juhlitaan äitienpäivää, ja mitä kaikkea siihen sisältyy..? Osa viettää sitä kotona, osa käy varmaan muistamassa mummeja..ja sekä että?? Miten miesten suhtautuminen äitienpäivään on muuttunut...vai onko? Onko se vain sitä, että annetaan lahja ja, sillä siisti..
Miten teillä
32
1397
Vastaukset
- Animus
Mä otan aika rennosti kaikki pakolliset juhlat. Ex ottaa lapset tänään ja sanoi palauttavansa maanantai aamuna. Huikkasin että tuo sunnuntaina iltapäivällä, kun nyt on tuo äitienpäiväkin. Lupasin lapsille tehdä kakun.
- jpntar
kaiken hässäkän keskellä hyvää pystyä ottamaan rennosti...:)
- Loistava.polku
EHKÄ saan jotain ekstraa, jotain kiltteyspalvelua - meillä ei juhlita erityisemmin myöskään jouluja eikä juhannuksia, koska olen allerginen kaikille ns. pakollisille juhlille.
Mutsille laitan kukkia Interfloran kautta, asustelee aika kaukana.- jpntar
sen kuvan, että tuo Interflora on tykätty ja tarpeellinen:) Hyvä niin, koska monella äiti tai mummi asuu kaukana..
- valerian.s
Kukkia ja täytekakku tulee vietyä..mutta antakaapa äidillenne joskus kunnon hali..hän ilahtuu siitä varmasti enemmän:)
- jpntar
ja halpa:))
- tuffe
Eli sängyssä saa maata aamulla mukamas sikeässä unessa ja odottaa että lapset keittävät sumppia :))) Tarhassa ovat tainneet väsätä jotain yllätystä. Vaikka sitähän minä en tiedä ;)
Päivällä viedään mummolaan kukka & kakku.- jpntar
on hyvä viedä eteenpäin:))
- ggnojoP
yleensä äitini haudalla...
- jpntar
arvoa sille..
Käyn perheeni kanssa vanhainkodissa katsomassa Alzheimeriä sairastavaa äitiäni.
Itse en ole kahvikutsujen ystävä...- jpntar
vanhus jätetään yksin..Annan arvoa, että muistat häntä:)
jpntar kirjoitti:
vanhus jätetään yksin..Annan arvoa, että muistat häntä:)
Äitini jo pitkään kestänyt sairaus vei ilon äitienpäivästä - se oli äitini juhla!
Olen tehnyt koko kirjoitustaitoisen ikäni hänelle itse kortin (leikkaa-liimaa-runoile omiasi), jonka myöhemmin postitin, jos oli työeste tapaamiselle (soitin myös tietysti).
En osaa nauttia äitienpäivästä, kun ajattelen sitä tuskaista/lääketokkura - oloa, jota äitini nykyään kokee:(
Onneksi voin edes halata häntä ja puhua hänelle, vaikka hän ei enää ole "tällä" vuosituhannella.
äidille..
Hänelle lahjat ja kukka, sekä myöskin viemme hänet syömään jonnekin.- PalNia
sain parikymmentä vuotta sitten itselleni *varaäidin* ystävättäreni äidistä. Ystävättäreni poistuttua hänelle ei jäänyt muita lapsia, jolloin paikkasin hänen tytärtään. Tänä päivänä paikkaamme toisissamme menetettyjä läheisiä, äitienpäivinä(oma äiti) ja syntymäpäivinä. Meille onkin muodostunut hyvin läheinen ja kiinteä *äiti-tytär* suhde.
Hautausmaallakin ehdin käymään.- jpntar
varmaan hyvin sanonta "tarvitsemme toisiamme"...
- bluepoem
..yksi suomen vaateliaimmista naisista.
Kirjoituksistasi käy aina ilmi, miesten riittämättömyys.
"annetaako VAIN lahja ja sillä siisti!"
NO kydsymykseesi vastaan:
No minulla ei ole omaa perhettä, muta oma äiti minullakin on, häntä käyn tervehtimäss ja ehkä vien kukan ja suklaat.
Äitien päivä on kyllä tärkeä päivä,,, siitä alkaa kesä, siinä on jotain joita harvemmin unohtaa.
JOTEN iloista ÄITIEN PÄIVÄÄ kaikien lasten äideille!!!!!!!!!!!!!!!!!- yksi äiskä
Kauniit kiitokset sinulle:)))
- jpntar
mutta ei muuta siitä..tällä kertaa. Ja kiitos, kiva saada ensimmäinen onnentoivotus jo nyt:))
- tuffe
En ole kyllä lainkaan saanut tuollaista kuvaa Japanittaresta, päinvastoin hän vaikuttaa kiltiltä ja huomaavaiselta naiselta.
Kirjoittaminen niin, että kaikki tajuaisi tekstin samalla tavalla, taitaa olla mahdottomuus. Suurin osa kuitenkin lukee jollain lailla rivien välistä, ja tulkitsee sen ihan omien kokemusten ja mielialan mukaan. Syyllistyn itsekin siihen, vaikka avoimin mielin yritänkin lukea näitä juttuja. Tuo nyt meni ihan asian vierestä...
Minusta Japanittaren kysymys, että kuitataanko juhlapäivä lahjalla oli ihan aiheellinen, niin se meidän iskä hoitaa homman. Lähinnä odotankin sitä lasten hössötystä ja leivänmuruja lakanoissa :) - bluepoem
jpntar kirjoitti:
mutta ei muuta siitä..tällä kertaa. Ja kiitos, kiva saada ensimmäinen onnentoivotus jo nyt:))
..synnynäinen erehtyjä, PYYDÄN anteeksi ajatustani.
VOI hyvin ;) - jpntar
tuffe kirjoitti:
En ole kyllä lainkaan saanut tuollaista kuvaa Japanittaresta, päinvastoin hän vaikuttaa kiltiltä ja huomaavaiselta naiselta.
Kirjoittaminen niin, että kaikki tajuaisi tekstin samalla tavalla, taitaa olla mahdottomuus. Suurin osa kuitenkin lukee jollain lailla rivien välistä, ja tulkitsee sen ihan omien kokemusten ja mielialan mukaan. Syyllistyn itsekin siihen, vaikka avoimin mielin yritänkin lukea näitä juttuja. Tuo nyt meni ihan asian vierestä...
Minusta Japanittaren kysymys, että kuitataanko juhlapäivä lahjalla oli ihan aiheellinen, niin se meidän iskä hoitaa homman. Lähinnä odotankin sitä lasten hössötystä ja leivänmuruja lakanoissa :)ehkä liiankin kiltti....
- jpntar
aurinko paistaa sunnuntaina meille kaikille, ja äideille eritoten:))
Hyvää äitien päivää kaikille äideille näin etukäteen!!
Minä vietän työn merkeissä ja täytyy jo kuudeksi mennä mutta hyvä niin sit jää iltapäivälla aikaa olla lasten kanssa!!Oman äidin hauta on niin kaukana että sinne ei pääsen mutta kyllä hän on mielessä aina näin äitienpäivänä!!Lasten toiselle mummulle en muistanut korttii laittaa mutta ajattelen niin että eipä se ole enään mun asia huolehtii siitä!!- mirham
tuubi kirjoitti:
Minä vietän työn merkeissä ja täytyy jo kuudeksi mennä mutta hyvä niin sit jää iltapäivälla aikaa olla lasten kanssa!!Oman äidin hauta on niin kaukana että sinne ei pääsen mutta kyllä hän on mielessä aina näin äitienpäivänä!!Lasten toiselle mummulle en muistanut korttii laittaa mutta ajattelen niin että eipä se ole enään mun asia huolehtii siitä!!kun äitienpäivä lähestyy...kyllähän sitä juhlitaan perinteisin menoin....kukan vien äitini haudalle...
- jpntar
mirham kirjoitti:
kun äitienpäivä lähestyy...kyllähän sitä juhlitaan perinteisin menoin....kukan vien äitini haudalle...
kun lippu on salossa.....ja, jos vielä aurinko paistaa niin se on jotain mahtavaa. Kuten sanoit, Mirham se on varma kevään merkki:)))
- jpntar
tuubi kirjoitti:
Minä vietän työn merkeissä ja täytyy jo kuudeksi mennä mutta hyvä niin sit jää iltapäivälla aikaa olla lasten kanssa!!Oman äidin hauta on niin kaukana että sinne ei pääsen mutta kyllä hän on mielessä aina näin äitienpäivänä!!Lasten toiselle mummulle en muistanut korttii laittaa mutta ajattelen niin että eipä se ole enään mun asia huolehtii siitä!!töihin silloin äitienpäiväaamuna:)
- MysNa
meillä on, että menemme veljeni luo syömään. Hän on loistava kokki(harrastus)ja ruokailuun käytämme monta viihtyisää tuntia, kun kerrankin kaikilla on tarpeeksi aikaa.....
Miten sinä vietät äitienpäivää?- jpntar
kysymästä, Mysna..Kun tulee äitienpäivä, loppu meneekin nopesti kesään:) Meillä suvussa äideillä ja mummeilla on jokavuotinen juttu kokoontua äitienpäivänä yhteen...asumme tiiviissä yhteisössä..ja syödä ja juoruta kuulumisia monta tuntia..lapset tulevat yleensä sitten illalla muistamaan erikseen. Oma äitini on sairaalassa, ja käyn hänen luonaan heti aamusta ensimmäisenä.
- ulla
Lapset hössöttävät korttiensa kanssa. Tekevät minulle aamiaisen valmiiksi ja kihisevät jännityksestä. Minun pitää olla aina yhtä yllättynyt ja tietämätön, vaikka meuhkaamista on kuulunut pitkän aikaa keittiöstä. Ehkä "outona" piirteenä on se, että ex-poikaystäväni lähettää onnittelutekstarin. Hänen kanssaan minulla ei ole lapsia, on vaan sellainen tapa häneltä. Tulee onnittelut myös ex-mieheltäni. Käydään viemässä mummolle kukka.
- jpntar
suinkaan, vaan mahtava ele heiltä!! Tulee tunne, että he arvostavat sinua. :)) Ole siis onnellinen..
- jpntar
on vain kerran vuodessa, ja se suotakoon meille kaikille äideille! Taitaa olla vähän pyydetty saada pöperöt sänkyyn..me, kun passaamme muita ...ja yleensä koko vuoden..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911