Olemme syyllisiä omien tekojemme tähden

Puhe perisynnistä on vastuun pakoilua.
Vain syyllinen voidaan armahtaa.

27

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

on se köyhästi ajateltu,, että Jumala lähettää Ainokaisen poikansa Jeesuksen Kristuksen,
      ainoastaan jonkun ULLKONAISTEN tekojen vuoksi !
      Vaan kun ihmiset "ajatuksetkin on / voi olla "pahoja", ja niitä ajatuksen syntiä, kun ei kukaan ole näkemässä, ainoastaan Jumala, joka näkee
      "salatuimpaankin syvyyteen"

Jeesus sanoo:
      "ei mikään, mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä voi häntä
      saastuttaa"
      Mark: 7: 15

• Aivan.
        Yli kaiken varjeltavan
        varjele ajatuksesi.

Jeeus sanoi:
        " jokainen,
        joka katsoo naista himoiten häntä,
        on jo sydämessään
        tehnyt huorin hänen kanssaan"

Siis selvä huorinteko
        vaikka ei ulkonaisesti.

Mutta huomasithan,
        kuka oli syyllinen
        tuohon syntitekoon.
        Kuka teki huorin.

Se, joka ajatteli,
        mitä ajatteli sydämessään.

Aadam ei ollut syyllinen
        tähän syntitekoon.

• Anonyymi

Syntiinlankeemus on sama asia kuin perisynti.
      Perisyntiin liittyi paljon kirouksia, jotka eivät tole ihmisen itsensä aiheuttamia tämän elämän aikaisia seurauksia, vaan Adamin synnin seurauksia, koska Jumaln päätöksen mukaan kaikki tähän maailmaaan syntyvät ihmiset ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen, vaikka ei itse ole ehtinyt tehdä mitään omaa tekosyntiä.
      Synti kun on laaja käsite, ei pelkkä ihmisen oma paha teko.

Perisynti on kuin synnin sumu, josta kaikki ovat osallisia ja sen takia kadotuksen alaisia. Kadotus tässä tapauksessa tarkoittaa, että paratiisista maan päälle karkotettu ei ole ikuisti elävä olento, vaan kolemassa katoavainen olento.

Raamatun mukaan Jumala pesee kaiken syntisyyden pois Kasteessa ja lahjoittaa Kristittyjen kasteessa ihmiselle ikuisen elämän Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäsnenä.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on paha harhaoppi eli heresia, EKSYTYS.

Jenkkilahkot ovat pahoja harhaoppisia uskonkultteja, jotka kieltävät koko syntiinlankeemuksen seuraukset eli perisynnin kadottavan voiman.

• Anonyymi

Room. 5:12

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta on synti maailmaan tullut ja synnin kautta kuolema, niin on kuolema tullut kaikkein ihmisten päälle, että kaikki ovat syntiä tehneet.

Adamin siemen on syntisaastunut. Siksi kaikki ihmiset ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen.

Vain Jeesus on synnitön, koska hän on siinnyt Pyhästä Hengestä.

Helluntailaisten harhaopit, että lapsi on synnitön, on täysin Jumalan sanan vastaisia valheita, joita ei kenenkään pidä uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta on synti maailmaan tullut ja synnin kautta kuolema, niin on kuolema tullut kaikkein ihmisten päälle, että kaikki ovat syntiä tehneet.

Adamin siemen on syntisaastunut. Siksi kaikki ihmiset ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen.

Vain Jeesus on synnitön, koska hän on siinnyt Pyhästä Hengestä.

Helluntailaisten harhaopit, että lapsi on synnitön, on täysin Jumalan sanan vastaisia valheita, joita ei kenenkään pidä uskoa.

siellä helluntailaisuudessa on paljo muutakin harhaa !!

• Anonyymi

Juutalaiset tunnustivat syntisyytensä Jumalan edessä näin:

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

• Anonyymi

Val.5:7 Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. Jer.31:29-30 Niinä päivinä ei enää sanota: Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät; vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaat. Hes.18:1-4 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Mikä teillä on, kun lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyiät? Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. Katso, kaikki sielut ovat minun; niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

• Anonyymi

Job 4:17

'Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä, onko mies Luojansa edessä puhdas?

Job 15:14

Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!

Sodomasta ja Gomorrasta kun ei löytynyt niitä kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko kaupunkien väki olisi säästynyt hirvittävältä tuholta.

Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi

Hellareiden lukuisista harhaopeista kun aletaan puhua, nin ne menee

siilipuolustukseen tai se yksi kääkkä alkaa kopioida sitä vihapostiaan Lutheria vastaan.

Hellarit kun ei pysty puolustamaan valheitaan millään Raamatun totuudella.

• Anonyymi

eivät ainakaan raamatulla pysty perusteleen. ei siis mitenkään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole hiljaa kyykäärmeen sikiö!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole hiljaa kyykäärmeen sikiö!!!!!!!

Perisynti on lutterin kirkon harhaoopi, jota et löydä Sanasta.
        "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhaansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhaansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.

Eikö sinulle riitä Raamatun Sana?"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." ELI SUOMEKSI, DAAVID SAI ALKUNSA AVIORIKOKSEN SEURAUKSENA!!!! ONKO LIIAN VAIKEA YMMÄRTÄÄ??? Daavid oli Iisain lehtolapsi ja suvun musta lammas.
        Iisai ei oikeastaan edes pitänyt Daavidia poikanaan.Daavia ei kutsuttu edes aterialle, jonne Iisain muut pojat kokoontuivat. Pyhittäytykää ja tulkaa minun kanssani uhrille." Ja hän pyhitti Iisain ja hänen poikansa ja kutsui heidät uhrille. Ja Samuel kysyi Iisailta: "Siinäkö olivat kaikki nuorukaiset?" Hän vastasi: "Vielä on nuorin jäljellä, mutta hän on kaitsemassa lampaita".
        Daavidin veljet halveksivat Daavidia:
        Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa? Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne katsomaan sotaa."
        Loppujen lopuksi Daavid lankesi samaan syntiin kuin Iisai. Daavid lähetti sanansaattajat häntä noutamaan, ja hän tuli hänen luoksensa. Ja Daavid makasi naisen kanssa, joka juuri oli puhdistautunut saastaisuudestaan. Sitten tämä palasi kotiinsa.
        EIKÖ JÄRKESI RIITÄ NÄIN SELVÄN TOTUUDEN YMMÄRTÄMISEEN
        ????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jukka Tuiomaala kirjoitti:
        Katolisen kirkon hahmotteleman perisynnin tiivisti kirkkoisä Augustinus oppirakenteeksi. Ihminen on jo syntyessän syntinen ja tätä syntisyyttä kutsutaan perisynniksi.
        Perisynti nojaa kaikella painollaan Psalmiin 51:7. Kirkko onkin keskittynyt kaikella osaamisellaan Psalmim sanoman muuttamiseen tukeakseen periharhaista perisyntiään.
        Kirkon 1938 käännös: ”Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.”
        -92 käännös on koominen syntisyydessään: ”Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.”
        Septuaginta, juutalaisten oppineiden Vanhan testamentin kreikannos, kääntää jakeen: ”ιδου γαρ εν ανομιαις συνελημφθην και εν αμαρτιαις εκισσησεν με η μητηρ μου”
        ”Katso, minä olen laittomuudessa (anomia) syntynyt ja äitini on minut harhaan menossa (hamartia) tehnyt.”
        Entä mistä Daavid Psalmissa kertoo? Juutalaiset rabbit tietävät, että Daavid syntyi avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Daavid oli varmasti katkera isälleen Iisaille tämän laittomuudesta, anomiasta, Mooseksen lain rikkomuksesta, uskottomuudesta. Sitten Daavidille itselleen kävi pahasti. Hän teki laittomuuden naimisissa olevan Betseban kanssa. Peittääkseen tekonsa Daavid tapatti Betseban aviomiehen. Mutta sitten kävi käry, kun profeetta Naatan paljasti, mitä Daavid oli tehnyt.
        Psalmissa Daavid käy lävitse kauhun hetkiään, mutta riipaisevinta on huomioida sama kuin rabbit. Daavid tajusi olleensa paljon pahempi laittomuuden tekijä kuin isänsä, jota hän oli sydämessään syyttänyt.
        Synti, heprean chata ja kreikan hamartia, tarkoittaa samaa asiaa, mennä harhaan, vaikka tahtoo osua maaliin.
        Psalmi 51:7 selkosuomeksi: ”Katso, minä olen Mooseksen lain ulkopuolella syntynyt ja äitini on minut Iisain harhaan menon seurauksena synnyttänyt.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti tulee hyvin selville UT: opetuksista. Lukekaa Paavalink kirjeitä

Mitään lutterin kirkkoa ei ole olemassakaan eikä Augustinut ole luterilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eivät todellakaan. Itkuvirsiä kyllä tulee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on perinnöstä, josta ei voi kieltäytyä.
        Perisynnistä kun tuli syntiperimän kautta jokaiselle se synti henkilökohtaiseksi synniksi, joka vie ihmisen kuolemaan eli kadotukseen. Ihminen perii sikiämisessä alken itselleen Adamin kadottovan synnin.

"Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"perisynti" tunnustetaan KAIKISSA kristillisissä kirkoissa, ja on tunnustettu ALKU-seurakunnasta asti, siitä Paavali kirjoittaa useissa kirjeissä, vaan kun helluntailaiset hyppää osan raamatun tekstin yli, eivät siis usko, että raamattu on:

"kaikkina aikoina kaikelle kansalle"

• Anonyymi

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

• Anonyymi

Velka tulee aina maksuun. Kolmenteen ja neljänteen polveen asti.

3. Moos. 26:40

"Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan."

Jumala tuhosi kokonaisia kaupunkeja miesten sodomian takia.

En liittyisi sellaiseen liikkeeseen, jonka perustaja harjoitti niitä samoja asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velka tulee aina maksuun. Kolmenteen ja neljänteen polveen asti.

3. Moos. 26:40

"Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan."

Jumala tuhosi kokonaisia kaupunkeja miesten sodomian takia.

En liittyisi sellaiseen liikkeeseen, jonka perustaja harjoitti niitä samoja asioita.

No, luuletko Jumalan hyväksyn sinun sodomiasi????
        Sinulle tulee velkasi maksuun, mutta minulle ei tule: Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

• Anonyymi

4. Moos. 32:14

Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.

Ps. 58:3

Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Joh.3:5
      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi

Adamin synti teki kaikista ihmisistä samalla tavalla siitä synnistä osallisen ja sai saman kohtalon kuin Adman.

"Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

Paratiisista karkotettu ihminen ei elä ikuisesti.

Kristittyjen kasteessa ihmiselle lahjoitetaan ikuinen elämä Kristuksen ruumiin jäsenenä.

• Anonyymi

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi

"Sentähden, niinkuin YHDEN ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta KUOLEMA,
        niin KUOLEMA on tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

selkeästi raamattu sanoo, "yhden ihmisen kautta", ja "kuolema KAIKKIEN ihmisten osaksi",
        = perisynnin seurausta.

kaikki ja kaikenikäisiä kuolema kohtaa, jopa pieniä lapsia / vauvojakin.
        jos perisyntiä ei olisi, emme kuolisikaan täältä maan päältä, että mihin perustuu että mukamas yksikään syntyisi "synnittömänä", siitä Paavali sanoo:

"VAIKKA, eivät SAMANKALTAISELLA rikkomuksella kuin Aatami ja Eeva.

• Meitä ei tuomita
      niistä synneistä,
      joita emme ole tehneet.

Jos emme tunnusta syyllisyyttämme,
      niin me emme voi myöskään
      tulla armahdetuiksi.

Jos puhumme perisynnistä,
      niin syyllisyytemme tunnustamisen
      sijasta me syytämmekin Aadamia.
      Perisyntiajatus syyllistää
      loppuviimein Jumalan.

Ei meitä vapauteta tuomiosta,
      jos oikeuden edessä sanomme,
      että joku toinen
      sai minut tekemään rikoksen.
      Vielä vähemmän,
      jos väitämme oikeuden tuomarin
      olevan syyllinen rikkomuksiimme.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1793
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe