Miksi mies tekee näin?

Sessi

Ollaan oltu naimisissa 4 vuotta, sitä ennen seurusteltu 3 vuotta.Kun menimme naimisiin hänen aloitteestaan, mies muuttui. Hän on etäinen, kylmä, välinpitämätön ja sanallisesti ilkeä minua kohtaan. Latistanut itsetuntoani kertomalla kuinka kammottavan näköinen olen alasti ja että hän ei halua koskea minuun.Kun tulin synnyttämästä, hän haukkui minua läskip... ja kehoitti heti aloittamaan laihdutuskuurin. Hän sanoo ettei kestä katsoa löllyvää olemustani ja on siksi päättänyt laittaa minut rasvaimuun tänä vuonna. Lisäksi hän palkkasi minulle personal trainerin, ja jos en käy kuntosalilla tai jumpalla 3 kertaa viikossa hän suuttuu eikä puhu minulle koko viikkona . Arvaatte varmaan että seksielämä on hyllyllä, pimeässä touhutaan pikaiset 6 kertaa vuoden aikana.

Kummallista on, että muut ihmiset tuntuvat pitävän minua kauniina ja puoleensavetävänä; olen työssä jossa joudun paljon tekemisiin erilaisten ihmisten kanssa ja saan jatkuvasti huomiota ja hyväksyntää toiselta taholta - hyvä edes niin vaikka itsetuntoni alkaa olla nollaa ja itseinhokin lähellä. Mustasukkainen hän ei ole, lähinnä hämmästynyt siitä että kukaan viitsii noteerata minua. Hän ei liioin rajoita baarimenoja tai muuta iltamenoani vaan voin mennä vapaasti kun haluan ja nykyään haluan entistä useammin. Sitten kun lähden otan kaiken irti vapaastani ja pidän hauskaa muiden miesten kanssa. Olen ihastunut monet kerrat mutten koskaan varsinaisesti pettänyt häntä, mutta tiedän että se päivä vielä tulee. Tarve tulla pidetyksi vaikka kädestä riittää nyt, mutta kuinka kauan.

En muista koska olisimme nauraneet tai hullutelleet yhdessä, emme voi mennä yhdessä edes ulos koska hän ei salli että otan hänen aikanaan yhtään alkoholia, vain hän voi juoda.
Onko mieheni niin onneton kanssani että tekee kaikkensa pilatakseni myös minun elämäni vai mikä voi olla tällaisen käytöksen syy? Rakastin häntä, mutta nyt on enää jäljellä vain tyhjä tunne, yhteinen lapsi ja omaisuus. Ajattelen eroa päivittäin, mutta haluaisin silti yrittää yhdessä vielä lapsen takia. Me emme riitele hänen kuultensa eikä haän ole koskaan lyönyt tai uhkaillut minua, tosin mietin toisinaan tuleeko lapsesta tunnekylmä kun elää perheessä jossa vanhemmat eivät osoita hellyyttä toisilleen. Lapselle mies sensijaan osoittaa tunteensa normaalisti.

Vain minä en saa mitään. Jos olen joskus sairaana, hänen ainoa ajatuksensa on että olen jatkuvasti kotona eikä hän saa olla hetkeäkään yksin. Ei mitään myötätuntoa tai huolen sanaa.

Olen ihan rikki.Huomaan että toisten seurassa olen iloinen ja hymyilevä, mutta kotona on kaikki ilo kadonnut. Onko siis mitään enää tehtävissä vai onko ero ainoa vaihtoehto? Hän on uhannut erolla monta kertaa, mutta kun olen sanonut että sopii minulle hän on perääntynyt ja jotenkin aina lepyttänyt minut. Nykyään hän ei enää puhu ollenkaan eroamisesta. Minä en ole koskaan sanonut tahtovani erota, mutta sekin päivä taitaa tulla.
Olisi kiva jos saisin tähän onnettomuuteeni myös miehistä näkökulmaa...

20

6035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika

inhottavalta.

Miehenä voin sanoa, että ei vastaa minäkuvaani. Oletko kysynyt häneltä painaako jokin hänen mieltään, koska tiedän miehiä jotka sulkeutuvat sisäänpäin, kun on paha olla niin ulosanti on mitä on. Tämä ei tietenkään tarkoita että se on oikein, koska ei omaa rakastaan saa loukata noin syvästi. Eikä tuo kuulosta oikealta rakkaudelta.

Synnytys on tietysti aina vaikea asia ja eikö miehesi tosiaan ollut synnytyksessä mukana? Itse sen ihanuuden kokeneena en kyllä jättäisi sitä mistään hinnasta väliin.

Nauti kehuista mitä muualta saat, ei niissä ole mitään väärää :)

Tsemppiä!

• Sessi

Kiitos että viitsit vastata; oli hän mukana ja rakastaa lasta yli kaiken. Kyse on vain meidän keskinäisestä suhteesta.Hän ei tosiaan pysty puhumaan mistään positiivisista asioista kanssani, negatiiviset tulevat esiin hyvin herkästi. En esim. muista hänen koskaan sanoneen minusta mitään kaunista.
        En ymmärrä, miksi hän haluaa minun olevan täydellinen, vaikka itse on tavanomainen, jopa hieman pulska eikä todellakaan mallivartaloinen. Hän ei ikinä ole urheillut eikä tosiaankaan käynyt salilla tms. vaikka minulta sitä vaatiikin. Olen jopa miettinyt onko kyseessä joku luonnehäiriö?

• m27
        Sessi kirjoitti:

Kiitos että viitsit vastata; oli hän mukana ja rakastaa lasta yli kaiken. Kyse on vain meidän keskinäisestä suhteesta.Hän ei tosiaan pysty puhumaan mistään positiivisista asioista kanssani, negatiiviset tulevat esiin hyvin herkästi. En esim. muista hänen koskaan sanoneen minusta mitään kaunista.
        En ymmärrä, miksi hän haluaa minun olevan täydellinen, vaikka itse on tavanomainen, jopa hieman pulska eikä todellakaan mallivartaloinen. Hän ei ikinä ole urheillut eikä tosiaankaan käynyt salilla tms. vaikka minulta sitä vaatiikin. Olen jopa miettinyt onko kyseessä joku luonnehäiriö?

on kumma. Aluksi ajattelin tuota lukiessani, että joku kokeilee taas provolla uutta ennästystä. Mulle tuollainen käytös ainakin tuntuu sen verran vieraalta, että lähtisin ihan oikeasti miettimään jonkin asteisen masennuksen tai muun mielenhäiriön mahdollisuutta.

Voiko miehellä olla synnytyksen jälkeistä masennusta, sitä en tiedä, mutta miehen päässäkin liikkuu yhtä jos toista lapsen saannin aikoihin ja itse ainakin pelkäsin, että enkö halua vaimoani (nyk.ex) synnytyksen jälkeen. Ehkä sitten jos sitä pelkää voi tuollainen käytös olla seurauksena ikäänkuin suojamuurina.

Pettäminen nyt tuskin mikään ratkaisu on, erokin mieluummin, mutta kyllä se perinteinen puhuminen näistä asioista varmaan ainut pelastus on. Ehkä kun jollakin saisi miehesi silmät aukaistua, voisi se puhuminen olla helpompaa..

Voimia sinulle..

• Sessi kirjoitti:

se näkee tossa tilanteessa lapset rahana.
        sillä ei ole mitään tekemistä rakauden kanssa.
        sillä kun se saa pidetyä sinut niin ei tarvitse maksaa elatus maksuja.HALOO.

• Sessi
        m27 kirjoitti:

on kumma. Aluksi ajattelin tuota lukiessani, että joku kokeilee taas provolla uutta ennästystä. Mulle tuollainen käytös ainakin tuntuu sen verran vieraalta, että lähtisin ihan oikeasti miettimään jonkin asteisen masennuksen tai muun mielenhäiriön mahdollisuutta.

Voiko miehellä olla synnytyksen jälkeistä masennusta, sitä en tiedä, mutta miehen päässäkin liikkuu yhtä jos toista lapsen saannin aikoihin ja itse ainakin pelkäsin, että enkö halua vaimoani (nyk.ex) synnytyksen jälkeen. Ehkä sitten jos sitä pelkää voi tuollainen käytös olla seurauksena ikäänkuin suojamuurina.

Pettäminen nyt tuskin mikään ratkaisu on, erokin mieluummin, mutta kyllä se perinteinen puhuminen näistä asioista varmaan ainut pelastus on. Ehkä kun jollakin saisi miehesi silmät aukaistua, voisi se puhuminen olla helpompaa..

Voimia sinulle..

Tämä ei ikävä kyllä ole provo, vaan totista totta. Kaikki tämä todella tapahtuu minulle mutta vain niin hienosti ja "pehmeästi" että sitä on joskus vaikea jopa tajuta. Olen kehittänyt oman maailman jolla pääsen karkuun tätä tilannetta, mieheni ei osaa aavistaa millainen se on enkä edes tässä halua siitä kertoa.
        Kiitos kaikille tähän asti vastanneille, on todella kauheaa ettei voi puhua asiasta kenenkään kanssa, en yksinkertaisesti luota itseeni enkä liion muihin. En edes kehtaa puhua asiasta ystävilleni ja sukulaisilleni jotka kaikki pitävät meitä täydellisenä ja menestyneenä parina. Omaa syytäni tässä varmaan on se että olen antanut tilanteen mennä tällaiseksi ja tuntuu vaan että hän vetää minut yhä syvemmälle. Hänen kanssaan ei puhuminen auta, olen kokeillut sitä näiden vuosien aikana ja saan siitä hirveän vihan ja syytökset niskaani. Hän osaa ottaa myös marttyyrin osan ja kääntää asiat minun syykseni.

Lapsellemme hän on mitä paras isä, aina huomioi, pelaa ja leikkii hänen kanssaan enkä usko että elatusmaksuista on kyse. ( Ei ole vaikea arvata että lapsia on vain yksi minun tahdostani vaikka hän niitä halusi enemmänkin) Ennemminkin kyse voi olla erotilanteessa meidän keskinäisestä jaosta.

Hän on itse avioeroperheestä jossa oli vaikea ja mutkainen isäsuhde joka ei edelleenkään ole korjaantunut ja minun vanhempani, isäni etenkin, ovatkin hänelle erittäin tärkeitä ihmisiä.
        Siksikin mietin voisiko tilanne olla seurausta hänen omista karmeista lapsuudenkokemuksista.
        ( perinteinen viina, muija ja kakarat puukolla yön selkään talvipakkasella etc).

Jospa tietäisin jonkin keinon päästä tästä ulos, tekisin silti kaikkeni perheeni vuoksi, jotta saisin edes osittain takaisin sen miehen jonka kanssa joskus aloin seurustelemaan.

• pöhh
        tapsa kirjoitti:

se näkee tossa tilanteessa lapset rahana.
        sillä ei ole mitään tekemistä rakauden kanssa.
        sillä kun se saa pidetyä sinut niin ei tarvitse maksaa elatus maksuja.HALOO.

Ilmaiseksiko se lapsi nyt elää? Herää...

• Mä vaan

lainaamassa kirjastosta kirja "Miehet, jotka vihaavat naisia Naiset, jotka rakastavat heitä. Sen ovat kirjoittaneet Susan Forward ja Joan Torres.
      Siinä on naisten omakohtaisia kokemuksia juuri tälläisistä miehistä kuin sinulla on.

• kuin luin jutusi moneen kertaan ja vaikka kuinka syvälisesti taikka sydämellä ei löytänyt siitä minkään laista positiivisuutta miksi et todella eroaisi. SILLÄ TEILLÄ EI OLE MITÄÄN YHTEISTÄ.
      se jotta miehyeläsi onsalarakas, ja se vaatii jotta laihdutaisit samanlaisiin mitoihin kun seon.
      taustalla voi olla jotta kun olet hänen pakosta laihdutanut siten vaatii ryhmä seksiin.
      mutta sitäennen tuhoaa kokonaan sinun itseluotamuksen. sinuna tekisin näin pilkun tarkasti.
      - marsisin poliisi laitokselle ja tekisin rikosilmoituksen henkisestä väkivalasta. enkä perääntuisi siitä koskaan.ja vaatisit rangaistusta.
      -lähestumis kieltoa samasta syystä ja.
      ja laitasit avioero hakemuksen sisälle.
      en nää muuta ratkaisua tälle.

• muuten..

Perfektionisti mies avioliitossa ei vaadi kuin vaimolta.Minä luulen siinä on kyse hallinnasta.Mies pitää naista orjana.Vähä-älyisenä.Että mulla alkaa kiehua kun muistuu menneet mieleen!

• Sessi

Entisestä vahvasta minästä on enää puolet jäljellä. Huomaan että minun on parempi olla hiljaa ja tehdä omia juttuja salassa häneltä, niitä hän ei voi minulta viedä.

Perfektionisti hän on tosiaan vain minun suhteeni, esim. kotimme saa olla kaaos, siitä hän ei piittaa eikä liioin täydellisen perheenäidin mallista. Hänen ainoa toiveensa on, että hänen vaimonsa ei ole ystäväporukan lihavin ettei tarvitse hävetä aina kun olemme yhdessä jossakin....

• kokemusta on
        Sessi kirjoitti:

Entisestä vahvasta minästä on enää puolet jäljellä. Huomaan että minun on parempi olla hiljaa ja tehdä omia juttuja salassa häneltä, niitä hän ei voi minulta viedä.

Perfektionisti hän on tosiaan vain minun suhteeni, esim. kotimme saa olla kaaos, siitä hän ei piittaa eikä liioin täydellisen perheenäidin mallista. Hänen ainoa toiveensa on, että hänen vaimonsa ei ole ystäväporukan lihavin ettei tarvitse hävetä aina kun olemme yhdessä jossakin....

Olen ollut naimisissa samantyyppisen miehen kanssa ja se avioliitto oli hirveä.
        Mies yritti alistaa minua ja hän halveksi minua ja hän ei antanut mitään arvoa minulle ihmisenä.
        Huomautteli minun ulkonäöstä ja kun olin huonossa kunnossa,niin hän ei välittänyt minusta ja eikä huolehtinut mistään kodin asioista.
        Avioliitto kesti pari vuotta ja minä lähdin pois,en jaksanut enää sitä toisen halveksimista
        ja alistamista.
        Kun luin kirjoitustasi niin tuli mieleeni että se on henkistä väkivaltaa ja se on kauheaa.
        Lähde pois tuosta avioliitosta,sinun ei tarvitse kuunnella tuollaista halventamista itsestäsi.
        Kirjoitit myös että et voi lähteä lapsesi vuoksi niin kyllä se olisi varmasti lapsellesi myös parasta koska kyllä lapsi vaistoaa kun vanhemmilla ei mene hyvin.

Voimia sinulle.

• Anna...
        kokemusta on kirjoitti:

Olen ollut naimisissa samantyyppisen miehen kanssa ja se avioliitto oli hirveä.
        Mies yritti alistaa minua ja hän halveksi minua ja hän ei antanut mitään arvoa minulle ihmisenä.
        Huomautteli minun ulkonäöstä ja kun olin huonossa kunnossa,niin hän ei välittänyt minusta ja eikä huolehtinut mistään kodin asioista.
        Avioliitto kesti pari vuotta ja minä lähdin pois,en jaksanut enää sitä toisen halveksimista
        ja alistamista.
        Kun luin kirjoitustasi niin tuli mieleeni että se on henkistä väkivaltaa ja se on kauheaa.
        Lähde pois tuosta avioliitosta,sinun ei tarvitse kuunnella tuollaista halventamista itsestäsi.
        Kirjoitit myös että et voi lähteä lapsesi vuoksi niin kyllä se olisi varmasti lapsellesi myös parasta koska kyllä lapsi vaistoaa kun vanhemmilla ei mene hyvin.

Voimia sinulle.

Hei!

Minulla on ihan samantapaisia kokemuksia avioliitossani, kuin sinulle. Olen sinua paljon vanhempi, olen jo 46 ja avioliittoa takana jo 26 vuotta saman miehen kanssa.
        Hän oli juuri tuollainen, kuin kerroit. Voi että kun tuli mieleen menneet ajat ja se, miltä minusta tuntui.
        Rakastin miestäni ihan kauhean paljon. Suostuin kaikkeen mitä hän pyysi, mitä vaati...ja jokainen ilkeä sana tuntui puukon iskulta, kun olisin niin halunnut olla sellainen, jota hän rakastaisi.
        No, minun rakkauteni ei ottanut sammuakseen, vaikka miehelläni oli vieraita naisia jatkuvasti.
        Loppujen lopuksi kävi niin armollisesti, että tunteeni häntä kohtaan hiipuivat hiljalleen.
        Mutta siihen tarvittiin vuosia.
        Tapasin ihanan miehen, niin ihanan...Rakastuin uudelleen ja olen saanut viettää hänen kanssaan yhteisiä vuosia jo neljä.
        Surullissta on, että olemme molemmat tahoillamme naimisissa. Emme osaa erotakaan, vaan elämme näin.
        Mutta se pointti: Kun lakkasin rakastamasta, mieheni kiinnostui minusta. Hän vaistosi sen ja teki kaikkensa että saisi minut valloitettua takaisin itselleen. Siitä ei ole tullut mitään, kun en rakasta häntä enää, en rakasta.
        Lapsilla on kuitenkin ollut ehjä koti, se on tärkeintä. Heillä ei ole onneksi aavistustakaan meidän välisistä ristiriidoista.

• Rakkauttako? Noup!

Miksi helvetissä sä siedät tuollaista paskaa kun tiedät varsin hyvin mitä sulla vois olla??
      Jos sä olet mielenkiintoinen ja mukava ihminen, sulla olisi kourallinen ihailijoita heti perässä. Sovinistipaskiaisissa ei kande roikkua. Roudaa se hoitoon, erota personal trainer ja ala elämään, kuten tahdot. Älä välitä pätkääkään siitä mitä mies sanoo, ole täysin tunnekylmä ja välinpitämätön. Näytä, että vain sun oma elämäsi kiinnostaa sua. Naura muiden miesten kanssa ja näytä miten ihana persoona sä olet halutessasi. Muista myös tehdä diili jonkun kaverisi kanssa (miespuolisen) jota miehesi ei tunne. Olkaa yhdessä viettämässä iltaa ulkona, pistä äijä tarjoilee sulle drinksuja ja pistä se kehumaan sua pilvin pimein. Ota itse kehut muka nolona vastaan ja heitä, että "en mä tiennytkään että miehille kelpaa myös pulleammat naiset".
      Kumma, miten jotkut naiset vieläkin alistuu sovinistisikapaskiaisille. Mä olisin näyttänyt ovea jo vihjailuvaiheessa. Ota lapsi kainaloon ja lähde. Omaisuuden saat junailtua varmasti itsellesi, jos palkkaat tosi hyvin asianajajan. Jos mies on paska, se ansaitsee sellaisen opetuksen että tuntuu. Mä aion just opettaa exääni, joka ei tajua etten roiku sen perseessä kun se on tehny pahasti. Kuoletan tunteeni.

• Sessi

Kuulostat tosi vihaiselta, jotain on sullekin siis tehty. Mutta hei, asiassa on aina kaksi kantaa... jos kysyttäisiin mieheltäni mitä hän mahtaisi sanoa? Se kiinnostaisi kyllä minuakin.

Tuo neuvosi sattui aika sopivasti; kävi juuri tänään kun olin pihaportillamme lähdössä päivän lenkille; eräs puolituttu kundi ajoi ohi ja kääntyi yhtäkkiä takaisin portillemme. Hän kyllä näki mieheni pihassa mutta tuli silti kysymään lähtisinkö hänen kanssaan tänään illalla ulos...No en lähtenyt, mutta nauroin sisäisesti ja voitonriemuisesti. Tänään illalla mieheni on ollut pitkästä aikaa tavallinen, jopa sellainen kun silloin joskus. Voiko siis kukaan pitää toista noin itsestäänselvyytenä???

• nainen
        Sessi kirjoitti:

Kuulostat tosi vihaiselta, jotain on sullekin siis tehty. Mutta hei, asiassa on aina kaksi kantaa... jos kysyttäisiin mieheltäni mitä hän mahtaisi sanoa? Se kiinnostaisi kyllä minuakin.

Tuo neuvosi sattui aika sopivasti; kävi juuri tänään kun olin pihaportillamme lähdössä päivän lenkille; eräs puolituttu kundi ajoi ohi ja kääntyi yhtäkkiä takaisin portillemme. Hän kyllä näki mieheni pihassa mutta tuli silti kysymään lähtisinkö hänen kanssaan tänään illalla ulos...No en lähtenyt, mutta nauroin sisäisesti ja voitonriemuisesti. Tänään illalla mieheni on ollut pitkästä aikaa tavallinen, jopa sellainen kun silloin joskus. Voiko siis kukaan pitää toista noin itsestäänselvyytenä???

Ei todellakaan rakkautta vaan rahaa näyttää miehelläsi olevan, kun oikein personal trainerin on palkannut. Rahan vuoksi kannattaakin pitää suhteesta kiinni ja alistuu miehen kaikkiin oikkuihin. Pidä hyvänäsi ! PROVO

• sessi
        nainen kirjoitti:

Ei todellakaan rakkautta vaan rahaa näyttää miehelläsi olevan, kun oikein personal trainerin on palkannut. Rahan vuoksi kannattaakin pitää suhteesta kiinni ja alistuu miehen kaikkiin oikkuihin. Pidä hyvänäsi ! PROVO

...myös sen että hän haluaa minun menevän rasvaimuun, johon tosin en ole suostunut? Voit luulla ihan mitä haluat mutta tiedä, että kun on rahaa voi tehdä myös pelottavia asioita.Tässä ei ole kyse vain minusta. Joku kehoitti, että ota lapsi kainaloon ja lähde, mutta jos lähden ei ole varmaa, että saisin lapseni mukaan.

• säde
        sessi kirjoitti:

...myös sen että hän haluaa minun menevän rasvaimuun, johon tosin en ole suostunut? Voit luulla ihan mitä haluat mutta tiedä, että kun on rahaa voi tehdä myös pelottavia asioita.Tässä ei ole kyse vain minusta. Joku kehoitti, että ota lapsi kainaloon ja lähde, mutta jos lähden ei ole varmaa, että saisin lapseni mukaan.

Kannattaako elämäänsä tuhlata yhden sadistimiehen vuoksi.Jos et saa lasta mukaan se on huono juttu ja lapsi jää isälleen sille ei voi mitään,mutta kannattaa ajatella itseään ja lähteä tuollaisesta suhteesta.
        Miten kauan jaksat olla tuollaisessa suhteessa?

• Rakkauttako? Noup!
        sessi kirjoitti:

Jos äijä on töissä, jää vaikka kotiin kipeänä ja jätä lapsi myös. Tai sitten heität sen johonkin iltaa viettämään ja pakkaat sillä välin kamat. Ei kenenkään tuollasta tartte sietää...

• mies366
        sessi kirjoitti:

Ota avioero. Ja hae lapsen huoltajuutta.
        eiköhän ole ihan selvä asia. Sinä häntä kuitenkin huollat ja hoidat.

• ei ei ei....

Sessi. Takuulla sinä tiedät itse, mitä tuossa tilanteessa pitää tehdä.

Miten neuvoisit vaikka rakasta siskoasi tekemään vastaavassa tilanteessa...

Jos et itse halua lapsesi kanssa lähteä, ilmoita miehellesi,että tavarat kasaan ja kepit hihoissa pihalle. Sinä ja lapsi jäätte, jos niin haluat.

Pane asioille nyt totaalinen stoppi. Tee se, kun vielä pystyt toimimaan. Vuosia noin, ja oletkin tahdoton orja. Toimi nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe