vartija.........

tympääntynyt

Kokkolan Minimanissa yli-innokas vartija!!!!!tuntuu ettei voi tavallinen asiakas ostoksia tehdä ellei tuo mies vartija kulkisi/kyttäisi perässä!!

26

5002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,.

:((

• jos olet mies

Kun se aikansa on seurannut, käännyt ympäri virne naamalla ja tokaiset:"Ai, kyllä mä tiesin, että mun peppu on hyvä. Olenkin aina fantasioinut vartijoista..."

• Minimanissa

Niin halusin sen vaan sanoo vaikka minimanista en yhtään kauppana tykkää niin ne vartijat ei ole mitään minimanin omia. Minimani ostaa vahtimestaripalvelut Kokkolan vartiomiehiltä
      (vartionaiset)

• Imperator

Kyllä se vika täytyy olla sinussa. Jostain syystä olet epäilyttävän näköinen. Vaatetus? Habitus? Romani? Ei minua vartijat seuraa kyseisessä kauppaliikkeessä.

• .........

olen ihan tavallinen työssäkäyvä ja fiksusti pukeutuva, se vika ei todellakaan ole minussa!jos tämä kyttääminen ei lopu teen vartijasta valituksen tai vaihdan kauppaa!!kauppaan mennään ostamaan päivittäisiä ruokaostoksia eikä kenenkään silmäteräksi!!!

• seurataan

Olen huomannut saman,minuakin tuntuu vartia seuraavan ja nimen omaan se yksi "pienimies"
      En mielestäni ole epäillyttävän näköinen.
      Olisiko vika sitten siinä että katselen paljon mitä ympärillä on,katselen ihmisiä,en kulje katse maahan luotuna ja sieppaa ostokset hätäisesti.

• 5w40

..sika, joka aikanaan oli myös anttilassa haistelemassa asiakkaiden vanaa?

• sales&marketing

Aivan oikein on ,että vartijat näkyvät ja ovat valppaina ja esillä!Kaikenmaailman sekopäät ja hörhöt liikkuvat vapaina on hyvä ,että seurataan!Muualla maailmassa on jo kioskeissa vartijat!Suomalaiset saavat katsoa itseään peilistä,mistä tämä johtuu,että varkaudet ja näpistykset lisääntyvät!Vieläkö saisi kunnon jokamiehen oikeuden puolustaa omaisuuttaa,niin varmasti laittaisin haulikon tiskin alle!

• hörhöjä varkaita

Sillä välin kun vartia seuraa jotain naista joka tekee ruokaostoksia joku hörhö varas varastelee toisessa kulmassa.Pitäisi vähän vartiankin osata työnsä.Eikä seuraa yhtä henkilöä koko kauppareissun.Mikäs ite sit olet jos suomalaisten pitäisi katsoa peiliin!!!

• manimini
        hörhöjä varkaita kirjoitti:

Sillä välin kun vartia seuraa jotain naista joka tekee ruokaostoksia joku hörhö varas varastelee toisessa kulmassa.Pitäisi vähän vartiankin osata työnsä.Eikä seuraa yhtä henkilöä koko kauppareissun.Mikäs ite sit olet jos suomalaisten pitäisi katsoa peiliin!!!

itse en oo törmänny tämmöseen tapaukseen ainakaan minimanissa,vaik voisin näyttääkkin ties miltä.se on vaan itsestä kiinni minkälaisen mielikuvan sitä jättää esim. vartijoihin käytöksellään.kyllähän semmoinen käytös,kuin vähän väliä vilkuilu ympärille herättää mielenkiinnon vartijoissa.tottakai!hö

• Vartija83

itse työskentelen esim: kahden baarin ulkopuolella koska kohteeni on niiden välittömässä läheisyydessä. Jos olisin viikon pois voin luvata että ikkunoita alkaisi hajoilla ym: varsinkin viikonloppuisin. Kaveri jolla on pullo kadessä se on huomattavasti helpompi heittää rikki vaikka ikkunaan jos vartija ei ole näköpiirissä.

• hahalo4

Jep. Samaa mieltä. 44 magnum kummasti rauhoittaa.

• rehellinen asiakas

Minkälaisia kokemuksia muiden markettien vartijoista? Mielestäni esim. cittarissa (kilpailevan yrityksen vartijat) vielä tiiviimpää seuraamista.
      Mutta hehän tekevät vain työtään. Millä muulla tavalla varkauksiin voitaisiin puuttua, elleivät vartijat pitäisi silmiään auki?? Itseäni ei ole koskaan seurattu, ja kyllä se riippuu ihan itsestä kuinka asiaan suhtautuu.
      Kerran minimanissa portit soi aiheettomasti ja vartija soitti heti info-pisteeseen ja ilmoitti aiheettomasta hälytyksestä. Ei jäänyt ollenkaan paha mieli, koska asia korjattiin välittömästi.
      Tulen jatkossakin asioimaan aina minimanissa, mielestäni se on kokkolan paras kauppa ja henkilökunta on erittäin ystävällistä ja mukavaa.

• adalia2

En tahdo mainita kauppojen nimiä, mutta eräässä kaupassa varsinkin teinejä tunnutaan seuraavan.

Tosin siinä mielessä sen ymmärtää, että tämä kauppa on juuri sellainen, missä kaikki kehuvat, että varastivat sieltä meikkejä ja karkkia ja milloin mitökin, niin suhtaudutaan epäilyttävästi nuorisoon.

Esim. katsoin siskoni kanssa levyjä, niin vartija tuli vähän matkan päähän vahtimaan. Mutta kun olen ollut äitin kanssa, niin ikinä ei ole vartija seurannut.

Sitten nämä piipittimet joskus piippaavat siinä kassalla ym. Mielestäni se on nolointä, mitä voi kaupassa käydä.
      En ole ikinä varastanut mitään, mutta joskus ne piippaavat itsekseen. Jossain kaupoissa kuulemma jotuuu automaattisesti vartija koppiin. On siinä sitten noloa naama punaisena kulkea vartijan perässä, kun puoli Kokkolaa ja 1/4 kälviälaisistäkin tuijottaa vieressä ja kuiskii, että noin nuorena rikollisella polulla.
      Sentään eräässä kaupassa en ole ikinä joutunut vartijan perään, vaikka on piipannut.

TEkeehän ne vian työtään, mutta siitä huolimatta se on kiusallista ja noloa.

• mä vaan

Tuotesuojaportti hälyttimet voi soida ihan melkein mistä syystä vaan,joten kun asian selvittää paikalla niin ei siinä mitään noloa ole. Eivätkä vartijat yleensä mihinkään koppiin vie ja kuna asiat hoitaa oikein he myös ilmoittavat aiheettomasta hälystä! Itse siihen voi jo vaikuttaa kun näyttää heti kassin kun pyytää,ellei sitten ole oikeasti varas :)

• Opru

Hohhoijjaa :D Anteeksi että vartija erehtyy, eihän hän ole ihminen.

• SIIS VUODELTA

2005 , eli on varmaan vaihtunut jo tuo vartija ! ÄLY HOI !

• Vartiomiehet hoi???

Tuolla kokkolan vartiomiehillä tuntuu olevan hieman yli-innokasta henkilökuntaa,liekö menee virka vartialla päähän tai virhe firmalta rekrytoinnissa?.Oma vaimonikin(valkoihoinen suomalainen) joutui kyseisen firman yhden vartian silmätikuksi juuri tuolla minimanissa.Joka kerta kulki perässä ja seurasi täysin aiheetta,rahaa on ja varastaa ei tarvitse.Homma loppui vasta kun asiasta kyseisen firman kanssa yhdessä keskusteltiin tilanteesta ja vartian käytöksestä häntä kohtaan.
      Olisiko tuossa vartijan koulutuksessa jotain korjattavaa noitten valintakriteerien suhteen?
      Millaisethan valintakriteerit ovat,riittääkö pelkkä tarkistus rikosrekisterin puhtaudesta ja otetaanko huomioon yleensä henkilön yleinen soveltuvuus ja henkilökohtaiset ominaisuudetkin tarpeeksi huomioon?Jotkin psykoloogiset testit olisivat ehdoton edellytys tuohon vaativaan ammattiin,saati psykologian perusteitten ymmärtäminen,kuten poliisinkin koulutuksessa tehdään.

• Opru

Ei enään työnhakuvaiheessa katsella rikosrekisteriä. mutta juu olen samaa mieltä, karu faktahan on että lähes tulkoon nykyään kuka tahansa pääsee vartijaksi. Joten eipä yleistetä, koska on kuitenkin niitäkin jotka on suorittanut ammattitutkinnon, ja niitä jotka ovat istuneet 100h, mutta tekevät samaa hommaa.

• tilililulei

Mitäs mieltä kyseinen virkaintoinen vartija oli asiasta, olikohan sittenkään seurannut sitä sun rouvaas, liekö ollut rouva sillä hetkellä hieman paranoidinen... tuli vaan mieleen, voi hohhoijaa.
      Niin ja kuka tahansa ei vartijaksi pääse... poliisi myöntää vartijakortit ja kaippa ne tsekkaa tyypin taustat... jos ei, niin sitten poliisissa vikaa jos kenelle sattuu myöntävät lupia ja kortteja. Haloo...

• Käänteinenpsykologia

Mä ruukaan aina tervehtiä vartijoita. Ja yli-innokkaimpia tapauksia käsittelin niin että menin jutteleen niitänäitä. Nykyään sama minne meen ni ne tulee jutteleen ja vähintäänkin moikkaa.

• mää aiankin kiertäsin jotain hyllyjä ympäri jotaki lenkkiä

• Tero the Candy

Heh=)Tunnetteko Laku -Teron Citymarketista?
      Kaveri on uransa huipulla ja kyttää irttishyllyllä jos vaikka jollain jäisi irttis punnitsematta = lipsahtaisi 1-2 maistiaisiksi suuhun tai putoaisi lattialle!!
      Varmaan Vit..ttaa kun ei huolittu poliisikouluun eikä oikein muuallekkaan....
      Kyllä katteissa on huomioitu tällaiset ja Suomen monopolijärjestelmä S- ja K-ketjuilla takaa maksimaalisen voiton kun ruoka lähes puolet kalliimpaa kuin monissa muissa EU-maissa....

• tui-maa

Näyttää olevan muitakin jotka saa vartiomiehet kannoilleen kun ostoksilla käy.Tekevät ammattimaisesti työtään mutta on tosi ärsyttävää kun liikkeitäni kaupassa seurataan.Kyllähän siinä ärsyyntyy varsinkin kun sama jatkuu vuodesta toiseen.

• vbgy7hn

kuka kokkolan vartijoista on homo?

• .............

Joo, on tosi tympeää saada vartija peräänsä. Kun tietää, ettei itse varasta mitään. Tämä ei sattunut Kokkolassa, mutta kerran Itä-Suomessa yhdessä kaupassa vartija alkoi seurata. Oli todella kiusallista. Lähdin pois kaupasta. Ehkä ne kuvittelivat minun varastavan jotain. En ottanut kauppalistaa mukaan ja varmaan pohdin hyllyillä liian pitkään, etttä mitä ostan. Hirveän kiusallinen tilanne.

Yhdessä vaatekaupassa kerran Kokkolassa alkoi vartija myös seurata. Herätin varmaan epäilyksen, kun tylsistyneenä odottelin, kun muut kiertävät niin hartaudella koko kauppaa ja kokeilevat miljoona eri vaatetta. Ensi kerralla taitaa olla parempi odottaa kaupan ulkopuolella. Eipähän ainakaan ole pelkoa, että itse löytäisi jotain ja tuhlaisi rahaa kyseiseen kauppaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe