Trumpin sopimuksen takia Afganistanin armeija ei tehnyt vastarintaa, vaan maa lahjoitettiin verettömästi talebanien hallintaan. Sopimuksessa ei mainittu mitään naisista eikä lapsista, mikä on Trumpin tapaista. Tässä sitä ollaan, edetty sopimusten mukaan; valta talibaneille ja US army vetäytyy elokuun 2021 loppuun mennessä.
Trumppi teki talebanien kanssa sopimuksen, että valta siirretään heille
1
91
Vastaukset
- Anonyymi
Talebanien kanssa neuvoteltiin rauhasta jo paljon ennen Trumppia. Afganistanin hallinto ja Taleban olivat jo päässeet periaatteelliseen sopimukseen. Trump itse asiassa sössi neuvottelut. Sen jälkeen hän teki oman sopimuksen pelkästään Talebanin kanssa. Siinä Taleban lupasi jättää länsijoukot rauhaan ja Trump lupasi vapauttaa tuhansia taleban-vankeja. Afganistanin hallinnolta ei siis kysytty mitään, sen yli vain käveltiin. Trumpia saamme kiittää siitä, että valta ei vaihtunut rauhallisesti, vaan Taleban lähti valloittamaan maata. Resolute Support - koulutusoperaation lopettamisesta sen sijaan sovittiin jo vuonna 2014 sen perustamisvaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319