Kun jo tuli tuohon seikkaperäistä kuntavaalista:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17266358/keskusta-saamassa-pataan-maakuntavaaleissa#comment-112127472
Nyt aluevaalin tekee mielenkiintoiseksi kun Helsinki jää sivuun. Helsingin tulos otetaan kuntavaalista, niin tulee mieleen että paljonko suurin keskusta on nyt vaalissa. Laittaisin keskiryhmiin; Keskusta, Perussuomalaiset, Rkp, kritilliset, se tulos mennenee jo puolet äänistä. Saa kylmää vettä niskaansa jotka uhonneet keskustan loppumisena. Perussuomalaisetkin on lähtökohtaisesti keskustasta, paljon samoja mietteitä edelleen maan asioiden hoitoon. Myös kokoomus paljolti aatteeltaan tätä keskusta henkisyyttä. Että melkeinkin täydet 100 % kutka on seuraavien eduskuntavaalien hallituksen muodostajia. Ettei kävisi kuin nyt, kun vähemmistö punavihreät pääsi hallitusta muodostamaan 123 kansanedustajaa vastaan jotka näistä puolueista. Perussuomalaiset sotki pakkaa kieltäytymällä hallituksesta. Soinin aikaan hallituksessa olivat, vieläpä hyvällä arvosanalla. Nyt jo alkaa tämä Perussuomalaisten2 porukka alkaa asennoitumaan ministeri pesteihin, kun demokratia tulos tulee kuitenkin olemaan otollinen mainitulle kokoonpanonolle.
Ei voi nyhjöttää oppositiossa kun samaan aikaan punavihreät sotkee maan asioita. Työnteko kunniaan, oli työ sitten mitä tahansa.
Keskustan aluevaalin innoittamana muutamia huomioita
6
<50
Vastaukset
Eikös tuo "vaalit ilman Helsinkiä" ole sama kuin "Kuntavaalit ilman Helsinkiä"?
Ja jos joku puolue menee hallitukseen, käy aina niin, että kannatus laskee. Se johtuu siitä, että aina joutuu kompromisseihin jotka eivät miellytä ja aina joutuu tekemään hankalia päätöksiä.
Persujen kohdalla se pudotus olisi hirveä, joten heidän kannattaa jatkaa oppositiossa. Mitä muuta heillä hallituksessa on tekmistä kuin maahanmuutto. Ja kun kaikki muut puolueet kannattavat maahanmuuttoa, niin....
Mikäli Suomi menee Ruotsin tiellä, on Keskusta lähes väistämättä menossa pienemmäksi. Tosin ei se varmaa ole, olihan tämä ennustettu jo SDP:n kohtaloksi.
Ja jos saamme oikeistohallituksen, lienee taas leikkauslistat sen tavoitteena ja kansa köyhtyy, joten se pukkaa taas vasmmiston laariin.
Suomi (ja aika moni muu maa) on pienipuolueiden maa, eli tarvitaan kolme ,nyt jo neljä tai viisi puoluetta hallitukseen. Tarkoittaa, että kannatus putoaa ihan varmasti.- Anonyymi
Ja minusta kun näyttää, että työllisyys vaan lisääntyy ja työttömyys laskee. Ja kun Korona on selätetty, alkaa työvoimapula. Eli aika hyvää on ollut tämä "vihervasemmiston" politiikka.
- Anonyymi
Vai hyvää. te punavihreät olette ihmeellisiä, vain positoja olette tekemässä, ette osaa rakentaa.
Kotimainen energia ajettiin alas, jotain pitäisi tilallekkin mitä?
Vihreät tiedä itsekkään. Venäjä niskuroi -lopetti mm puun kuljetuksen saimaalla ym.
Mistä esim. Helsingin lämmitykseen hake ? kun niitä laitoksia nyt rakennetaan hiilen sijalle.
- Anonyymi
Hyvä aloitus.
- Anonyymi
90 prosenttia kansasta epäilee koko alevaalisysteemiä. Kyllä kansalaisilla on paljon ymmärrystä, koska epäilevät poliitikkojen haalivan lisää byrökratiaa ja hillotolppia puoluetovereilleen. Kuta enemmän veronperijöitä, sitä korkeammat verot.
- Anonyymi
Kyseessähän on juurikin lestakepulien viritys, joten epäillä kannattaakin ja vahvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716