Liian pienet turvavälit liikenteessä - laitonta

Anonyymi

Entinen tieliikennelaki 10§ ja nykyinen momentti 20§ ajoneuvojen välisestä etäisyydestä lienee tuntematon turhan monelle.

Turhan moni siis ei pelkää, että nykyauton takakamera kuvaisi perässäroikkujaa ja video lähtisi poliisille rekisterinumeroineen tutkittavaksi? Moni ei taida myöskään tietää, ettei liikenteessä olla koskaan näkymättömiä. Rekisterinumerolla löytyy kotiosoite ja törttöilijän nimi.

Joskus muuten käy ohraisesti, jos pahanmielen osoittaminen liikenteessä muuttuu jollekin arkipäiväiseksi. Päihdekuskeilla on ajotyyli aivan samanlainen, että jokatapauksessa kannattaa ilmoittaa ilman turvaväliä ajavista suoraan poliisille. Se on yksinkertaisesti laitonta.

Hitaammin ajavasta pääsee kyllä edellekin ja mitään miniminopeutta ei varsinaisesti ole olemassa.

Kannattaa ottaa ohjeeksi katuvalojen väli taajamassa ja taas maantiellä 2-3 valopylvästä, niin ajaminen on paljon mukavampaa.

15

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuan tiällä pöljän siilissä olemme pitäneet sopivana turvavälinä kauhan mittaa.

    • Anonyymi

      Ja tiellä matelijalle tiedoksi, että alinopeutta ei ole mutta jos joko tarkoituksella tai tietämättään matelee etanan vauhtia tiellä ja siten aiheuttaa vaaratilanteen tukkimalla liikennettä syyllistyy itse liikennerikkomukseen. Kamerat ne on muillakin ja kyllä sen etanankin matelu saadaan kuvattua ja rekisterinumerot talteen. Luulisi etanankin tajuavan jossain vaiheessa, että kaasuakin saa painaa jos vetää kilometrin mittaisita letkaa takanaan.

      • Anonyymi

        Siitä huolimatta ei saa ajaa takapuskuriin kiinni. Turvaväli on pidettävä aina edelläajavaan riippumatta siitä millaista nopeutta tuo ajoneuvo ajaa.

        Takapuskurissa roikkuva syyllistyy ensisijaisesti itse liikennerikkomukseen. Huomaat myös itsekin, jos joku hidastaa tämä johtuu siitä, että ajat itse takapuskuriin kiinni ja hän ikäänkuin kehoittaa sinua ohittamaan. Kuinka vaikeaa ohittaminen voi olla. Tietenkin ymmärrän, että päihteiden käyttäminen voi vaikuttaa siihen, ettei osata ensinkään pitää turvaväliä, eikä myöskään ohittaa.

        Kannattaa ensiksi itse ymmärtää, että on aina 100% vastuussa toiminnastaan liikenteessä. Hitaampi ajoneuvo tuskin koskaan aiheuttaa vaaratilannetta, koska jokainen on itse suoraan vastuussa ajamisestaan. Toki esimerkiksi traktorit ja mopoautot yms. käsittääkseni ovat velvollisia ajamaan levikkeelle, joka kerta kun takana on jonoutumista. Käsitykseni voi toki olla väärä.

        Hyvä keino perässäroikkujan karistamiseen on alkaa tekemään seuraavaan risteykseen hyvissäajoin pitkää moottorijarrutusta ja vilkku päällä. Alkaa siinä sitten etsimään tienviittaa - höh eikö tämä olekaa se tie. No eipä ole, jatketaan. Aivan normaalia toimintaa tuntemattomissa paikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta ei saa ajaa takapuskuriin kiinni. Turvaväli on pidettävä aina edelläajavaan riippumatta siitä millaista nopeutta tuo ajoneuvo ajaa.

        Takapuskurissa roikkuva syyllistyy ensisijaisesti itse liikennerikkomukseen. Huomaat myös itsekin, jos joku hidastaa tämä johtuu siitä, että ajat itse takapuskuriin kiinni ja hän ikäänkuin kehoittaa sinua ohittamaan. Kuinka vaikeaa ohittaminen voi olla. Tietenkin ymmärrän, että päihteiden käyttäminen voi vaikuttaa siihen, ettei osata ensinkään pitää turvaväliä, eikä myöskään ohittaa.

        Kannattaa ensiksi itse ymmärtää, että on aina 100% vastuussa toiminnastaan liikenteessä. Hitaampi ajoneuvo tuskin koskaan aiheuttaa vaaratilannetta, koska jokainen on itse suoraan vastuussa ajamisestaan. Toki esimerkiksi traktorit ja mopoautot yms. käsittääkseni ovat velvollisia ajamaan levikkeelle, joka kerta kun takana on jonoutumista. Käsitykseni voi toki olla väärä.

        Hyvä keino perässäroikkujan karistamiseen on alkaa tekemään seuraavaan risteykseen hyvissäajoin pitkää moottorijarrutusta ja vilkku päällä. Alkaa siinä sitten etsimään tienviittaa - höh eikö tämä olekaa se tie. No eipä ole, jatketaan. Aivan normaalia toimintaa tuntemattomissa paikoissa.

        Ei kai ne traktorit ja mopoautot muuta joutas tekemäänkään kun seisomaan levikkeellä, hetkessähän niiden taakse muodostuu jono. Niistä jonossa kärsimättömistä stressi-erkeistä se suurin vaara muodostuu kun lähtevät vastaantulijoista piittaamatta ohi, kuten tässä muutama päivä sitten Varkaus - Kuopio välillä, kun mopoauto oli kerännyt taakseen pitkät jonot. Vastaantulijana jouduin jarruttamaan voimakkaasti ja väistämään niin pientareelle kuin ilman ojaanajoa voin, että eräs katumaasturi-erkki pääsi mopoautosta ohi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta ei saa ajaa takapuskuriin kiinni. Turvaväli on pidettävä aina edelläajavaan riippumatta siitä millaista nopeutta tuo ajoneuvo ajaa.

        Takapuskurissa roikkuva syyllistyy ensisijaisesti itse liikennerikkomukseen. Huomaat myös itsekin, jos joku hidastaa tämä johtuu siitä, että ajat itse takapuskuriin kiinni ja hän ikäänkuin kehoittaa sinua ohittamaan. Kuinka vaikeaa ohittaminen voi olla. Tietenkin ymmärrän, että päihteiden käyttäminen voi vaikuttaa siihen, ettei osata ensinkään pitää turvaväliä, eikä myöskään ohittaa.

        Kannattaa ensiksi itse ymmärtää, että on aina 100% vastuussa toiminnastaan liikenteessä. Hitaampi ajoneuvo tuskin koskaan aiheuttaa vaaratilannetta, koska jokainen on itse suoraan vastuussa ajamisestaan. Toki esimerkiksi traktorit ja mopoautot yms. käsittääkseni ovat velvollisia ajamaan levikkeelle, joka kerta kun takana on jonoutumista. Käsitykseni voi toki olla väärä.

        Hyvä keino perässäroikkujan karistamiseen on alkaa tekemään seuraavaan risteykseen hyvissäajoin pitkää moottorijarrutusta ja vilkku päällä. Alkaa siinä sitten etsimään tienviittaa - höh eikö tämä olekaa se tie. No eipä ole, jatketaan. Aivan normaalia toimintaa tuntemattomissa paikoissa.

        Tarkistappa tietosi! Alinopeudesta voidaan antaa liikennevirhemaksu ja se on aivan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne traktorit ja mopoautot muuta joutas tekemäänkään kun seisomaan levikkeellä, hetkessähän niiden taakse muodostuu jono. Niistä jonossa kärsimättömistä stressi-erkeistä se suurin vaara muodostuu kun lähtevät vastaantulijoista piittaamatta ohi, kuten tässä muutama päivä sitten Varkaus - Kuopio välillä, kun mopoauto oli kerännyt taakseen pitkät jonot. Vastaantulijana jouduin jarruttamaan voimakkaasti ja väistämään niin pientareelle kuin ilman ojaanajoa voin, että eräs katumaasturi-erkki pääsi mopoautosta ohi...

        Pidäppä suusi kiinni paskankyntäjä. Käännä vaan sitä Hankkijan lippistäsi ja vie se traktorin romusi suosiolla bussipysäkille ja vaihda samalla ne pari viikkoa pellolla muhineet verkkarisi uusiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidäppä suusi kiinni paskankyntäjä. Käännä vaan sitä Hankkijan lippistäsi ja vie se traktorin romusi suosiolla bussipysäkille ja vaihda samalla ne pari viikkoa pellolla muhineet verkkarisi uusiin.

        otahhan verenpainelääkettä stressi-erkki ettei verisuoni katkea päästäsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistappa tietosi! Alinopeudesta voidaan antaa liikennevirhemaksu ja se on aivan oikein.

        Alinopeudesta sakottaminen on hyvin harvinaista, kun taas ylinopeutta ajamisesta annetaan tuhottomasti sakkoja. Siinä todellisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne traktorit ja mopoautot muuta joutas tekemäänkään kun seisomaan levikkeellä, hetkessähän niiden taakse muodostuu jono. Niistä jonossa kärsimättömistä stressi-erkeistä se suurin vaara muodostuu kun lähtevät vastaantulijoista piittaamatta ohi, kuten tässä muutama päivä sitten Varkaus - Kuopio välillä, kun mopoauto oli kerännyt taakseen pitkät jonot. Vastaantulijana jouduin jarruttamaan voimakkaasti ja väistämään niin pientareelle kuin ilman ojaanajoa voin, että eräs katumaasturi-erkki pääsi mopoautosta ohi...

        On kyllä harmillista, että vaarallisia ohituksia tapahtuu jatkuvasti. Kyllä traktoreiden yms. hitaampien ajoneuvojen kuuluisi käydä levikkeellä vaikka jatkuvasti. Onneksi, eivät kuitenkaan yleensä aja pitkiä matkoja.

        Yleisesti jos ei osaa pitää turvaväliä, eikä ohittaa, eikä kestä stressiä , ei tietenkään pitäisi edes olla liikenteessä. Useimmat onnettomuudet johtuvat silkasta ihmisen tyhmyydestä. Ei noudateta liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otahhan verenpainelääkettä stressi-erkki ettei verisuoni katkea päästäsi...

        Ja muista sinä ottaa ne betasalpaajat ettei kädet tärise kun jurnutat Valmetin paskalla muitten riesana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeudesta sakottaminen on hyvin harvinaista, kun taas ylinopeutta ajamisesta annetaan tuhottomasti sakkoja. Siinä todellisuutta.

        Tietenkin kun te etanat ette jää kameratolpissa kiinni vaikka todellisuudessa motarilla 60 km/h mateleva on suurempi riski kuin 140 km/h ajava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä harmillista, että vaarallisia ohituksia tapahtuu jatkuvasti. Kyllä traktoreiden yms. hitaampien ajoneuvojen kuuluisi käydä levikkeellä vaikka jatkuvasti. Onneksi, eivät kuitenkaan yleensä aja pitkiä matkoja.

        Yleisesti jos ei osaa pitää turvaväliä, eikä ohittaa, eikä kestä stressiä , ei tietenkään pitäisi edes olla liikenteessä. Useimmat onnettomuudet johtuvat silkasta ihmisen tyhmyydestä. Ei noudateta liikennesääntöjä.

        Koeta nyt päättää pitääkö traktoreiden mennä levikkeelle vai ei. Hupaisaa, että yksi ääliö provosoi muita kirjoittajia kirjoittamalla vastakkaisia mielipiteitä. Et ole ajatellut poliitikon uraa? Siellä menestyy parhaitten juuri nämä joiden mielipide on vaihtunut tunnin päästä.


    • Anonyymi

      moottoritielläkin voi ohittaa siten, että menee ohituskaistalla parin autonmitan verran vähintään edelle ja sitten vasta palaa oikealle kaistalle, eikä vedä muutaman sentin päästä ohitettavan keulasta omalle kaistalle, kuten eräs mersunperkele...

    • Anonyymi

      No minkäs teet kun ohitettava alkaa itse nostaa nopeuttaan siinä vieressä niin pakko kai se on palata ihan puskurin eteen.

      • Anonyymi

        eikä nosta, mersukuski vaan on mulkku vaikka voissa paistaisi. Moottoritiellä ei ole mitään järkevää syytä kiilata sentin päästä siihen eteen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1254
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      659
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      637
    10. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50
      625
    Aihe