Vaativatko Biopankit suostumuksen näytteiden tallentamiseen vai onko oletus että mikäli henkilö ei tätä erikseen kiellä niin tallentavat näytteitä automaattisesti?
Kiitos
Biopankki näytteiden tallennus?
5
911
Vastaukset
- Anonyymi
Biopankkiin taidetaan niitä näytteitä kerätä juurikin tallennettaviksi.
Käyttävät sitten tarpeen mukaan, mihin tutkimuksiin tms. tarvitsevatkaan.
Eihän siinä ole järkeä, että otettaisiin näytteet, ja heitettäisiin samantien pois. - Anonyymi
Kysymys olikin että tallentavatko näytteet automaattisesti ilman että henkilö on kieltänyt näytteiden tallentamisen?
- Anonyymi
Tallennetaanhan ne, jos ei kerran ole kieltänyt.
Ja luulisin, että tallennetaan automaattisesti.
- Anonyymi
Käsittääkseni eivät tallenna ilman erikseen annettua lupaa mitään näytteitä, eivätkä terveydenhuollon ammattilaiset käytä näytteitä muihin tarkoituksiin kuin vain siihen mitä sairautta kulloinkin hoidetaan.
Perustan olettamukseni omaan kokemukseen.
Sairastan kolmea eri sairautta.
Keväällä otettiin verikokeita ja ohutneulanäytteitä niihin sairauksiin liittyen.
Siinä yhteydessä minulta kysyttiin kirjallinen lupa saako näytteet tallentaa biopankkiin. Allekirjoituksissa on sekä minun että sairaalan edustajan nimmarit. Sain oman kappaleen itselleni ja toinen jäi sairaalalle. Omakannassa näkyy tieto siitä että olen antanut luvan Biopankille. - Anonyymi
Juuri siitä syystä suostumus Biopankkiin tallentamiseksi pyydetäänkin.
He jotka eivät halua antaa näytteitä biopankkiin, eivät luonnollisesti kaavaketta edes täytä ja allekirjoita.
Sairauksien takia otettuja verinäytteitä ei talleteta minnekkään, niissä selvitellään vain sairauteen liittyviä kokeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 70820
- 48814
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50685- 33662
- 60659
- 52627
- 50615