Maanantaina rosvojoukko pitää voitonpäivänjuhlaa, johon myös oma presidenttimme osallistuu. Onneksi sentään Baltit osaavat arvostaa tätä "voitonpäivää" oikein. Venäjä elää yhä stalinismissa eikä siis myönnä mitää sotarikoksia eikä sodan/miehityksen aloittamista. Venäjä on aina uhka, siitä ei pääse mihinkään. Kun stalinismin varjo nousee idässä, samaan aikaan äärioikeisto kasvaa euroopassa. Jää nähtäväksi, mitä siitä seuraa.
Rosvojoukon voitonpäivä
19
1134
Vastaukset
- miksu-one
eikä Operaatio Barbarossaa.
Ilman Hitleriä ei koko Toista Maailmansotaa olisi edes tullut.
eli ihmetyttää nuo halut Voitonpäivän boikotoinnista.
ikäänkuin haluttaisiin että natsit olisivat voittaneet sodan.Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). Mitä ihmeellistä juhlimista siinä olisi? Ennemmin liput puolitankoon! Baltit ovat oikeassa. Miksei totuutta vieläkään Suomessa uskalleta julkisesti sanoa ääneen?
- Bönö-Rame
Ellet sattunut tiätämään, Saksa ja Neuvostoliittohan tekivät hyökkäämättömyys-sopimuksen 1939, jolloin jaattiin että mitkä alueet kuuluvat kummallekin. Oli vain ajan kysymys kumpi aloittaa. Ei se Neuvostoliitto olisi siällä itsekseen pysynyt jos Saksa ei olisi aloittanut, Neuvostoliitto aloitti omalla ajallaan sorto-ja sotatoimet, miehiti Baltian maat "demokraatisesti" ilmoitti Suomen olevan uhka, vaati meiltä maa-alueita ja tämän jälkeen ehdotonta-antautumista joohn Suomi ei koskaan alistunut. Jos Euroopassa olisi ollut vain Neuvostoliitto eikä esim. Saksaa olisi kolmannen valtakunnan tuhoutumisen jälkeisen alistamiset Neuvostoliiton allea alkaneet itsestään, ilman suurempia esteitä. Saksa ja Neuvostoliitto olivat "piru ja perkele" jolloin voittaja oli joka tapauksessa "saatana". Venäjällä juhlitaan Sorron alkamista ja vapauden riistoa. Kolikollahan on kaksi puolta hyvät ja huonot, jopa Saksallla.
- Voitto
Yusa kirjoitti:
Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). Mitä ihmeellistä juhlimista siinä olisi? Ennemmin liput puolitankoon! Baltit ovat oikeassa. Miksei totuutta vieläkään Suomessa uskalleta julkisesti sanoa ääneen?
"Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). "
Käy katsomassa vaihtoehtoa täältä:
http://www.ushmm.org/wlc/en/ - Totinen torvensoittaja
Yusa kirjoitti:
Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). Mitä ihmeellistä juhlimista siinä olisi? Ennemmin liput puolitankoon! Baltit ovat oikeassa. Miksei totuutta vieläkään Suomessa uskalleta julkisesti sanoa ääneen?
Vaikuttanut se, että Saksa joutui lopettamaan niiden järjestelmällisen tuottamisen.
- Coiffeur
Mikähän se Molotov-Rippentrop sopimus sitten
oikein oli jonka miehet tekivät kesällä 1939
ennen Saksan hyökkäystä Puolaan. Saksan hyökät-
tyä venäläiset noin vain ottivat itselleen puo-
let Puolan pinta-alasta ja ovat sen pitäneet vielä tänäkin päivänä. Voitto kirjoitti:
"Kahdesta barbaarisesta diktatuurista ilmeisesti se pahempi (selvästi enemmän ja laajemmalti kuolleita) voitti sodan (emme nähneet toista vaihtoehtoa). "
Käy katsomassa vaihtoehtoa täältä:
http://www.ushmm.org/wlc/en/Niinkuin totesin: molemmat barbaarisia diktatuureja! Miksi siis juhlia???
Kukaan ei voittanut! Kaikki hävisivät!
Liput puolitankoon!
- Voitto
"Kun stalinismin varjo nousee idässä, samaan aikaan äärioikeisto kasvaa euroopassa. "
Missä näet äärioikeston kasvavan euroopassa? Populistipuolueiden kannatus on laskussa Itävallassa, Hollannissa, Ranskassa... Meilläkin Halme kovine puheineen näytti oikean karvansa.- Hertha
Ulkoparlamentaarisista äärioikeistolaisista klikeistä ja liikkeistä ei taida olla väliä?
---
Eihän kommunismikaan (jos tarkoitat stalinismilla sitä, vai tarkoitatko stalinismilla nyt jotakin muuta?) "oikeasti", edustuslaitoksessa, ole Venäjällä todellisessa nousussa.
Niin. Vai vedetäänkö yhtäläisyyshenkselit nykyään stalinismin ja putinismin välille?
- onkin
Bushikin osallistuu.
- kosketellut
puhe pani mietteliääksi, kuvittelin että N-liiton perään ei haikaile kuin sokeimmat kommunistit.
- juhlimisen
aihetta ei ole voiton päivä, vaan Neuvostoliiton hajoaminen vuoden 1992 vaihteessa. Se mitä Hitler yritti väkivallon 1941 tapahtui reilu 50 vuotta myöhemmin rauhanomaisesti. Harmi vain, että hajoamisen juhlinta peittyy Uuden Vuoden juhlinnan humuun.
al
Pojjaat, poijjaat. Muistakaa, että sota on julmaa ja ratsuväki raakaa! Muu on silkkaa paskanjauhamista!!!
vom- Bönö-Rame
Herra vom, olette kova kommentoimaan mutta puhutte pelkkää paskaa.
En halua loukata. Bönö-Rame kirjoitti:
Herra vom, olette kova kommentoimaan mutta puhutte pelkkää paskaa.
En halua loukata.Kuules nyt, Rönö-Rame. Aiheeseen liittyen lue aluksi vaikkapa "Koululaisen tietosanakirja" n sivulta 490 Adolf Hitler- nimisestä henkilöstä ja sitten saman teoksen sivulta 1582 eteenpäin koskien Toista maailmansotaa! Lukemisesi jälkeen voit sitten todeta puhuinko paskaa, vai oliko se joku toinen!!
vom- Bönö-Rame
vom kirjoitti:
Kuules nyt, Rönö-Rame. Aiheeseen liittyen lue aluksi vaikkapa "Koululaisen tietosanakirja" n sivulta 490 Adolf Hitler- nimisestä henkilöstä ja sitten saman teoksen sivulta 1582 eteenpäin koskien Toista maailmansotaa! Lukemisesi jälkeen voit sitten todeta puhuinko paskaa, vai oliko se joku toinen!!
vomEn kehu mutta uskompa että sinä KAADUT suhteessa minun historian taitoihin, lueppa itse sitä kirjaa niin sinulla voisi olla jotain asiaa.
Näin se menee. - pojalla..
Bönö-Rame kirjoitti:
En kehu mutta uskompa että sinä KAADUT suhteessa minun historian taitoihin, lueppa itse sitä kirjaa niin sinulla voisi olla jotain asiaa.
Näin se menee.on aika katkera tulevaisuus. Tuijotat niin pieneen mustaan putkeen, ettet voi millään laajentaa maailmankatsomustasi.
- Bönö-Rame
pojalla.. kirjoitti:
on aika katkera tulevaisuus. Tuijotat niin pieneen mustaan putkeen, ettet voi millään laajentaa maailmankatsomustasi.
Kai minä "jäähdyn" kun "bileet" on ohi
Bönö-Rame kirjoitti:
En kehu mutta uskompa että sinä KAADUT suhteessa minun historian taitoihin, lueppa itse sitä kirjaa niin sinulla voisi olla jotain asiaa.
Näin se menee.Näyttää tosiaankin siltä, että Sinulla oli lapsena aivan liian tiukka pipo!!
vom
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233520- 122346
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241428
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141246