”Toivon, että Jutta on presidentinvaaleissa ehdokkaana jo 2024. Sitten olisi ainakin joku, jota äänestää”, kirjoittaa Timo Soini muistelmateoksessaan Yhden miehen enemmistö (Otava, 2021).
Siinä pari jotka Yliväpelin mieleen, näitä tarvittaisiin lisää
1
<50
Vastaukset
Karkasi ensimmäinen sivu, jatkan siitä..
Se on vaan politiikassakin, että henkilökemiat ratkaisee paljon, kuten mainittujen kohdallakin. Ne nämä kemiat tulee esille, ei niitä ole tarvis tyrkyttää, kuten monet koittaa itseään tuoda esille kun ei osata asioita -silläläilla jouhevasti, henkilökemia edellä asiat rullaa kuin itsestään. Perussuomalaiset nyt kyllä on erimieltä ja laitavasemmisito, mutta näin se vain on. Soinin linjoilla paljolti, vaikka keskustakin varmaankin tuo pari kovaa "jätkää" joita vaikea ohittaa presidentin vaalissa. Kun taas näihin vedoten, he on paremmin presidentin ikähaarukassa. Eikä nyt verrata mitenkään Viron presidentin vaaliin, jossa tämä valittutuli, kun heillä oli kismaa ja tuli kuin sivusta valituksi. Viron presidentti on vuonna 2016 valittu Kersti Kaljulaid. Seuraavat presidentinvaalit järjestetään 30. elokuuta 2021. Vuonna 2016 Kersti Kaljulaid valittiin presidentiksi puolueiden kompromissiehdokkaana. Häntä pyydettiin ehdolle, kun valitsijakokous ei onnistunut valitsemaan presidenttiä.. Viron presidentinvaaleihin on muutama päivä aikaa, mutta virkaan ei ole tungosta. Viron järjestelmässä kansa ei valitse presidenttiä, vaan presidentin valinnasta äänestää Riigikogu eli parlamentti. Viron presidentinvaali on ajautumassa kaaokseen jo toista kertaa peräkkäin – "Instituutio kyntää pohjamudissa", sanoo politiikan tutkija
Virolainen vaalitapa näyttäytyy hankalana ja epävarmana. Viisi vuotta sitten presidentti valittiin lopulta paniikkiratkaisuna vaalitaistelun ulkopuolelta. Tällä kertaa moni tunnettu virolainen on kieltäytynyt ehdokkuudesta.
Kuten tuossa Virosta kerron pitkään, niin meillä on tilanne paljon parempi, jo yksin kaksi keskustan vanhempaa herraa tekee siitä osaavamman. Presidentin virkaan saa unohtaa nämä joilla korvantaustat vielä märkinä, Sanna Marin ym toverinsa, he ei ole siihen vielä kasvaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716