Hieman ehkä arkaluontoinen kysymys. Eihän meidän "kypsien ja kokeneiden" ehkä enää pitäisi jännittää mitään, mutta rehellisyyden nimissä; minä ainakin jännitän. Jopa ravintolaan meno pistää perhoset pyörimään vatsassa; tanssiminenkin, entäs juhlat, joissa et tunne ketään? Sokerina pohjalla on "esiintymiset" mille tahansa porukalle; yleenä puheenvuorot, missä tahansa... Tässä sitä muka ollaan jo niin "kypsää ja aikuista" ;)
Luonnekysymys, harjoittelun puutetta, sitäkö se lienee? Eräs luennoitsija kertoi hyvän vinkin; kun menet puhumaan, kuvittele, että kuulijakuntasi on alasti... Niin, jos omalta jännitykseltäsi pystyt vielä siihen.
Jännitättekö mitään?
17
1122
Vastaukset
- bluepoem
...sitä jännittää joitakin tilenteita, mutta harvemmin muita kuin, kohdatessa kauniimman sukupuolen edustajia ja silloinkin vain jos itsellä on jotain odotuksia tai toiveita kyseistä henkilöä kohtaan.
Se on jännä juttu että siitä jännityksestä ei pääse eroon, tulee heti varovaiseksi ja ylikontroloi omia tuntemuksiaan, sitten sitä jo tunteekin ittensä hetkessä ihan pelleks :(
Muuten olen aika huono häpeemän ;))- ..onkohan se
aina, kauniimpisukupuoli.. esim. kun katselee "laitapuolenkulkijoita" ei kauneus tule mieleen. Eikä tarvitse mennä, niinkään kauaksi. Nuoret alkavat näyttää kauniilta, jossakin iässä. Mutta, mutta ei välttämättä fiksuilta.
Eräs miespuolinen ystäväni kertoi, miten hän nuorempana tuli erittäin hyvin juttuun pyöreähköjen tyttöjen kanssa, koska ei tuntenut heihin mitään 'vetoa'. Ja pystyi olemaan sekä juttelemaan heidän kanssaan rennosti ja vapaasti.
Sitten taas sellaiset, joista hän olisi ollut kiinnostunut saivat hänet täysin lukkoon, eikä tutustumisesta tullut mitään.- noinhan se..
Sanin kirjoitti:
Eräs miespuolinen ystäväni kertoi, miten hän nuorempana tuli erittäin hyvin juttuun pyöreähköjen tyttöjen kanssa, koska ei tuntenut heihin mitään 'vetoa'. Ja pystyi olemaan sekä juttelemaan heidän kanssaan rennosti ja vapaasti.
Sitten taas sellaiset, joista hän olisi ollut kiinnostunut saivat hänet täysin lukkoon, eikä tutustumisesta tullut mitään.myös ihastuminen johonkin (jota ei minulle usein..) naiseen, on kummallista.. , jos kohde kysyisi: .."miksi minä", en pystyisi vastaamaan, kuin jotain tavanomaista.Enkä itsellenikään, on siinä jotakin "mystistä" ; =)
- Bambse
Kun lähtee toiselle puolelle maapalloo ja on vuokrannut auton kentälle ja varannut ja maksanut netissä hotellin. Sitten lentää sinne ja yrittää löytää oikeen reitin hotellille, matkaa n. 50 mailia, ja miettii jos se varaus ei olekaan onnistunut tai ms.
Kyllä se hiukan pistää jännittään!
Toisaalta ihan kiva et on joskus jotain jännittävää elämassä!!! :))) - sinivuokko03
Villakoiran ydin on siinä, että ihminen jännittää silloin, kun hänen pitäisi tehdä vaikutus johonkin. Eihän sitä mitenkään voi olla ihan rennosti, jos vaikka, niin no, on ihastunut johonkin tms. SIIS APUA! Tässä sitä ollaan nelikymppinen ja kypsä aikuinen. Jos joku asia tai ihminen on sulle ihan yhdentekevä, niin mitäs suotta panikoimaan ;)
- Tuittu
liittyy aina vähän jännitystä. Siis tilanne, jossa todella halutaan vaikuttaa, ei tule onnistumaan paremmin kuin pienen jännityksen kanssa.
Jännitys luo tiettyä jännitettä ja jännite jännittävyyttä ja jännittävyys aina mielenkiintoa. Kannattaa kuunnella jännityksen ääntä ja lopputulos on yleensä silloin kaikkein parhain. :))
Jännittäminen pistää panostamaan enemmän ja panostaminen yleensä kannattaa, jos haluaa hyviä tuloksia. - Iiris
Eniten minä jännitän lasteni puolesta, silloin, kun huomaan heitä jännittävän. Viime viikolla olin hammaslääkärissä 10-vuotiaan kanssa ja voi hirveä, miten me jännitimme, tyttö näkyvästi, minä niin salaa kuin kykenin, että olisin turvallinen.
Odotushuone tilanteessa minä taitaisin tarvita poikaani itseäni kädestä pitämään, sillä kaikesta vuosien järkeilystä huolimatta kammoan hammaslääkärin poraa (60-luvulla kouluhammaslääkäri porasi "siivun" pois poskeni sisäpinnasta).
Pyydän aina puudutuksen, kun pelkään liikauttavani päätäni äkillisen kivun kohdatessa.
Pojallani taas, on niin hyvät hampaat, ettei paikkoja ole laitettu kuin armeijassa. Hänellä ei onneksi ole näitä kamalia kouluhammaslääkäri muistoja...- Iiris
Minea44 kirjoitti:
Odotushuone tilanteessa minä taitaisin tarvita poikaani itseäni kädestä pitämään, sillä kaikesta vuosien järkeilystä huolimatta kammoan hammaslääkärin poraa (60-luvulla kouluhammaslääkäri porasi "siivun" pois poskeni sisäpinnasta).
Pyydän aina puudutuksen, kun pelkään liikauttavani päätäni äkillisen kivun kohdatessa.
Pojallani taas, on niin hyvät hampaat, ettei paikkoja ole laitettu kuin armeijassa. Hänellä ei onneksi ole näitä kamalia kouluhammaslääkäri muistoja...tyttäreni pelossa on se, etti hänen hampailleen ole koskaan tarvinnut tehdä hammaslääkärissä mitään. Silti vain pelottaa. Minulla on omasta lapsuudestani, 60-luvulla! - hirveitä muistoja tosi ilkeästä hammaslääkäristä ja yksin hänen vastaanotollaan olemisesta.
- jpntar
hyppy koneesta...:))Siihen ei ole muuta konstia kuin uskaltaa..
- valerian.s
sinulle:Ota gem syliisi ja wooooooh!!!:))))
- jpntar
valerian.s kirjoitti:
sinulle:Ota gem syliisi ja wooooooh!!!:))))
...halustasi auttaa..
- N41
Ekat sovitut treffit 3 kk sitten tapaamani maailman ihanimman miehen kanssa, apua....
- Animus
...ihmisiähän me kypsät ja kokeneetkin ollaan, ei robotteja. Erilainen jännittäminen pitää viriilinä. Mä jännitän millon mitäkin, oon aika eloisa tyyppi. Ihmisiä en osaa enää jännittää, ainakaan niin paljon kun ennen. Musta on tullu paaaljon sosiaalisempi, voin höpötellä tuntemattomien kanssa ihan tuosta vaan ja aika usein sitä teenkin. Tietty joku esitelmän tyyppinen jännittäis kovasti!
*jännittelemisiin* - Animus
Treffejä en jännitä. Joku ääliö sohvaperuna se on kuitenkin ;)
No...eipä niitä ole tullu tehtyäkään viime aikoina;)))) - viimeksi
Tänään viimeksi jännitin töissä, kun piti olla kokouksessa jossa oli srk:n edustajia (en itse todellakaan ole uskovainen) mutta samaan kokoukseen jouduttiin. Ja se se vasta jännittääkin, kun joutuu suunsa aukaisemaan!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154