat tuttuja entisestä elämästäni. Sitten keväällä 2015 luin Raamatustani, että meidän tulee pyhittää sapatinpäivä, pitää kiinni ruokasäädöksistä ja noudattaa Tooran pienimpiäkin käskyjä. Olenko kristitty, messiaaninen vai juutalainen, se on aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.

Nykyään sanoisin olevani uskonnoltani lähimpänä juutalaisuutta. Mutta adventistit ovat oikeassa sapatista, mutta se ei tee minusta adventistia, Jehovan todistajat ovat oikeassa kolminaisuudesta, mutta se ei tee minusta Jehovan todistajaa.

”aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.”

Tuo lause on ratkaiseva, jos kerran siihen uskot, että Jeesuksen veressä on pelastus.

• Anonyymi kirjoitti:

”aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.”

Tuo lause on ratkaiseva, jos kerran siihen uskot, että Jeesuksen veressä on pelastus.

Oikeaoppinen usko ei meitä pelasta, emme pelastu sen takia, että allekirjoitamme jonkin kirkkoisien runoileman uskontunnustuksen opinkappaleet, emme pelastu oikeaoppisen helluntailaisten aikuisten upotuskasteen ansiosta, emme pelastu syömällä Jeesuksen ruumista ja verta, emme pelastu mihinkään kirkkoon kuulumalla, emme pelastu maksamalla kymmenykset, emme pelastu istumalla kirkon penkissä sunnuntaina kuuntelemassa liirumlaarumeita, me pelastumme yksin Jumalan armosta.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Kristitty.net ei ole tehnyt parannusta.
        Hänen on pakko pitää vauvakastetta raamutumlisena.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristitty.net ei ole tehnyt parannusta.
        Hänen on pakko pitää vauvakastetta raamutumlisena.

Mulla tää kaste ja sakramentit ovat täysin toisarvoisia asioita. Oikeaoppinen helluntailaisten aikuisten upotuskaste pelastaa meidät yhtä vähän kuin luterilaisten vauvakaste. Olen jyrkästi kaikkia sakramentteja vastaan. Jos kiinnostaa, voit lukea enemmä aiheesta tästä: http://kristitty.net/blog/miksi-kaannyin-kristitysta-juutalaiseksi/#chapter7

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Mulla tää kaste ja sakramentit ovat täysin toisarvoisia asioita. Oikeaoppinen helluntailaisten aikuisten upotuskaste pelastaa meidät yhtä vähän kuin luterilaisten vauvakaste. Olen jyrkästi kaikkia sakramentteja vastaan. Jos kiinnostaa, voit lukea enemmä aiheesta tästä: http://kristitty.net/blog/miksi-kaannyin-kristitysta-juutalaiseksi/#chapter7

Sinä olet todella harhaoppinen eksyttäjä. Jos ei ota oikeaoppista uskovien upotuskastetta, ei saa syntejään anteeksi. Niin se on.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet todella harhaoppinen eksyttäjä. Jos ei ota oikeaoppista uskovien upotuskastetta, ei saa syntejään anteeksi. Niin se on.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Sä voit toki uskoa, että helluntailaisten oikeaoppinen aikuisten upotuskaste pelastaa. Se ruokkii vain lihaa. Se on tekojen kautta pelastumista - minä itse uskon ja kipuan kastealtaaseen ja Jumala pelastaa minut kasteen kautta. Itse pidän täysin mahdottomana sitä ajatusta, että pelastuisimme kirkon papin suorittaman riitin kautta. Joten kaste - se on mulle aivan se ja sama.

• Taisi osua ja upota? Teille hellareilla ei ole mitään hajua, miten vastata näihin aloituksen teeseihin. Luette Raamatustanne, että sapatti on pyhä ikuisesti ja se ahdistaa teitä. Ette tiedä mitä vastata. Googlaatte saarnaajienne opetuksia sapatista, eikä heillä ole mitään vastauksia.

Mitä jos myöntäisitte, että sapatinpäivä on suuri ilon, levon ja rauhan päivä, Jumalan lahja meille ihmisille ja pyhä ikuisesti?

• Anonyymi

Ei ole ihme, että kristityt alkoivat kokoonttua sunnuntaina, kun piti pelätä murhanhimoisia sapattikiihkoilijoita.
      Jeesuskin härnäsi heitä, mutta se aiheutti sen että sapattikiihkoilijat tappoivat hänet.

• Kerrotko missä kohtaa Raamattua kerrotaan kenenkään pyhän koskaan pyhittäneen sunnuntain? Luku ja jae kiitos.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Kerrotko missä kohtaa Raamattua kerrotaan kenenkään pyhän koskaan pyhittäneen sunnuntain? Luku ja jae kiitos.

late, olet jumalaton ja uskosta osaton, eikä Jeesus ole puhdistanut sisintäsi. ET OLE PYHÄ, VAAN PAHUUDESTA. Raamattu sanoo: Ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Lain teot eivät perustu uskoon.
        Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
        Jumala loi myös viikon ensimmäisen päivän.
        Mutta se sapatti, josta aloit riekkumaan on Saturnuksen päivä. Saturnus on taasen yksi saatanan muodoista.

• Anonyymi kirjoitti:

late, olet jumalaton ja uskosta osaton, eikä Jeesus ole puhdistanut sisintäsi. ET OLE PYHÄ, VAAN PAHUUDESTA. Raamattu sanoo: Ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Lain teot eivät perustu uskoon.
        Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
        Jumala loi myös viikon ensimmäisen päivän.
        Mutta se sapatti, josta aloit riekkumaan on Saturnuksen päivä. Saturnus on taasen yksi saatanan muodoista.

Hallelujaah! Lain teot eivät perustu uskoon, täten saa harrastaa homoseksiä, sekaantua eläimiin, ottaa tatuointeja ja polttaa lapsiaan Molokille, lain teot eivät perustu uskoon!

Vai miten se meni?

Jo luomisviikolla Jumala itse pyhitti ja siunasi sapatinpäivän. Kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatinpäviä, viikon seitsemäs päivä, ei sanaakaan mistään Saturnuksesta.

• Anonyymi

Missä kohtaa raamattua kehotetaan äidinkielenään muuta kuin hepreaa puhuvia ottamaan käyttöönsä hepreankielisiä sanontoja?
      Ts. missä kohtaa raamattua sanotaan, että Jumala ei voi täydellisesti pelastaa niitä, jotka puhuvat ainoastaan äidinkieltään?

Jos ei missään, niin mitä muuta tuo sinun hepreahölinäsi on kuin erikoisuuden tavoittelua?

• Heprea on pyhä kieli. Maailma luotiin hepreankielellä. Koko Raamattu on kirjoitettu alkujaan hepreaksi. No mitä nyt Uusi testamentti mahdollisesti kreikaksi, mutta heprea on silti pyhä kieli. Jokainen ymmärtää mitä "Shabbat shalom!" tarkoittaa - "Sapatin rauhaa!" Saa puhua äidinkieltään. Ja saa ylistää hepreaksi. Heprean opiskelu kannattaa - voi lukea Vanhaa testamenttia alkukielellä. Oma hengellinen elämä rikastuu suuresti, kun opiskelee hepreaa, pyhää kieltä. Sanotko itse Amen? Käytät hepreankielistä sanontaa. Mitä pahaa on siinä, että käyttää hepreankieltä?

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Heprea on pyhä kieli. Maailma luotiin hepreankielellä. Koko Raamattu on kirjoitettu alkujaan hepreaksi. No mitä nyt Uusi testamentti mahdollisesti kreikaksi, mutta heprea on silti pyhä kieli. Jokainen ymmärtää mitä "Shabbat shalom!" tarkoittaa - "Sapatin rauhaa!" Saa puhua äidinkieltään. Ja saa ylistää hepreaksi. Heprean opiskelu kannattaa - voi lukea Vanhaa testamenttia alkukielellä. Oma hengellinen elämä rikastuu suuresti, kun opiskelee hepreaa, pyhää kieltä. Sanotko itse Amen? Käytät hepreankielistä sanontaa. Mitä pahaa on siinä, että käyttää hepreankieltä?

"Heprea on pyhä kieli" muistuttaa turhan paljon muslimien väitettä "Arabia on pyhä kieli".

• Anonyymi

Todistelusi sapatinvietosta eivät vakuuta Jeesuksen omia, vaan näyttävät tietämättömyytesi Sanasta. Kopiot suoraan netistä?
      Esimerkiksi Apostolien teot 16:13 ole todiste sapatin pyhittämistä, vaan päinvastoin sen kuin lauantai oli vain yksi viikon päivistä, jota Paavali ei erityisesti erottanut tai pyhittänyt.
      Jos jos tietäisit edes hiukan ja aivan vähän Sanan totuutta, niin huomaisit Paavalin toimineen täysin samoin muinakin viikonpäivinä ja menneen rukouspaikalle, ei ainoastaan sapattina, vaan niin kuin Sana todistaa. Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar... Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia.
      Paavali julisti evankeliumia rukouspaikalla lauantaina, mutta voi Sanan perusteella sanoa hänen julistaneen evanliumia myöl heti viikon ensimmäisenä päivänä, sunnuntaina.

• Montako kertaa apostolien teoissa mainitaan sapatinpäivä, versus sunnuntai?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70