Onko tuollaisella vaikeampi tähdätä kuin lyhyen silmävälin kiikarilla? .siis löytääkö helposti oikean silmälinjan kiikarin nähden.
Jokainen kiikarilla tähdänneen tietää kuinka suurella suurennuksella näkökenttä ei ole "täysi" jos silmälinja väärin.
Pitkän silmävälin kiikari
8
776
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sen vaikeampaa. Vaatii vai totuttelua.
- Anonyymi
Ei sillä kiikarin tyypillä ole mitään merkitystä.
Kiikari pitää asentaa niin , että kun nostat aseen poskelle silmät kiinni ja avaat silmät: kiikari on oikealla kohdalla ilman mitään näkökentän etsimistä.- Anonyymi
Käytännössä ei onnistu. Silmäetäisyys muuttuu mm. ampuma-asennon, vaatetuksen ym. mukaan.
- Anonyymi
Kyllä siinä on hieman hakemista jos kiikarin suurennus alkaa olemaan 7-9 kertainen. Riippuu ehkä kiikarista. Ei aina silmä osu niin hyvin kohdalleen että koko kuva-alue näkyy puhtaasti.
- Anonyymi
Nostapas ase poskelle nätisti kun makaat suossa tai mättäikössä ja ampuma-asento hankala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nostapas ase poskelle nätisti kun makaat suossa tai mättäikössä ja ampuma-asento hankala.
Nykyaikaiset metsästyskiväärit suunnitellaan pääasiallisesti optisella tähtäimele.Onko tähtäin niinsanotusti silmäherkkä,sen näkee yleensä hintalapusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä ei onnistu. Silmäetäisyys muuttuu mm. ampuma-asennon, vaatetuksen ym. mukaan.
Käytännössä onnistuu T-paita taikka passivaatetus, ei ongelmia.
Jos ei niin kiikari on väärässä paikassa.
- Anonyymi
Itse olen harrastellut pistooliasmmuntaa, ei olympiapistooli-tyypistä eli toinen käsi selän takana ja sitten tähtäät ja ammut, eli ei kuin elokuvissa josisa tuetaan toista kättä kuin lapset, tarkkuutta :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667