Ehdotuksia kaivataan!

Pientilallinen

Onko teillä ehdotuksia elinkeinon harjoittamisesta pientilalla? Mitä kannattaa tehdä, kun peltoala on noin 10 ha. Metsää on aika paljon enemmän. Aluksi ajattelin jotakin lihakarjaa, joka voisi olla ulkona ympäri vuoden (tietysti mahdollisuus päästä jonkinlaiseen tuulen suojaan...). Osa voisi käyskennellä metsässäkin, ja naapurilta saisi ostettua rehua elikoille. Sitten on harkittu myös jonkinmoista pientä kylmäpihattoa, joka olisi rakennettu oman metsän puista halvalla. Myös kasvinviljelyä on harkittu. Vaimolla olisi vakituinen työ, ja isäntä viljelisi tilalla. Onko ehdotuksia tai kannanottoja omiin ideoihini?

4

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukka

Lihakarjaa ei kannata alkaa pitämään,se ei tuota mitään ja sitoo kaiken ajan kiinni tilaan.Pihattoa ei kannata rakentaa,täytyisi olla ainakin 100 elukkaa.Lisää miinusta tekee siihen tuo naapureilta ostettu rehu.Oma ehdotukseni on,että pidät harrastuksena viljatilaa,hoitelet metsiäsi hyvään kasvukuntoon.Jos aika ei kulu jostain syystä,niin sitten vaan vieraalle pätkätöihin!

• ja viljele pellolla sitä mihin on koneet jo valmiina (jos on?).Tukihommat muuttumassa, joten panosta mieluummin sinne metsän puolelle jalosta sitä puolta pitemmälle, voi jäädä enemmän käteen ja pienemmillä panoksila.

• ehtotelma

Kaiva siihen suuret kellaritilat/oikein luolasto ja ala viljelemään sieniä. Niillä on kova kysyntä maailmalla.

Näin tehden voit vielä hyödyntää pellot pinnalta jotain eksoottista viljellen. Kaikki outo menee kansaan kuin häkä ja ovat he halukkaita maksamaan mitä hyvänsä siitä.

Voisit myös laittaa sen nurmelle ja antaa golffareiden hakata siinä pallojaan harjoitusmielessä. Hekin maksavat mitä hyvänsä pelipaikasta vaikkei se täysikokoinen kenttä olisikaan.

Teetpä pinnalla mitä vain niin maan uumenissa kuitenkin kasvaa ja kypsyy arvokkaita sieniä pienellä työllä.

• Nähty on

Unohda sienet hyvä mies !

Jumalauta mikä työmaa. Nähty on, että on kova työ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4834
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2004
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1946
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      680
      1906
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1841
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe