Lalli ja Piispa Henrik - tapauksesta

Toisinajattelija

Tuossa kotvanen sitten julkaistiin tutkimus, jonka mukaan tämä Piispa Henrikin surma Lallin toimesta ei pitäisikään paikkansa. Eivät ole kuulemma eläneetkään.

En usko tutkimukseen. Tuleepa mieleeni, että nyt aletaan kirjoittamaan Suomen historiaa uudelleen, Eu: n toimesta tai sitä nöyristelläkseen.

Eu on suureksi osaksi katolilainen. Olisi se outoa, että ensimmäisiä suomalaisia historian kirjoissa olisi katolisen saarnamiehen tappaja. Eihän se vaan käy. Toinen esimerkki Eu: n vaikutuksesta Suomen historiaan: Aikoinaan opetettiin suomalaisten tulleen Volgan mutkalta, sittemmin Eu - jäsenyyden myötä selvisikin suomalalaisten tulleen Keski - Euroopasta...
Jos tätä vielä jatkaa, niin jos nuo liittävät Suomen Natoon, historia kirjoitettaneen siihen muotoon, että olemmekin peräisin Yhdysvaltojen Länsirannikolta.

Koska Lalli kuitenkin tappoi Piispa Henrikin, motiivia olisi syytä tarkentaa. En yllättyisi, vaikka Piispa Henrik olisi yrittänyt vikitellä Lallin vaimoa tai ehkä jopa raiskannut hänet. Mutta siitäkin on hyssytelty. Eihän nyt kirkon mies..

7

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalainen

Onhan se selvää, että suomalaisiin on täällä Itämeren rannikolla aikojen kuluessa sekoittunut paljon naapurikansojen ja keskieurooppalaisten verta.
      Itse, joka olen kotoisin Itä-Lapista, olen harrastanut sukututkimusta ja olen saanut huomata, että viimeisen 500 vuoden aikana on geeniperimääni tullut aimo annos ruotsalaista ja keskieurooppalaista verta. Niin että suuri osa Suomen kansasta ei ole puhdasta itämerensuomalaista tai suomalais-ugrilaista kansaa.

• Lallin ja Henrikin yhteen v...
      • WebSlave

Henrikistä ja Lallista ei ole aikalaistodisteita, joten he voivat yhtä hyvin olla sepitteitä. Onhan esim. niinkin keskeinen hahmo Britannian historiassa kuin kuningas Arthur myös sepite tai komposiittihahmo.

Mitä tuohon suomalaisten alkuperään tulee, kieli on ehkä lähtöisin Volgan mutkan tienoilta, mutta geenit ovat pääosin keski-Euroopasta. On tosin muistettava, etteivät ne ole sen enempää indo-eurooppalaisia geenejäkään, vaan siinäkin tapauksessa kieli on tullut muualta väestön pysyessä pääosin paikallaan. Kieliä ja geenejä ei pidä sotkea keskenään, ne ovat toisistaan riippumattomia asioita.

• Historia on niinkuin se kir...

Lallista ollaan pelottavasti leipomassa kansallis sankaria ja tämähän ei Eu:lle, politikoille ja hyssyttelijöille kelpaa. Kansallinen itsetunto voi vahvistua, kapina EU:ta vastaan kasvaa jne. Niinkauan kuin Lalli oli esimerkki pahasta ja huonosta suomalaisesta Lalli kelpasi varoittavaksi esimerkiksi. Mutta nyt kun kansa on ryhtynyt ihailemaan Lallia, on parempi peittää koko tarina saduksi.

Oli Lalli satua tai ei, Lallista emme luovu. Me itse voimme tehdä mielissämme Lallista sellaisen sankarin kuin haluamme. Eivät ihmiset muuallakaan pohdi olivatko Romulus, Remus, Odysseus tai Raamatun Simpson todellisia. Antakaamme henkemme siis lentää.

Lalli oli suomalainen soturitietäjä, joka puolusti viatonta vaimoaan rivolta, haisevalta ja härskiltä kirkon mieheltä, joka häikäilemättä käytti asemaansa väärin ja sorti kansaamme. Muuttumalla Puolustajaksi, hirmuiseksi Hengen puhtaaksi ilmentymäksi, Lalli hyökkäsi kurjan Henrikin ja tämän sotaväen kimppuun. Nähdessään Lallin kauhistuttavana tulisilmäisenä Puolustajana, Henrikin sotaväki joutui kauhun valtaan ja useimmat menettivät järkensä. Kun Lalli karjaisi sotilaat tuupertuivat ja lähimpänä Lallia olevat kaatuivat kuolleena maahan. Säälittävä Henrik heittäytyi polvilleen ja alkoi rukoilemaan Lallilta armoa. Mutta Lalli kohotti kätensä, johon ilmestyi sädehtivä kirves ja iski irstaan Henrikin pään irti. Johtajansa kuoltua elossa olevat sotilaat lähtivät pakoon alleensa laskeneena. Tällöin Lalli kutsui hukkia avukseen ja heti syöksyi metsästä hukkalauma, joka raateli loputkin sotilaista hengiltä. Niin sai surmansa Henrik ja 150 sotilasta Köyliönjärven jäällä. Ja mahtavien soturitietäjä Puolustajien suojeluksessa Suomen kansa eli onnellisena aina aikojen loppuun saakka.

Ja koska tämä tarina on maaginen, jossakin tuolla maailmankaikkeudessa tämä kaikki todellakin tapahtui. Ja soturitietäjä Puolustajien hirmuinen kirous kohtaa sitä, joka puuttuu maailmankaikkeuden kulkuun vääristelemällä tätä tarinaa. Tämä tarina on luotu maagisella Hengellä lahjaksi teille. Lahjaksi siis ottakaa. Älkääkä kajotko lahjaan.

Lalli ei siis ole satuolento vaan MAAGINENolento ja siksi täysin totta, kuten tarinani sen teille todistaa. Eikä suomalaisten tarvitse hävetä Lallin tekoa. Tämä maaginentarina on todistukseksi siitä, että Lallin teko oli oikeutettu. Olkaamme siis ylpeitä, että meillä on Lallin kaltainen suuri soturitietäjä ja sankari esi-isänämme.

ps. Olisiko jo aika ryhtyä Suomessa viettämään Lallin päivää. Liekö koko Lallin nimeä enää kalenterissakaan. Ettei vaan joku kurja niskuroija liputtaisi.

• Kannatan lämpimästi P.S: ääsi! Samalla voisimme julistaa Suomessa tilanne sellaiseksi, mikä
        se oli ennen herra Henrikin tuloa!
        vom

• vääristäneet

ja vähätelleet kertomusta P. Henrikistä. Lalli oli murhamies ja rikollinen eikä sellaisille kuulu mitään muistomerkkiä.

• Olen samaa mieltä. Minulle ei kerrottu koulun uskontotunnilla asian oikeaa luonnetta. Kysehän oli ilmiselvästä väkivaltaisesta uskonnon tuputtamisesta suomalaisille, joilla oli omansa ollut jo vuosisatoja!
        vom

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      132
      3587
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe