Keskusta on yhä ymmällään siitä, mitä pääministeri Sanna Marin (sd) nyt haluaa.

– Olen käynyt keskustelua pääministerin kanssa ja yrittänyt ymmärtää mitä hän haluaa, valtiovarainministeri, puheenjohtaja Annika Saarikko (kesk) totesi.
– Onko päätösten peruminen tai uudelleen käsittely mielekästä? Ei välttämättä. Mutta pääministerin kannan pohjalta valtiovarainministeri on aina velvoitettu etsimään hallitukselle ratkaisua, koska tästäkin pitää päästä eteenpäin, Saarikko sanoi.

Valtiovarainministeri Saarikko toisti muutamaan kertaan, että hän ei ole täysin perillä siitä, mitä pääministeri Marin ajaa.
Saarikko sanoi uskovansa, että Veikkauksen edunsaajille ei aivan täysimääräisesti ensi vuoden menetyksiä korvata.
Saarikolla ei ollut tietoa siitä, että aiotaanko tukieuroja palauttaa kaikille edunsaajille tasapuolisesti, vai suositaanko esimerkiksi kulttuuria.

– Pääministeri on tuonut minulle esiin huolen, jonka vasemmistoliitto julkisti jo viime viikolla Veikkauksen edunsaajista kulttuuritoimijoihin. Itse pidän tärkeänä, että koko laaja edunsaajajoukkoa katsotaan kokonaisuutena: lapsia ja nuoria liikuttavat urheilujärjestöt, tiede, sotejärjestöt ovat tärkeä arjen tuki suomalaisille, Saarikko totesi.
Saarikon mukaan rahaa Veikkauksen edunsaajille voi löytyä täydentävästä budjettiesityksestä.
– En uskalla luvata sitä, että leikkaukset kaikilta edunsaajilta peruttaisiin.

Kurvinen ei halunnut ottaa kantaa, miten hallituksen pitäisi Veikkauksen tukiasia ratkaista.
– Jos lisärahaa tulee, lisäraha pitää mielestäni kohdentaa oikeudenmukaisesti ja tasapuolisesti kaikille edunsaajalle. Jos lisärahaa tulisi, se olisi iloinen uutinen ja helpottaisi minun työtäni huomattavasti. Olen joutunut toimimaan niitten kehysten puitteissa, jotka pääministeri ja muu hallitus ovat minulle antaneet.

Saarikko ei moni muukaan tiedä mitä pääministeri ajaa. Leikkauslistat pitäisi salata, ei kuulu demokratiaan. Kyselytunnille Marin oli kaivellut mitä päätöksiä edellinen hallitus oli perunut, tämäkö on asiallinen vastaus omiin toimiin, lapsellista touhua.
Kurvinen teki ihan oikein kun kertoo kansalle rehellisesti sen mitä muut ministerit haluaa salata kansalta. Mariinin on turha selitellä ja syyttää muita.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt kulttuurialaan kohdistuvat, huhtikuussa sovitut/päätetyt leikkaukset perutaan, kun hallitukselle selvisi, mitä tulikaan päätettyä.
      Rupesi pelottamaan. Tai sitten ei tiedetty, mitä tuli päätettyä.
      Pahempi molempi. Siitä lopussa.
      Marin teki nyt aamulla varmemmaksi vakuudeksi Twitterissä selväksi, että leikkaukset perutaan.

Pääministeri Sanna Marinin uskottavuutta tämä viikko on syönyt jo enemmän kuin taannoinen aamupalakohu, jolloin Marin nautiskeli Kesärannassa aamupalojaan veronmaksajien piikkiin.
      Nytkin uskottavuuskriisi on Kesärannassa – ja jopa sen saunassa.

Kurvinen ansaitsee hatun noston tarinan sankarina. Hän ei perääntynyt, vaan kertoi pohjalaisella selkeydellä selvällä suomella, mitä on edessä.

Kaiken lisäksi Kurvinen ohitti kylmästi pääministeri Marinin ohjeet, käskyn, ettei asiasta saisi kertoa julkisuudessa. Kulttuurialan vihaa säikähtänyt Marin soitti Kurviselle tiistaina aamulla ja pyysi, ettei tämä saisi pitää valmiiksi sovittua infoa.
      Sektoriministerinä Kurvinen teki sen, mitä täytyi – piti infonsa.
      Mikähän meteli siitäkin olisi syntynyt, jos Kurvinen olisi Kesärannan fiaskoillan jälkeen jättänyt infonsa pitämättä?

• Anonyymi

Mitä kansanedustaja Nurminen SDP edusti Marinin Kesäranta-bileissä? Nurminen patsasteli paikalla kulttuurin konkrationaalina kuin kreikkalainen jumaltaruston marmoripatsas muistona kulttuurin kehityksen alkuperästä.

• Anonyymi

Demarin ikuinen motto: "En se minä ollut, nuo muut sen tekivät" pätee vieläkin.

• Anonyymi

Kulttuuriministeri Kurvinen mokasi todella pahasti julkistaessaan keskeneräisen asian.

• Anonyymi

Lestakepulikeskusta, tuo ”kansantalouden riippana” toimivaan maatalouteen perustuva kuppauspuolue, joka on jatkuvasti yli-innokkaana "leikkaamassa" oikeiden veronmaksajien rahoja.

• Anonyymi

Se oli sovittu asia, miksi piilottaa. Sanna tuli katuma päälle, ja ei kepulaiset teidän sossujen pillin mukaan elä laillasi

• Anonyymi

Eiköhän tämä oleSannan moka täysin, päämisterinä ei osaa vetää asioita, joita olisi ollut nyt tarve vähän muuttaa. Se näin sovittu miten Kurvinen sanoi, ei siinä ole nokan koputtamista. Sitten kun uusi malli keksitään, se sitetn voimassa oleva. Muutkin haluaa sitten muutoksia jos yksi edellä. Punikeilla vaikea ymmärtää kun sovittu.

• Anonyymi

Kymppi Kurviselle, ei asioita saa salata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe