Vai ostatko valmislaatikoita ja kinkkua?
Teetko itse jouluruuat?
82
124
Vastaukset
- Anonyymi
Laatikot teen itse, kinkun ostan valmiiksi keitettynä,kuorrutan vain sen ja paistan uunissa.
- Anonyymi
Ostan valmiina lanttulaatikon, porkkanalaatikon ja kinkun mutta teen joka joulu aurojuustovalkosipuliperunalaatikkoa itse.
- Anonyymi
Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitää kokeilla.
- Anonyymi
Sinkkuna ostan laatikot, lanttu ja porkkana. Kinkuksi käy Snellmanin maustettu porsaan uunifilee:
https://snellman.fi/fi/tuotteet/tuore-liha/fileet-ja-paistit/maatiaispossun-maustettu-uunifilee/
Ja lipeäkala tietysti paketissa, en osaa itse tehdä.- Anonyymi
Lipeäkala on nykyisin unohtunut monelta. Hyvää se on kastikkeen ja perunoiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lipeäkala on nykyisin unohtunut monelta. Hyvää se on kastikkeen ja perunoiden kanssa.
Maitopohjaisen valkokastikeen ja mustapippurin kanssa lipeäkala ja oheen keitettyä perunaa on hyvää ruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maitopohjaisen valkokastikeen ja mustapippurin kanssa lipeäkala ja oheen keitettyä perunaa on hyvää ruokaa.
Mustapippuria en ikinö käytä. Kokeilla kannattaa jauhettua neilikkaa ripotella kevyesti soosin päälle.
Pippuri tappaa miedon kalan maun alleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mustapippuria en ikinö käytä. Kokeilla kannattaa jauhettua neilikkaa ripotella kevyesti soosin päälle.
Pippuri tappaa miedon kalan maun alleen.Makuasia josta ei kannata kiistellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makuasia josta ei kannata kiistellä.
Ennen käytettiin maustepippuria. Toisaalta, kaikki kalan maku kannattaa peittää jollain. Ei niitä muuten syö sikakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen käytettiin maustepippuria. Toisaalta, kaikki kalan maku kannattaa peittää jollain. Ei niitä muuten syö sikakaan.
Lipeäkala on sinänsä mautonta eli sen maustamiseen voi käyttää mustapippuria tai valkopippuria tai muuta maustetta josta itse pitää.
- Anonyymi
Laatikot ostan valmiina, mutta aika pitkälle muut teen itse.
- Anonyymi
Imellytetyn potaattilaatikon värkkääminen on kunnia-asia varsinkin jätkälle. Kinkku yön yli leivinuunissa, siis ylikypsänä aattoillan pöytään.
- Anonyymi
Imelletty perunalaatikko on herkkua ja samoin uunissa pitään muhinut kinkku.
- Anonyymi
tuota arkista perunalaatikkoa en ole ikinä jouluruokana voinut käsittää.
- Anonyymi
En vietä joulua. Syön sitä mitä normaalistikin.
- Anonyymi
En syö perinteisiä jouluruokia.
- Anonyymi
Ei tarvitse koskaan tehdä jouluruokia enkä näin sinkkumiehenä edes viitsisi. Menen aina joulupukiksi sukulaisten mukuloille ja aina siellä tarjotaan pukille vähän kinkkua ja lohta ja rosollia. 🎄
- Anonyymi
Eli hyvä mähis sulla joukunaikaan.
- Anonyymi
Kun oli enemmän syöjiä, silloin tehtiin itse mutta kun väki vähenee, niin pidot pienenee, eli nykyään vain osa tehdään itse, ja jotain hankitaan valmiina.
Kinkku tietysti itse, sekä perunalaatikko ja rosolli. Loput laatikot kaupasta.
Ihan hyviä ovat, kerran pari syödään ja sitten palataan tavallisiin ruokiin, lihaa ja perunaa ja salaattia.
Jouluruuat on tosi yliarvostettua, kun on tarjolla vain vähän ja hyvää, se riittää. - Anonyymi
Ostan valmiina laatikot
- Anonyymi
Ostin keväällä porsaan ja akvaarioon lohen poikasia. Niistä se käynnistyy..
- Anonyymi
Työnantaja antaa 7kg kinkku laatikot ostan
- Anonyymi
Hyvä sinä.
Itse teen tietysti kaikki mitä joulunaikaan syön, samoin yleensä muulloinkin, mikäli omakohtaiseen kokkaamiseen on mahdollisuuksia. Aina niin ei kuitenkaan ole.
Kinkun suolaan itse ja savustan, laatikot teen myös itse, ym. Kinkku saa pikantin maun aluksi kylmäsavussa ja sitten lämminsavussa, jossa lopuksi on hieman katajaa poltettu ihan loppuvaiheessa.- Anonyymi
Kairis tekee mitä haluaa, tavis mitä osaa :)
- Anonyymi
Missä asut?
Anonyymi kirjoitti:
Missä asut?
Minäkö? No Torniossa tietysti. Yleensä savustelen poronlihaa ja herkuttelen sillä, myös riimiporolla ja muilla variaatioilla.
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Minäkö? No Torniossa tietysti. Yleensä savustelen poronlihaa ja herkuttelen sillä, myös riimiporolla ja muilla variaatioilla.
Onko Tornio jo Lappia? Olen kotoisin Pohjanmaalta ja pohjoisin kaupunki jossa olen käynyt on Oulu.
Anonyymi kirjoitti:
Onko Tornio jo Lappia? Olen kotoisin Pohjanmaalta ja pohjoisin kaupunki jossa olen käynyt on Oulu.
Ei ole Tornio Lappia, oikea Lappi alkaa vasta Kaamasen eteläisimmän lyhtypylvään pohjoispuolen kyljestä.
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Ei ole Tornio Lappia, oikea Lappi alkaa vasta Kaamasen eteläisimmän lyhtypylvään pohjoispuolen kyljestä.
Onko näin?
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Kyllä, mutta tietystihän Torniokin Lapin lääniin kuuluu.
No mutta hyvää joulunodotusta sinulle.
Anonyymi kirjoitti:
No mutta hyvää joulunodotusta sinulle.
Samalla tavalla!
Vaikka enhän minä enää mitään joulua odota, vaan lähinnä sen päättymistä. Ajattelin käydä nukkumaan 23.12 ja laittaa herätyskellon soimaan tammikuun 7. Sitten lentolippu jonnekin lämpimään.- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Samalla tavalla!
Vaikka enhän minä enää mitään joulua odota, vaan lähinnä sen päättymistä. Ajattelin käydä nukkumaan 23.12 ja laittaa herätyskellon soimaan tammikuun 7. Sitten lentolippu jonnekin lämpimään.No, mites nyt näin?
Anonyymi kirjoitti:
No, mites nyt näin?
Mitenkä näin? Onhan tässä jo riittävän monet joulut Suomessa nähty, pikkaisen tekaisen vaan perinteisiä ja sitten valmis lähtemään muualle.
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Mitenkä näin? Onhan tässä jo riittävän monet joulut Suomessa nähty, pikkaisen tekaisen vaan perinteisiä ja sitten valmis lähtemään muualle.
Oletko elämääsi kyllästynyt ilman jouluakin?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko elämääsi kyllästynyt ilman jouluakin?
En toki, mutta olen vittuuntunut tähän koronapandemiaan, kun en ole päässyt matkustamaan haluamaani maahan.
Teen toki perinteiset jouluherkut ja yksin syön ne, mutta sitten tekis jo mieli matkaamaan, jos se vaan jo vihdoin olis mahdollista...- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
En toki, mutta olen vittuuntunut tähän koronapandemiaan, kun en ole päässyt matkustamaan haluamaani maahan.
Teen toki perinteiset jouluherkut ja yksin syön ne, mutta sitten tekis jo mieli matkaamaan, jos se vaan jo vihdoin olis mahdollista...Mihin maahan haluat matkustaa?
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Kaakkois Aasian suuntaan.
Thaimaahanko?
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Kaakkois Aasian suuntaan.
Tietoa Suomesta Thaimaahan matkustaville. https://www.maikhaophuket.com/fi/ukk/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietoa Suomesta Thaimaahan matkustaville. https://www.maikhaophuket.com/fi/ukk/
En käsitä lainkaan tuota tunkua Thaimaan kaltaiseen kehitysmaahan , olkoot rannat ja muut mitä hyvänsä. Siellähän on kunimgaskin täysi hullu itsensä palvoja.
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Ei sinne.
Minne?
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Filippiineille heti kun se vaan on mahdollista.
Onko sulla siellä nainen?
- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
On tietysti siellä.
Onnea teille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En käsitä lainkaan tuota tunkua Thaimaan kaltaiseen kehitysmaahan , olkoot rannat ja muut mitä hyvänsä. Siellähän on kunimgaskin täysi hullu itsensä palvoja.
Suomalaiset turistit ovat lentäneet sinne 2000-luvun alusta lähtien halpojen hintojen takia jo ennen tsunamia ja senkin jälkeen koska Thaimaa on halpojen hintojen maa ja rannoilla saa halvalla hierontaa kroppaan.
- Anonyymi
Ostan joulukinkun, mieluiten suursikalassa kasvatetun ja paskassa marinoidun. Kun on laulettu enkeli taivaan ja luettu evankeliumi, on kiva pistää poskeensa rääkättyä possua. "Sen, minkä teet yhdelle näistä pienimmistä, sen sinä teet minulle", sanoi päivänsankari.
- Anonyymi
Osui ja upposi!
- Anonyymi
Poskeensa rääkättyä possua aiot pistää!?
- Anonyymi
Ostan maksalaatikkoa j pakstekanan. Täytyyhän joskus hemmoitella itseänsä.
- Anonyymi
Teen joulupitsaa. Koristeeksi oliiveja ja kyytipojaksi kylmä tsekkiläinen olut. Siitä tulee joulumieli.
- Anonyymi
Mikä siitä tekee nimenomaan joulupizzan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siitä tekee nimenomaan joulupizzan?
Kun se syödään Jouluna.
- Anonyymi
Pidättekö riisipuurosta? Keitän riisipuuroa joulunaattoaamuna koska opin tavan lapsensuudenkodistani.
- Anonyymi
Ihan hyvää kanelin ja sokerin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvää kanelin ja sokerin kanssa.
On.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On.
EI!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI!
Perustele miksi ei äläkä vain huuda.
- Anonyymi
Taitaa olla työvuoro. En valmista tai hanki mitään.
Onkos oltu kiltteinä? Tässä lahjat,
Pekalle-suusyöpä
Vesalle- vatsanpuruja
Erkille - kahden vuoden mittainen verotarkastus
Jaanalle- tenniskyynärpää
Juha-Tapiolle -moottoririkko
Arille- tulipalo - Anonyymi
Kinkku ja valmislaatikot, rosolli. Välillä on lehdissä juttua, että jouluna syötäisiin jotain muuta kuin 'iänikuisia' perinneruokia. Kerran vuoteen vedetään ne rosollit ym. sitten voi muina päivinä syödä mitä huvittaa.
- Anonyymi
Rosolli ei enää uppoa meidän perheessä eli en enää osta sitä.
- Anonyymi
Kaupan perunalaatikot ova mauttomia, vetisiä aivan kaikki.
VINKKI,
lidlin perunamuusijauheesta tulee tosi hyvä perunalaatikko.
lisäät kermaa (maitoa) suolaa, siirappia ja uuniin vuokiin se massa.
helppoa ja nopeaa!
olen monena jouluna tehnyt- Anonyymi
Lidlin perunamuusijauhe on ihan parasta laadultaan mitä Suomessa voi ostaa vähittäiskaupasta. Muuta en enää osta.
- Anonyymi
Joulumusaa joulua odotellessamme. https://www.youtube.com/watch?v=EEsYsO3aupA
Ei toinna alkaa laatikoita tekemään. Saarioisella mennään. Vinkki. Laita porkkanalaatikon joukkoon voita tai voisulaa. Maku muuttuu dramaattisesti ja hyvään suuntaan. Kokeile!
- Anonyymi
Iki-ihana joulubiisi. https://www.youtube.com/watch?v=DDt3u2Ev1cI
- Anonyymi
Pian taas aletaan asentelemaan betoniesteitä ja rekkoja joulutorien ympärille.
euroopassa konekivääripartiot vahtivat joulun menoa sankoin joukoin.
ei ennen ollut yhtäkään estettä ja raskaasti varustettuja sotilaita.
niimpä..- Anonyymi
Miten liittyy vuodatuksesi aloituksen kysymykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten liittyy vuodatuksesi aloituksen kysymykseen?
Sitä että voi tehdä kotona laatikoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä että voi tehdä kotona laatikoita.
Tuskin.
- Anonyymi
Kinkun joutuu ostamaan,kun ei ole sikoja.
- Anonyymi
Pääsikö ne karkuun?
- Anonyymi
Jouluruoka ei oikein tunnu maistuvan enää. Syön varmaan pakastepizzaa.
Jos alessa olisi pieni lanttylaatikko ja kinkkusiivuja niin voisin ne ehkä ostaa että voisi yhtenä päivänä syödä. Mutta ei enempää. Ehkä. - Anonyymi
En tee, täytyy katsoa mitä hawaijilla on tarjolla jouluna...
- Anonyymi
En vietä kaupallista enkä uskonnollista joulua, syön kyllä hyvin kaikkea kaupan antimia ,mitä vaan edullisimmin mistäkin löydän.
Ja raskasta joulua ajattelin kuunnella kaikki joulun pyhät , erilaisia elokuvia katsellen.
Mikähän olisi hyvä elokuva teema tälle joululle? - Anonyymi
Hommasin muijan nii ei ite tarvi tehä ruokaakaan
- Anonyymi
Hommasin juomaa ni ei tarvi muijaa
- Anonyymi
Lanttulaatikkoa josta pidän on jo myynnissä mutta en osta vielä etten kyllästy siihen ennen jouluaattoa.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236