"Parempilaatuinen" kaksimoottorinen 12V paineilmakompressori
https://cros4wd.fi/tuote/tuplakompressori-arb-ckmta12-v/
...poltti aina toisen moottorin 40A sulaketta, kun laittoi virtaliittimen moottorin perään. Purin kompressorin ja laakerointi sekä paineilmapuoli näyttää täysin uudenveroiselta. Harjojen yli on häiriökonkka, joka ei myöskään ruvennut vuotamaan edes 24 voltilla. Roottorin käämitys ei vuoda runkoon ja käämityksen tasavirtavastusta ei edes yleismittari näytä kuin mittajohtimien vastuksena.
Staattori on kahdella kestomagneetilla, roottorissa on 12 napaa, kommutaattorissa 12 lohkoa ja hiiliä on kaksi. Ainoa mitä tulee mieleen, on hiiliharja, jossa hiilien tuenta näyttää hieman väljän puoleiselta... Jos ajatellaan että hiilet sopivasti pääsisivät liikkumaan kehän suunnalla sivuun 180 asteen sijasta, voiko tämä aiheuttaa suoran oikosulun?
Purin joutessani myös ehjän puoliskon moottorin ja siellä hiilien hankausjälki on osunut paremmin keskelle kommutaattorin aluetta, eli mahdollista on, että viallisella puoliskolla hiilet tai kommutaattori olisi ottanut moottorin alumiinikuoreen kiinni, mutta mitään paljojälkiä ei näy, vaikka useampi 40A nappi on jo poltettu.
Harjallisen dc-moottorin toimintaperiaate
6
775
Vastaukset
- Anonyymi
Jos moottorin työvirta on 50 A, niin vähän pieneltä vaikuttaa 40 A sulake.
Hommaa pihtimittari joka mittaa myös tasavirtaa ja vertaile keskenään moottorien ottamia virtoja. Testissä käytä isompaa (50A) sulaketta, että ehtisi virran mitata.- Anonyymi
Siinä on 2x 40A sulakkeet, molemmille moottoreille omat, omat releet, omat termostaatit, yhteinen tuuletin ja yhteinen paineanturi.
Nyt kasatessa näkee, että hiiliharja tai kommutaattori ei voi ottaa alumiinikuoreen kiinni. Häiriökonkat pistin molemmista mäkeen ihan vaan varmuuden vuoksi.
Joko roottorin käämitys on jostain kierrosoikosulussa tai sitten mekaniikka on ollut jotenkin todella mystisesti jumissa, joka purkaessa ei selvinnyt. Toistoaalto- tai mikro-ohmimittaukseen ei nyt ollut mahdollisuutta, joten kasaan vaan ja kokeilemaan.
- Anonyymi
Siis toinen moottori lähtee käyntii tai jää käyntiin?
- Anonyymi
Siellä on paineanturi joka ohjaa releitä. 135psi päälle ja 150psi pois. Tuottaa saman paineen mutta puolet vähemmän litroja yhdellä moottorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on paineanturi joka ohjaa releitä. 135psi päälle ja 150psi pois. Tuottaa saman paineen mutta puolet vähemmän litroja yhdellä moottorilla.
Kompressoreissa on yleensä joku järjestelmä jolla sylinteri ei muodosta painetta silloin kun se käynnistetään. Joissain on vain suuntaventiili ja riittävän iso tilavuus joka takaa käynnistyksen Tai sitten ventiili joka sulkeutuu kun kompressori käynnityy. Harjallinen kestomagneettimoottorilla on kohtuullisen suuri liikkeellelähtömomenti, mutta sekin voi ottaa liikaa virtaa jos joutuu käynistymään painetta vasten. Kun kerran moottorit vaikuttavat OK, uskoisin ongelman olevan mekaaninen.
- Anonyymi
Aivoissa pitäisi olla harjakset niiden varjelemiseksi
ihttps://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000008408837.html
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c81318e9-27ba-4864-90a8-3ce66d83cdb6
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670