mutta joka muuten on ihana ja rakastettava ja tosi seksikäs
Voisitko seurustella jonkun kanssa, joka ei ole täysin rehellinen ja luotettava
57
635
Vastaukset
En mielellään. Mutta toki tiedän, että valkoisiin valheisiin enemmistö ihmisistä sortuu. Ehkäpä se menee..
"Ihana uus takki." (voi vittu mikä rätti, daah)Eipä sitä seurustelua aloittaessa oikein voi TIETÄÄ onko toinen rehellinen ja luotettava.
- Anonyymi
Jos hän on mulle rehellinen ja luotettava niin se riittää.
- Anonyymi
Tällaisena sielunkumppania etsivänä luottamusseksuaalina en voisi. En pidä lainkaan siitä, että minulle valehdellaan. Valkoisen valheen toki ymmärrän. Edellisessä työpaikassa oli valehdeltava kontrollifriikille työnantajalle tai jätettävä asioita kertomatta, koska hän oli kykenemätön keskustelemaan asioista tai ottamaan minkäänlaista kritiikkiä.
Hän saattoi vaatia omalta etäpisteeltään, että työ pitää suorittaa mahdollisimman hankalalla hänen määräämällä tavalla, vaikka tekotavalla ei ollut merkitystä lopputuloksen kannalta. Nämä piti vain osata laskea yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, ja jättää vain mainitsematta. Lisäksi itse päästeli sellaisia valheita, että niistä oli työnsuorittamiselle haittaa, kuten vaatii korjaamaan laitteen jonka rikkomisen kiisti vihaisesti, mutta korjatessa löysin todisteen, että se oli rikottu arvioimallani tavalla. Ikävimmät tapaukset oli niitä, että valehteli asiakkaille ja jätti työntekijät korjaamaan omia valheitaan ja vittumaiseen välikäteen.- Anonyymi
Minä en enään kuuntele mitä sanot tai tunnet kun ei voi olla suhdetta palstalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en enään kuuntele mitä sanot tai tunnet kun ei voi olla suhdetta palstalla
Minä olen nyt manifestoinut sielunkumppania elämääni, että jotain vielä tapahtuu, jos se toimii.
- Anonyymi
Ymmärrän tämän kuvion hyvin!
Olen ihmetellyt miksi mun rehelliset lapset valehtelee exälle suoraan päin näköä. No exä on joustamaton, vaativa ja erittäin kontrolloiva, enkä ole enää heidän välejään pehmentämässä. Eipä jää lapsille muuta vaihtoehtoa kuin valehdella, kun ei sellaista virheitä etsivää kontrolli friikkiä jaksa kukaan.
Nyt olen jälkeenpäin ja tajunnut kuinka raskasta mulla oli, kun aina esitin asiat juurtajaksaen… tajusin sen töissä kun altivoiduin perustelemaan jotain omaa toimintaani, kuin minua syytettäisiin jostain 😳kukaan ei syyttänyt mistään, tein hommani hyvin ja se selittely oli aivan turhaa (suorastaan terapia matskua).
- Anonyymi
Kukaan ei ole ikinä täysin rehellinen ja luotettava. Mutta minulle tökkisi tosi sekaikkyys. Semmosen kanssa en alkais millekään
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Ja kun on, niin aina joku suuttuu. Ei noin saa sanoa. :D
Kenen kuva nyt??
Anonyymi kirjoitti:
Kenen kuva nyt??
Mun naama muokattuna, maskuloituna. Eiks ole cool hymy? :D
MCMLXXVI kirjoitti:
Mun naama muokattuna, maskuloituna. Eiks ole cool hymy? :D
Näppäsin toissailtana kuvan meidän makkarissa. Näkyy ikkunaa taustalla. Sitten vähän annoin muokkauksen laulaa. Tulikin yllättävän faijamainen kuva. Poskipäät, kulmakarvat ja nenäkin on kuin faijalla. :D
MCMLXXVI kirjoitti:
Näppäsin toissailtana kuvan meidän makkarissa. Näkyy ikkunaa taustalla. Sitten vähän annoin muokkauksen laulaa. Tulikin yllättävän faijamainen kuva. Poskipäät, kulmakarvat ja nenäkin on kuin faijalla. :D
Toisinsanoen muokkauksessa mittasuhteet maskuloituu. Muutenhan kuva on alkuperäisen venytystä ja silottelua (esim. ihovirheet, parta).
- Anonyymi
En pidä lieroista, kieroista ihmisistä. Vieläpä jotkut ovat sellaisia muka kaikkein tärkeimpiä ihmisiä kohtaan.
- Anonyymi
Vähän riippuu ihan asiasta missä on epärehellinen. Jos hän vaikka tietää sairastavansa parantumatonta sairautta ja kuolevansa kahden vuoden päästä, jättää sen kertomatta kun pelkää että tulisi ero niin voisinko antaa sellaisen anteeksi? ilman muuta voisin. Jos taas vaikka pettää ihan tietoisesti, sitä ei voisi antaa anteeksi.
-harmiseikirj-Itseasiassa jos sairastaa parantumatonta sairauksen ni on hyvin ymmärrettävää, ettei kerro, koska kun ei kerro ni saa nauttia kumppanin kanssa ilman, että siitä tulee hoitosuhde.
Toisaalta olisi se kumppanille todella raskasta tietää, ja pelätä koko ajan toisen kuolemaa.
Itseasiassa se, ettei kerro että on kuoleman sairas on rakkauden teko kumppanille.- Anonyymi
Hiirulainen_vaan kirjoitti:
Itseasiassa jos sairastaa parantumatonta sairauksen ni on hyvin ymmärrettävää, ettei kerro, koska kun ei kerro ni saa nauttia kumppanin kanssa ilman, että siitä tulee hoitosuhde.
Toisaalta olisi se kumppanille todella raskasta tietää, ja pelätä koko ajan toisen kuolemaa.
Itseasiassa se, ettei kerro että on kuoleman sairas on rakkauden teko kumppanille.Samaa mieltä, voi siinä tosin kumppani alkuun vähän olla katkera miksei kerrottu kun ei voinut yhtään auttaa, mutta varmaan sitten ymmärtää että oli haluttu häneltä pitää se taakka pois. Joo, ei nuo niin helppoja juttuja ole, kun voi olla tosiaan toinen saattaa jossain asiassa valehdella tai jättää kertomatta säästäkseen toista, ja toinen taas voi nähdä että olisi ollut hyvä tietää hänenkin, ihan jo siksi että onhan se ajatuksena raskas että toinen joutunut kantamaan salaisuuden taakkaa itsen vuoksi, kun itse ajattelee että olisi halunnut ettei toisella olisi ollut sitä salaamisen tuskaa.
Ihan yleisesti vielä tuohon epärehllisyyteen, voisikohan sitä ajatella niin että jos epärehellisyys tähtää siihen että säästää toista tuskalta se on silloin ihan ok, sitten jos on epärehellinen vain oman hyvinvoinnin ja etujen vuoksi se ei ole yhtään ok.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, voi siinä tosin kumppani alkuun vähän olla katkera miksei kerrottu kun ei voinut yhtään auttaa, mutta varmaan sitten ymmärtää että oli haluttu häneltä pitää se taakka pois. Joo, ei nuo niin helppoja juttuja ole, kun voi olla tosiaan toinen saattaa jossain asiassa valehdella tai jättää kertomatta säästäkseen toista, ja toinen taas voi nähdä että olisi ollut hyvä tietää hänenkin, ihan jo siksi että onhan se ajatuksena raskas että toinen joutunut kantamaan salaisuuden taakkaa itsen vuoksi, kun itse ajattelee että olisi halunnut ettei toisella olisi ollut sitä salaamisen tuskaa.
Ihan yleisesti vielä tuohon epärehllisyyteen, voisikohan sitä ajatella niin että jos epärehellisyys tähtää siihen että säästää toista tuskalta se on silloin ihan ok, sitten jos on epärehellinen vain oman hyvinvoinnin ja etujen vuoksi se ei ole yhtään ok.
-harmiseikirj-Se riippuu siitä millanen ihminen se kumppani on. Itse kyllä raivostuisin TODELLA paljon, jos multa tuollainen asia salattaisiin. Rehellisesti sanoen en tiedä pystyisinkö antamaan anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se riippuu siitä millanen ihminen se kumppani on. Itse kyllä raivostuisin TODELLA paljon, jos multa tuollainen asia salattaisiin. Rehellisesti sanoen en tiedä pystyisinkö antamaan anteeksi.
Jos toinen tekee kuolemaa siinä kohtaa on helppo antaa anteeksi ja unohtaa menneet.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos toinen tekee kuolemaa siinä kohtaa on helppo antaa anteeksi ja unohtaa menneet.
-harmiseikirj-Vaan sepä ei ole menneitä tuossa kohtaa. Sinulle ehkä olisi helppoa, minä en tosiaan ole lainkaan varma antaisinko, sen verran törkeä teko olisi. Se tuhoaisi kaikki hyvät muistot ja koko loppuaika olisi pelkkää valhetta. Sitä miettisi oliko toista lopulta tuntenut lainkaan.
Sen ymmärtäisin, jos "tuomio" olisi oikeasti jotain todella nopeaa - viikko pari, max kuukausi. Siinä ei varmasti ehtisi itsekään prosessoida asiaa. Vaan useampi kuukausi tai vuosi eloa pelkässä valheessa 24/7. Jokainen suunnitelma ja keskustelu tulevaisuudesta olisi tietoista valehtelua. Sellainen myrkyttäisi lopuksi elämää ja veisi luoton ihmisiin, jos ei toinen edes kuollessaan kykenisi olemaan rehellinen.
- Anonyymi
En voisi. Luottamus on kaikista tärkein asia.
- Anonyymi
Miten voi sanoa että joku on "ihana ja rakastettava" mutta kiero ja valehtelee?
No, tietysti jos pelkkää ulkokuorta katsoo eikä välitä siitä mitä ihmisen sisältä löytyy.
Ihmettelen vaan miten kauan sellainen suhde kestää?
Itse en siedä minkäänlaista kieroilua ja selän taakse menemistä ja petosta ja esitystä.
Olen itse suora ja rehellinen ja vaadin sitä myös toiselta.
En luota helposti kehenkään, en ole naiivi. En ala mihinkään syvempään suhteeseen ennen kuin tunnen toisen paremmin. Sitä paitsi kyllä intuition pitäisi sanoa jos jotain on meneillään. Jos sitä haluaa kuunnella. - Anonyymi
En voisi, koska ne halua seurustella kenenkään kanssa, enkä halua tutustua uusiin ihmisiin, johtuu monesta syystä miksi en halua.
- Anonyymi
Voisin toki.
Ottaisin tutustumalla vähän selvää luonteesta ja sitten päättäisin jatkuuko suhde, miten se resonoi oman luonteeni kanssa ja selviääkö suhde negatiivisten luonne-erojen välisistä konflikteista.
Jos huomaisin epärehellisyyttä jossain, niin voisin vähän antaa takaisin ja kouluttaa, jos se vaikuttaisi minuun kovin negatiivisesti.
Tai sitten antaa olla.
Olen huomannut, että jotkut ihmiset hakevat epärehellisyydellä ikäänkuin tilaa. Eivät joko kehtaa pyytää suoraan tilaa tai eivät halua kertoa jostain.
Mielestäni on vähän kohtuuttoman julmaa vaatia toista ihmistä olemaan täydellinen. Nykyään tuomitaan jossei ole kehopositiivinen ja salli toisen rumia ulkonäköpiirteitä. Entäs luonne? Kelläpä se olisi täydellinen? En ainakaan itse ole koskaan tavannut sellaista ihmistä.
Kysymys on siitä, mitä toisessa pystyy sietämään ja rakastamaan. Joku voi rakastaa sitä vähän epärehellistä, muttei sitä jyrkkää ja tuomitsevaa, eivät nekään piirteet mitään kauniita ja kivoja ole.- Anonyymi
Rehellisyyden odotus toiselta ihmiseltä ei tarkoita, että toisen olisi oltava täydellinen.
Se on perusasia parisuhteessa.
Ihan sivusta tämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rehellisyyden odotus toiselta ihmiseltä ei tarkoita, että toisen olisi oltava täydellinen.
Se on perusasia parisuhteessa.
Ihan sivusta tämä.No ihme sitten, että maailmassa on tää ylikansoitus ongelma...
Rehellisyyskin on joskus vähän semmoinen asia mikä riippuu mistä kulmasta katsoo niin näkyykö paska läpi, hahhah.
Kai nyt joku perusrehellisyys tyyliin kyllä vai ei. Mut sitten jonain päivänä se kyllä onkin ei.
Oliko rakkaus silloin edes totta?
Mut jos toi on sun tyyli ja mitä haluat muilta, pidä se ja varo mun kaltaisten kieroja käsityksiä ja näkemyksiä. Ne voi olla TOTTA, mut silti sekoittaa pakkaa aika rankasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihme sitten, että maailmassa on tää ylikansoitus ongelma...
Rehellisyyskin on joskus vähän semmoinen asia mikä riippuu mistä kulmasta katsoo niin näkyykö paska läpi, hahhah.
Kai nyt joku perusrehellisyys tyyliin kyllä vai ei. Mut sitten jonain päivänä se kyllä onkin ei.
Oliko rakkaus silloin edes totta?
Mut jos toi on sun tyyli ja mitä haluat muilta, pidä se ja varo mun kaltaisten kieroja käsityksiä ja näkemyksiä. Ne voi olla TOTTA, mut silti sekoittaa pakkaa aika rankasti.Ja ylikansoitus liittyy tähän miten?
Ihmettelen kommenttiasi ja miten tähän rakkaus liittyy kun kysyttiin, että minkälaiseen ihmiseen voisi seurustellessaan luottaa. Rakkaushan tulee vasta kun luottamus toiseen on olemassa; ja se vaatii hitosti paljon töitä.
En tunne sinua ja olet minulle täysin outo ihminen. Jos sinulla on kierot käsitykset ja näkemykset niin niitä on hyvä tykönänsä miettiä ja sitä kenen tai keiden pakkaa haluat oikein sekoittaa ja miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ylikansoitus liittyy tähän miten?
Ihmettelen kommenttiasi ja miten tähän rakkaus liittyy kun kysyttiin, että minkälaiseen ihmiseen voisi seurustellessaan luottaa. Rakkaushan tulee vasta kun luottamus toiseen on olemassa; ja se vaatii hitosti paljon töitä.
En tunne sinua ja olet minulle täysin outo ihminen. Jos sinulla on kierot käsitykset ja näkemykset niin niitä on hyvä tykönänsä miettiä ja sitä kenen tai keiden pakkaa haluat oikein sekoittaa ja miksi?Just tota tarkoitin.
Et tajua mitä tarkoitan joten säästäppä ihan vaan kovalevyäsi ja pysy siellä pilttuussasi.
Luotettavuus on vaan yksi piirre ja jos se on sinulle se avain rakkauteen, niin kivat sulle, mutta älä kuvittele että kaikki on samanlaisia, kiitos.
Sama kun väittää että tiedät että maailman jokainen ikinä rakastanut ihminen on väärässä tuntiessaan rakkautta mikäli se ei ole juuri sinun hyväksymääsi mallia. Naurettavaa ja h.vetin ylimielistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just tota tarkoitin.
Et tajua mitä tarkoitan joten säästäppä ihan vaan kovalevyäsi ja pysy siellä pilttuussasi.
Luotettavuus on vaan yksi piirre ja jos se on sinulle se avain rakkauteen, niin kivat sulle, mutta älä kuvittele että kaikki on samanlaisia, kiitos.
Sama kun väittää että tiedät että maailman jokainen ikinä rakastanut ihminen on väärässä tuntiessaan rakkautta mikäli se ei ole juuri sinun hyväksymääsi mallia. Naurettavaa ja h.vetin ylimielistä.Jostain syystä mielipiteeni ärsyttää sinua ja rageet siitä mulle. Minä en kuvittele, että luotettavuus on toisille ihmisille yhtä tärkeä kuin minulle. Enkä oikeesti kuvittele, että kaikki ihmiset ovat samanlaisia. Elämää on nähty muualtakin kuin saunan luukusta.
Sinä liität tähän rehellisyys ja luottamus kysymykseen rakkauden. Se on hienoa, mutta alkuperäisessä aloituksessa kysyttiin muuta. Ikävää, että koit kirjoitukseni ylimielisenä, se ei ollut tarkoitukseni.
Kovalevy on elämän aikana tosi lujilla, mutta keskustelupalstan juttujen takia sitä ei kannata menettää. Ja pilttuut; tiedäthän kelle ne on tarkoitettu.
Jos selittäisi mitä sattuu ja mihinkään hänen sanomiseen ei voisi luottaa, enpä tuntisi häntä seksikkääksi ja haluttavaksikaan enää.
- Anonyymi
Ilmankos sulle aina tulee niitä eroja :D
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos sulle aina tulee niitä eroja :D
-harmiseikirj-Ei minulle siksi ole eroja tullut, muut syyt.
- Anonyymi
Olet niin herkkä!
- Anonyymi
interlocutrice kirjoitti:
Ei minulle siksi ole eroja tullut, muut syyt.
"Jos selittäisi mitä sattuu ja mihinkään hänen sanomiseen ei voisi luottaa"
Semmoista se on sun kanssa, kun väittämät muuttuu koko ajan tilanteen mukaan.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Olet niin herkkä!
No en vaan ymmärrä, miksi mistään pitäisi valehdella ja höpöttää omiaan, jos seurustelee.
Jos ei uskalla puhua totta, niin mitä pelkää? Sitä että tulee ero? 🤷♂️
Kyllä silloin pelkää itseään tai ei luota itseensä. Ja sellaisen kanssa tulee vaikeuksia väistämättä. Seurusteluaika juuri nimenomaan on vain totuuden aikaa, ei mikään mainoskiertue...
- Anonyymi
Täysin rehellistä ihmistä ei ole vielä edes syntynyt.
- Anonyymi
Ei tuo rehellisyys tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin syntynyt rehelliseksi. Minun mielestäni ihmisen rehellisyyteen vaikuttaa kasvatus, oman perheen antama malli, opetus ja asioista suoraan puhuminen, kasvuympäristö ja sen antamat mallit, oma persoonallisuus, ystävät yms.
Rehellisyys on elämän arvo ja syystäkin tavoittelemisen arvoinen asia elämässä. Rehellisyys vaatii pokkaa ja aitoutta. Niiden myötä rakastettavuus tai seksikkyyskin voivat olla tärkeitä, mutta eivät ilman niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo rehellisyys tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin syntynyt rehelliseksi. Minun mielestäni ihmisen rehellisyyteen vaikuttaa kasvatus, oman perheen antama malli, opetus ja asioista suoraan puhuminen, kasvuympäristö ja sen antamat mallit, oma persoonallisuus, ystävät yms.
Rehellisyys on elämän arvo ja syystäkin tavoittelemisen arvoinen asia elämässä. Rehellisyys vaatii pokkaa ja aitoutta. Niiden myötä rakastettavuus tai seksikkyyskin voivat olla tärkeitä, mutta eivät ilman niitä.Näin juuri! Rehellisyys on myös syvää itsetuntemusta. Mitä paremmin tunnet itsesi ja osaat reflektoida, sitä rehellisempi kykenet olemaan muille. Omat motiivit asioihin ei aina ole niin kultaiset ja suorat kuin äkkiseltään luulisi, viisautta on katsoa peiliin.
Rehellisyys on vaikea laji. Peiliin riittää kun vilkaisee tarvittaessa, sen eteen ei kannata halvaantua, ettei kiepsahda liiaksi itsestä virheisiin etsimiseen ja kaiken syyn omaksi ottamiseen. Edellä mainittu on vaikeaa, silloin jos lähimmäinen kohtelee epäinhimillisen vaativasti ja sitten itse pahentaa sitä.
- Anonyymi
En., koska arjessa on voitava luotta tiukan paikan tullen.
- Anonyymi
Tuo on totta, mutta suhteellista.
Joku voi olla todella epärehellinen luonne, mutta tiukan paikan tullen olla vierellä, oon kokenut tämän ja monasti. Siinä nöyrtyy elämän edessä ja tuomitsemasta muita.
Sitten joku hyvistelijäluonne voikin tiukan paikan tullen ottaa lähdöt, kun ei kestä todellisuutta ja tilanteita. Oon kokenut tänkin. Silloin kun ite on heikoilla ja tarvisi myös omalle luonteelleen tukijaa, niin jääkin yksin. Ei mitenkään luotettavaa mun mielestä, vaikka se hyvistelijä olisi maailman rehellisin ihminen. Monet jyrkät ihmiset on ihan siekailemattomia omanedun tavoittelijoita jotka ei halua sietää toisissa mitään mikä vaikuttaa omaan imagoon, maailmankuvaan ja mukavuuteen.
Pitkässä ihmissuhteessa ja elämässä tulee tilanteita jolloin tosiaan mennään rankasti pohjakosketuksissa. Merkitseekö silloin oma etu vai pystyykö antaan pahimmankin anteeksi?
Ite annoin anteeksi, vaikka tuntui hirveältä nähdä toisessa niin rumia puolia, et tuntui mahdottomalta että mikään voisi enään palata ennalleen, luottamukselliseksi ja hyväksi ja nähdä toinen rakastaen. Se tunne oli siis kaamea.
No, ei tarvinnut katua. Palasi se, rakkautta ja yhteistä hyvää oli tarpeeksi. Tosin parin vuoden päästä jouduin todistamaan vähän erilaista luonteenheikkouden kuoppaa, mut meni yli jo helpommin. Olin vaan et v...u joo ja kattelin sivusta ja aattelin venailla vaan sen muutaman kuukauden kun tilanne normalisoituu. Normalisoituihan se ja piruilin asiasta jotta toinen tajusi et tajusin kyllä missä mentiin.
Jos nyt mietin näitä hetkellisiä tilanteita jotka niissä hetkissä tuntui ihan absurdeilta ja loputtomilta ja vertaan niitä kaikkeen muuhun mitä on ollut, niin olempa tyytyväinen, että pysyin rinnalla, enkä todellakaan pettänyt toista ihmistä kun sillä oli vaikeaa ja luonne kävi sielä pimeässä.
Ride or die.
Tää oli vaan mun kokemuksia, en sano et kaikkee pitää sietää, jokainen tekee nää omat päätöksensä.
- Anonyymi
Seksikkyydellä ei ole mitään merkitystä, kun seksillä ei ole enää mitään merkitystä.
- Anonyymi
Ja joutuisin pahimmillaan syytetyksi toisen hyväksikäytöstä? Ei kiitos!
- Anonyymi
En.
- Anonyymi
En.
Parisuhde rakentuu luottamukselle.
Kysymys on hankala ja riippuu mistä ei puhu totta.
Otetaan esimerkiksi tilanne jossa kumppani kysyy sinulta miltä hänen pusero näyttää, jos menet rehellisesti sanomaan että on todella ruma ja et kehtaa ulos lähteä hänen kanssaan. Niin onko se rehellistä puhetta vai loukkaus toista kohtaan?
Toinen esimerkki tapaus jos kumppani on hiukan lihonnut ja kysyy näyttääkö hän lihavalta, jos sanot että näyttää lihavalta. Ni onko se rehellistä puhetta vai onko vaan loukkaus?
Rehellinen olla pitää, mutta voi sanoa niin ettei kumppani ota sitä loukkauksena.- Anonyymi
No joo, ehkä joku sellainen perusluottamus pitää olla kuitenkin ihmiseen, jonka kanssa kuitenkin on yhdessä sillä ihan intiimeimmällä mahdollisella tavalla, jotta se olisi tyydyttävää. Mutta sitten arjessa jonkun verran joustavuutta, vaikka nyt jonkun sanojen syömisen suhteen pitäisi olla, kun nyt tulee ajattelematta vaikka luvanneeksi jotain mitä ei ehdikkään, pystykkään tekemään. Kun siihen varmaan syyllistyy taas ennen pitkää aina itsekkin. Että hyväksyy sitä epätäydellisyyyttä itsessään, huomaa ylipäätään sen. Toisella voi olla asioita, joista hyvin vaikea puhua, jos niistä vaatimalla vaatii sitä puhetta, ennen kuin toinen on valmis puhumaan, siinä voi turvautua jopa valehteluun. Suhteessa ei tarvitse tietää, puhua ja selvittää kaikkea. Erillisiä yksilöitä. Ei tarvitse olla läpinäkyvä, sehän on tylsääkin. Ja ne valkoiset valheet, ne voivat kyllä olla ihan sitä rakkauttakin itseään.
- Anonyymi
Kukaan ei ole täysin rehellinen!
- Anonyymi
Otetaan esimerkiksi vaikka se tilanne miten tulisi sanoa naiselle joka syö syö ja syö koska tykkää syömisestä ja mies huolestuu kiloista joita hänelle kertyy. Siinä vaiheessa kun nainen alkaa näyttämään possulta ja hän kysyy "kulta, näytänkö seksikkäältä, vaikuttavatko kiloni siihen haluatko minua" niin mitä tulisi vastata?!
Kehopositiivisuuden nimessä ei saa vastata väärin(pitäisi valehdella), eikä se nainen halua edes totuutta sanottavan(pitää antaa vastaus joka tyydyttää).
Koko kehopositiivisuus ajattelu on valehtelua, se ettei ikä vaikuta kauneuteen tai komeuteen on valehtelua, moni ajatus mitä meille julkisuudessa tuputetaan on valheellista joten miten kukaan voi elää täysin rehellisesti edes itsensä kanssa vaikka haluaisi? Aina löytyy selitys "parhaan uskomuksen mukaan oikein".
Parisuhteessa ei yleensä valehdella vaan siirretään niitä omia haluja taka-alalle kumppanin ja yhteisen hyvän edestä. Kokonaisuus onkin sitä että voi elää kohtuullisen onnellisena vaikka jatkuvasti tekeekin kompromissejä sen suhteen mitä itse haluaa ja mitä oikeasti tekee tai joutuu tekemään. "Kulta, oletko onnellinen...no tietysti olen, olethan parasta mitä minulle elämässä on tapahtunut". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan esimerkiksi vaikka se tilanne miten tulisi sanoa naiselle joka syö syö ja syö koska tykkää syömisestä ja mies huolestuu kiloista joita hänelle kertyy. Siinä vaiheessa kun nainen alkaa näyttämään possulta ja hän kysyy "kulta, näytänkö seksikkäältä, vaikuttavatko kiloni siihen haluatko minua" niin mitä tulisi vastata?!
Kehopositiivisuuden nimessä ei saa vastata väärin(pitäisi valehdella), eikä se nainen halua edes totuutta sanottavan(pitää antaa vastaus joka tyydyttää).
Koko kehopositiivisuus ajattelu on valehtelua, se ettei ikä vaikuta kauneuteen tai komeuteen on valehtelua, moni ajatus mitä meille julkisuudessa tuputetaan on valheellista joten miten kukaan voi elää täysin rehellisesti edes itsensä kanssa vaikka haluaisi? Aina löytyy selitys "parhaan uskomuksen mukaan oikein".
Parisuhteessa ei yleensä valehdella vaan siirretään niitä omia haluja taka-alalle kumppanin ja yhteisen hyvän edestä. Kokonaisuus onkin sitä että voi elää kohtuullisen onnellisena vaikka jatkuvasti tekeekin kompromissejä sen suhteen mitä itse haluaa ja mitä oikeasti tekee tai joutuu tekemään. "Kulta, oletko onnellinen...no tietysti olen, olethan parasta mitä minulle elämässä on tapahtunut".Meinaan kannattaa nyt vähän suhteuttaa ja kysyä alkuperäinen kysymys myös toisinpäin.
Alkuperäinen kysymys: Voisitko elää ihmisen kanssa joka ei olisi täysin rehellinen ja luotettava mutta joka muuten on ihana ja rakastettava ja tosi seksikäs.
Vastakysymys: Voititko elää ihmisen kanssa joka olisi täysin rehellinen ja luotettava mutta muuten ei ihana(koska suomenkielessä tälle ei ole edes kunnollista vastakohtaa yleistyksineen) ja yhdentekevä ja epäseksikäs.
Alkuperäisessä kysymyksessähän laitettiin vastakkain eri osa-alueet joten vastakysymys on paikallaan. Anonyymi kirjoitti:
Parisuhteessa ei yleensä valehdella vaan siirretään niitä omia haluja taka-alalle kumppanin ja yhteisen hyvän edestä. Kokonaisuus onkin sitä että voi elää kohtuullisen onnellisena vaikka jatkuvasti tekeekin kompromissejä sen suhteen mitä itse haluaa ja mitä oikeasti tekee tai joutuu tekemään. "Kulta, oletko onnellinen...no tietysti olen, olethan parasta mitä minulle elämässä on tapahtunut".No se riippuu vähän siitäkin, että katsooko sitä rakasta vaan silmällä, kuten silloin ennen kun tuntee hänet. Vai katsooko häntä sydämellään, kun jo tuntee hänet. Kysymys on aivan eri arvoinen silloin, kun toista katsoo vain silmillään kun että katsoo myös sydämellään.
Mulle on ainakin hyvin rehellistä ja helppoa sanoa, että olet lihonut, mutta rakastan sinua sittenkin. Eikä se ole edes valehtelua. Se tunne ja ihminen on yhä olemassa ja totta, vaikka toinen olisi lihonutkin siitä mitä alkujaan oli. Kyllähän kumppani vanheneekin eikä näytä yhtä nuorelle, kuin nuorena. Minusta aivan normaalia ja ei vähennä yhtään rakkautta.
Mulla ei tule edes tuollasta vastenmielisyyttä toiseen, vaikka hän lihoisi tai vanhettuisi kovastikin siitä mitä oli. Kun olen rakastanut siihen ihmiseen, vain sillä on mun rakkaudelle väliä että henkinen yhteys on saavutettu ja molemmat siihen tyytyväisiä.
Pintaan ihastutaan sisimpään rakastutaan.MCMLXXVI kirjoitti:
No se riippuu vähän siitäkin, että katsooko sitä rakasta vaan silmällä, kuten silloin ennen kun tuntee hänet. Vai katsooko häntä sydämellään, kun jo tuntee hänet. Kysymys on aivan eri arvoinen silloin, kun toista katsoo vain silmillään kun että katsoo myös sydämellään.
Mulle on ainakin hyvin rehellistä ja helppoa sanoa, että olet lihonut, mutta rakastan sinua sittenkin. Eikä se ole edes valehtelua. Se tunne ja ihminen on yhä olemassa ja totta, vaikka toinen olisi lihonutkin siitä mitä alkujaan oli. Kyllähän kumppani vanheneekin eikä näytä yhtä nuorelle, kuin nuorena. Minusta aivan normaalia ja ei vähennä yhtään rakkautta.
Mulla ei tule edes tuollasta vastenmielisyyttä toiseen, vaikka hän lihoisi tai vanhettuisi kovastikin siitä mitä oli. Kun olen rakastanut siihen ihmiseen, vain sillä on mun rakkaudelle väliä että henkinen yhteys on saavutettu ja molemmat siihen tyytyväisiä.
Pintaan ihastutaan sisimpään rakastutaan.Ja mun mielestä rakkaalleen pitää voida puhua rehellisesti, loukkaamatta. Mutta rehellisesti. Ja jos toinen loukkaantuu, pitää sitten keskustella mikä loukkasi ja toisenkin koittaa ymmärtää ettei kaikki avoimuus ja rehellisyys ole loukaamista, vaikka se koskettaakin ja saa miettimään kipeääkin asiaa.
Miten koskaan pysähtyä miettimään mitään muutosta, jos kukaan ei koskaan sano mitään rehellisesti? Kaikki vaan hymistelee. On tapoja sanoa rehellisesti loukaten ja tapoja sanoa rehellisesti loukkaamatta ja on ihmisiä, jotka voisi opetella olemaan loukkaantumatta kaikesta, jotta rehellisyys on ylipäänsä mahdollista.
- Anonyymi
En voi seurustella muiden kuin ikäisteni kanssa. Iän pitää alkaa samalla numerolla kuin oma ikä.
- Anonyymi
Kun toinen täyttää 30 ja itse on 29 niin se on sitten ero edessä.
- Anonyymi
Ööö, en
- Anonyymi
Seurustella en voisi, enkä olla muutenkaan missään vakavammassa ihmissuhteessa. Luotettavuus ja rehellisyys ovat mulle tärkeitä ominaisuuksia ihmisessä, jonka päästän osaksi omaa elämääni. Vaan jos pelkkä seksiä etsisin ja kevyttä hupia niin mikä jottei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154