Minulla on 60-luvun alun Asa -merkkinen putkiradio, täysin toimiva ja vasta huollettukin, ja muutamia pikkuvikoja samalla myös korjattu, mutta viime aikoina olen tehnyt siinä yhden huomion. Radiossa on siis ULA:n lisäksi lyhyet, keskipitkät ja pitkät aallot, ja kun lyhyet aallot kytkee päälle, niin teho tuntuu olevan melko heikko, verrattuna esim keskiaaltoihin. Radiosta kyllä kuuluu kohinaa ja särinää lyhyillä aalloilla mutta vaimeammin, ja yhtäkään ulkomaankanavaa en ole viime aikoina onnistunut sieltä paikantamaan yöaikaankaan. Keskipitkillä aalloilla sitten teho tuntuu olevan huomattavasti voimakkaampi, ja kohina ja särinäkin kuuluu paljon kovemmin, ja sieltä kyllä kuuluu muutamia ulkomaankanaviakin yöaikaan ja illalla. Voisikohan La-puolella olla jotakin häikkää siis? Minulla on toisena vastaanottimena vanha Philipsin stereo levysoitinradio -yhdistelmä, joka on jo transistorivehje, niin sillä kyllä kuulee lyhyilläkin aalloilla ulkomaankanavia.
Putkiradion La-taajuuden teho heikko.
Anonyymi
2
131
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko kokeillut lyhytaaltojen kuuntelemista riittävällä antennilla ja oikeilla taajuuksilla kellonaikaan nähden?
- Anonyymi
Tuollaisissa radioissa ei ole olemassakaan lähetyspuolta joten mistään tehosta ei voi edes puhua. Vastaanotossa taas teholla ei ole mitään tekemistä vaikka lähetinpuoli toimisikin. Onko joku myynyt sinulle jonkin Markus-sedän radion väittäen että sillä saa yhteyksiä jonnekin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670