Enää sinun ei tarvitse poistua kodistasi mihinkään

Tämä uusi kerrostalo sisältää kaiken tarvittavan, kuten viinikellarin, elokuvateatterin ja joogasalin. Lasitettu terassi kiertää koko komeuden, eikä ulospääsy sisään muutettuasi ole enää tarpeellista lue mahdollista. 😂 Nyt heti asuntohakemusta täyttelemään!

Helsinkiin rakennetaan erikoislaatuinen kerrostalo – kotoa poistumisesta tehdään turhaa https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/1eaaa33b-d8d6-4368-ba54-75021af3fafa

7

50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kuten merenpinnan nousu? Aika sopivasti tämäkin kerrostalo sijaitsee kohtalaisen lähellä merta. Teräsbetoni-rakenne on tunnetusti huonosti aikaa ja kovaa kulutusta kestävä. Kuulemma teräsbetoni haurastuu ajan kanssa, kun teräs ruostuu.

• Perhosvaikutus kirjoitti:

Kuten merenpinnan nousu? Aika sopivasti tämäkin kerrostalo sijaitsee kohtalaisen lähellä merta. Teräsbetoni-rakenne on tunnetusti huonosti aikaa ja kovaa kulutusta kestävä. Kuulemma teräsbetoni haurastuu ajan kanssa, kun teräs ruostuu.

Toimin rakennusalan johtotehtävissä yli 30 vuotta.
        Yrityksemme teki paljon betonirakenteiden korjaustöitä. Pääasialliset suunnittelu / rakennusvirheet koostuivat terästen liian pienistä suoja- etäisyyksista.
        Niiden korjaaminen on äärettömän kallista mutta toki ne olivat meille tuottoisaa toimintaa.

Monesti rakenteen purku ja uudelleen rakentaminen on halvempaa.
        Betonitalojen elinkaari on haarukassa 50- 70 vuotta. Tosin nyt laskevat että päästäisiin jo yli 100:n vuoden, tiedä sitten...., helppoa on luvata koska suunnittelijat ovat jo silloin muilla rakennuksilla.

Muinaisten roomalaisten betonirakenteita on säilynyt niiltä osin kuin niitä ei olla purettu ja asiantuntijatkin ovat hieman ihmeissään sen kestävyydestä koska edes teräsvahvistuksia ei silloin käytetty.

Olen käynyt kahdesti tutkimassa Kheopsin pyramidien pintakivien rakennetta ja väitän etteivät ne mitään kalkkikiveä ole vaan paikalla valettuja betonikuutiota. Tämä selittäisi myös rakennustavan.
        Mysteeriksi silti jää pyramidien sisäisten valtavien graniittipaasien työstöt- ja logistiikat....

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Toimin rakennusalan johtotehtävissä yli 30 vuotta.
        Yrityksemme teki paljon betonirakenteiden korjaustöitä. Pääasialliset suunnittelu / rakennusvirheet koostuivat terästen liian pienistä suoja- etäisyyksista.
        Niiden korjaaminen on äärettömän kallista mutta toki ne olivat meille tuottoisaa toimintaa.

Monesti rakenteen purku ja uudelleen rakentaminen on halvempaa.
        Betonitalojen elinkaari on haarukassa 50- 70 vuotta. Tosin nyt laskevat että päästäisiin jo yli 100:n vuoden, tiedä sitten...., helppoa on luvata koska suunnittelijat ovat jo silloin muilla rakennuksilla.

Muinaisten roomalaisten betonirakenteita on säilynyt niiltä osin kuin niitä ei olla purettu ja asiantuntijatkin ovat hieman ihmeissään sen kestävyydestä koska edes teräsvahvistuksia ei silloin käytetty.

Olen käynyt kahdesti tutkimassa Kheopsin pyramidien pintakivien rakennetta ja väitän etteivät ne mitään kalkkikiveä ole vaan paikalla valettuja betonikuutiota. Tämä selittäisi myös rakennustavan.
        Mysteeriksi silti jää pyramidien sisäisten valtavien graniittipaasien työstöt- ja logistiikat....

Puhut taas niistä väitetyistä pyramideista, jotka ei ole Roomalaisten tekemiä, mutta sitä tuskin tarkoititkaan vaikka jäsentely hieman sellaisen tulinnan sallisi.

Jo nyt edesmennyt Delfine kertoi meille ettei niitä pyramideja oikeasti ole olemassa.

Oliko tuo liian tulenarka aihe, ja siksi hänelle tartutettiin kohtaloksi käynyt covid?

Puhut taas muuten firmastasi, jotta asia ei menisi fiktion puolelle niin kertoisit ihmeessä firman nimen niin juttujen todenperäisyys voidaan tarkistaa. Uskolla kun emme tässä asiassa pääse pitkälle.

• Anonyymi kirjoitti:

Puhut taas niistä väitetyistä pyramideista, jotka ei ole Roomalaisten tekemiä, mutta sitä tuskin tarkoititkaan vaikka jäsentely hieman sellaisen tulinnan sallisi.

Jo nyt edesmennyt Delfine kertoi meille ettei niitä pyramideja oikeasti ole olemassa.

Oliko tuo liian tulenarka aihe, ja siksi hänelle tartutettiin kohtaloksi käynyt covid?

Puhut taas muuten firmastasi, jotta asia ei menisi fiktion puolelle niin kertoisit ihmeessä firman nimen niin juttujen todenperäisyys voidaan tarkistaa. Uskolla kun emme tässä asiassa pääse pitkälle.

Niin, kiitoksia toki huomiostasi.

Minua on pyydetty lähettämään kuvia lapsistani, laskuvarjohyppyjen lupakirjasta, koulutodistuksistani, ja nyt todistamaan työhistoriani.
        Seuraava pyytää taatusti minua lähettämään kuvia pippelistäni.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Minua on pyydetty lähettämään kuvia lapsistani, laskuvarjohyppyjen lupakirjasta, koulutodistuksistani, ja nyt todistamaan työhistoriani.

Ei ihmekkään kun sinua haukutaan ties miksi, itsekin väännät asian kuin asian seksiin.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Miksi vaihdat puheenaihetta?

Eikö sulla ollutkaan mitään firmaa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe