Vauvakastetun lapsen ja nuoren kirkon jäsenyys estää nyt valinnan mahdollisuuden perheeltä ja lukiolaiselta. Se loukkaa yhdenvertaisuutta ja on lapsen oikeuksien sopimuksen 2 artiklan vastainen. Tällainen valtiollinen uskonnollinen holhous voidaan poistaa pienellä lakimuutoksella peruskoulu- ja lukiolakeihin.
ALLEKIRJOITATHAN, JOS PIDÄT OIKEANA, ETTÄ kirkkoon liitetyillä lapsilla ja nuorilla TULEE OLLA MAHDOLLISUUS OPISKELLA ELÄMÄNKATSOMUSTIETOA peruskoulussa ja lukiossa. Allekirjoita kansalaisaloite https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/8860
Kansalaisaloite sulkeutuu jo ensi sunnuntaina 20.2. Allekirjoita aloite nyt. Kilauta kavereille, kauemmaksikin. Katso linkistä aloitteen perustelut.
Katsomusaineen valinnan tekisivät peruskoululaisen huoltajat ja lukiolainen itse – kuten lukiolainen saa tehdä nyt kaikki muut kurssivalinnat.
”Elämänkatsomustieto sopii kaikille oppilaille, jotka haluavat kasvaa vapaiksi ja itsenäisesti ajatteleviksi hyvän elämän rakentajiksi. Yhdenvertaisuus edellyttää oppiaineen avaamista kaikille koululaisille.” Akateemikko Ilkka Niiniluoto.
Vapaus valita koulun katsomusaine, uskonto/elämänkatsomustieto!
5
95
Vastaukset
Olen opiskellut Suomessa musiikkiluokion ja yliopistossa musiikkitieteitä.
Olen saanut lapsena uskonnon opetuksena saman kuin kodissa.
Kristinusko on ollut kantava voima ja myöhemmin myös kaupallisessa maailmassa
isossa kansainvälisessä yhtiössä, joka tuottaa myös suomalaisia artisteja.
Muusikot ovat pääsääntöisesti Jumalaan uskovia. Tämä on hieno perintö joka
on ilman mitään painostusta tai esimerkkiä välittynyt lapsille. Suvussa on
samaa genetiikkaa. Miksi vaihtaisi pois väkisellä..- Anonyymi
Genetiikka?
Meemejä ne ovat.
😁
- Anonyymi
Kansalaisaloite oli ja meni, mutta nyt on mahdollista hoitaa asiaa oppilas oppilaalta. Hankkikaa valinnan vapaus erottamalla lapsi kirkosta. Kirkko sanoo, että kastemerkintä silti jää.
Kesä on hyvä aika ilmoittaa katsomusaineen vaihtuvan uskonnosta elämänkatsomustietoon.
Rehtorit ja kanslisti ovat töissä ennen juhannusta. - Anonyymi
Nyt voi allekirjoittaa ilmoituksen koululle.
- Anonyymi
Juuri näin. Rehtorit ovat juhannukseen asti yleensä töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564740Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221314- 861289
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261084Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671026Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906