Saako muka rokotestatuksen perusteella rajoittaa matkustamista, muttei siksi ettei mahdu istuimelle?

Anonyymi

"Minä voin vakuuttaa että jos minulle tullaan koneessa vittuilemaan isosta koosta niin vedän kyllä turpaan. Kaikilla on oikeus matkustaa. Jos nyt kielletään matkustus lihavilta niin keneltä seuraavaksi?"

No nythän estetään moneen paikkaan koronarokottamattomalta lentäminen.

Ja usein tuota vielä tulkitaan niin, että jos on pitänyt saada vaikkapa 4 rokotusta, niin 3 rokotusta saanut on silti "rokottamaton".

Ja sitäpaitsi:
Ainakin amerikassa lihavalla matkustajalla on mahdollisuus varata 2 (tai ehkä äärimmäisen lihavien osalta 3) paikkaa, eli kun maksat 2 (tai 3) paikasta, voit matkustaa, vaikka olisit erittäin lihava.

Toki se maksaa enemmän, mutta jos olet niin lihava, ettet mahdu yhdelle istuimelle (ainakaan ilman, että oikeudettomsti rosvoat osan vieressäistujan istuimesta itsellesi), niin silloin on ihan perusteltua, että maksat useammasta paikasta.

Mutta nykyisin rajoitetaan matkustusmahdollisuuksia moneen maahan, ihan sillä perusteella, ettei ole saanut tarpeeksi (tai ollenkaan) koronarokotteita.

Ja niihinkin maihin, joihin saa matkustaa rokottamattomanakin, niin paluumatkalla vaaditaan pakollista koronatestiä, ennen kuin pääsee ulos lentokentältä.

Ja kun ohjeissa vaaditaan, että esim. ensimmäinen testi on tehtävä n. 48h ennen lentoa, niin hyväksytäänkö, jos 1. testi on tehty Suomessa ennen matkalle lähtöä (siis tapauksissa, joissa lennetään Suomesta toiseen maahan, ollaan siellä 1 kokonainen päivä ja lennetään takaisin Suomeen).

Ainakin Norjaanhan saa nyt matkustaa Suomesta, ja säännöt ovat aivan samat kuin ennen koronaviruspandemian alkamista, eli Suomen kansalaisen pitää voida todistaa henkilöllisyytensä ja se, että on Suomen kansalainen.

Alun lainaus on täältä:
http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/search/label/Finnair
ja sieltä: "XX kommenttia: " (kirjoitushetkellä 69).

0

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
        Ikävä
        191
        1304
      2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
        Ikävä
        122
        1128
      3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
        Ikävä
        48
        854
      4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        70
        850
      5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
        Ikävä
        53
        780
      6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
        Ikävä
        50
        725
      7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
        Ikävä
        33
        692
      8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
        Ikävä
        60