Samsung "vibraa"

Onko muilla vastaavaa ilmennyt?

Viikon vanhat 2kpl Samsung SP80 120GB DMA/133 7200 RPM 8MB kovalevyä pitää sellaista huojuvaa matalataajuista "vibraavaa" jurinaa. Toinen kovoista värisee enemmän kuin toinen jonka selkeästi tuntee sormella koitettaessa. Tympeä jurina kun vielä kantautuu matalataajuisena kauas.

Kotelona on Compucase jossa kovojen kiinnitysruuvit tulee kumiholkkien läpi vaan eipä tunnu riitävän vaimentamaan tuota jurinaa. Täytyy kokeilla rakentaa kumista riipukkeet.

Kyllä tulee ikävä Samsungin 5400 RPM kovoa josta ei paljon ääniä lähtenyt.

3

647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdqwegr

jurisevaa vois kokeilla viedä takuuvaihtoon.
      Minulla oli n. vuosi sitten Seagate-kiintolevyssä sama vaiva ja Verkkokauppa.com vaihtoi kovalevyn toiseen.

• HTPC

itsellä oli sama ongelma,yhtä kiintolevyä ei kuule, mutta lisääppä toinen kovo, niin alkaa resonanssi. Ei uskoisi,että niinkin pieni, juuri kuvailemasi aaltomainen, matalatajuuksinen jurina, voi vi**ttaa niin paljon.Ongelma on ratkaistu sijoittamalla levyt koneen rungosta irroitetussa 2-1 kelkassa koneen pohjalle kumitassujen varaan.Vähän mielikuvitusta ja työn iloa,siinä se...Ei muuten mitään Samsungin levyjä vastaan, aion jatkosskin pysytellä niissä.Kun saat tuon ongelman hoidettua, sulla on universumin hiljaisimmat kovot.

• Jep, tuo huojunta äänessä tulee kiintolevyjen pienestä RPM erosta (esim. 7200 / 7201). Auttaisi tietysti jos käyttäisi vain yhtä kovoa.
        Tähän asti olen vältellyt 7200 RPM kovoja mutta päivityksen yhteydessä päätin rakentaa RAID-pakan kahdesta samanlaisesta IDE-kiintolevystä ja ajattelin että laitetaan nyt samalla nopeat kiintolevytkin.
        Nopeutta kyllä löytyykin huomattavasti enemmän.
        Täytyy rakentaa n. 3mm paksusta kumilevystä riipukkeet joiden varaan kovot laitetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe