IL: Polestar 2 toimintamatka puolittui pakkasessa

Anonyymi

25

7830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mitenkähän käy sitten 5-10 vuoden päästä...piäseekö mopolla kotia pakkasella

      • Anonyymi

        10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
        https://www.theseus.fi/handle/10024/507122

        Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km.


      • Anonyymi kirjoitti:

        10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
        https://www.theseus.fi/handle/10024/507122

        Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km.

        Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.

        Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
        Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
        2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
        Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
        2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.

        Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
        katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
        katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4

        Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
        Fiksut kaverit asialla.
        Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
        Fiksut kaverit asialla.
        Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto.

        Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?

        En meinaa mitään.
        Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
        1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
        2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
        3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        En meinaa mitään.
        Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
        1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
        2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
        3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa .

        Eihän tuossa jutussa sanottu, että Tesla ei suostunut korjaamaan. Korjauksen hinta olisi ollut Teslalla yli 20 000€. Jenkkituonti Tesla? Mistä viralliset Teslat tulee/tulleet 2013 Suomeen?
        "3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa ." Täytyykö siis akku tarkistaa täydellisesti, kun ostaa käytetyn Teslan? Sitä ei sitten joka hemmo osaakaan tehdä ja autohan täytyy olla nosturissa tuossa tarkistuksessa ja ala muovit ym. poistaa ym. ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
        Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
        2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.

        höpäti höpäti.....ikua vääntäen lähti tojotanki mies korjaamolta....


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
        katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4

        Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.

        https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.

        https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.html

        Maksumuurin takana on tuo linkkisi.


    • Anonyymi

      Vetyauto onkin järkevin vaihtoehto Suomen olosuhteisiin.

      • Anonyymi

        Juu... Kannattaa mennä ostamaan se vetyauto.


    • Anonyymi

      Tuo on maksumuurin takana.. Oliko testi yhtäjaksoista ajoa vai pätkäajoa? Pätkäajona tuo puolittuminen on luonnollista koska useita kabiinin lämmittämisiä, matka-ajossa tuo kuulostaa suurelta.. Itsellä model 3 kireässäkin pakkasessa matka-ajossa range pienenee max. 30% saman matkan kesäajoon verrattuna. VLTP lukemaan ei kannata vertailla koska ei siihen helpolla pääse millään autolla kesälläkään.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kona menee koko lailla wltp:hen talvellakin - vähän tippuu -25 ja kovemmilla pakkasilla. Tesla on optimistisin kulkunsa suhteen. Kona hakkaa Model 3 Long rangen talvella norjalaistestienkin mukaan.


    • Anonyymi

      Onneksi Suomen kesä on vähä luminen, toisinaan!🌠🌠🌠

    • Anonyymi

      Pakkasen puremia nuo duracelit, vaikka lukemani mukaan akkuteknologiassakin on eroja ja parhaita pakkanen panee hieman vähemmän, mutta siltikin vie mennessään ison palan rangea.

      Entä yhteiskuntien huoltovarmuus, kun kaikkea ollaan pakottamassa yhden ainoan huonon kortin, eli akkujen varaan ...

    • Anonyymi

      Hehheh, Polestarista tulee Polle-star pakkasella.

      • Anonyymi

        Ei , vaan chinesestar.


    • Anonyymi

      Kuitenkin pikkupätkän pääsee talvellakin.

    • Anonyymi

      mustankit E ei kulje ollenkaan kun on niin kuumia...hih

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

      niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

      Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe