Naisten syrjintä liikenteessä

Krisse F Emakko

Suomen nykyinen liikenne surjii räikeästi naisia. Joka arki-aamu bussit ovat täpötäynnä töihin matkaavia naisia, ja miehet huristelevat ohi hienoilla yksityisautoillaan. Katsokaa vaikka!!

Meidän naisten ei tule enää alistua joukkoliikenteeseen. Kulkekaamme mielummin vaikka polkupyörällä. Autovero alas!!

11

587

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen

      Itsekkin olen huomannut, että bussit ja ratikat ovat aina täynnä NAISIA! Miehiä on ehkä muutama. Ja ohi ajavien autojen kuskit ovat lähes poikkeuksetta miehiä.

      Kyllä naisella on oikeuus omaan autoon sinä missä miehelläkin!! Tässä taas yksi epäkohta sp:n tasa-arvossa!

    • Nari Säre

      ...jos tilanne on näin, niin juuri auton omistajat ovat niitä hyviä lypsylehmiä valtiolle, jolta pohjalta voidaan sitten verovaroin subventoida julkisia...

      • Nari Säre

        "...automiehet kustantavat veroina sen, kun viherpiipertäjät ajelevat subventoiduilla julkisilla"?


      • että autoteollisuutta ja yksityisautoilua tässä subventoi koko muu maailma. Onnellinen autonomistaja maksaa vain murto-osan veroina niistä kuluista ja haitoista, joita hän ajokkeineen aiheuttaa ympäristölle ja muille ihmisille.


      • Kurre_Orava
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

        että autoteollisuutta ja yksityisautoilua tässä subventoi koko muu maailma. Onnellinen autonomistaja maksaa vain murto-osan veroina niistä kuluista ja haitoista, joita hän ajokkeineen aiheuttaa ympäristölle ja muille ihmisille.

        Perusteleppa nyt hiukan...

        Millä muuten ajattelit liikenteen hoituvan Suomen kokoisessa ja harvaan asutussa maassa ilman autoa?

        Meinaatko, että kaikkien on muutettava radanvarsislummeihin?

        Se on muuten sellainen asia, että minäkin maksan pelkkää polttoaine veroa noin 165€/kk. Tämä ainoastaan työmatkoista. siihen käyttömaksut yms. päälle, niin...


      • Sanelma
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Perusteleppa nyt hiukan...

        Millä muuten ajattelit liikenteen hoituvan Suomen kokoisessa ja harvaan asutussa maassa ilman autoa?

        Meinaatko, että kaikkien on muutettava radanvarsislummeihin?

        Se on muuten sellainen asia, että minäkin maksan pelkkää polttoaine veroa noin 165€/kk. Tämä ainoastaan työmatkoista. siihen käyttömaksut yms. päälle, niin...

        miksi luulit luudan nojaavan joka ovenpieleen??


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Perusteleppa nyt hiukan...

        Millä muuten ajattelit liikenteen hoituvan Suomen kokoisessa ja harvaan asutussa maassa ilman autoa?

        Meinaatko, että kaikkien on muutettava radanvarsislummeihin?

        Se on muuten sellainen asia, että minäkin maksan pelkkää polttoaine veroa noin 165€/kk. Tämä ainoastaan työmatkoista. siihen käyttömaksut yms. päälle, niin...

        No, pelkästään yksityisautoilusta aiheutuvia kuluja kuten saastumisesta, tapaturmista ja ihmishenkien menetyksistä aiheutuvia kuluja eivät autovero ja polttoainevero riitä kattamaan. Tässä ei ole vielä huomioitu autojen valmistuksesta aiheutuvia haittoja ollenkaan.

        Näin yleisellä tasolla nämä laskelmat ovat sikäli järjettömiä, että onhan autoista hyötyäkin. Siksi niitä kai valmistetaan, olettaisin.

        En ole sitä mieltä että kaikkien pitäisi muuttaa radanvarsislummeihin. Mutta jos työmatka on max. 5 km sen voi kävellä tai pyöräillä, ja jos se on max. 10 km, sen voi pyöräillä, noin pääsääntöisesti kuuden kuukauden ajan Suomen vuodesta (siis mikäli julkisen liikenteen käyttäminen on henkisesti liian vaativaa).

        Sellainen täysin järjetön työmatkaliikenne kaupunkien keskustoihin omalla autolla pitää saada loppumaan. Olen ennenkin puhunut tästä mieshelminauhasta, joka seisoo paikoillaan ruuhka-aikana satojen metrien, jopa kilometrien pituisena kaupunkien sisään/ulosmenoväylillä. Siellä istuu yksi mies per auto onnettoman näköisenä, kaikki samaan suuntaan menossa.

        Kaupunkioloissa muutenkin täytyy ihmetellä tätä suunnatonta innostusta työmatka-autoiluun. On siinä monenlaista välivaihetta, puomia ja parkkihallia ja kusenhajuista hissiä ja sen sellaista, ennen kuin sen aarteensa saa kunnialla johonkin jätettyä. Sama peli illalla kun väsyneenä lähtee töistä. Reippaan kävelyn ulkoilmassa bussipysäkille luulisi houkuttavan enemmän kuin parkkiluolissa harhailun ja peltikuoressa istuskelun motarilla. Mutta ei sitä kaikki saa kai istua töissä tarpeeksi.

        Sekin on merkin kummallista, ettei työpaikat onnistu sitten millään sijaitsemaan sopivan matkan etäisyydellä asutuksesta - mutta tämä on jo toinen juttu. Muutenkin kantani koskee nimenomaan kaupunkiseutuja, joilla jonkinmoinen julkinen liikenne toimii. Maaseutumaiset alueet on vähän eri asia. Tosin haja-asutusalueolosuhteissakin polkupyörän on havaittu toimivan lähes normaalilla tavalla.


      • Kurre_Orava
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

        No, pelkästään yksityisautoilusta aiheutuvia kuluja kuten saastumisesta, tapaturmista ja ihmishenkien menetyksistä aiheutuvia kuluja eivät autovero ja polttoainevero riitä kattamaan. Tässä ei ole vielä huomioitu autojen valmistuksesta aiheutuvia haittoja ollenkaan.

        Näin yleisellä tasolla nämä laskelmat ovat sikäli järjettömiä, että onhan autoista hyötyäkin. Siksi niitä kai valmistetaan, olettaisin.

        En ole sitä mieltä että kaikkien pitäisi muuttaa radanvarsislummeihin. Mutta jos työmatka on max. 5 km sen voi kävellä tai pyöräillä, ja jos se on max. 10 km, sen voi pyöräillä, noin pääsääntöisesti kuuden kuukauden ajan Suomen vuodesta (siis mikäli julkisen liikenteen käyttäminen on henkisesti liian vaativaa).

        Sellainen täysin järjetön työmatkaliikenne kaupunkien keskustoihin omalla autolla pitää saada loppumaan. Olen ennenkin puhunut tästä mieshelminauhasta, joka seisoo paikoillaan ruuhka-aikana satojen metrien, jopa kilometrien pituisena kaupunkien sisään/ulosmenoväylillä. Siellä istuu yksi mies per auto onnettoman näköisenä, kaikki samaan suuntaan menossa.

        Kaupunkioloissa muutenkin täytyy ihmetellä tätä suunnatonta innostusta työmatka-autoiluun. On siinä monenlaista välivaihetta, puomia ja parkkihallia ja kusenhajuista hissiä ja sen sellaista, ennen kuin sen aarteensa saa kunnialla johonkin jätettyä. Sama peli illalla kun väsyneenä lähtee töistä. Reippaan kävelyn ulkoilmassa bussipysäkille luulisi houkuttavan enemmän kuin parkkiluolissa harhailun ja peltikuoressa istuskelun motarilla. Mutta ei sitä kaikki saa kai istua töissä tarpeeksi.

        Sekin on merkin kummallista, ettei työpaikat onnistu sitten millään sijaitsemaan sopivan matkan etäisyydellä asutuksesta - mutta tämä on jo toinen juttu. Muutenkin kantani koskee nimenomaan kaupunkiseutuja, joilla jonkinmoinen julkinen liikenne toimii. Maaseutumaiset alueet on vähän eri asia. Tosin haja-asutusalueolosuhteissakin polkupyörän on havaittu toimivan lähes normaalilla tavalla.

        Onhan se niinkin niin...


    • Urpo

      Riippuu vähän missä on työpaikka. Esim. paperitehtaille, metallijalostamoille, voimalaitoksille yms. kulkevat bussit ovat täynnä miehiä. Naisten työpaikka on hyvin usein keskustaajaman toimistoissa.

    • Taidatkin olla savolainen! Muuten en ymmärrä autoveron alentamisen myönteistä vaikutusta julkisen liikenteen käyttöön??
      vom

    • cisma

      Tarkoitit kai sitten että autoverot ylös, eikä alas?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3193
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2056
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      402
      1779
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1321
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1221
    9. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      432
      1071
    Aihe