Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Anonyymi

Jeesuksen opetuslasten usko osoittautui aivan kelvottomaksi, mutta mitä uskosta puuttui, sitä vahvempi oli heillä suun tunnustus.

13

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ap.t.2:21 On tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu. Room.10:13-18 Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat! Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme? Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin. Ps.4:5. Jes.49:6. Matt.24:14-22

• Perustele opetuslasten uskon kelvottomuus. 😏

• Anonyymi

Selviää täydelleen Raamattua lukemalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Selviää täydelleen Raamattua lukemalla.

Mutta sinä et sitä kykene kertomaan. 😃❓
        Tiedätkö, että trollit käyttäytyy juuri noin❓

• Anonyymi
        u.v kirjoitti:

Mutta sinä et sitä kykene kertomaan. 😃❓
        Tiedätkö, että trollit käyttäytyy juuri noin❓

Ottiko pannuun?

• u.v
        Anonyymi kirjoitti:

Ottiko pannuun?

Ei, käytän teflonpannua. 😃

• Anonyymi

Matt.17:16-20 Ja minä toin hänet sinun opetuslapsesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauvan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuika kauvan karsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni. Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos? Niin hän sanoi heille: Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: Siirry täältä tuonne, ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta. Mark.9:26-29

• Anonyymi

Alkukielellä usko tarkoittaa uskollisuutta. Paavali siteerasi Habakukin kirjaa.

Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

Uskollisuus on enemmän kuin suomalainen sana uskoa. Jos joku ei noudata Jumalan tahtoa, hän ei juutalaisen ajattelun mukaan usko. Sen takia ei kaikki pelastu, jotka sanovat uskovansa. Laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka olisivat tunnustanaan suulaan uskonsa.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
      ---
      26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi

Kunhan vaan ympärileikkaa Jumala teidän sydämet.
      😁

• Anonyymi

Kol.2:11-14 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella; ollen haudattuna hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädoksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Ef.2:6. 2:14-22

• Anonyymi

Syntijuttuja torjuttu!
        😁

• Anonyymi

Henkinen ympärileikkaus ei aina toimi!
        Ehdotan esinahan poistoa homoilta eheytymisen ja ympärileikattu Jeesus Kristuksen nimeen, eheytymisen merkeissä.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkinen ympärileikkaus ei aina toimi!
        Ehdotan esinahan poistoa homoilta eheytymisen ja ympärileikattu Jeesus Kristuksen nimeen, eheytymisen merkeissä.
        😁

Heteronaisten kokeilunhalu lisääntynyt lesboiluun, väestöliiton mukaan.
        Ympärileikkaus lihassa myös heihin?
        😁

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7145
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3294
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      138
      1568
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      237
      1367
    5. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    6. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1335
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1210
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1155
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1114
    Aihe