Lehden ristikoiden ongelmien käsittelyä ja muita kommentteja.
Suomen Kuvalehti 43-/2021
16
1551
Vastaukset
Lehdessä muutama asia jäi vaivaamaan.
En löytänyt suomalaista jazz-miestä Googlella. Kaikki arvaukset meni pieleen.
SAI OSCARIN 1963 on minusta väärin. Elokuva, josta henkilö sai Oscarin valmistui vuonna 1963. Hän sai siitä Oscarin vuonna 1964. Oscarit jaetaan aina edellisvuoden elokuvista. Minusta oikein olisi seuraavat vihjeet:
SAI OSCARIN 1964
SAI OSCARIN VUODEN 1963 ELOKUVASTA olisi myösKorjaus edelliseen 29.10.2021 10:24 kommenttiin
Kun vaihdoin alkukirjaimen vihjeeseen PUIDEN KÄSITTELYIHIN sain suomalaisen jazz-muusikon nimen. En tarvinnut edes Googlea - toki varmistin Googlella.Jatkoa 29.10.2021 10:24
Joku pitää vuotta 1963 oikeana kirjoittaen , että palkinto oli vuoden 1963 elokuvasta.
Elokuva, josta henkilö sai Oscarin valmistui toki vuonna 1963. Näyttelijä ei voinut saada Oscaria vuonna 1963, koska hänen Oscar-ehdokkuudestaan ei voinut päättää vielä 1963.
SAI OSCARIN VUODEN 1963 ELOKUVASTA olisi minusta paras muoto.
Jos SAI OSCARIN 1963 pidetään oikeana, vihjeestä on leikattu pois kaksi olennaista sanaa (VUODEN ja ELOKUVASTA) , mikä minusta muuttaa logiikkaa niin paljon, etten voi pitää vihjettä hyväksyttävänä. Jotkut kai sitten pitävät tällaista vihjeiden leikkelemistä hyväksyttävänä, mutta ainakaan tässä tapauksessa en leikkelemistä pidä oikeana toimenpiteenä. Asiasta ei kannata tapella. Kerronpa nyt vain mielipiteeni. Saa olla jonkun mielestä väärä, mutta minua ei pidä painostaa muuttamaan näkemystäni.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Jatkoa 29.10.2021 10:24
Joku pitää vuotta 1963 oikeana kirjoittaen , että palkinto oli vuoden 1963 elokuvasta.
Elokuva, josta henkilö sai Oscarin valmistui toki vuonna 1963. Näyttelijä ei voinut saada Oscaria vuonna 1963, koska hänen Oscar-ehdokkuudestaan ei voinut päättää vielä 1963.
SAI OSCARIN VUODEN 1963 ELOKUVASTA olisi minusta paras muoto.
Jos SAI OSCARIN 1963 pidetään oikeana, vihjeestä on leikattu pois kaksi olennaista sanaa (VUODEN ja ELOKUVASTA) , mikä minusta muuttaa logiikkaa niin paljon, etten voi pitää vihjettä hyväksyttävänä. Jotkut kai sitten pitävät tällaista vihjeiden leikkelemistä hyväksyttävänä, mutta ainakaan tässä tapauksessa en leikkelemistä pidä oikeana toimenpiteenä. Asiasta ei kannata tapella. Kerronpa nyt vain mielipiteeni. Saa olla jonkun mielestä väärä, mutta minua ei pidä painostaa muuttamaan näkemystäni.Olet keskustellut aiheesta itsesi kanssa ja kirjoitat:
”Asiasta ei kannata tapella. Kerronpa nyt vain mielipiteeni. Saa olla jonkun mielestä väärä, mutta minua ei pidä painostaa muuttamaan näkemystäni.”
Kuka on tapellut ja yrittänyt muuttaa mielipiteesi? Anonyymi kirjoitti:
Olet keskustellut aiheesta itsesi kanssa ja kirjoitat:
”Asiasta ei kannata tapella. Kerronpa nyt vain mielipiteeni. Saa olla jonkun mielestä väärä, mutta minua ei pidä painostaa muuttamaan näkemystäni.”
Kuka on tapellut ja yrittänyt muuttaa mielipiteesi?No kun hirveän usein on käynyt niin, että joku on alkanut jankkaavasti kinastelemaan kanssani.
Myös mielipiteen muuttamispainostuksia olen kokenut.
Kirjoitin tuon, että sellaisiin ei tällä kertaa sorruttaisi. Kyse on eräänlaisesta ennakoinnista. Koskaan ei tiedä, miten joku saattaa reagoida.
Toisaalla on ollut keskustelua vihjeestö PUHDAS -2.
"-2." tarkoittaa yleenä, että otetaan pois toinen kirjain. Se ei toimi. Siitä syystä ksiketi joku kirjoitti, että piste on liikaa.
Ilmsn pustettö tsrkoitetaan, että otetaan pois kaksi kirjainta.
Mitä mieltä täällä ollaan?47 numerossa KOHAHDUTTI BOSTRÖMINÄ en tiedä kehen viitataan.
Seiska-lehden tms. kohu-uutiset eivät kiinnosta, joten ei kiinnostanut suuremmin tutkia kehen viitataan. Pikaisella haulla ei avautunut. Joku voi 2.12.2021 jälkeen kertoa, jos tietää, mistä on kyse (kuka kohahdutti ja miksi).- Anonyymi
Elämä pitkä, muisti lyhyt? Kyllä tuosta nimestä tulee heti mieleen henkilö, jonka nimi on 4 8!
Anonyymi kirjoitti:
Elämä pitkä, muisti lyhyt? Kyllä tuosta nimestä tulee heti mieleen henkilö, jonka nimi on 4 8!
Googlasin vielä kerran. Löysin henkilön. En ole unohtanut asiaa, koska en tähän vihjeeseen liittyvää tv-ohjelmaa ole koskaan seurannut. Tämän genren trailerit eivät juuri kiinnosta. Eki varmaan pääosin on vastuussa viihdetriviasta, joka itselleni on usein kategoriaan EVVK kuuluvia asioita eli ristikon pakkopullaa.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Googlasin vielä kerran. Löysin henkilön. En ole unohtanut asiaa, koska en tähän vihjeeseen liittyvää tv-ohjelmaa ole koskaan seurannut. Tämän genren trailerit eivät juuri kiinnosta. Eki varmaan pääosin on vastuussa viihdetriviasta, joka itselleni on usein kategoriaan EVVK kuuluvia asioita eli ristikon pakkopullaa.
Viittaus on minusta ihan liian vanha juttu ristikkoon. Varmaan suuri osa joutui googlaamaan. Ei nyt suuremmin eroa pahimmista Google-vihjeistä. Suunnattu minusta ihan liikaa tosi iäkkäille ihmisille.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Viittaus on minusta ihan liian vanha juttu ristikkoon. Varmaan suuri osa joutui googlaamaan. Ei nyt suuremmin eroa pahimmista Google-vihjeistä. Suunnattu minusta ihan liikaa tosi iäkkäille ihmisille.
Jossei Keisari osaa, laatijan syy ja inhottava vihje! Miksi meidän muiden pitää kestää tätä päivästä toiseen?
Anonyymi kirjoitti:
Jossei Keisari osaa, laatijan syy ja inhottava vihje! Miksi meidän muiden pitää kestää tätä päivästä toiseen?
Eräs s-postituttu piti asiaa itselleen outona. Sanarisin foorumissa tämän tapaisista vihjeistä happonen usein huomauttaa.
Eihän tässä muusta osaamisesta ole kyse kuin Googlen käytön hallisemisesta.
No nykyisin Googlen avulla kyllä vastaukset löytyy, joten ei minulle sen paremmin kuin muillekaan, viihdetrivia ei ole suuri ongelma.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Eräs s-postituttu piti asiaa itselleen outona. Sanarisin foorumissa tämän tapaisista vihjeistä happonen usein huomauttaa.
No nykyisin Googlen avulla kyllä vastaukset löytyy, joten ei minulle sen paremmin kuin muillekaan, viihdetrivia ei ole suuri ongelma.Taas mennään muiden hameiden helmoihin. Kot kot kot.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
No nykyisin Googlen avulla kyllä vastaukset löytyy, joten ei minulle sen paremmin kuin muillekaan, viihdetrivia ei ole suuri ongelma.Muista laittaa viesti moderaattoreille, jos tulee epävarma ja turvaton olo. Ehkä poistavat langan.
Anonyymi kirjoitti:
Muista laittaa viesti moderaattoreille, jos tulee epävarma ja turvaton olo. Ehkä poistavat langan.
Ei tässä suurta ongelmaa ole. Pienet huomauttelut eivät minua kiusaa.
Mutta toivon, että voisi esittää oman mielipiteensä ilman turhaa jälkikommenttia. Tämän pitäisi olla vapaampi foorumi kuin Sanarisin foorumi, mutta ainakaan mielipiteiden esittämisen suhteen ei ole.
Kokonaisuutena pidin ristikosta. Ristikossa on laatijatiimille hyvin tyypillinen sanaleikittely pääkuvista johdetuissa sanaketjuissa. Ne ovat mielestäni oikein onnistuneita. Oli minulle viikonvaihteen mielenkiintoisin ristikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706