Mistä johtuu että jumalanpalveluksissa rahvasta näkyy entistä vähemmän? Tässä omia pohdiskelujani:
1. Maallistuminen, ei Jumalaa ole olemassa.
2. Minulla pyyhkii hyvin, mihin minä jumalia tarvitsen.
3. Olen ahdistunut/masentunut, psykologit/psykiatrit auttavat, myös täsmälääkitys.
4. Kaipaan kirkkoa mutta kirkon kynnys on liian korkea astua sisään.
5. Olen vanha tai muuten heikko. En jaksa seisoa koko palvelusta.
6. Koen olevani ulkopuolinen muutoin sisäänlämpiävässä ilmapiirissä.
7. Jne...
Kirkkorahvaan kato jumalanpalveluksista
4
102
Vastaukset
- Anonyymi
Kirili taitaa pelätä, jos käy hallitsijaa vastaan , niin kohta viedään pää hopeavadilla pitkän pöydän päälle.
- Anonyymi
Tämä on minun tekemäni aloitus liittyen meidän kirkkoomme. Pyydän muita hakeutumaan niille kuuluville aloitusketjuille.
- Anonyymi
Kirilin pitäis osoittaa uskonsa sanomalla totuuden Putinille.
- Anonyymi
4. "Kaipaan kirkkoa mutta kirkon kynnys on liian korkea astua sisään."
Miten kirkon kynnystä madallettaisiin? Seurakuntayhteisöstä tehtäisiin tasa-arvoinen. Ei olisi papiston/kanttorien ylimystöä, joita seurakunnan populilauma kumartelisi ja pokkuroitsi. Kaikki olisivat yhdenvertaisia Kristuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971545Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 42834
- 82820