mies lähellä 6kymppiä

pohjalainen

vastaa!!

30

2442

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohpoika

on hätä sinulla vastaanhan minä vaikka aikaakin on kulunut jo melkein noin pitkästi mutta mietitty on tarkkaan ;))

• Savolaiska

Että mikäpä oli pohjalaisella mielessä, kun
      viestin kirjoitti. Kyllähän siellä aivosopukoissa
      jotain asiaakin vilahti vai kuinka?

• varmaan

selveni, kun pohpoika vihdoin vastasi.
        Me vaan ei saatu koskaan tietää... :(

• mies pohjoinen

mitähän jäit miettimään??

• Savolaiska
        mies pohjoinen kirjoitti:

mitähän jäit miettimään??

Sitähän jäin miettimään, kun et kysynyt
        mitään, mutta vastausta pyydät.

Olen aikoja siten ohittanut tuon 60:n virstan-
        pylvään, joten eihän siinä sen kummempaa kuin
        että eläkeikä on jo ihan kynnyksellä ellet
        sitten jo ole eläkkeellä.

Niin että sitä jäin ihmettelemään, sitä
        kysymystä.

• pohjalaanen
        Savolaiska kirjoitti:

Sitähän jäin miettimään, kun et kysynyt
        mitään, mutta vastausta pyydät.

Olen aikoja siten ohittanut tuon 60:n virstan-
        pylvään, joten eihän siinä sen kummempaa kuin
        että eläkeikä on jo ihan kynnyksellä ellet
        sitten jo ole eläkkeellä.

Niin että sitä jäin ihmettelemään, sitä
        kysymystä.

Anteeksi savon tyttö, koska muutin muutamia päiviä sitten.hommasin laajakaistayhteyden, koska en aio hommata lanka puhelinta. Ihminen on niin nuori, tai vanha, mitä hän on mieleltään. Ja muista, vain vanhenemisella elämme pitempään . Voi Hyvin. martti

• savolaiska
        pohjalaanen kirjoitti:

Anteeksi savon tyttö, koska muutin muutamia päiviä sitten.hommasin laajakaistayhteyden, koska en aio hommata lanka puhelinta. Ihminen on niin nuori, tai vanha, mitä hän on mieleltään. Ja muista, vain vanhenemisella elämme pitempään . Voi Hyvin. martti

pyytele, eihän ole mitään syytä. Oikein mukava,
        kun olet hankkinut laajakaistan, siitä on kyllä
        paljon iloa, varsinkin jos yksin elelet.

Sitä juuri tässä laskeskelen minäkin, mikä vaihto-
        ehto tulee halvimmaksi käytössä.
        Käytössäni on lankapuhelin, matkapuhelin ja netti-
        yhteys. Ne pitäisi saada yhteisesti halvimpaan
        mahdolliseen käyttöhintaan.

Mitä tuohon ikään tulee, niin olen kanssasi samaa
        mieltä. Sitä on juuri niin vanha kuin itsensä
        vanhaksi tuntee. Olen pian 70v ja enpä juuri
        itseäni yli 50:ksi tunne.

Iloinen mieli ja kevyt askel kauas kantaa
        niin ja toivottavasti pitkän elämän antaa.

Terv. Liisa

• kuuskyt

Hei. Ikätoveri. Minäkin olen pohjoispohjalainen ja kuukauden päästä kuuskyt. Onnea ikätoveri. Mitä mietit. oletko työelämässä

• ikätoverisi

kiitos vastauksestasi vastaa niin kerron itsestäni?

• omaansa kutsu

Paratiisin riemuihin, tulisi 68v seuraavan kerran täyteen!

Vakavilla asioilla ei tietenkään pitäis virnuilla, sillä "tuonilmaisista" eli
        lopullisen rajapyykin jälkeisistä olosuhteista en ole voinut muodostaa
        järjellistä vaihtoehtoa.

Se pitää todeta teille nuoremmille, että kyllä se askel on jo painavampi.

Hyvää keväänjatkoa kaikille palstalaisille!

capt.köpenick

• pohjalaanen
        ikätoverisi kirjoitti:

kiitos vastauksestasi vastaa niin kerron itsestäni?

Anteeksi, että vastaan viestiisi näin myöhään!
        Pidän kirjoittamisesta. Usein, melkeimpä joka yö. herään 3:aikaan ja alan kirjoittelemaan. Olen syntynyt - kasvanut lapsuuteni - nuoruuteni pohjanmaalla. Kuitenkin asun nykyään Naantalissa!
        Kaikkea hyvää ja Kaunista sinulle, ystäväni?
        Voi Hyvin. martti

• vastausta viestiis oottelet ku et mittään kysyny etes? Eijoo kaukana takanapäin sekkään 60 vuojen rajapyykki ja Pohojos-Pohojammaalla oon melekeen koko alakupuoliskon elämästäni vaikuttanu.

• S.T.

Missäpäin siellä olet elänyt? Minun kotini oli joen rannalla lähellä kaupunkia. Se oli kovasti rakasta seutua, lapsuuden mansikkapaikat löytäisin vieläkin, jos voisin sinne mennä. Mutta kun talo maineen metsineen on veljeni perheen toimesta myyty vieraalle, niin eipä sinne enää voi mennä kurkkimaan. Se onkin ollut suuri suru, sillä lapsuuskoti on aina muistissa. Kyyneltulvat taas...

• pohjalaanen
        S.T. kirjoitti:

Missäpäin siellä olet elänyt? Minun kotini oli joen rannalla lähellä kaupunkia. Se oli kovasti rakasta seutua, lapsuuden mansikkapaikat löytäisin vieläkin, jos voisin sinne mennä. Mutta kun talo maineen metsineen on veljeni perheen toimesta myyty vieraalle, niin eipä sinne enää voi mennä kurkkimaan. Se onkin ollut suuri suru, sillä lapsuuskoti on aina muistissa. Kyyneltulvat taas...

kiitos pohjanmaan tyttö kun vastasit. olen suntynyt etelä pohjanmaalla, kortesjärvellä. tosin en enää asu siellä. mutta, rakkaat muistot on lakeuksille, ehkä jonain päivänä vielä sinne päin palajan? Voi Hyvin, ja kirjoitellaan. martti.

• keväisin
        S.T. kirjoitti:

Oliskohan kyseessä Kyrönjoki,niillä rannoilla minäkin olen lapsuuteni viettänyt.

• pohjalaanen
        keväisin kirjoitti:

Oliskohan kyseessä Kyrönjoki,niillä rannoilla minäkin olen lapsuuteni viettänyt.

Ei ole, olen lapsuuteni - varahaisnuoruuteni viettänyt ähtävänjoen rannalla, kortesjärvi nimisessä pienessä pitäjässsä. Ehkä jonain päivänä palajan juurilleni?
        kiitos vastauksestasi. martti

• S.T.
        keväisin kirjoitti:

Kyrönjoen alkulatvoilla eli Seinäjoen rannalla ovat lapsuudenkodin mansikkapaikat. Siihen aikaan löytyi vielä mesimarjojakin, suuria ja mehukkaita.

Nyt kun mieheni on kuollut, olen kulkenut unissani joskus lapsuudenkotini puutarhassa. Muistan sieltä kaikki istutukset, kukat, pensaat, omenapuut nimeltä, näen ne silmissäni.

Toisaalta, kun mieheni kuolemasta on jo kulunut muutama vuosi, niin nyt voin jo astua elämässäni eteenpäin iloisin ja vapain sydämin.

• S.T.
        keväisin kirjoitti:

Seinäjoki ei tulvi ainakaan lapsuudenkotini kohdalla, joten otsikko kuvaa ainoastaan koti-ikävää, jota aina vähän olen tuntenut:

"Kaipaan jokivarsiin, luoman rantoihin, luhtaheinän tuoksuun, kauasnäkemiseen..."

Silti, täällä viihdyn nyt parhaiten, etelässä, jossa olen koko opiskeluni ja työurani ajan elänyt, ja jossa lasteni perheet asuvat.

• Pohjalaanen
        S.T. kirjoitti:

Seinäjoki ei tulvi ainakaan lapsuudenkotini kohdalla, joten otsikko kuvaa ainoastaan koti-ikävää, jota aina vähän olen tuntenut:

"Kaipaan jokivarsiin, luoman rantoihin, luhtaheinän tuoksuun, kauasnäkemiseen..."

Silti, täällä viihdyn nyt parhaiten, etelässä, jossa olen koko opiskeluni ja työurani ajan elänyt, ja jossa lasteni perheet asuvat.

Kiitos kauniista kirjoituksistasi. Harmittaa tämä koneeni. Äskein kirjoitin sinulle pitkähkön jutun, en saanut sitä kuitenkaan sinulle lähtemään. On yö kun kirjoittelen. Niin kun tapanani on. Alan kohta kirjoittelemaan "kirjaani"!?
        Hyvää päivää Sinulle täältä Naantalin tähtisestä yöstä. Voi Hyvin. martti

• pohjalaanen
        S.T. kirjoitti:

koneeni ei toimi kunnolla. olen jo kolme postia sinulle lähettänyt. tuleekohan tämäkään?

• S.T.
        pohjalaanen kirjoitti:

koneeni ei toimi kunnolla. olen jo kolme postia sinulle lähettänyt. tuleekohan tämäkään?

"...sen viileys mua rauhoittaa..."

Auguste Renoire on sanonut, että ihmisen pitäisi olla kuin korkki, jota virta kannattaa ja kuljettaa ja jolle joki asettaa rajat.

Nyt eläkkeellä ollessani ensimmäisen kerran elämässäni voin tuntea tuon vapauden riemun ja myös kiitollisuuden niistä rajoista, jo äidin ja isän asettamista.

Nuorena oli paljon vaikeampaa, kun oli löydettävä oma "elämäntiensä" Paulo Coelhoa lainatakseni. Mutta onneksi se silloin selvisi hyvien ihmisten ansiosta.

• pohjaalaanem
        S.T. kirjoitti:

"...sen viileys mua rauhoittaa..."

Auguste Renoire on sanonut, että ihmisen pitäisi olla kuin korkki, jota virta kannattaa ja kuljettaa ja jolle joki asettaa rajat.

Nyt eläkkeellä ollessani ensimmäisen kerran elämässäni voin tuntea tuon vapauden riemun ja myös kiitollisuuden niistä rajoista, jo äidin ja isän asettamista.

Nuorena oli paljon vaikeampaa, kun oli löydettävä oma "elämäntiensä" Paulo Coelhoa lainatakseni. Mutta onneksi se silloin selvisi hyvien ihmisten ansiosta.

Ehkä myös minä? Sanoistasi tuli mieleen, joku laulu jossa on kauniit ssanaat. Vielä mä palaan joelle!?
        Tänään ostan ehkä uudemman koneen jola toimii? Voi Hyvin Ystäväni Rakaas!ARTTI

• Pohjanpoika

Huomenta Lillukka.! Synkkä on aamu Naantalin!
      Ilolla ja onnella höystettyä päivää sinulle

Terveisin:martti ja nallukka!

• Nytpäs teit valinnan vaikeaksi! :)
        Kumpaa persoonaasi tässä nyt puhuttelisi, tuosta omasta 'Lillukasta' en kyllä tykkää yhtään. :(
        Senpä vuoksi saattekin olla ainakin tämän kerran Nallikoita, Sinä ja Sinivalkoinen?

Synkänpuoleinen säätila täälläkin oli, mutta nyt jo selkenevää, mitä sitten päivemmällä, yrittäisit vaan jutelle kauniisti sille Nådendalin Solbergin Solelle!

Oletkos nyt aikonut matkailla tänään, vaikka Åbosta Turkuun? Tuohon toisen persoonasi? viestiin vain viittaan.

Kaikista huolimatta rattoisaa oleilua tai puuhailua, minkä 'raakileen' parissa sitten lienetkin!

• Pohjanpoika
        TiaLiinu kirjoitti:

Nytpäs teit valinnan vaikeaksi! :)
        Kumpaa persoonaasi tässä nyt puhuttelisi, tuosta omasta 'Lillukasta' en kyllä tykkää yhtään. :(
        Senpä vuoksi saattekin olla ainakin tämän kerran Nallikoita, Sinä ja Sinivalkoinen?

Synkänpuoleinen säätila täälläkin oli, mutta nyt jo selkenevää, mitä sitten päivemmällä, yrittäisit vaan jutelle kauniisti sille Nådendalin Solbergin Solelle!

Oletkos nyt aikonut matkailla tänään, vaikka Åbosta Turkuun? Tuohon toisen persoonasi? viestiin vain viittaan.

Kaikista huolimatta rattoisaa oleilua tai puuhailua, minkä 'raakileen' parissa sitten lienetkin!

En kirjoita enää L:kka, vaan nainen- salaperäinen. Kyllä Kävin kumpaisessakin, Niin Turussa kun Åbossakin , ja juuri saavuin naantalista nuudetaaliin. Minä taas pidän sanasta "Nallikka", siinä on jotkin hempeää??, ja lempää, jotkin sinua!!?
        Muutama ajatus, ei omiani: Ollaksesi realisti sinun on uskottava ihmeisiin.
        On kaksi tapaa elää elämä. Toinen on kun mikään ei olisi ihme. Toinen on kun kaikki olisi ihmettä(Albert Einstein)
        Voi Hyvin. Nallukka!!

• Naantalin Nallikka
        TiaLiinu kirjoitti:

Nytpäs teit valinnan vaikeaksi! :)

Naantalin yössä,salaperäiselle naiselle. Aloitan aamuni-päivänii lukemalla 366 Positiivista Päivää, ja tänään jaan sinunkanssasi ajatuksen joka on toukokuun 28;päivälle:Jos mielesi on hallitsemoton, se voi olla sinulle hyvin vahingollinen,mutta hallittuna(niin kuin sinulla)voit saada siltä äärettömästi voimaa. Ja hiukan Leinoa. Väinämöisen laulusta:
        Monta on laulua,monta myös laulujen miestä.
        Yksi on laulu
        ylitse muiden:
        Ihmisen, aattehen,hengen ankara laulu.
        Kansat katoo,
        ei katoa mahti,
        jonka on laulanut mahtaja kansansa sielun.
        Nyt aletaan kirjoittelemaan,ensin pieni kirje ystävälleni joka täyttää pian 50vuotta, eli tulee miehen ikään. Kaikkea kaunista ja hyvää toivottavat sinulle;sini-valkoinen ja Nallikka!

• Naantalin Nallikka kirjoitti:

Naantalin yössä,salaperäiselle naiselle. Aloitan aamuni-päivänii lukemalla 366 Positiivista Päivää, ja tänään jaan sinunkanssasi ajatuksen joka on toukokuun 28;päivälle:Jos mielesi on hallitsemoton, se voi olla sinulle hyvin vahingollinen,mutta hallittuna(niin kuin sinulla)voit saada siltä äärettömästi voimaa. Ja hiukan Leinoa. Väinämöisen laulusta:
        Monta on laulua,monta myös laulujen miestä.
        Yksi on laulu
        ylitse muiden:
        Ihmisen, aattehen,hengen ankara laulu.
        Kansat katoo,
        ei katoa mahti,
        jonka on laulanut mahtaja kansansa sielun.
        Nyt aletaan kirjoittelemaan,ensin pieni kirje ystävälleni joka täyttää pian 50vuotta, eli tulee miehen ikään. Kaikkea kaunista ja hyvää toivottavat sinulle;sini-valkoinen ja Nallikka!

Huomenta, Nallikat!

Siinäpä selvisi yksi 'mysteeri', positiivisessa vuodessa on yksi päivä, se karkauspäiväkö, enemmän kuin muissa. Harmi, että niin harvoin.:)
        Vai selvisikö?
        Enpä edes saa mieleeni tuon päivän todellista merkitystä, pitikö silloin 'karata' jonnekin, jostakin?

Leinon säkeitä lähettelit; kauniita myös sävellettyinä, ne vanhemmat. Jotkut pohjattoman haikeita, niinkuin.....
        Nyt kuitenkin kesäisen, vähemmän haikean, raikastuulisen päivän toivotukset, Sinulle ja Sinivalkoiselle!

• Naantalin Nallikka
        TiaLiinu kirjoitti:

Huomenta, Nallikat!

Siinäpä selvisi yksi 'mysteeri', positiivisessa vuodessa on yksi päivä, se karkauspäiväkö, enemmän kuin muissa. Harmi, että niin harvoin.:)
        Vai selvisikö?
        Enpä edes saa mieleeni tuon päivän todellista merkitystä, pitikö silloin 'karata' jonnekin, jostakin?

Leinon säkeitä lähettelit; kauniita myös sävellettyinä, ne vanhemmat. Jotkut pohjattoman haikeita, niinkuin.....
        Nyt kuitenkin kesäisen, vähemmän haikean, raikastuulisen päivän toivotukset, Sinulle ja Sinivalkoiselle!

Kolmaskerta toden sanoo. Olen jo kaksi kertaa sinulle kirjoitellut, vaan ei kusti polje, uuniin , sulatusuuniin koko romuni.Jos lähtee, niin kirjoitan enemmän. Nallikat

• Nallikat

Tämänpäivän ajatelma; Jos Rakastat ihmisiä,koet vääjäämättä vastarakkautta jo iloa,mikä tekee sinusta(Vielä enemmän)onnellisen ihmisen: Näin on näreet nainen salaperäinen. Oli minulla jotakin muutakin, vaan eipä nyt juuri tule mieleeni. Voi Hyvin.martti.V_L

• Sinne teille Nallikoille!
        Kiitos aforismeista, niissä niitä elämänohjeita, jotka olisikin hyvä muistaa.

Sinullakin oli niitä Einsteinilaisia, tässä hänen näkemyksiään elämästä:

"Todellisuus on pelkkä illuusio, joskin kovin pitkäaikainen"

"Terve järki tarkoittaa ennakkoluuloja, jotka ihminen on kerännyt 18. ikävuoteensa mennessä"

Tämmöisissä merkeissä lämmittävät terveiset
        taas, Sinulle ja Sinivalkoiselle!

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3257
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2096
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1816
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1341
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1231
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      435
      1088
    Aihe