Moi. Mitä tietoa on Härmälänrannan asuinalueesta? Onko siellä rauhallista ja turvallista asua?
Itse Tampereelle muuttamassa niin olis kiva saada tietoa mihin kannattaa muuttaa. Härmälänrantaan tulee ainakin paljon uudisrakennusta.
Härmälänranta
14
3505
Vastaukset
- Anonyymi
Katseltiin viime syksynä asuntoa Härmälänrannasta, ostettiin kumminkin muualta.
Plussat Härmälänrannassa
- palvelut lähellä ja tulevat vielä paranemaan
- jos (kun) ratikka sinne tulee se nostanee asuntojen hintoja, toki välittäjäthän pitää ratikkaa täysin varmana, ja osin se kyllä näkyy hinnoissa jo nyt
Iso miinus
- alue on yhtä isoa rakennustyömaata vielä monta vuotta: melua, pölyä, raskasta liikennettä ja ulkomaalaista rakennusmiestä tulee olemaan vielä monta vuotta- Anonyymi
Mitä aluetta sä suosittelisit yksinäiselle naiselle ? Olen siis muuttamasa vuokralle ja haluaisin uudehkoon asuntoon sekä tärkeää hyvät ulkoilumaastot kun on koira.
Työpaikka Multisillas niin tärkeää päästä helposti töihin vaikka auto onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä aluetta sä suosittelisit yksinäiselle naiselle ? Olen siis muuttamasa vuokralle ja haluaisin uudehkoon asuntoon sekä tärkeää hyvät ulkoilumaastot kun on koira.
Työpaikka Multisillas niin tärkeää päästä helposti töihin vaikka auto onkin.Peltolammi olisi siinä Multisillan vieressä. Siellä on ulkoilumaastoa joka suunnalla, ja hyvä uimaranta ilmaisine ulkoilmakuntosaleineen.
Vuores on myös melko lähellä Multisiltaa, ja Vuoreksessahan on pelkästään uusia kerrostaloja.
Saanko kysyä, miksi Härmälän suunnalle just haluat? Härmälästä ei ainakaan julkisilla ole enää kovin nopeaa reittiä Multisiltaan.. ja omallakin autolla joutuu hiukan kiertämään.. Toki Härmälästä on hyvät ja nopeat yhteydet keskustaan päin. - Anonyymi
Niin ja autoille ei ole autopaikkoja asuntoa ostaessa kaikille huoneistolle. Ihmiset etsivät autopaikkaa katujen varrelta, jonne saa pysäköidä muutaman tunnin. Hyvin stressaavaa. Parkkipirkot kyttää autoja jatkuvasti. Sakkolappuja on ihan päivittäin autojen ikkunoissa.
Kenenkähän herran idea tämä oli, ettei tarvitse rakentaa kaikille huoneistoille autopaikkaa?? Asutko itse siellä nyt? Kannattaisi käydä katsomassa miten se käytännössä toimii.
Kukaan ei voi mennä sinne kyläilemäänkään, kun ei ole autolle parkkipaikkaa. On järjetöntä maksaa asunnoista satojatuhansia euroja, jos ei ole edes perusasioita kunnossa, että olisi kaikille huoneistoille oma parkkipaikka. Se on sitä asumis mukavuutta. Se taas ei ole, kun stressata joka päivä sitä, että mihin saat auton parkkiin ja kyttää kelloa, että käyt siirtämässä sitä ( jos saa uuden paikan) jonnekin toiseen paikkaan.
Millään palveluilla ei ole mitään väliä muuten. Suomessa ihmiset tarvitsevat autoa. Ei kaikki ole siellä toimistoissa töissä kaupungilla.
Härmälänrannan aluetta on rakennettu jo vuosia. Mutta siellä ei edelleenkään ole sitä kovasti mainostamaa uimarantaa. Ihmiset käy uimassa veneenlaskupaikalla, jossa moni uittaa myös koiriaan.
Ja palveluista, joilla ei ole autoa autopaikan puutteen vuoksi. Härmälänrannassa on Sale, joka on pieni koppi ja hyvin kalliit hinnat. Juomille on varattu hylly tilaa kaupan kokoon todella paljon. Hinnoissa on Prismaan verrattuna eroja kymmeniä senttejä. Mutta joittenkin on pakko siinä käydä, kun ei ole autolle sitä autopaikkaa.
Älkää markkinoiko Härmälänrantaa hyvillä palveluilla( ruoka kannettava Prismasta) ja uimarannalla, kun niitä ei ole. Rakentakaa sinne Härmälänrantaan kunnollinen ruokakauppa, josta saa kaiken tarvitsevan.
Tässä todellinen kuvaus Härmälänrannasta. Perusasiat olisi pitänyt olla ihan ensimmäisenä kunnossa ennenkuin sinne olisi tehty yhtään taloa. Mutta ahneus pilaa kaiken. Asuntojen hinnoissa ei näy se, että rakentaja on säästänyt paljon, kun ei ole tarvinnut rakentaa kaikille huoneistoille autopaikkaa.
Ja miksi rakennetaan asuntoja, jossa ei ole keittiössä kuin muutama kaappi? Ja säilytystiloja vaatteille ym.tavaroille ei ole kuin minimaalisesti. Mihin ihmiset laittavat kaikki tarvitsemansa vaatteet ym. Suomessa on edelleen 4 vuodenaikaa ja ihmiset edelleen laittavat itse ruokansa.
Ongelma on se, että astioilla ei ole säilytyspaikkaa.
Huomatkaa asunnon ostajat. Kaikki se mitä rakentaja on viime vuosina vähentänyt varustusta keittiöistä ja makuuhuoneesta. Se ei näy asunnon hinnoissa, vaan päinvastoin. Hinnat karkaa tavallisten ihmisten käsistä.
Ja sitä olen ihmetellyt pitkään. Kuka näitä asuntoja suunnittelee? Onko se ihan arkkitehti?
Miksi makuuhuoneet suunnitellaan( järkiään kaikki firmat tekee samalla tavalla)niin, että päät on vastakkain aina naapurin seinään? Miksi pitää joutua kuuntelemaan kaiket yöt naapurin kuorsaamista? Ja maksaa siitä satoja tuhansia euroja. Ja toinen ihmetyksen aihe. Tekeekö arkkitehdit mekaanisesti kaikki samallalailla? Eikö arkkitehti tarkoita periaatteessa suunnittelijaa. Arkkitehti suunnittelee asuntoja. Tuon lausee kuulee usein. Mutta miksi asunnoissa on kaikissa sama ongelma?
Miettikää, joku keksi ” suunnitella” 2 suihkua kylpyhuoneeseen vierekkäin. Miksi? Meneekö joku murrosikäisen nuoren kans samaan aikaan suihkuun? Sehän ei ole edes soveliasta. Mikä se idea on niissä 2 suihkua vierekkäin olevissa kylpyhuoneissa?
Jos asunto on 80 cm2 ja siitä ylöspäin. Niin eikö siellä asu silloin useampi henkilö? Jokainen haluais käydä nopeesti suihkussa vaikka aamulla. Miten se onnistuu niin, että kaikki kerkeää kouluun ja töihin?
Miksi kukaan ei ratkaise tätä ongelmaa? Ratkaisu on hyvin yksinkertainen ( niin monissa muissa maissa maailmassa on).
Miksi tehdään toinen vessa joka on koppi? Sitten markkinoidaan, että asunnossa on erillinen vessa.🧐
Jos asunnossa asuu enemmän kuin yksi, niin miksi siellä ei ole toista suihkua vessan yhteydessä? Eli sauna ja kylpyhuone. Ja vessa ja suihku. Ja arki sujuu paremmin ja sujuvammin ja käytännöllisemmin.
Eli miksi arkkitehdit ”suunnittelee” asunnot ” hauki on kala” periaatteella?Siis kaikki tekee samalla tavalla. Katsoo sitten minkä rakentajan asuntoja tahansa. Kaava on sama. Vaikka suunnittelutyö pitäisi olka luovaa.
Nukutaan (tai ei) naapurin kans päät yhdessä. Miksi vielä tänäkin päivänä äänieristeet on niin heikot, että tätä joutuu kestämään?
Tämä kokemuksesta Härmälänrannasta. Uusia taloja kalliilla hinnoilla karsittuina versioina. Ja markkinoidaan hyvistä palveluista, joita ei ole.
Ja paljonko sitä rantareittiä voikaan todellisuudessa kävellä? Sen pituus on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja autoille ei ole autopaikkoja asuntoa ostaessa kaikille huoneistolle. Ihmiset etsivät autopaikkaa katujen varrelta, jonne saa pysäköidä muutaman tunnin. Hyvin stressaavaa. Parkkipirkot kyttää autoja jatkuvasti. Sakkolappuja on ihan päivittäin autojen ikkunoissa.
Kenenkähän herran idea tämä oli, ettei tarvitse rakentaa kaikille huoneistoille autopaikkaa?? Asutko itse siellä nyt? Kannattaisi käydä katsomassa miten se käytännössä toimii.
Kukaan ei voi mennä sinne kyläilemäänkään, kun ei ole autolle parkkipaikkaa. On järjetöntä maksaa asunnoista satojatuhansia euroja, jos ei ole edes perusasioita kunnossa, että olisi kaikille huoneistoille oma parkkipaikka. Se on sitä asumis mukavuutta. Se taas ei ole, kun stressata joka päivä sitä, että mihin saat auton parkkiin ja kyttää kelloa, että käyt siirtämässä sitä ( jos saa uuden paikan) jonnekin toiseen paikkaan.
Millään palveluilla ei ole mitään väliä muuten. Suomessa ihmiset tarvitsevat autoa. Ei kaikki ole siellä toimistoissa töissä kaupungilla.
Härmälänrannan aluetta on rakennettu jo vuosia. Mutta siellä ei edelleenkään ole sitä kovasti mainostamaa uimarantaa. Ihmiset käy uimassa veneenlaskupaikalla, jossa moni uittaa myös koiriaan.
Ja palveluista, joilla ei ole autoa autopaikan puutteen vuoksi. Härmälänrannassa on Sale, joka on pieni koppi ja hyvin kalliit hinnat. Juomille on varattu hylly tilaa kaupan kokoon todella paljon. Hinnoissa on Prismaan verrattuna eroja kymmeniä senttejä. Mutta joittenkin on pakko siinä käydä, kun ei ole autolle sitä autopaikkaa.
Älkää markkinoiko Härmälänrantaa hyvillä palveluilla( ruoka kannettava Prismasta) ja uimarannalla, kun niitä ei ole. Rakentakaa sinne Härmälänrantaan kunnollinen ruokakauppa, josta saa kaiken tarvitsevan.
Tässä todellinen kuvaus Härmälänrannasta. Perusasiat olisi pitänyt olla ihan ensimmäisenä kunnossa ennenkuin sinne olisi tehty yhtään taloa. Mutta ahneus pilaa kaiken. Asuntojen hinnoissa ei näy se, että rakentaja on säästänyt paljon, kun ei ole tarvinnut rakentaa kaikille huoneistoille autopaikkaa.
Ja miksi rakennetaan asuntoja, jossa ei ole keittiössä kuin muutama kaappi? Ja säilytystiloja vaatteille ym.tavaroille ei ole kuin minimaalisesti. Mihin ihmiset laittavat kaikki tarvitsemansa vaatteet ym. Suomessa on edelleen 4 vuodenaikaa ja ihmiset edelleen laittavat itse ruokansa.
Ongelma on se, että astioilla ei ole säilytyspaikkaa.
Huomatkaa asunnon ostajat. Kaikki se mitä rakentaja on viime vuosina vähentänyt varustusta keittiöistä ja makuuhuoneesta. Se ei näy asunnon hinnoissa, vaan päinvastoin. Hinnat karkaa tavallisten ihmisten käsistä.
Ja sitä olen ihmetellyt pitkään. Kuka näitä asuntoja suunnittelee? Onko se ihan arkkitehti?
Miksi makuuhuoneet suunnitellaan( järkiään kaikki firmat tekee samalla tavalla)niin, että päät on vastakkain aina naapurin seinään? Miksi pitää joutua kuuntelemaan kaiket yöt naapurin kuorsaamista? Ja maksaa siitä satoja tuhansia euroja. Ja toinen ihmetyksen aihe. Tekeekö arkkitehdit mekaanisesti kaikki samallalailla? Eikö arkkitehti tarkoita periaatteessa suunnittelijaa. Arkkitehti suunnittelee asuntoja. Tuon lausee kuulee usein. Mutta miksi asunnoissa on kaikissa sama ongelma?
Miettikää, joku keksi ” suunnitella” 2 suihkua kylpyhuoneeseen vierekkäin. Miksi? Meneekö joku murrosikäisen nuoren kans samaan aikaan suihkuun? Sehän ei ole edes soveliasta. Mikä se idea on niissä 2 suihkua vierekkäin olevissa kylpyhuoneissa?
Jos asunto on 80 cm2 ja siitä ylöspäin. Niin eikö siellä asu silloin useampi henkilö? Jokainen haluais käydä nopeesti suihkussa vaikka aamulla. Miten se onnistuu niin, että kaikki kerkeää kouluun ja töihin?
Miksi kukaan ei ratkaise tätä ongelmaa? Ratkaisu on hyvin yksinkertainen ( niin monissa muissa maissa maailmassa on).
Miksi tehdään toinen vessa joka on koppi? Sitten markkinoidaan, että asunnossa on erillinen vessa.🧐
Jos asunnossa asuu enemmän kuin yksi, niin miksi siellä ei ole toista suihkua vessan yhteydessä? Eli sauna ja kylpyhuone. Ja vessa ja suihku. Ja arki sujuu paremmin ja sujuvammin ja käytännöllisemmin.
Eli miksi arkkitehdit ”suunnittelee” asunnot ” hauki on kala” periaatteella?Siis kaikki tekee samalla tavalla. Katsoo sitten minkä rakentajan asuntoja tahansa. Kaava on sama. Vaikka suunnittelutyö pitäisi olka luovaa.
Nukutaan (tai ei) naapurin kans päät yhdessä. Miksi vielä tänäkin päivänä äänieristeet on niin heikot, että tätä joutuu kestämään?
Tämä kokemuksesta Härmälänrannasta. Uusia taloja kalliilla hinnoilla karsittuina versioina. Ja markkinoidaan hyvistä palveluista, joita ei ole.
Ja paljonko sitä rantareittiä voikaan todellisuudessa kävellä? Sen pituus on?Onhan tossa Sale, Prismaan noin 1Km, voi voi.
- Anonyymi
Menin itse nyt perjantaina 9.7.2022 tutustumaan alueesseen Härmäläranta Tampere niin tuore kokemus.
Antaisin arvosanan 3/5 tähteä juuri nyt mutta nousee sinne 4/5 tähteä kun ratikka on tehty.
Härmäläranta on turvallinen. Melua voi olla siellä paikossa missä vielä rakentavat.
Ratikka tulee sinne suunnitelmien mukaan luulen noin vuosina 2026-2028. En mene takuusen tästä. Ainahan voi sattua vaikka mitä mutta luulen todella vahvasti näin.
Olen ymmärtänyt sen että sitten kun kaikki talot rakenettu kaupunki tekee todennäköisesti jonkun rannan sinne? En mene takuseen tästä mutta näin olen asian itse ymmärtänyt.
Ei siellä ole vain Skanska. Bonava on siellä ja näin kyltin 2TH. Minulle ei ole mitään Skanskaa vastaan kunhan mainitsin että muutkin sinne rakentaa vaikka Skanska rakentaa eniten sille alueelle.
0 maahanmuuttajia tuli vastaan... Maahanmuuttaja en tarkoita jotain ahkeraa rakennustyöläistä vaan joku työtön mamu.
Riittävän lähellä Tampere keskustaa. Ei syrjässä.
Keskustassa ja ei kaukana siellä (nopeat kulkuyhteydet mutta ei ihan kävelymatkan päässä jos ei halua
kävellä luulen noin 6km) on paljon hienoja yliopistolalueita.
Jossain vanhassa keskustelussa pelättiin jostain oudosta syystä rikkaita suomenruotsalaisia? Häh mitä
tunnen köyhiä suomenruotsalaisia vaikka itse en ole todellakaan köyhä.
Pelästytetään hieman kun pelättiin "bättre folk". Mitt modersmål är svenska!
Olen ostamassa ehkä sieltä asunnon. Se sanottu mietin toista uudisasunto kohdetta mutta se ei ole Tampereella
en kerro missä se on. Jos ostan sen toisen kohteen en todennäköisesti osta sieltä.
Jos ostan sieltä asunnon joka vuokraan sen (tarkistan kyllä luottotiedot) tai jopa muutan itse sinne ja todennäköisesti
ostan kaksion....koska ennestään on yksiötä jota vuokraan muille ja kolmio menee yli minun budjeetin.
Neutraali: En ymmärrä mitä se Skanska alue on jossa on keltainen maa? Ja alueella näkyy kuin keinotekoinen pieni joki.
Se ei näytä olevan rakennusta varten vaan ehkä tuleva puisto? Siinä rannan lähellä ja on SKANSKA kyltit.
- Ei ainakaan vielä yhtään kahvilaa mitä on mainostettu. Sale ruokakauppa löytyi ja joku baari taitaa siellä olla.
- Uimahalli projekti poistettiin ja sen sijaan tulee sinne parkki halli ja minusta autopaikat siitä ei ainakaan halpoja ole ostaa.
Olen nähnyt tämän autopaikka rakennuksen.
- Härmäläranta ei ainkaan minulle vaikuttanut joltain 5/5 tähden alueelta mutta sen hintataso jotenkin vielä mahtuu minun budjettiin ostaa asunto.
- Alue on hieman pienempi mitä kuvittelin. Toisaalta jos kaupunki rakentaa sinne jonkun rannan (ja milloin ja jos tapahtuu jää nähtäväksi).- Anonyymi
Se on Härmälää. Mitään "härmälänrantaa" ei ole virallisesti olemassakaan.
Jos et halua uskoa niin katso Posti Oy:n postinumerohaulla ja huomaat asuvasi Härmälässä ja mitään "härmälänrantaa" ei löydy.
Toki kiinteistövälittäjät nyt keksivät vaikka mitä hönöjä koijatakseen.
- Anonyymi
Vielä lisäys tuohon ylläolelvaan. Yli puolet minun ystävistä on suomenkielisiä. Jospa tämä suomenruotsalais pelko nyt häviäsi? Samassa maassa olllan olin iloinen kun Suomi miehet jääkiekossa sai MM kultaa ja Olymppia kultaa 2022. Suomenkielen taito on minulla riittävän hyvä.
Ja Suomen Vuorkantajat jäsenenä voin sanoa että on paljon rikkaita suomalaisia jotka puhuu vain hyvin suomea ja englantia. Mahdollista on että olen itse muuttamassa sinne jos ostan. - Anonyymi
Se on Härmälää. Mitään "härmälänrantaa" ei ole virallisesti olemassakaan. Kysymys olisikin siis "Minkälaista aluetta Härmälä on?" ja näitä viestiketjuja on jo olemassa. Suurin osa on vastannut Härmälän olevan slummia.
Jos et halua uskoa niin katso Posti Oy:n postinumerohaulla ja huomaat asuvasi Härmälässä ja mitään "härmälänrantaa" ei löydy.- Anonyymi
Härmäläranta on osaa Härmälää. Mikä ihmeen slummi? Onko tuo vitsi? Ei tullut yhtään työtöntä maahanmuutajaa vastaan. Jotain ahkeraa Viro tai muualta Euroopasta olevaa rakenustyöntekijää en laske nähin.
Olen käynyt siellä perjantaina 8.7.2022. Rakennetaan vielä toki mutta viimeistään sitten kun se ratikka tulee sinne arviona noin 2026-2028 on noin 4/5 tähden alue minulle.
Onhan Tampereella huonoja alueita esim Tesoma, Hervanta, Nekala, Peltolammi, Multisilta-Pirkkala.
- Anonyymi
Maapohjaltaa saastunut vanha tehdasalue ,joka ahdetaan täyteen ylihintaisia omistusasuntoja ja väriä antamaan tulee vuokrataloja.
- Anonyymi
Mustamaggara kasvaa siellä ojissa, nääs.
- Anonyymi
Ainoa mikä taitaa ollaa mustaa on että joillakin on mustat sukat kun ei ole varaa. No toki myönnän että ei se mikään halpa alue ole. Mikä olisi sitten hyvä vaihtoehto halpa alue Tampereelle? Lamminpää Tampere siellä tulee uudisasuntoja ja hieman edullisemin?
Selvitin sitten että Lamminpää on osaa Tesoma. Joo just jos huonoista alueista puhutaan Tampere niin Härmäläranta ei kuulu niihin, mutta Tesoma kyllä.
Ja se mikä kutsutaan oja siellä alueella Härmäläranta niin Skanska (tai sitten se on Tampere kaupunki ja vain mainos kyltit Skanska) on kunnostanut sitä näyttää enemmän kuin pieni joki ja hyvältä näyttää.
Totta se ranta alue voisi laittaa paljon paremmaksi mutta sain sen käsityksen siihen pututaan sitten joskus kun talorakentamiset tehty. - Anonyymi
Hitaita, hitaita...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339