Tuossa:
https://www.youtube.com/watch?v=mi3RVPzSwmE
-virtalähde-osio on mielestäni viihdyttävä, robusteja ovat ja ei niistä ihan heti saa savuja ulos näköjään
-mutta tuo CD-aseman moottorin pyörittely, eihän se noin voi toimia, vai meneekö jotakin nyt ohi?
osarohmua vanhasta koneesta?
6
63
Vastaukset
- Anonyymi
En huomannut muuta kuin että pyöritteli askelmoottoriohjaimella askelmoottoria.
- Anonyymi
Siihen meni vaan kolme johtoa, eikös tuo ollut joku erikoistyypin moottori? No, en ole koskaan ite pyöritelly kylläkään.. ok, tarkistin - mun moka, tyyppi oli BLDC, joka kuulostaa kyllä monimutkaselta, mutta tarkoittaa "brushless" dc. Jotenkin yhdistin, että jos keloja on noin paljon on siinä jotain eksotiikkaa oltava ohjaimessa - näköjään ei sittenkää ole!
- Anonyymi
Itse asiassa moottorilta olisi saatavilla aika tarkkaa nopeustietoa:
https://simple-circuit.com/arduino-cd-rom-brushless-motor-control/
-tuo ohjain on aika monimutkainen rakenteeltaan jos vertaa perus-dc moottoriin..
- Anonyymi
Vaikutti ihan tavan kolmivaihemoottorilta.
- Anonyymi
Joo. Kestomagneettitahtimoottori ja joku ac-driveri siinä.
Tuo 19min kohdalla tapahtuva propellikokeilu näytti vähän vaaralliselta, kun ei tiedä taustoja. Aikaisemmin murtunut tai valuvikainen propelli kun tuosta lähtee tangentin suuntaan ja kaulavaltimot samalla linjalla. - Anonyymi
Melko heikkotehoinen moottori taisi olla bldc, mutta cd-pyöritys ei paljoa tehoa vaadi? Sen sijaan on hiljainen ja tarkka pyöritysnopeus.. tai ainakin siitä saa tarkan noiden hal-anturien avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667