Onneksi olen syntynyt 1900 -luvun loppupuolella

Jos olisin syntynyt muutama sata vuotta aiemmin, minut olisi tapettu jo 6 -vuotiaana. Synnyin erääseen herätysliikkeeseen kuuluvaan perheeseen ja yhteisöön. En oikein koskaan uskonut Jumalaan ja Raamatun tarinoihin koska kun opin lukemaan, omaksumaan itse tietoa ja muodostamaan maailmankuvaa, vanhempani, yhteisöni ja heidän tarinansa vaikutti typeriltä. Niinpä muodostin maailmankuvan kouluopetuksen ja yleistietorjoihin pohjautuen enkä koskaan oppinut uskomaan Jumalaan. Lisäksi Raamattu oli vuoden 1776 kieli- ja kirjoitusasuinen Biblia, jonka lukeminenkin oli lähes mahdotonta sen lisäksi ettei se kiinnostanut.

Miksi minut olisi tapettu jo 6 -vuotiaana? Minulle oltiin järjestämässä hoitokokousta kun en tervehtinyt 'Jumalan terve' riittävän kuuluvasti. Hoitokokous on siis sielunhoidollinen kokous, jossa hoitajiksi hakeutuvat ihmisten kiusaamisesta nauttivat psykopaatit ja narsistit. Kokouksissa käytettiin täysin kontrolloimatonta henkistä väkivaltaa. Tuhansia ihmisiä heitettiin saatanalle ja tämä ulkopuolelle sulkeminen katkaisi ystävyys- ja sukulaisuussuhhteita. Monet ulkopuolelle suljetut päätyivät itsemurhaan. Onneksi minun kohdalla järki voitti ja syynä saattoi olla myös pikkulapsen ujous, jonka johdosta Jumalan tervettä ei kailoteta suureen ääneen.

Mitä olisi tapahtunut muutama sata vuotta aiemmin? Olisinko joutunut uskonnollisen inkvisition käsittelyyn ja lopulta poltettu roviolla ateistina? Onneksi vältin sentään sen kohtalon, että olisin joutunut pedofiilin uhriksi. Sen todennäkööisyys on paljon paljon suurempi kristinuskossa kuin sekulaareissa piireissä.

7

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä tuollaisessa kulttuurissa synny yhteyttä rakastavaan Jumalaan ainakaan helposti. Koko ajan painostuksen alla. Herätysliikkeet ovat kokonaisarvioissa armottomia, jos pääsee/joutuu tarpeeksi lähelle. Vakoilijana puikkelehtiminen on ollut harrastus. Pahinta hylkimistä Jehovan todistajilta. Perheessä voi yhteys katketa omiin lapsiin. Lopullisesti. Kuka voi puhua samassa yhteydessä rakastavasta Jumalasta. Myös työyhteisössä hankalaa väkeä ja kokemusta on yrityskonsulttina nousevalle yritykselle. Tietystikään ei voi yleistää, mutta en kuulu tällaisiin lahkoihin. Se vaatii aivan erityisen luonteen. Tuomitsevan. Kokemusta myös lestadiolaisuudesta ja helluntaisuudesta. Ei sovi pirtaan.

• Anonyymi

Kuolemanrangaistus on vielä yleisesti käytössä, mutta ei noin pienistä rikkeistä. Olisiko ateisteista istumaan tuomarina jakamaan kuolemanrangaistus. Sitä odotetaan pitkät tovit Usassa. Kiinassa toimenpide ei edellytä lusimista vaan pannaan nopeasti toimeen

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe