täällä Pohjolassa on muutaman kuukauden päästä todellisuutta.
Allaolevan kirjoitin Politiikka-sivuilla, mutta
tällä sivulla taitaakin olla oikea paikka.
-----
Elokuussa aikoo saksalainen yritys markkinoida ideansa pohjoismaissa internetin kautta.
Työvoimaa haetaan ja se, joka lupaa tulla töihin halvimmalla, voittaa. Ostajat ovat yrityksiä.
Normaalia internetillä tapahtuvaa huutokauppaa, mutta korkeimman jarjouksen sijasta voittaa halvin tarjous.
Tämä oli tavallista 1800-luvulla kun myytiin ns. huutolaisia sille joka halvimmalla osti.
Saksassa ovat ne yrittäjät, jotka ovat palveluksia käyttäneet, laskeneet palkkakuluja
n. 15 %:lla.
Mitä mieltä ovat työttömät näistä uusista tuulista?
Huutolaismenetelmä nettiin
6
457
Vastaukset
- uuuuuuuuuuu
Nyt tehny tuolla menetelmalla toita 3 vuotta. Nettopalkka 8000e kuussa, joten ei yhtaan huonompi konsti.
- työtönniilo
Suomessa ei taida tuo homma toimia. Täällä on palkkakustannukset jo valmiiksi alennettuja vähintäänkin tuon 15%.
Tuleeko työmarkkinoillekin tämä halpamarketeista tuttu menetelmä, ei niin väliä laadusta, kunhan on halpaa.- "tietäjä"
Totahan se on nytkin. Mene vaan mihin kauppaan tahansa niin ei ne osaa ja tiedä, mutta työssä ovat kuitenkin. Eikä niille tarvitse maksaa täyttä palkkaa kun eivät omista oikeuksistaan tiedä, tyytyvät vähään ja eivät sano vastaan. Kunhan saavat vuokrat maksettua niin muulla niin väliä. Tähän tämä on jo mennyt, työelämä.
- eräs kolmas
Kilpailutetuhan työpaikat palkkoineen on jo nyt, harvemmin vaan yritysjohtajat palkkaa sitä halvinta. Kokemus opettaa.
- Pitkän aikaa työtön
... mitään huutokauppaa halvimmista työntekijöistä. Sehän on kohta täysin ilmaista. Välityksestä huolehtii "Työnvälitys".
- Vinkki Filatoville
No mutta tässähän olisi Filatoville ja jollekin ovelalle nykyliberaalille loistopaikka rikastua todella tukkumyynnillä.
Uuslipilaari perustaa työnvälitysfirman. Filatov tekee diilin lafkan kanssa ja runnoo läpi orjatyölain. Sitten eikun välittämään ihmisiä tukussa lipilaarille, joka pystyy hinnoittelemaan ilmaistyöntekijät huutokaupassa taatusti aina halvimpaan hintaan.
Koska orjille maksetaan vain työmarkkinatuki ylläpitokorvaus eikä ole mitään reaalisia mahdollisuuksia työtaisteluun, pienimmästäkin minimipalkasta jää vielä mukavasti hilloa yli vähintään puolen vuoden ajan. Vaikka tuotto jaettaisiin kolmeen osaan (liberaalilafka, saksalainen ihmishuutokauppa ja Filatov), rahaa tulisi rapeasti koska sekä ostajia että tavaraa olisi rutkasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955