Millä periaatteella se toimii, jotain resistiivisyyteen liittyvää? Miksi kännykän kosketusnäyttö reagoi sormen päähän, mutta ei lyijykynän pyyhekumipäähän tai vaikka tulitikkuun?
Millä sen voisi korvata, joka löytyisi joka kotoa ja heti nyt pian? Sormi osuu mihin sattuu.
Kosketusnäyttökynä
3
242
Vastaukset
- Anonyymi
Resistiiviset kosketusnäytöt ovat lyhytikäisiä.
Kapasitiivista näyttöä pitää tökkiä jollain sähköä johtavalla tikulla. Lyjykynä tai kumi eivät ole hyviä tuohon tarkoitukseen. - Anonyymi
Joissakin kynissä olen nähnyt takaosassa sähköä johtavaa pehmeää muovia olevan tötsän, jolla näyttöä voi tökkiä. Nakki on myös todettu toimivaksi vuoden 2010 paikkeilla Etelä-Koreassa, jossa iPhone oli uusi juttu ja sormet palelivat kylmässä säässä...
Jos olisi tarve ohjata kosketusnäyttöä automaattisesti mutta ilman mekaanista liikettä niin senkin pitäisi olla mahdollista. Jaetaan "sormenpää" sopiviin pienempiin palasiin jotka sitten yhdistetään toisiinsa esimerkiksi diodeilla tai mosfeteillä. Normisti nuo puolijohteet ovat suljettuina mutta kun pitää saada aikaan näytön tökkäys niin ne ajetaan johtaviksi ohjaussignaalilla. - Anonyymi
Alumiinifoliosta ruttaamalla saat sormea tarkemman tökkimisvälineen. Märkä puutikkukin voisi toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667