Asun ***** paikkakunnalla ja täällä on aivan kattava ja suurinpiirtein kaikken hyväksymä romaniyhteisö.
Mulla on aina ollut hyvin persoonallinen pukeutumistyyli (ei romaneilta matkittua tai mitään semmotttista) ja viimisen puolen vuoden aikana tykästyin pitkiin hameisiin. Niihin intianpuuvillaisiin "hippihameisiin" ja tykkään jos niissä on röyhelöt helmoissa.
Saattaa olla että pukeutumiseeni vaikuttaa tällä hetkellä teatteriharrastukseni. Valmistellaan isoa hippimusikaalia kaupunginteatterin kanssa.
Nyt ovat paikalliset romanit alkaneet tervehtiä ja lähestyä huomattavan usein ja pienet tyttöset tulivat juttelemaan ja kysivät saako tulla kylään mun luo, vaikka en heitä tunne.
En ottanut kylään koska eivät kysyneet lupaa vanhemmiltaan, enkä muutenkaan laskenoin vaan kylään tuntemattomia - en edes lapsia.
Silti, kaikki tämä on kovin hämmentävää. Aikaisemmin romaniyhteisö ei ole huomioinut minua mitenkään, emmekä ole olleet tekemisissä keskenämme.
Teatteriohjaajani sanoi että romanit olettaa että olen suteessa johonkin romanimieheen kun yhtäkkiä pukeudun pitkiin hameisiin, mutta eihän siitä ollenkaan ole kyse. Voihan sitä pitkän hameen vetää päälleen kuka hyvänsä miten vaan. Kyseessä kun ei ole nimenomaisesti romanihame.Ja käytän edelleen myös farkkkuja välillä.
Mitä aattelette, onko tässä nyt jonkilainen väärinkäsitys ja miten oikaisen sen kohteliaasti, ilman että kukaan ottaa nokkiinsa?
En halua antaa vääriä oletuksia romaneille, (ns. valtaväestön mielipiteistä vähät välitän, koska he vähät välittävät minusta), enkä välttämättä oikeastaan tykkää siitä mua lähestytään vain sen takia minkälaiset vermeet mulla on päällä.
Pidän melelläni oman reviirini omanani, ilman ulkopuolisia olivat ne sitten minkä yhetisön edustajia tahansa.
Saanko asiallisia vastauksia tähän.
Anonyymi
1
102
Vastaukset
- Anonyymi
Sanot vaan suoraan asiasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645