Kuka on lukenut Hasselin sota"muistelmia" ?
Ensimmäinen osahan on siis ilmeisesti se mitä hänelle suurin piirtein toisessa maailmansodassa tapahtui, toinen osa on jo suurelta osin kuvitelmaa ja loput 12 osaa täyttä mielikuvitusta. Vai onko näin ? Ovatko Pikkuveli, Barcelona-Blom ym. saatikka ekan osan Vanha, Porta, Hinka jne kuviteltuja henkilöitä, kenties osin todellisiin hahmoihin perustuvia ? Sven itse on muistaakseni joskus väittänyt että ydinryhmän jäsenet ovat todellisia ihmisiä.
Kaiken huipuksi eräs tuttuni kerran väitti että Julius Heidestä olisi tullut Itä-Saksan armeijan korkea-arvoinen upseeri ?! Pikaisella googlettamisella en löytänyt mitään tästä Heiden tapauksesta mutta en kyllä olekaan mikään mestari netin käytössä :)
Sven Hassel
3
940
Vastaukset
Itse olen koko Hasselin tuotannon lukenut. Hassel on itse sanonut ensimmäisen osan olevan osittain todellisuuspohjainen ja muiden olevan täysin fiktiota. Hassel on itse painottanut moneen kertaan, että kaikkien päähenkilöiden taustalla on todellisua henkilöitä. Ja kyllä Hassel itse ainakin on yhden kirjan viimeisille sivuille kirjoittanut pienen biografian Heidesta. Sen mukaan Heidesta tulee Itä-Saksan armeijan upseeri.
Minun mielestäni Hasselin kirjat on vallan erinomaisia - vain viihdearvoltaan. En jaksa itse uskoa edes Tuomittujen legioonan osittaiseen todellisuuspohjaan.- Kaizu
Tiedä sitte onko noi kaverit kuinka keksittyjä, koska esim. Hasselin nettisivuilla on näistä kavereista valokuvia...
- Kaksi Hasselin kirjoista lu...
Kuten suurimmalla osalla paskan puhujista on myös Sven Hasselilla kyky kertoa viihdyttäviä tarinoita. Fiktio ja fakta menevät sekaisin, eikä asioiden todenperäisyyttä ole kukaan elossa oleva oikomassa. Silti ihan hyvää vessalukemista. =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496165Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6392521Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721036Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030- 64934
- 228854
- 57846