Moottoripyörä

jpntar

vai auto...?? Maksatko itsesi kipeäksi prätkästä vai, ostaisitko auton naapurien riesaksi...??

87

2673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai se ruosteinen petitläjä saa olla naapurien harmina laskemassa tonttimaan arvoa, kunnes ne älyävät ostaa minulle uuden.

• jpntar

vai, että silleen..Olen ollut huomaavinani, että vanhemmat(:))huristelevat tuolla liikenteessä yhä useammin jollain vanhemmalla prätkällä ja, että monesti siinä on sivuvaunu jossa lapsi?? Mitä mieltä...?? Auto on tietty käytännöllisempi, mutta aina sekään ei silti ratkaise..Monet siirtyvät...vai siirtyvätkö siihen "entisaikaan"..jolloin ei ollut autoja?

• jpntar kirjoitti:

vai, että silleen..Olen ollut huomaavinani, että vanhemmat(:))huristelevat tuolla liikenteessä yhä useammin jollain vanhemmalla prätkällä ja, että monesti siinä on sivuvaunu jossa lapsi?? Mitä mieltä...?? Auto on tietty käytännöllisempi, mutta aina sekään ei silti ratkaise..Monet siirtyvät...vai siirtyvätkö siihen "entisaikaan"..jolloin ei ollut autoja?

Kun puhuit entisajoista, tulvahti nuoruusmuistoja mieleen. Autossa on takapenkki...

• jpntar
        zepponen kirjoitti:

Kun puhuit entisajoista, tulvahti nuoruusmuistoja mieleen. Autossa on takapenkki...

kyllähän siinä on ..hm..säpinää joskus ollut...silloin joskus:) Mutta ajat on kuules muuttuneet. Lapset kasvaneet....ja nyt meinaakin sitten se poika heti kortti-iässä haluta sitä pyörää...?

• (.)Y(.)

Pitäis vaihtaa, vaan uudempaan.. ;))

• jpntar

mikä siihen vaikuttaa?

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

mikä siihen vaikuttaa?

- Kallis ostaa ja pitää.. :((
        Ison pyörän hinnalla saa hyvän auton.. ;))
        - Kamalan kalliit vakuutusmaksut.. :((
        - Suomen oloissa, lyhyt käyttöaika, suhteessa kustannuksiin.. :((
        - Turvaton jos, kolariin joutuu, lentomatka tiedossa.. :((
        - Hankala säilyttää talviaikana.. :((
        / Sitten vielä ne kallistukset, haraan aina vastaan, kun tulee tunne, että nyt kaadutaan.. :DDD
        - Haukkumiset olen, joskus saanut siitäkin.. :DDDD

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

- Kallis ostaa ja pitää.. :((
        Ison pyörän hinnalla saa hyvän auton.. ;))
        - Kamalan kalliit vakuutusmaksut.. :((
        - Suomen oloissa, lyhyt käyttöaika, suhteessa kustannuksiin.. :((
        - Turvaton jos, kolariin joutuu, lentomatka tiedossa.. :((
        - Hankala säilyttää talviaikana.. :((
        / Sitten vielä ne kallistukset, haraan aina vastaan, kun tulee tunne, että nyt kaadutaan.. :DDD
        - Haukkumiset olen, joskus saanut siitäkin.. :DDDD

oikeiksi kirjoittamistasi...mutta entäs saasteet, jonotukset tienpäällä, yhteinen aika jne...?? Pyörän saa aina säilytykseen..vai saako..tarviiko se muuta kuin sisätilan?? Joo, kallistukset on sellaisia, että vastaan tulee ainakin ensin harattua, mutta siihenkin tottuu....koska pitää...:)

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

oikeiksi kirjoittamistasi...mutta entäs saasteet, jonotukset tienpäällä, yhteinen aika jne...?? Pyörän saa aina säilytykseen..vai saako..tarviiko se muuta kuin sisätilan?? Joo, kallistukset on sellaisia, että vastaan tulee ainakin ensin harattua, mutta siihenkin tottuu....koska pitää...:)

Muttei vissiin, niin paljon kuin auto?.. ;))
        Joo, pyörällä voi puikkelehtia, autojonojen ohi.. :DD
        Voi hitsi, motskari olkkarissa talvet.. :DD
        Ei onnistu.. :DDD
        Tottuis kai niihin kallistuksiinkin, kun vähän harjoittelisi.. ;))
        Mutta pitäydyn, silti autokannassa kiinni.. :))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

Muttei vissiin, niin paljon kuin auto?.. ;))
        Joo, pyörällä voi puikkelehtia, autojonojen ohi.. :DD
        Voi hitsi, motskari olkkarissa talvet.. :DD
        Ei onnistu.. :DDD
        Tottuis kai niihin kallistuksiinkin, kun vähän harjoittelisi.. ;))
        Mutta pitäydyn, silti autokannassa kiinni.. :))

pitää sisällä?? Siksikö, kun on niin iso..? Pitäähän ne maastopyöriäkin...mutta voiko niitä verrata keskenään motskaria ja sitä..Yksikin pariskunta pitää isoa pyörää talven lämmittämättömässä huoneessa kotona:))

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

pitää sisällä?? Siksikö, kun on niin iso..? Pitäähän ne maastopyöriäkin...mutta voiko niitä verrata keskenään motskaria ja sitä..Yksikin pariskunta pitää isoa pyörää talven lämmittämättömässä huoneessa kotona:))

niinkin säilyttää.. ;))
        Mutta ei, mun olkkarissa.. :DDD
        Ei niitä, voikkaan verrata toisiinsa.. ;)))
        Joo, käyhän se noinkin, jos on ylimääräisiä huoneita.. ;))))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

niinkin säilyttää.. ;))
        Mutta ei, mun olkkarissa.. :DDD
        Ei niitä, voikkaan verrata toisiinsa.. ;)))
        Joo, käyhän se noinkin, jos on ylimääräisiä huoneita.. ;))))

voi...taas tuo...siinä, kun ei tarvitse säilyttää kenenkään toisen tiloissa vuokralla talvea! Ja on aina siinä käden ulottuvilla:))Puunatakin voi vaikka koko pitkän talven, että kiiltää oikein kunnolla keväällä...:)

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

voi...taas tuo...siinä, kun ei tarvitse säilyttää kenenkään toisen tiloissa vuokralla talvea! Ja on aina siinä käden ulottuvilla:))Puunatakin voi vaikka koko pitkän talven, että kiiltää oikein kunnolla keväällä...:)

Kun ostaa kalliin pyörän ja maksaa vakuutusmaksut.. ;))
        Niin toikin on, varteen otettava pointti.. ;)))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

Kun ostaa kalliin pyörän ja maksaa vakuutusmaksut.. ;))
        Niin toikin on, varteen otettava pointti.. ;)))

Jos kerran heilut niitten ...hm..metsästyvehkeittenkin kanssa niin luulisi sinulla ainakin rohkeus ja voima piisaavan...:)))

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

Jos kerran heilut niitten ...hm..metsästyvehkeittenkin kanssa niin luulisi sinulla ainakin rohkeus ja voima piisaavan...:)))

Moottoripöyrällä ajoa, olisi kiva kokeilla.. ;))
        Pitäisköhän tutuilta, ruinata jos sais koittaa?.. ;)) Pitääkin pistää harkintaan...

• (.)Y(.)
        (.)Y(.) kirjoitti:

Pitäisköhän tutuilta, ruinata jos sais koittaa?.. ;)) Pitääkin pistää harkintaan...

Siis pyörällä eikä pöyrällä.. :DDD
        Lähti, liian liukkaasti, tästä kun puuttuu pakki.. ;)))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

varmaan löytyykin..kun se kirveskin...:)..Hyvää yötä...huomiseen:))

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

varmaan löytyykin..kun se kirveskin...:)..Hyvää yötä...huomiseen:))

japanitar ja huomiseen.. :))

• kalle-p
        (.)Y(.) kirjoitti:

japanitar ja huomiseen.. :))

te jaksatte kukkua noin myöhään jos aamulla on töihin meno???
        Mulla on jo kymmeneltä silmät ristissä ( )

• tuffe
        kalle-p kirjoitti:

me teidän miesten unitarve tiedetään ;) Sammutte kuin kynttilät ellei töllöttimestä tule F1 :)) Kokemusta on, sain kerran miehen sammumaan kesken... ai niin, en taidakaan kertoa... nolo juttu...

;)

• jpntar
        kalle-p kirjoitti:

on omat puolensa...:)))

• KGr

olisin ilman autoa jos olisi mahdollista mutta lasten kuskailu ja golf-harrastus ilman autoa ei ole mahdollista. Motskarin ostaisin, mutta olen parina kesänä tullut pari kertaa onnettomuuspaikalle, jossa moottoripyöräilijä on ollut se heikompi osapuoli... :-((((( ei tee sen jälkeen enää mieli moottoripyörää.

Naapurien riesa auto? Mulla on vaan ihan tavallinen auto, ei kait se ketään rieso.

• jpntar

että eikö niillä miehillä ole tapana vertailla toistensa autoja...? Se kateus..se kateus)) Perheelliselle onkin helpompi hurahuttaa autolla lasten kanssa paikkaan kuin paikkaan, mutta paljon on niitäkin, jotka heti lasten kasvettua vaihtavat kulkupelin...?? Tai kuten edellä mainitsin, hankkivat pyörään sivuvaunun:)) Montakohan siihen muuten mahtuu kyytiin? Kai siinä silloin prätkässäkin on nopeusrajoitus...ettei nyt aivan tolkutonta vauhtia lasten kanssa...??

• KGr
        jpntar kirjoitti:

että eikö niillä miehillä ole tapana vertailla toistensa autoja...? Se kateus..se kateus)) Perheelliselle onkin helpompi hurahuttaa autolla lasten kanssa paikkaan kuin paikkaan, mutta paljon on niitäkin, jotka heti lasten kasvettua vaihtavat kulkupelin...?? Tai kuten edellä mainitsin, hankkivat pyörään sivuvaunun:)) Montakohan siihen muuten mahtuu kyytiin? Kai siinä silloin prätkässäkin on nopeusrajoitus...ettei nyt aivan tolkutonta vauhtia lasten kanssa...??

no meitä miehiäkin on monenlaisia, omaan piiriini ei tuollainen kuulu. En voisi olla juurikaan vähemmän kiinnostunut siitä, kenellä on hienoin tai puunatuin auto. Auto on tarkoitettu siirtymiseen pisteestä a pisteeseen b. Ei ole minulle m...n jatke. Huomaan kyllä että monille miehille vaha ja hevosvoimat ovat elämä ja autuus. Mp on turvallisuuskysymys.

• jpntar
        KGr kirjoitti:

no meitä miehiäkin on monenlaisia, omaan piiriini ei tuollainen kuulu. En voisi olla juurikaan vähemmän kiinnostunut siitä, kenellä on hienoin tai puunatuin auto. Auto on tarkoitettu siirtymiseen pisteestä a pisteeseen b. Ei ole minulle m...n jatke. Huomaan kyllä että monille miehille vaha ja hevosvoimat ovat elämä ja autuus. Mp on turvallisuuskysymys.

sitä, mutta se voisi merkitä myös "vapautta"...ja onhan se sit, kun hurauttaa pyörällä äkkiä ja kauas...!

• KGr
        jpntar kirjoitti:

sitä, mutta se voisi merkitä myös "vapautta"...ja onhan se sit, kun hurauttaa pyörällä äkkiä ja kauas...!

kaipaatko "vapautta"... onko moottoripyöräily se ainoa keino vai toteutatko sitä jotenkin muuten? ettei kysymyksessä olisi myös pientä kapinahenkeä kaikkeen,,, ja hakua nuoruuteen. Itse kaipaan vapautta ja toteutan sitä ,,, no joo ja kapinaa no joo ja hakua nuoruuteen, pahus jäin itse itselleni taas kiinni. Nyt en enää juo enempää viiniä...

Muuten etelänmatkoilla usein vuokraan mp:n ja ajelen siellä ja ei se siellä ainakaan turvallisempaa ole.

• jpntar
        KGr kirjoitti:

kaipaatko "vapautta"... onko moottoripyöräily se ainoa keino vai toteutatko sitä jotenkin muuten? ettei kysymyksessä olisi myös pientä kapinahenkeä kaikkeen,,, ja hakua nuoruuteen. Itse kaipaan vapautta ja toteutan sitä ,,, no joo ja kapinaa no joo ja hakua nuoruuteen, pahus jäin itse itselleni taas kiinni. Nyt en enää juo enempää viiniä...

Muuten etelänmatkoilla usein vuokraan mp:n ja ajelen siellä ja ei se siellä ainakaan turvallisempaa ole.

metkalta, kun jää omaan nalkkiin:))) Joo, ehkä tarvitsen happea vapaa-aikanani uuvuttavan työni vastapainoksi, ja se vauhti on varmaan "se" lääke...Pitää saada ne raskaat asiat pois päästä..
        Ei kai siellä "isossa" maalimassa ole ainakaan turvallisempaa kuin meillä täällä! Mutta paljon ajelevat tututkin pitkin maailmaa pyörillä kesäisin..Liekö halvempaa vuokrata sitä ulkomailta??

• tosi-jorma

mulla onkin, tai oikeestan kulku neuvo... ;))
      Mutta, kyllä se Prätkäkin olis kesäisin ihan mukava meno peli... ;)))
      Omaksi iloksi ja naapurien harmiksi... ;))
      Vaikka en niin, todellisuudessa ajattelekkaan...

• jpntar

kuule tarvitse aina olla se korrekti...ei ole muutkaan:)) Perheelliselle ainakin se on iso menoerä maksaa niitä prätkän vakuutuksia! Ja kai se auto on kuitenkin käytännöllisempi?? Onko autoissa ns. muotivärejä? Ne on tietenkin kalliimpiakin sitten?? :((..Nytkin näyttävät ajelevan jo motskareilla...kuin muuttolinnut ne tulevat..niin, ja maksavat kai ne varusteetkin ihan mahdottomia..?

• tosi-jorma
        jpntar kirjoitti:

kuule tarvitse aina olla se korrekti...ei ole muutkaan:)) Perheelliselle ainakin se on iso menoerä maksaa niitä prätkän vakuutuksia! Ja kai se auto on kuitenkin käytännöllisempi?? Onko autoissa ns. muotivärejä? Ne on tietenkin kalliimpiakin sitten?? :((..Nytkin näyttävät ajelevan jo motskareilla...kuin muuttolinnut ne tulevat..niin, ja maksavat kai ne varusteetkin ihan mahdottomia..?

vaikka se pyrkimykseni onkin... ;))
        Ei ole ei, se on tullut huomattua...
        On joo, kun veljelläni on prätkä, ja ollaan niistä hinnoista juteltu...
        On se, ainakin mun mielestä, ja veljellenikin se on vaan harrastus viidenkympin villityksenä ja nuoruus muistojen luojana... ;))
        On niitäkin olemassa, ja maksaa vähän enemmän tosiaan ku perusvärit... ;((
        Niihän noita tuntuu näkyvän, ja aika paljonkin jo,vaikka onkin aika koleat kelit...
        Kyllä, keväällä ilmaantuvat ja syksyllä taas katoavat näkyvistä... Joo, niin se kertoi veljenikin, että kalliita on, jos hyvät meinaa siihen tarkoitukseen hankkia... Ja hyvät ne pitääkin olla, ettei viiman tuomat kolotukset pääsis iskemään jäseniin...

• ollikolli-63

Täysi-ikäinen, punainen, seksikäs, luotettava M-B
      Muut on kulkuneuvoja ja maailma tarvii esikuvia:))
      Pyörätkin on kivoja, niitä saa kyllä tarpeeksi katsella kun vastapäätä on pyörämiesten talli

• mirham

auto...musta ja virtaviivainen..:)

• jpntar

M-B;n ylistyksiä...:( Mikä siinä oikein on, kun sitä pitää kehua?? Ei, liian on iso minun makuuni:))Saattaa olla luotettava, kun on laatumerkki, mutta siihen..:)...se jääkin:) Eikö Bemaria voi verrata laatunsa puolesta siihen M-B; n...??

• jpntar
        mirham kirjoitti:

auto...musta ja virtaviivainen..:)

meininkiä...musta pitää olla..:))Näin muuten yksi päivä, kun joku nainen hyppäsi kaupalta ison pyörän selkään, ja hurautti hetkessä kauas..))Mitä sanot?? Onko edes käynyt mielessä ostaa pikkupyörää vaikka?? Vaikka, onko sinulla korttia...vai, saako silla ajaa autokortin omistava??

• mirham
        jpntar kirjoitti:

meininkiä...musta pitää olla..:))Näin muuten yksi päivä, kun joku nainen hyppäsi kaupalta ison pyörän selkään, ja hurautti hetkessä kauas..))Mitä sanot?? Onko edes käynyt mielessä ostaa pikkupyörää vaikka?? Vaikka, onko sinulla korttia...vai, saako silla ajaa autokortin omistava??

se tullut mieleen,moottoripyöränkin hankinta..se vaan on turvattomampi kuin auto (tuntuu siltä),mutta on se hieno näky katsoa niitä moottoripyörä kulkueita joita etenkin näin kesän tullen näkee..niin mulla on auto kortti,enpä tiedä voiko sillä ajaa prätkää..??..:)

• ollikolli-63
        jpntar kirjoitti:

M-B;n ylistyksiä...:( Mikä siinä oikein on, kun sitä pitää kehua?? Ei, liian on iso minun makuuni:))Saattaa olla luotettava, kun on laatumerkki, mutta siihen..:)...se jääkin:) Eikö Bemaria voi verrata laatunsa puolesta siihen M-B; n...??

Toki voi verrata,Bemu on hyvässä maineessa.
        En minä merkeistä kinaa ja oikeesti olis käyttöä tila-autolle.
        Kun lotossakin on ollu huonompi tuuri niin suhailen edelleen sillä vanhalla (isolla..?) autolla

• (.)Y(.)
        mirham kirjoitti:

se tullut mieleen,moottoripyöränkin hankinta..se vaan on turvattomampi kuin auto (tuntuu siltä),mutta on se hieno näky katsoa niitä moottoripyörä kulkueita joita etenkin näin kesän tullen näkee..niin mulla on auto kortti,enpä tiedä voiko sillä ajaa prätkää..??..:)

milloin olet korttisi saanut.. ;))
        Ns. vanhalla kortilla, saa ajaa moottoripyörää.. :)))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

milloin olet korttisi saanut.. ;))
        Ns. vanhalla kortilla, saa ajaa moottoripyörää.. :)))

mutta eikö siinä joudu ajamaan vielä läpi jotkut kokeet???

• jpntar
        ollikolli-63 kirjoitti:

Toki voi verrata,Bemu on hyvässä maineessa.
        En minä merkeistä kinaa ja oikeesti olis käyttöä tila-autolle.
        Kun lotossakin on ollu huonompi tuuri niin suhailen edelleen sillä vanhalla (isolla..?) autolla

sillä ..hm...isolla autolla, minä tykkään ajaa pienellä ja mustalla:))) Vaihdoin vasta! Ja ei sitä kuule tiedä, vaikka pamahtaa ensi kerralla täysi potti...:) Ja sitten tarjoatkin munkkikahvit koko porukalle:))) Eikä kinata merkeistä eikä muustakaan...:)

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

mutta eikö siinä joudu ajamaan vielä läpi jotkut kokeet???

Mutta on syytä, kyllä harjoitella se pyörän käsittely, ennenkuin lähtee, muun liikenteen joukkoon.. ;)))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

Mutta on syytä, kyllä harjoitella se pyörän käsittely, ennenkuin lähtee, muun liikenteen joukkoon.. ;)))

painava on naisen käsissä...??

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

Mutta hyvin naiset, pärjää niiden kanssa siltikin.. :)))

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

asiasta ihan poiketen... kaiken uhallakin :))
        kuis on vappu *hik* sujunut. Ainakin olette ihan sovussa täällä olleet kukonkin kanssa :)))

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

asiasta ihan poiketen... kaiken uhallakin :))
        kuis on vappu *hik* sujunut. Ainakin olette ihan sovussa täällä olleet kukonkin kanssa :)))

Wappu on, sujunut ihan hyvin.. :))
        Juu, annetaan kukonkin, juhlia rauhassa.. ;)))
        Kun on ollut, kerran kiltistikin...

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

Wappu on, sujunut ihan hyvin.. :))
        Juu, annetaan kukonkin, juhlia rauhassa.. ;)))
        Kun on ollut, kerran kiltistikin...

niin täälläkin hyvin ja rauhallisesti -riekkumati :)

Niin, ei kilttiä juhlakukkoa ole kirvestäminen ;)

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

niin täälläkin hyvin ja rauhallisesti -riekkumati :)

Niin, ei kilttiä juhlakukkoa ole kirvestäminen ;)

Kiltti juhlakukko, tepastelkoon rauhassa.. ;)))

• jpntar
        jpntar kirjoitti:

sillä ..hm...isolla autolla, minä tykkään ajaa pienellä ja mustalla:))) Vaihdoin vasta! Ja ei sitä kuule tiedä, vaikka pamahtaa ensi kerralla täysi potti...:) Ja sitten tarjoatkin munkkikahvit koko porukalle:))) Eikä kinata merkeistä eikä muustakaan...:)

muista nyt sitten viikolla lotota....:)))

• MysNa

ymmärrän sen vapauden ja vauhdin huuman jota prätkä tuo.... niin pelkään niitä :((((
      Niin kauhiaa jälkeä olen kolarin jäljiltä nähnyt ettei minnuu sais kirveelläkään sellasen kyytiin ....

Auto on omaksi riesaksi :)

• jpntar

kyydissä???...sepä siinä onkin...se vauhdin hurma..monesti sitä hurmaa käytetäänkin hyväksi, ja tapahtuu kauheita, mutta eivätköhän ne ole enimmäkseen nuorempia:)) Kirjoitin tuolla ylempänä, että ovat tulleet taas mukaan katukuvaan nuo prätkät kuin muuttolinnut...ja prätkänäyttelyitä on joka puolella...?? Harrastus se on ainakin siinä, missä joku muukin...vaikka vain kallis sellainen...??:( Moni myy auton, ja vaihtaa "vanhoilla" päivillään motskariin ja, ei kai se pahalta tuntuisi..?

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

kyydissä???...sepä siinä onkin...se vauhdin hurma..monesti sitä hurmaa käytetäänkin hyväksi, ja tapahtuu kauheita, mutta eivätköhän ne ole enimmäkseen nuorempia:)) Kirjoitin tuolla ylempänä, että ovat tulleet taas mukaan katukuvaan nuo prätkät kuin muuttolinnut...ja prätkänäyttelyitä on joka puolella...?? Harrastus se on ainakin siinä, missä joku muukin...vaikka vain kallis sellainen...??:( Moni myy auton, ja vaihtaa "vanhoilla" päivillään motskariin ja, ei kai se pahalta tuntuisi..?

ollut kyydissä...nuorena :)) ja tiedä, että moni nyttemmin sellaisen hankkinut kaveripiirissäkin. Mut jos tuut hakemaan prätkällä ni tuun kyl kyytiin :D

• Pirre*

mun lapsella on semmonen iso moottoripyörä..

Itse en ostaisi, jos pitäisi valita näistä kahdesta, m -pyörää, mutta jos saisin molemmat joskus..*huok. jokohan se lotto arvottiin*.

• MysNa
        Pirre* kirjoitti:

Itse en ostaisi, jos pitäisi valita näistä kahdesta, m -pyörää, mutta jos saisin molemmat joskus..*huok. jokohan se lotto arvottiin*.

kun olen läheisen ihmisen kokemuksen kautta "traumani" saanut... sen kummemmin kuitenkaan piruja maalailematta tässä nyt.

• jpntar
        Pirre* kirjoitti:

Millä mielin päästät poikasi aina tienpäälle??? Pelkäätkö koskaan...ja, minkä merkkinen pyörä?

• Pirre*
        jpntar kirjoitti:

Millä mielin päästät poikasi aina tienpäälle??? Pelkäätkö koskaan...ja, minkä merkkinen pyörä?

pelkäsin, ja kovasti pelkäsinkin silloin kun hän hankki sen pyörän ja ajoi sillä ensimmäistä kesäänsä, mutta nyt olen jo rauhoittunut, kun olen huomannut hänen jo järkiintyneen siinäkin suhteessa, kolmen pienen lapsen isäkin hän on, se velvoittaa kummasti...

Kyllä minä silti pelkään pikkuisen, mutta olen ajatellut sitten, että mikä on tullakseen se tulee, kai meille jokaiselle joku kohtalo on varattuna, vai mittee olet mieltä?..

Hänellä on semmoinen "pylly maassa" mallinen, mahottoman kovaääninen ruputtaja, en muista sen merkkiä, mutta kuutioita on 1100, eli käskyä löytyy...*pittääpä tarkistaa tuo merkki*

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

pelkäsin, ja kovasti pelkäsinkin silloin kun hän hankki sen pyörän ja ajoi sillä ensimmäistä kesäänsä, mutta nyt olen jo rauhoittunut, kun olen huomannut hänen jo järkiintyneen siinäkin suhteessa, kolmen pienen lapsen isäkin hän on, se velvoittaa kummasti...

Kyllä minä silti pelkään pikkuisen, mutta olen ajatellut sitten, että mikä on tullakseen se tulee, kai meille jokaiselle joku kohtalo on varattuna, vai mittee olet mieltä?..

Hänellä on semmoinen "pylly maassa" mallinen, mahottoman kovaääninen ruputtaja, en muista sen merkkiä, mutta kuutioita on 1100, eli käskyä löytyy...*pittääpä tarkistaa tuo merkki*

"susuki" se vaan oli, semmoinen läyhkä malli...

Näyttää, että minun on edelleenkin tyytyminen siihen meidän vanhaan papiskaan, jolla mie mennä ryttyytän marjamehtään, milloin minulla on kiire, muuten kävelen tietenkin metsässä mieluummin..Tunturi on tämä miun "mootoripyörä", muuten, jokohan niitä on naisten mammamopo -kerhoja..:))..

• jpntar
        Pirre* kirjoitti:

"susuki" se vaan oli, semmoinen läyhkä malli...

Näyttää, että minun on edelleenkin tyytyminen siihen meidän vanhaan papiskaan, jolla mie mennä ryttyytän marjamehtään, milloin minulla on kiire, muuten kävelen tietenkin metsässä mieluummin..Tunturi on tämä miun "mootoripyörä", muuten, jokohan niitä on naisten mammamopo -kerhoja..:))..

1100-kuutioinen Suzuki:)) No sillä pääsee, ja siitä lähtee ääntä...En tiedä, mutta hatunnoston arvoinen paikka on, kun perheellinen nousee ison pyörän selkään....siinä on jotain..!Vaikka monestihan kulkupeli on juuri perheellisellä auto...ja arvaa, miksi:)) PappaTunturi on kelpo peli moneen..syö vähän, ja on käytännöllinen:) Sitä paitsi se on helppo ajaa...ja sillä pääsee metsäänkin aika pitkälle:) Tytölle on katseltu skootteria ...auton sijasta...saas nähdä:))) Hyvää kevään jatkoa, Pirre.

• Pirre*
        jpntar kirjoitti:

1100-kuutioinen Suzuki:)) No sillä pääsee, ja siitä lähtee ääntä...En tiedä, mutta hatunnoston arvoinen paikka on, kun perheellinen nousee ison pyörän selkään....siinä on jotain..!Vaikka monestihan kulkupeli on juuri perheellisellä auto...ja arvaa, miksi:)) PappaTunturi on kelpo peli moneen..syö vähän, ja on käytännöllinen:) Sitä paitsi se on helppo ajaa...ja sillä pääsee metsäänkin aika pitkälle:) Tytölle on katseltu skootteria ...auton sijasta...saas nähdä:))) Hyvää kevään jatkoa, Pirre.

samoin jpntar..:)

• Pirre*
        jpntar kirjoitti:

pojan perheessä autokin, eihän se muuten mitenkään kolmen lapsen kanssa onnistuisi, ja minnalla on oma autonsa, et siinä perheessä on mistä valita näitä kulukuneuvoja..:)
        ,
        Nin siitä pyörän äänestä, huvittaa kun se kuuluu jo matkojen päästä koska meijjän huima aikamiespoika tulee, ja naama loistaa..:))*oisko joku huimageeni hmm..*

• tuffe

ja iso pitää olla, siis moottorin :) en pistä hanttiin turbolle. Heh, ja tarpeeksi painava kori että pysyy tiellä... Hyvät stereot on tärkeä varuste, jos takapenkillä on ylimääräiset (eli muksut) pitää tunkea ne täyteen karkkia. Karvanopat ja Wunderbaumit jätän sentään toiselle sukupuolelle, liian teknisiä vempaimia minulle.

Voi, nyt siis paljastin... tuo on minun paheeni, tuo ajaminen. Tiedän, tiedän, ei saa saastuttaa...

• jpntar

karkit tuli´taas esille..:))Ajaminen on kuin onkin sinun toinen ..paheesi siis! Eikä siinä mitään...oppivat siinä samalla muksutkin, että lujaa pitää mennä:))))

• jpntar

auton puolelle..ainakin vielä:))Odotellaan...ehkä tuolla seuraavalla palstalla sitten suhde tasoittuu...:)

• tosi-jorma

koska onhan se yleisempikin.... ;))
        Ja, kun ajattellee sen käyttö aikaa, tässä tulevassa suomen suvessakin... ;)))
        Nähtäväksi jää, miten tulee sitten käymään... ;)

• lowrider

Möin auton neljä vuotta sitten ja ostin MP:n. En maksa itseäni kipeäksi siitä, vanha pelihän se. Tuon moottoripyörän rakentelu on vähintään yhtä iso osa harrastusta kuin ajaminenkin.

• jpntar

porukasta, ja mahtava sellainen! Nuo motskarin maksut ...vakuutukset ovat kalliit..mutta harrastusmielessä se on varmasti paikallaan:))Minkä ikäistä pyörää sanotaan ..vanhaksi?? Minä merkki..Honda..onko liian uusi..?? Jos on lapsia, tuo harrastus yhdistettynä huviin on asia jota pojat eivät voi olla ihailematta..:)) Kuinka iso pyörä tuo ostamasi on?? 1000- vai ylikin kuutioita..

• lowrider
        jpntar kirjoitti:

porukasta, ja mahtava sellainen! Nuo motskarin maksut ...vakuutukset ovat kalliit..mutta harrastusmielessä se on varmasti paikallaan:))Minkä ikäistä pyörää sanotaan ..vanhaksi?? Minä merkki..Honda..onko liian uusi..?? Jos on lapsia, tuo harrastus yhdistettynä huviin on asia jota pojat eivät voi olla ihailematta..:)) Kuinka iso pyörä tuo ostamasi on?? 1000- vai ylikin kuutioita..

Bonuksia on onneksi kertynyt vuosien saatossa täysimääräisesti, joten ei ihan kipeeksi itteensä tartte maksella. Ja talvella on sit aikaa säästellä noihin vakuutuksiin. Totta on, että bonuksettomat vuosimaksut ovat melko kalliita, mutta elämä on. Mulla on Yamahasta rakenneltu "wannabeharrikka", eli sitä tyyliä oon tavoitellu. Mun tapauksessa vanha on vm.-93. Mulla kun ei oo lapsia eikä perhettä, ei tartte(voi?) yhdistellä tuota perhe-elämää mopoiluun. Voi lähteä liikkeelle, kun siltä tuntuu. Mopo on riittävän suuri tällaselle uusiomotoristille, 750cc. Neljäs kesä harrastuksen parissa lähtee vasta liikkeelle. Rakentelu on iso osa harrastusta mun kohdalla, en vois kuvitella itelleni kyykkypyörää, jota ei paljon muokata muutoin kun tehojen suhteen.

• jpntar
        lowrider kirjoitti:

Bonuksia on onneksi kertynyt vuosien saatossa täysimääräisesti, joten ei ihan kipeeksi itteensä tartte maksella. Ja talvella on sit aikaa säästellä noihin vakuutuksiin. Totta on, että bonuksettomat vuosimaksut ovat melko kalliita, mutta elämä on. Mulla on Yamahasta rakenneltu "wannabeharrikka", eli sitä tyyliä oon tavoitellu. Mun tapauksessa vanha on vm.-93. Mulla kun ei oo lapsia eikä perhettä, ei tartte(voi?) yhdistellä tuota perhe-elämää mopoiluun. Voi lähteä liikkeelle, kun siltä tuntuu. Mopo on riittävän suuri tällaselle uusiomotoristille, 750cc. Neljäs kesä harrastuksen parissa lähtee vasta liikkeelle. Rakentelu on iso osa harrastusta mun kohdalla, en vois kuvitella itelleni kyykkypyörää, jota ei paljon muokata muutoin kun tehojen suhteen.

noissa tapaamisissa? Sinnehän ajetaan pitkienkin matkojen päästä...Tehoja tuntuu olevan uusissa pyörissä ainakin omasta takaa, ja kyllähän se tietysti tuntuu sitten hinnassakin..:)) Tuolla aiemmin oli puhetta siitä, että "jo".. vanhempi motoristi varmaan hakeekin vanhempaa pyörää..hm..jota värkätä... ns. Harrikoita etupäässä:)

• jpntar
        jpntar kirjoitti:

noissa tapaamisissa? Sinnehän ajetaan pitkienkin matkojen päästä...Tehoja tuntuu olevan uusissa pyörissä ainakin omasta takaa, ja kyllähän se tietysti tuntuu sitten hinnassakin..:)) Tuolla aiemmin oli puhetta siitä, että "jo".. vanhempi motoristi varmaan hakeekin vanhempaa pyörää..hm..jota värkätä... ns. Harrikoita etupäässä:)

Onko sinulla muuten autoa?..Kun tulee talvi eikä pyörää enää käytetä, mitä teet..asenteletko niitä osia sisällä pyörää ja kevättä varten..Prätkähän on loppujen lopuksi käytössä meillä Suomessa vähän aikaa?? Auto silti läpi vuoden:))

• lowrider
        jpntar kirjoitti:

Onko sinulla muuten autoa?..Kun tulee talvi eikä pyörää enää käytetä, mitä teet..asenteletko niitä osia sisällä pyörää ja kevättä varten..Prätkähän on loppujen lopuksi käytössä meillä Suomessa vähän aikaa?? Auto silti läpi vuoden:))

Oon mä jonkin verran noissa kokoontumisissa kiertänyt, mutta vähenemään päin sekin on. Yhden kun näkee, niin kaikki on nähty. Joissain on tosin parempi fiilis kuin jossain muualla, mistä lienee johtuu. Oman clubin porukoissa on tullut pyörittyä.
        Mulla on sellanen käsitys, että ikämiehet ostaa ennemminkin uusia pyöriä, heillä kun tuota rahaa monesti on laittaa tähänkin harrastukseen. Intoa ei sen sijaan tahdo olla viettää kädet rasvassa "mopon" kimpussa, vaan halutaan huolettomia takuukilometrejä uudella vehkeellä. Se heille sallittakoon. Asiaan vihkiytyneet harrastajat ovat tietysti oma lukunsa ja vanhat klassikot ovat arvossaan.
        Ovathan nuo uudet kyykyt melkoisia tykkejä, kun lähemmäs 200 heppaa löytyy ja painoa ei MP:ssä kuitenkaan kovin paljoa ole. Customit, jollasella itsekin ajelen, ovat sen sijaan huomattavasti tehottomampia ja lepposia ajella.
        Autoo mulla ei ole, möin sen pois, kun ostin MP:n Mulla kausi kestää tuosta huhtikuun alusta lokakuun loppuun ja muun ajan liikun bussilla. Talvella sit mietitään, mitä uutta sais seuraavan kesän varalle rakenneltua. Ei tartte ostaa uutta pyörää, kun vanhaa muokkailee.

• jpntar
        lowrider kirjoitti:

Oon mä jonkin verran noissa kokoontumisissa kiertänyt, mutta vähenemään päin sekin on. Yhden kun näkee, niin kaikki on nähty. Joissain on tosin parempi fiilis kuin jossain muualla, mistä lienee johtuu. Oman clubin porukoissa on tullut pyörittyä.
        Mulla on sellanen käsitys, että ikämiehet ostaa ennemminkin uusia pyöriä, heillä kun tuota rahaa monesti on laittaa tähänkin harrastukseen. Intoa ei sen sijaan tahdo olla viettää kädet rasvassa "mopon" kimpussa, vaan halutaan huolettomia takuukilometrejä uudella vehkeellä. Se heille sallittakoon. Asiaan vihkiytyneet harrastajat ovat tietysti oma lukunsa ja vanhat klassikot ovat arvossaan.
        Ovathan nuo uudet kyykyt melkoisia tykkejä, kun lähemmäs 200 heppaa löytyy ja painoa ei MP:ssä kuitenkaan kovin paljoa ole. Customit, jollasella itsekin ajelen, ovat sen sijaan huomattavasti tehottomampia ja lepposia ajella.
        Autoo mulla ei ole, möin sen pois, kun ostin MP:n Mulla kausi kestää tuosta huhtikuun alusta lokakuun loppuun ja muun ajan liikun bussilla. Talvella sit mietitään, mitä uutta sais seuraavan kesän varalle rakenneltua. Ei tartte ostaa uutta pyörää, kun vanhaa muokkailee.

itsestäsi huolta siellä tien päällä ollessasi:))!

• ..kulkuneuvo, jota Mersun/Audin/Bemarin (mitä näitä nyt onkaan) omistajat eivät varmaan autoksi kutsuisikaan ;)
      Millä sitä muuten roudais itsensä duuniin, ja yleensäkin kaiken tarvittavan mukanaan?
      Kukaan naapurikaan ei muuten ole hankkinut prätkää minun kiusaksi ;)

• jpntar

turvallinen ratkaisu moneen..mutta..hm..silti prätkässä on oma viehätyksensä..niitten maksujen ohella:) Sanohan, mitä Mersu- ja Audikuskit eivät pitäisi edes autona..?:)))Ei ole hääppöinen pirssi minullakaan, mutta enpä ole nähnyt tarvetta parempaan..musta se on, mutta siinä kaikki ....:)))

• sani
        jpntar kirjoitti:

turvallinen ratkaisu moneen..mutta..hm..silti prätkässä on oma viehätyksensä..niitten maksujen ohella:) Sanohan, mitä Mersu- ja Audikuskit eivät pitäisi edes autona..?:)))Ei ole hääppöinen pirssi minullakaan, mutta enpä ole nähnyt tarvetta parempaan..musta se on, mutta siinä kaikki ....:)))

Olen lähes ylpeä omasta 'pirssistäni', kun se ei kovin vanhakaan. Eurooppalainenkin se on, mutta ei saksalainen! :))
        Oletan, että noita mainitsemiani merkkejä pidetään jotenkin ylellisinä; onhan ne käytettyinäkin aikas tyyriitä..

• jpntar
        sani kirjoitti:

Olen lähes ylpeä omasta 'pirssistäni', kun se ei kovin vanhakaan. Eurooppalainenkin se on, mutta ei saksalainen! :))
        Oletan, että noita mainitsemiani merkkejä pidetään jotenkin ylellisinä; onhan ne käytettyinäkin aikas tyyriitä..

laatu maksaa, mutta maksaa se monessa muussakin..laatu siis:) Silti se on sama, millä ajaa, kun peli toimii, ja passaa silmään:))) Hyvää päivän jatkoa, Sani:)

• sani
        jpntar kirjoitti:

laatu maksaa, mutta maksaa se monessa muussakin..laatu siis:) Silti se on sama, millä ajaa, kun peli toimii, ja passaa silmään:))) Hyvää päivän jatkoa, Sani:)

olen sitä mieltä myös, että tärkeintä on päästä sinne, minne on menossakin. Ja mieluiten mahdollisimman varmasti, ja turvallisesti :)
        Kiitti samoin, hyvää jatkoa päivällesi :))

• mopo

eihän tuollaista tarvi ees miettiä

mopolla saa miestäkin... siis mä kyytiin vaikka heti;)

• jpntar

kyse autosta tai prätkästä..:))Kyllä mopo asiansa ajaa...muuten..

• PalNia

Molemmat täytyy olla. Muutenhan kesä ei ole kesä.;))

• jpntar

ajatko prätkää?? Kerro heti kuutiot ja merkki:))

• jpntar
        jpntar kirjoitti:

Hyvää vappua sinulle nyt kuitenkin ensin:))

• PalNia
        jpntar kirjoitti:

Pitää toivoa, että tulisi lämmin ja aurinkoinen kesä. Muuten on tyytyminen nelipyöräiseen kulkupeliin.;))Keskivertoprätkä minulla on, vaan hyvin se on kelvannut tälle kuskille.;))
        Onko itselläsi mahdollisesti kaksipyöräinen?

• jpntar
        PalNia kirjoitti:

Pitää toivoa, että tulisi lämmin ja aurinkoinen kesä. Muuten on tyytyminen nelipyöräiseen kulkupeliin.;))Keskivertoprätkä minulla on, vaan hyvin se on kelvannut tälle kuskille.;))
        Onko itselläsi mahdollisesti kaksipyöräinen?

omaa, mutta vauhdin kanssa olen varmaan tekemisissä lopun elämääni:))Eikä sitä vielä tiedä tuostakaan motskarista..hm..kunhan ensin tuon muun...selvitän..:))))Mahtava on, että ajat...

• PalNia
        jpntar kirjoitti:

omaa, mutta vauhdin kanssa olen varmaan tekemisissä lopun elämääni:))Eikä sitä vielä tiedä tuostakaan motskarista..hm..kunhan ensin tuon muun...selvitän..:))))Mahtava on, että ajat...

pikkusiskona (3veljeä)ajautumasta prätkäilyn pariin. On ainakin omasta takaa mekanikkoa jos mitäkin prätkän kunnostajaa.;)) Isket iloiset silmäsi kuskiin, jolla on prätkän takapenkki vapaa. Niin eiköhän se siitä ala.;))) Jostain on hyvä alkaa, ellet ole jo aloittanut.;))

• Animus

Mulla oli nuorena prätkä. Ihana suzuki.

Päätin että ostan itselleni 50v lahjaksi jonkun kivan käytetyn 250cc puolienduron, kun sitten ei enää varmaan jaksa pidempiä matkoja fillaroida lihasmoottorilla.

Vierivä kivi ei sammaloidu ;))

• jpntar

pitää saada muut asiat tolpilleen...On kääntynyt kelkka minullakin siihen suuntaan...pikku hiljaa..:)) Ja se on totta, että vierivä kivi ei sammaloidu...ja niin sen pitää ollakin! Siksi kai tässä on iloisena jaksanutkin pysyä..Aurinkoa päivääsi!!

• Pyärii

Fillari tiätty vaikkei se ollut edes kyssärin vaihtoehto.
      Ja kukaan ei oo kateellinen kun polkee suvisäässä, sateessa tai paisteessa. Naapurit, autoilijat ja mopoilijat eivät ole kateellisia, kun eivät tiedä kuinka hienoa on fillaroida.

• jpntar

vaihtoehtona, mutta fillarointia kannatan itsekin! Olen ollut myös huomaavinani, että ihmiset ovat kiinnostuneita läpi vuoden polkemaan pyörällä..ja ei kai siinä mitään, jos on kunnon vehkeet päällä eikä matka pitkä? Saahan siitä kuitenkin monta "kärpästä" yhdellä kertaa...:)Ihailen sitä, joka nousee pyörän selkään talvellakin päivittäin!

• onko

heitä enään?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe