Oon kohta valmistuva teollinen muotoilija ja itse antaisin 7- arvosanan. Lähinnä että teollisessa muotoilussa kehittyminen opiskelujen aikana on tehty hankalaksi.
Lapin ylppä on nimenomaan palvelumuotoilu yliopisto ja valmistaa ehkä enemmän generalistimuotoilijaksi - ei asiantuntijaksi. Teollinen muotoilu = teollinen, vuorovaikutus- ja palvelumuotoilu. Sekametelisoppa vaikka historiallisesti alat liittyy yhteen. Synergiat puuttuu. Koulutusohjelmalla on identiteetti hukassa. Opiskelijat antaa joka vuosi samoista asioista palautetta eikä mikään muutu. Opetusmenetelmät & kirjat on vanhentuneet ja jäljessä ajasta. On myös turhia kursseja. Mutta kuvataidekasvatuksen yms muun taidepuolen jutut ok.
Jos teollista muotoilua haluat opiskella hae LUTiin, vuorovaikutussuunnittelua Jyväskylän yliopiston kognitiotieteeseen ja pamua Lapin yliopistoon.
Usein sanotaan että Lapin ylpän muotoilijoiden vahvuus on tutkimusosaaminen mutta sitä ei oikeesti opeteta missään - johtuu siitä että opiskelijat selvittää monet asiat itse.
Opetus ei tuo edes perussivistystä muotoiluntutkimuksesta tai sen osaamisesta/menetelmistä saatikka yliopistotasoisesta opetuksesta tuomia etuja muotoilun tekemiseen vrt amis.
Kandi- & graduohjaus on tosi huonoa laatua minkä takii monella valmistuminen venyy. Pieni yliopisto aiheuttaa myös kuppikuntaisuutta. Moni jättää myös kesken. Varmaan mun kanssa samaan aikaan alottaneista puolet tai kolmasosa on tippunu kelkasta parin ekan vuoden jälkeen.
Muita Lapin yliopiston kasvatteja, opiskelijoita, valmistujia? Mikä teidän mp?
Ihmisten mielipiteet Lapin yliopiston muotoiluopinnoista?
Anonyymi
0
55
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781438
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101358- 741125
- 1091049
- 621027
- 67888
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n251857- 63835
- 31758
- 46696