Samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam

Me teemme syntiä
samankaltaisella rikkomuksella
kuin Aadam.

Aadamista Moosekseen asti
tosin oli kausi,
jolloin näin ei tapahtunut.

Mutta ennen tuota kautta
oli ollut
Jumalan antama kieltolaki
Aadamille.

Ja tuon kauden jälkeen
Jumala antoi lakinsa
omaisuuskansalleen Israelille.

Ja nyt myös meille pakanoille
on annettu käsky ja määräys:

"kaikkien ihmisten kaikkialla
on tehtävä parannus."

Jos emme näin tee,
niin olemme aivan yhtä syyllisiä
- ja vieläkin syyllisempia -
kuin Aadam.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesuksen aikaan opit otettiin VT:n kirjoituksia. Mitään Uutta Testamenttia ei ollut olemassakaan.

4. Moos. 8:7

"Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä, ja heidän on ajeltava tukkansa, partansa ja kaikki ihokarvansa ja pestävä vaatteensa. Sitten he ovat puhtaat."

Yli 1 kk. ikäisiltä Leeviläisiltä pojilta ja miehiltä syntisyys pestiin näin pois,
      jotta he saattoivat mennä Jumalan läheisyyteen Ilmestysmajaan. Aikuisia koskee tuo hiusten ja ihokarvojen leikkaus merkiksi siitä, että he kuuluivat Leeviläiseen pappissukuun.
      Lapsien ihokarvoja ei leikattu eikä hiuksia ajettu pois, mutta heidätkin piti puhdistaa perisynnistä PIRSKOITTAMALLA HEIDÄN PÄÄLLEEN SYNNISTÄ PUHDISTAVAA VETTÄ, jotta heillä olisi ollut asiaa mennä isiensä mukana Ilmestysmajaan Jumalan läheisyyteen.

Muutoin syntinen ihminen olisi kuollut Jumalan läheisyydessä.

• Anonyymi

Ihminen voisi tehdä sitä parannusta omassa voimassaan koko elämänsä ajan eikä sittenkään tulisi puhtaaksi ja synnittömäksi. Ei ihminen voi itseään pelastaa millään tekemisellä.

Parannus, kreikaksi "metanoia" tarkoittaa mielen muutosta, ajattelutapojen muutosta ja sitä että tunnustaa olevansa syntinen Jumalan edessä ja tarvitsee Jumalan apua syntien pesemiseksi pois kasteessa. Kasteen kanssa ei saa viivytellä, koska kyse on ihmisen pelastuksesta.

Murhamies Tarsolaista kehotettiin huutamaan Jumalaa pesemään synnit pois KASTEESSA.

Ap. t. 22:16

"Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois! "

"Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä. (Biblia 1776)

" And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord. (James King)

• Anonyymi

Raamatun mukaan ei ihminen voi itse itseään pelastaa omilla hyvillä teoilla eli niillä parannuksen teoilla. Jumala pelastaa syntinsä tunnustavan ihmisen Kristittyje kasteessa.

1. Piet. 3:21

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

• Niinähän Saatana syntiä sinullakin teettää, kun olet jäänyt osattomaksi Pyhästä
        Hengestä.

Minä pääsin synnistä vapauteen ahtaassa portissa 31.1.1988

Siksi voin puhtalla sydämellä toistaa apostoli Johanneksen viestin:

"Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä.

Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta."

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Niinähän Saatana syntiä sinullakin teettää, kun olet jäänyt osattomaksi Pyhästä
        Hengestä.

Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta."

Mielestäni tuossa viitataan Jeesukseen, joka sikisi Pyhästä Hengestä. Ihminen on syntynyt miehen tahdosta.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Niinähän Saatana syntiä sinullakin teettää, kun olet jäänyt osattomaksi Pyhästä
        Hengestä.

Kristukseen Kristillisessä kirkossa kastettu lapsi ei jää vaille Jumalan Pyhästä Hengestä.
        Jonka Jumala lupaa kasteessa antaa "silloin" te saatte Pyhän uskon Hengen lahjan.
        Ja sitähän lapselle kasteessa moni rukoileva ihminen pyytää kun lapsi kastetaan Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

On täysin eri asia noissa helluntailaisten lahkoissa, kun niissä pyörii ja ihmisiä maahan viskoon ihan muut henget ja voimat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristukseen Kristillisessä kirkossa kastettu lapsi ei jää vaille Jumalan Pyhästä Hengestä.
        Jonka Jumala lupaa kasteessa antaa "silloin" te saatte Pyhän uskon Hengen lahjan.
        Ja sitähän lapselle kasteessa moni rukoileva ihminen pyytää kun lapsi kastetaan Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

On täysin eri asia noissa helluntailaisten lahkoissa, kun niissä pyörii ja ihmisiä maahan viskoon ihan muut henget ja voimat.

Ylivainiokin ihmetteli muistemissaan mikä kumman voima heitä oikein siellä lahkossa viskoo maahan selälleen kun se voima ei pysty ketään oikeasti parantamaan mistään todellisesta sairaudesta.
        Asia tuli ilmi kun oikea lääkäri päästettiin tutkimaan helluntailaisten väittämää 1403 paranemisihmettä ja lääkäri ei löytänyt yhtään paranemista. Päinvastoin, taudit oli vain pahentuneet kun moni luuli tulleensa terveeksi ja jätti lääkkeet ottamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni tuossa viitataan Jeesukseen, joka sikisi Pyhästä Hengestä. Ihminen on syntynyt miehen tahdosta.

Raamatun mukaan ihminen ei lakkaa tekemästä syntiä koskaan, vaikka Jumala hänet kasteessa pelastaa antamalla ihmiselle omaa uskon Henkeään sinetiksi kuulumisesta Uuden liiton jäseneksi. Armo on totaalista.

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

On tyhmää vedota omaan uskoon ja omaan synnittömyyteen taivaanportilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan ihminen ei lakkaa tekemästä syntiä koskaan, vaikka Jumala hänet kasteessa pelastaa antamalla ihmiselle omaa uskon Henkeään sinetiksi kuulumisesta Uuden liiton jäseneksi. Armo on totaalista.

Ihminen on syntinen syntyessään ja kuollessaan.

Jos ihminen olisi synnitön, niin hän ei kuolisi koskaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä on opastajasi Saatana.

Pyhä Henki pysyi Jeesuksen opetuslapsista vain Johanneksessa, jonka Saatanan opeilla Paavali nosti tämän yhden vaimon miehen Efeson seurakunnan johtajaksi.

Joka toimitti Johanneksen vankeuteen siksi ajaksi kun Saatana Paavalin ja 10 muun opetuslapsen kanssa laativat tämän:

KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS‎

‎SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.‎‎ ‎

‎"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.‎‎ ‎
        ‎Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.‎‎ ‎

‎Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.‎‎ ‎

‎Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä ‎‎perimästänne‎‎ tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."‎‎ ‎

‎Tällä Pyhän Hengen ‎‎herjauksella‎‎ laki saatettiin voimaan:‎

‎"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.‎‎ ‎
        ‎Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.‎‎ ‎
        ‎Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.‎‎ ‎
        ‎Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.‎‎ ‎
        ‎Julistipa‎‎ kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän ‎‎julistamaamme‎‎ -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.‎‎ ‎
        ‎Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."‎‎ ‎

‎Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.‎‎ ‎

‎Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.‎‎ ‎
        ‎"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."‎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on syntinen syntyessään ja kuollessaan.

Jos ihminen olisi synnitön, niin hän ei kuolisi koskaan.

Ei ole ketään vanhurskasta
        9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa. [Room. 1:18]
        10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta, [Ps. 14:1,3, Ps. 53:2,4]
        11 ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
        12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taivaanportilla kannatta vedota liiton jäsenyyteen.

Taivaan edut kun koskee vain Liittoon kuuluvia.

Ei ulkopuolisia, ei villejä ja vapaita suuntia.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos on Jumalan valittu, niin ei jää.

En jäänyt minäkään Saatanan vesikasteen orjaksi, koska sain sen yhden ainoan ja oikean kasteen 31.1.1988 suoraan taivaasta.

Vähän ennen kuin Saatanan palvelijat Jumalan Pojan tappoivat,
        Hänellä oli jyrkkä kielto ja ilmoitus maailmaan jääville opetuslapsilleen:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.
        Siihen ei ole enää montakaan päivää.
        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
        ja te olette minun todistajani Jerusalemissa,
        koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Ennen opetuslapsia tämän kasteen sai tämä mies:

Jeesuksen pään yläpuolella oli myös kirjoitus:
        "Tämä on juutalaisten kuningas."
        Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi hänkin Jeesusta.
        Hän sanoi: "Etkö sinä ole Messias? Pelasta nyt itsesi ja meidät!"
        Mutta toinen moitti häntä:
        "Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta?
        Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa."
        Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Vesikaste jäi tämän maailman ruhtinaalle, ja hänelle Golgatalla heitettyjen pappien tehtäväksi, Liitämällä ihmiset jäseniksi erihenkisiin kristinuskon lahkoihin.

Ja kova riitely käy edelleen siitä upotetaanko vai valelellaanko vedellä.

Pyhän Hengen kasteesta ei muuta tule kuin vesikasteella kastettujen herjaukset, koska tämä kaste annetaan aina suoraan taivaasta, ilman ihmiskäsiä:

"Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat.

Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Tästä alkoi minunkin taivastie Sanna myrskyn päivänä 11.8.1985.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jos on Jumalan valittu, niin ei jää.

En jäänyt minäkään Saatanan vesikasteen orjaksi, koska sain sen yhden ainoan ja oikean kasteen 31.1.1988 suoraan taivaasta.

Vähän ennen kuin Saatanan palvelijat Jumalan Pojan tappoivat,
        Hänellä oli jyrkkä kielto ja ilmoitus maailmaan jääville opetuslapsilleen:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.
        Siihen ei ole enää montakaan päivää.
        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
        ja te olette minun todistajani Jerusalemissa,
        koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Ennen opetuslapsia tämän kasteen sai tämä mies:

Jeesuksen pään yläpuolella oli myös kirjoitus:
        "Tämä on juutalaisten kuningas."
        Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi hänkin Jeesusta.
        Hän sanoi: "Etkö sinä ole Messias? Pelasta nyt itsesi ja meidät!"
        Mutta toinen moitti häntä:
        "Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta?
        Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa."
        Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Vesikaste jäi tämän maailman ruhtinaalle, ja hänelle Golgatalla heitettyjen pappien tehtäväksi, Liitämällä ihmiset jäseniksi erihenkisiin kristinuskon lahkoihin.

Ja kova riitely käy edelleen siitä upotetaanko vai valelellaanko vedellä.

Pyhän Hengen kasteesta ei muuta tule kuin vesikasteella kastettujen herjaukset, koska tämä kaste annetaan aina suoraan taivaasta, ilman ihmiskäsiä:

"Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat.

Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Tästä alkoi minunkin taivastie Sanna myrskyn päivänä 11.8.1985.

Kukaan ei kiistä hengellisiä kokemuksiasi.

Raamatun mukaan vain Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä.

Kukaan ihminen ei ole syntynyt suoraan Pyhästä Hengestä.

Raamatun mukaan tähän maailmaan syntiseksi syntyvän ihmisen pitää syntyä uudeksi Jumalan tekona "vedestä ja Hengestä", mikä Raamatun mukaa tapahtuu Kristillisessä kasteessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei kiistä hengellisiä kokemuksiasi.

Raamatun mukaan vain Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä.

Kukaan ihminen ei ole syntynyt suoraan Pyhästä Hengestä.

Raamatun mukaan tähän maailmaan syntiseksi syntyvän ihmisen pitää syntyä uudeksi Jumalan tekona "vedestä ja Hengestä", mikä Raamatun mukaa tapahtuu Kristillisessä kasteessa.

Mutta jokaisen valitun, jonka nimi on maailman luomisesta alkaen ollut kirjoitettuna Karitsan Elämänkirjaan, Pyhä Henki käy jo äidin kohdussa merkitsemässä omakseen.

Eikä sitä kukaan ihminen voi tietää, ennen kuin Pyhä Henki ilmaisee itsensä tälle ihmiselle, joka saa välittömästi osakseen maailman vihan.

"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle.

He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle.

Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."

Olen siitä vihasta erinomainen esimerkki, kun hän minut tämän kansan keskeltä valitsi ja tämän kansan keskelle lähetti:

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi

Lopeta näiden kirjoitus kokoelmiesi kopioiminen tänne !!!

Se ei ole mitään keskustelua, kun kopioidaan vain omia vanhoja jurruja tänne !!!

• "Sietämätöntä puhetta kuka voi kuunnella tuollaista"

Niinkö?

Minä noudatan lähettäjäni käskyä, enkö yhdenkään Saatanalle heitetyn vaatimuksia.

"Puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua."

• Anonyymi

Helluntailaisuus on todella vakava harhaoppi. EKSYTYS!

He eivät tunnusta syntisyyttään tähän maailmaan syntyissään eikä kasteelle mennessään.

• Anonyymi

1Kor.15:22-28 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin myös kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo: kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänet valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Anonyymi

Perisynti tappaa vielä paljon ihmisiä. Synnin palkka on kuolema.

Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti tappaa vielä paljon ihmisiä. Synnin palkka on kuolema.

Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

Perisynnissä kaikki ihmiset luovutettiin tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan,
        johon kaikki ihmiset ensin syntyy. Ei kukaan suoraan taivaaseen synny, kute lahkolaiset opettaa kun houkuttelevat uusia maksavia jäseniä lahkoihinsa.

Vasta Kritittyjen kasteessa tapahtuvassa uudestisyntymisessä vedestä ja Hengestä ihminen siirtyy pois tästä valtakunnasta sinne Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi.

• Anonyymi

Aivan sama!

• Me teemme siis syntiä
      samankaltaisella rikkomukssella
      kuin Aadam.

Mutta meidän syntimme
      on vieläkin vakavampi asia
      kuin Aadamin tekemä synti.

Sillä
      Ensimmäisen Aadamin
      jälkeen on jo tullut
      Viimeinen Aadam,
      joka on sovittanut
      maailman synnin.

"Sentähden tulee meidän
      sitä tarkemmin ottaa vaari siitä,
      mitä olemme kuulleet,
      ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse.
      Sillä jos enkelien kautta
      puhuttu sana pysyi lujana,
      ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus
      sai oikeudenmukaisen palkkansa,
      kuinka me voimme päästä pakoon,
      jos emme välitä tuosta
      niin suuresta pelastuksesta,
      jonka Herra alkuaan julisti
      ja joka niiden vahvistamana,
      jotka olivat sen kuulleet,
      saatettiin meille"

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2983
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      27
      1308
    Aihe