Neitsyt Maria

Anonyymi

"Muisteltuamme kaikkein pyhintä, puhtainta, siunatuinta, kunniallista valtiatartamme, Jumalan synnyttäjää, ainaista neitsyttä Mariaa" lausutaan ortodoksisessa liturgiassa.
Voiko olla kamalampaa harhaoppia kuin tuo Marian palvominen. Vain Jumala on kaikkein pyhin. Marian kusuminen kaikkein pyhimmäksi sekä Jumalan synnyttäjäksi alkaa olla Jumalan pilkkaa.
Tämähän on tietysti minun mielipide asiasta. Vaikka resitoiminen kuulostaa hienolta, se ei peitä sanoman inhottavuutta. Mitä mieltä ortodoksit tai muut kristityt ovat asiasta? Onko termi Jumalan synnyttäjä vastenmielinen?

7

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maria kultti on harhaoppia. Sillä ei ole mitään tekemistä kristinopin kanssa. Jeesuksella oli veljiä ja ainakin kaksi siskoa. Tämä tarkoittaa ettei maria voi olla "ikuinen" neitsyt.
      Ordotoksit eivät lue eivätkä tunne raamattua.

• Anonyymi

Ettek tiedä, että Jeesus on Jumala. Hnet lähetettiin tekemään uusi liitto ihmisten ja Jumalan välille.

Luukkaan evankeliumi kuvaa Jeesuksen perustamaa uutta liittoa, joka on aikaisempien veriliittojen täyttymys, seuraavilla sanoilla (Luuk 22:14-20) Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa. Ja hän sanoi heille: ”Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin; sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa.” Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: ”Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee.” Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: ”Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni.” Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”

• Anonyymi

>...Mitä mieltä ortodoksit tai muut kristityt ovat asiasta? Onko termi Jumalan synnyttäjä vastenmielinen?

On. koska ei Raamatun opetusta.

• Anonyymi

Tutustu vanhan testamentin profetia ennustuksiin Jeesuksen syntymästä.

• Anonyymi

Ortodoksit eivät palvo Neitsyt Mariaa, kunnioittavat kyllä häntä, koska synnytti Kristuksen. Tekö ette anna arvoa tälle eli ette usko Jeesuksen syntyneen Mariasta?

• Anonyymi

Mistä teet sen johtopäätöksen että ”palvotaan”? Tuossahan lukee että ”Muisteltuamme kaikkein pyhintä, puhtainta, siunatuinta, kunniallista valtiatartamme, Jumalan synnyttäjää, ainaista neitsyttä Mariaa" etkö itse usko että Maria synnytti Kristuksen, joka on Jumalan poika ja että Maria oli ainainen neitsyt? Eikö häntä siis saisi muistella, arvostaa ja kunnioittaa? Vai haluatko vain tässä ortodoksisuus palstalla yrittää käännyttää meitä pois omasta uskostamme?

• Anonyymi

Mitä te idiootit tällaisia asioita ,jotka menevät teidän käsityskyvyn yläpuolelle pohditte.Maksakaa mieluimmin velkanne pois ja lopettakaa näpistely.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33