Pankkiasiat kiven takana

On tullut hankalaksi pankkiin pääsy virkailijan juttusille.
Ensin pitää roikkua puhelimessa, ties kuinka kauan, ennenkuin saa tilattua ajan pankkiin.
Ja ajan saattaa saada soitosta noin viikon päähän.
Eikä kyseessä ole oma asia, jonka voin hoitaa omalla laitteellani.
Ennen marssittiin pankkiin, otettiin vuoronumero ja homma pelitti.
No, käyn omaistani tapaamassa hoivakodissa ja sitten iltapäivällä pankkiin.
Toivotaan että ei tuo Nato-keissi sotke pankkiyhteyksiä.
Päivänjatkoja.

64

1215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitkä ovat asioita, joiden vuoksi täytyy mennä fyysisesti pankkiin? Hoidimme jopa perunkirjoituksen (hankalan) täysin sähköpostilla/postitse.

• Anonyymi

Riippuu varmaan pankistakin. Itse jouduin fyysisesti asioimaan pankissa perunkirjoitus asioiden tiimoilta v.2019, ei käynyt verkkoasiointi heille kuulema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu varmaan pankistakin. Itse jouduin fyysisesti asioimaan pankissa perunkirjoitus asioiden tiimoilta v.2019, ei käynyt verkkoasiointi heille kuulema.

Sen jälkeen kun tuli vahva tunnistautuminen, se käy allekirjoituksesta monessa
        paikassa. Ei tarvitse mennä paikan päälle.

• Ano 12:10
        Hoivakodin vuokranmaksu, uusitun laskutuksen tähden.
        Vanha soppari ei ole enää voimassa.
        Omainen allekirjoittaa valtakirjan ja minä kiikutan sen pankkiin.
        Ja samalla tehdään uusi suoramaksusopimus hoitokodin vuokraan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sen jälkeen kun tuli vahva tunnistautuminen, se käy allekirjoituksesta monessa
        paikassa. Ei tarvitse mennä paikan päälle.

Ano 12:58
        Miten se käy toisen henkilön asioita hoidettaessa?
        Henkilö ei itse pääse tililleen.
        Minulla ei ole oikeutta mennä hänen tililleen.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 12:10
        Hoivakodin vuokranmaksu, uusitun laskutuksen tähden.
        Vanha soppari ei ole enää voimassa.
        Omainen allekirjoittaa valtakirjan ja minä kiikutan sen pankkiin.
        Ja samalla tehdään uusi suoramaksusopimus hoitokodin vuokraan.

Kannattaisiko hankkia edunvalvoja? Sekä verkkopankkitunnukset omaisen allekirjoituksella, jos kerran valtakirjaankin hänen nimensä pätevät.
        Miksi papereita ei voi postittaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko hankkia edunvalvoja? Sekä verkkopankkitunnukset omaisen allekirjoituksella, jos kerran valtakirjaankin hänen nimensä pätevät.
        Miksi papereita ei voi postittaa?

Ano 12:54
        Ei kannata hankkia edunvalvojaa uuden vuokrasopimuksen takia.
        Esim parturi- ja jalkahoitolaskut menevät maksupalvelun kirjekuoressa pankkiin, asukkaan allekirjoituksella.

"Sekä verkkopankkitunnukset omaisen allekirjoituksella?
        Mitä tämä tarkoittaa?

Mitä papereita postitetaan?

• Anonyymi

Laskun maksu. Se ei enää onnistunut Kuopion Osuuspankissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laskun maksu. Se ei enää onnistunut Kuopion Osuuspankissa.

Kuka nyt jonnekin Kuopioon edes menee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka nyt jonnekin Kuopioon edes menee?

Siellä(kin) asuu aika moni. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

• Anonyymi

Lähdin 12 vuotta sit nordeasta pois. Saan aina hyvää palvelua kasvotusten Prismat S- pankki.Ovat auki manataista- Lauantaihin. Pitkillä aukioloilla.Otan vain numero lapun ja pääsen virkailian puheille.Toki katson ettei ole eläkepäivä,Ei rarvii odotella.

• Ano 18:02
        Ei oikein auta minua.
        Omaiseni tili on Nordeassa.
        Mitenköhän minä siirtäisin hänen rahansa S-pankkiin?
        Ei taitaisi ihan tavallinen valtakirja riittää.
        Ja mitenkä minä avaisin tilin S-pankkiin hänen nimellään.
        Ei ihan iske tuo vinkki.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 18:02
        Ei oikein auta minua.
        Omaiseni tili on Nordeassa.
        Mitenköhän minä siirtäisin hänen rahansa S-pankkiin?
        Ei taitaisi ihan tavallinen valtakirja riittää.
        Ja mitenkä minä avaisin tilin S-pankkiin hänen nimellään.
        Ei ihan iske tuo vinkki.

Kun omaisesi antaa valtakirjan S-pankkiin, niin S-pankki hoitaa tilin siirtämisen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun omaisesi antaa valtakirjan S-pankkiin, niin S-pankki hoitaa tilin siirtämisen.

Ano 11:58
        Omaiseni ei pääse yhtään paremmin liikkeelle S-pankkiin kuin muuallekaan.
        Hän ei pysty istumaan enää pyörätuolissa.
        Hän ei voi asioida tällähetkellä yhtään missään.
        Ei edes ulkoilla.
        Korona-aika teki tehtävänsä.
        Hänelle ei voida antaa pankkitunnuksia.
        Hän ei pysty niitä käyttämään.
        Hänellä ei ole puhelinliittymää.
        Luulisin, että pankki haluaa nähdä ainakin yhden kerran uuden asiakkaan.
        Äitini ei aikoinaan saanut pankkikorttia kun hän ei osannut käyttää sitä.
        Kait pankki nyt jotenkin tsekkaa asiakkaidensa toimintakykyä.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 11:58
        Omaiseni ei pääse yhtään paremmin liikkeelle S-pankkiin kuin muuallekaan.
        Hän ei pysty istumaan enää pyörätuolissa.
        Hän ei voi asioida tällähetkellä yhtään missään.
        Ei edes ulkoilla.
        Korona-aika teki tehtävänsä.
        Hänelle ei voida antaa pankkitunnuksia.
        Hän ei pysty niitä käyttämään.
        Hänellä ei ole puhelinliittymää.
        Luulisin, että pankki haluaa nähdä ainakin yhden kerran uuden asiakkaan.
        Äitini ei aikoinaan saanut pankkikorttia kun hän ei osannut käyttää sitä.
        Kait pankki nyt jotenkin tsekkaa asiakkaidensa toimintakykyä.

Nyt sulla pitäisi olla se paljon nykyään puhuttu ja mainostettu edunvalvontavaltuutus. - Nm. Kannatettava homma

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt sulla pitäisi olla se paljon nykyään puhuttu ja mainostettu edunvalvontavaltuutus. - Nm. Kannatettava homma

Ano 18:32
        En ymmärrä mitä minä sillä teen.
        Laskut on suoraveloituksessa ja loput laitetaan maksupalveluun.
        Perintörahat on jaettu. Autot myyty.
        Rahat ovat pankkitilillä.
        Käteistä rahaa on vielä jäljellä jos tarve on.
        Jos tulee suuri ostos tai jotain muuta, siten kai on otettava edunvalvoja.
        Tuskin sitä tarvin. On vain turhan byrokraattinen ja kalliskin
        Me ollaan jo omaisemme käytännön asiat hoidettu.
        Tuo pankkihomma joskus risoo kun sinne mennään monen puhelin soiton kautta.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 18:32
        En ymmärrä mitä minä sillä teen.
        Laskut on suoraveloituksessa ja loput laitetaan maksupalveluun.
        Perintörahat on jaettu. Autot myyty.
        Rahat ovat pankkitilillä.
        Käteistä rahaa on vielä jäljellä jos tarve on.
        Jos tulee suuri ostos tai jotain muuta, siten kai on otettava edunvalvoja.
        Tuskin sitä tarvin. On vain turhan byrokraattinen ja kalliskin
        Me ollaan jo omaisemme käytännön asiat hoidettu.
        Tuo pankkihomma joskus risoo kun sinne mennään monen puhelin soiton kautta.

Siis onko elossaolevan veljesi perintöasiat hoidettu?
        Edunvalvojan hankkiminen kestää useita kuukausia
        ei sitä tuosta vaan sormia napauttamalla oteta. Ja toisaalta edunvalvontavaltuutus pitää tehdä siinä vaiheessa kun henkilö on kykenevä tahdon ilmaisemaan. Ja sekinhän tulee voimaan vasta kun sitä on haettu lääkärintodistuksen kanssa. Ja käsittelyssä menee kauan.
        Joten saahan näistä asioista jatkaa kitisemistä naama nurin perin jos ei itse niille mitää tee😏.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei sitä tuosta vaan sormia napauttamalla oteta. Ja toisaalta edunvalvontavaltuutus pitää tehdä siinä vaiheessa kun henkilö on kykenevä tahdon ilmaisemaan. Ja sekinhän tulee voimaan vasta kun sitä on haettu lääkärintodistuksen kanssa. Ja käsittelyssä menee kauan.
        Joten saahan näistä asioista jatkaa kitisemistä naama nurin perin jos ei itse niille mitää tee😏.
        Siili

On eri asiat edunvalvoja ja edunvaltuutus! Edunvalvoja on byrokraattisen menettelyn takana. Edunvaltuutus on lomake, jonka tekeminen ei vaadi kuin asianomaisten allekirjoitukset.

• Anonyymi kirjoitti:

Siili

Ano/Siili
        Mitkä perintöasiat?
        Hänellä on jo rahat tilillä.
        Kun aika sitten meistä sisaruksista seuraavaksi jättää, menee rahat jakoon sisarusten ja sisarusten lasten kesken.
        Mitä nyt hautauskuluista jää.

Hän ei tarvitse edunvalvojaa niinkauan, kun itse pystyy vetämään nimensä parturin- ja jalkahoitajan laskuun.
        Kun niin ei enää tapahdu, pyydämme hoivakodin lääkäriltä lausunnon, jonka toimitamme pankkiin.
        Siten voimme edelleen saada nämä laskut hoidettua.
        Haemme edunvalvontaa kun mikään muu ei enää toimi.
        Olemme hakeneen sitä edesmenneelle äidillemme joten hyvin tiedän miten homma menee.

Aloitukseni koski pankin puhelinpalvelun hitautta ja yleensäkin puhelimessa asiointia.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili
        Mitkä perintöasiat?
        Kun aika sitten meistä sisaruksista seuraavaksi jättää, menee rahat jakoon sisarusten ja sisarusten lasten kesken.

Hän ei tarvitse edunvalvojaa niinkauan, kun itse pystyy vetämään nimensä parturin- ja jalkahoitajan laskuun.
        Kun niin ei enää tapahdu, pyydämme hoivakodin lääkäriltä lausunnon, jonka toimitamme pankkiin.
        Olemme hakeneen sitä edesmenneelle äidillemme joten hyvin tiedän miten homma menee.

Aloitukseni koski pankin puhelinpalvelun hitautta ja yleensäkin puhelimessa asiointia.

Kirjoitit tuolla aiemmin että perintörahat on jaettu. Puhuitko äidistäsi vai veljestäsi joka on vielä elossa? Vai putosinko kärryiltä?
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On eri asiat edunvalvoja ja edunvaltuutus! Edunvalvoja on byrokraattisen menettelyn takana. Edunvaltuutus on lomake, jonka tekeminen ei vaadi kuin asianomaisten allekirjoitukset.

Kyllä edunvalvontavaltuutukseen pitää olla pikkusen muutakin kuin allekirjoitukset. Jos sellaisen tekee kannattaa olla tosi tarkkana sisällöstä ja ennen kaikkea todistajista. Kun edunvalvontavaltuutus haetaan voimaan siihen tarvitaan lääkärintodistus ja hakemus lääkärintodistus toimitetaan digille joka antaa päätöksen edunvalvontavaltuutetusta.
        Siili

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili
        Mitkä perintöasiat?

No koskiko tämä aloitus vaikeudesta hoitaa veljesi asioita pankissa? Jos olisit edunvalontavaltuutettu voisit hoitaa ne verkkopankissa.
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit tuolla aiemmin että perintörahat on jaettu. Puhuitko äidistäsi vai veljestäsi joka on vielä elossa? Vai putosinko kärryiltä?
        Siili

Ano/Siili
        En ole kuullut että elossa olevan henkilön perintörahat ovat jaettu
        Ei ole kuin yksi vaihtari.

• Anonyymi kirjoitti:

No koskiko tämä aloitus vaikeudesta hoitaa veljesi asioita pankissa? Jos olisit edunvalontavaltuutettu voisit hoitaa ne verkkopankissa.
        Siili

Ano/Siili
        En halua olla edunvalvontavaltuutettu enkä missään tapauksessa edunvalvoja.
        Me sisarukset hoidamme vuosittain oman sarkamme.
        Alkuun minun niskaani kaadettiin kaikki käytännön asiat.
        Vihelsin pelin poikki ja jaoin vuosivuorot.
        Meillä on vain yksi veli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jooo ja ei. Edunvalvontavaltuutus ei tule voimaan ennen kuin lääkäri on kirjoittanut todistuksen sen omaisen sairaudesta, kunnosta, toimintakyvystä ... jota valtuutus koskee. Vasta lääkärintodistuksen kanssa paperi lähtee virallisesti vahvistettavaksi. - Nm. Pelkkä allekirjoitus ei riitä

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili

Onko veljesi suullisesti valtuuttanut sinut hoitamaan asioitaan. Veljelläsikin on oikeudet siihen että asiansa hoidetaan asiallisesti.
        Siili

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili
        Mitkä perintöasiat?

Mitä tarkoitit kun sanoit että "hänellä on jo rahat tilillä". Siis veljelläsikö? Käsitin että puhuit veljesi rahoista ja ihmettelin kun siinä yhteydessä puhuit et lapsenlapset perii ne sitten kun teistä sisaruksista aika jättää🤔
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siili

Ai tarkoititkin vissiin että veljelläsi on äitisi jälkeen saamat perintörshat joita sitten olit jo jakamassa sisarusten ja lastenlasten kesken😁.
        Siili

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili

No sehän tarkoittaa sitten vain sitä että sasioien hoito onniin vaikeaa kuin sen itse teet ja aloituksessasi kerrot.
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Onko veljesi suullisesti valtuuttanut sinut hoitamaan asioitaan. Veljelläsikin on oikeudet siihen että asiansa hoidetaan asiallisesti.
        Siili

Ano/Siili
        Veljeni asiat on hoidettu täydellisesti.
        Alussa kun hän oli tiedoton ja puhumaton, sain esim Kelasta luvan hoitaa tilapäisesti hänen asioitaan.
        Kun hän siirtyi palvelukotiin, olin yhteydessä kokoajan sosiaalityöntekijään.
        Hän päätti virallisista asioista ja minä toimitin papereita.
        Veljelläni oli alussa omqkoti, väistökoti, hoivakoti ja minun osoite joihin tuli postia.
        Selvitin niitä yhdessä henkilökunnan kanssa.
        Myöhemmin veljeni allekirjoitti suoraveloitukset apteekkiin, vuokrasoppariin, perushoitoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitit kun sanoit että "hänellä on jo rahat tilillä". Siis veljelläsikö? Käsitin että puhuit veljesi rahoista ja ihmettelin kun siinä yhteydessä puhuit et lapsenlapset perii ne sitten kun teistä sisaruksista aika jättää🤔
        Siili

Ano/Siili
        Suoremmin.
        Jos veljeni nukkuisi pois, kuka hänet perii?
        Hän on lapseton.
        Hänen jälkeenjääneet rahansa perivät sisaret.
        Kun yksi sisar on kuollut, perintö siirtyy hänen lapsilleen.
        Jos minä lapseton leski kuolen, minun säälittävät centtini perivät sisareni.
        Yksi sisar on kuollut, joten hänen lapsensa ovat parijöitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai tarkoititkin vissiin että veljelläsi on äitisi jälkeen saamat perintörshat joita sitten olit jo jakamassa sisarusten ja lastenlasten kesken😁.
        Siili

Ano/Siili
        Minä en ole ollut jakamassa yhtään mitään.
        Kerroin vain miten mahdollisesti tulee käymään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jooo ja ei. Edunvalvontavaltuutus ei tule voimaan ennen kuin lääkäri on kirjoittanut todistuksen sen omaisen sairaudesta, kunnosta, toimintakyvystä ... jota valtuutus koskee. Vasta lääkärintodistuksen kanssa paperi lähtee virallisesti vahvistettavaksi. - Nm. Pelkkä allekirjoitus ei riitä

Edunvalvontavaltuutukseen ei tarvita mitään lääkärintodistusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpäs vaan tarvitsee siinä vaiheessa kun asiaa lähdetään laittamaan tulille.
        Siili

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili
        Veljeni asiat on hoidettu täydellisesti.
        Alussa kun hän oli tiedoton ja puhumaton, sain esim Kelasta luvan hoitaa tilapäisesti hänen asioitaan.
        Kun hän siirtyi palvelukotiin, olin yhteydessä kokoajan sosiaalityöntekijään.
        Hän päätti virallisista asioista ja minä toimitin papereita.
        Veljelläni oli alussa omqkoti, väistökoti, hoivakoti ja minun osoite joihin tuli postia.
        Selvitin niitä yhdessä henkilökunnan kanssa.
        Myöhemmin veljeni allekirjoitti suoraveloitukset apteekkiin, vuokrasoppariin, perushoitoon.

Eli hänen antamallaan valtakirjalla hoidat esim pankkiasioitaan joita aloituskin koski? Kykenisikö hän vielä edunvalvontavaltuutussopparkn tekemiseen?
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä teet edunvalvontavaltakirjan esim. puolisosi tai lastesi kanssa siinä vaiheessa ja kohdassa elämää, kun kaikki on vielä hyvin. Sitten kun ei enää ole, sairastut esim. etkä pysty enää omia asioitasi hoitelemaan, lääkäri kirjoittaa tilastasi todistuksen, joka lähtee em. valtakirjan kanssa viranomaiselle hyväksyttäväksi.

Nopeampi ja yksinkertaisempi tapa kuin ruveta hankkimaan edunvalvontaa, oli valvoja sitten viranomainen tai oma omaisesi. - Nm. Paremmin en osaa

• Anonyymi kirjoitti:

Eli hänen antamallaan valtakirjalla hoidat esim pankkiasioitaan joita aloituskin koski? Kykenisikö hän vielä edunvalvontavaltuutussopparkn tekemiseen?
        Siili

Ano/Siili
        Ei kuulu tehtävänkuvaani tänävuonna.
        Sisareni hoitakoon sen jos haluaa.
        Ensivuonna on oma vuoroni astua puikkoihin hoitamaan asioita.
        Katsotaan mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili
        Ei kuulu tehtävänkuvaani tänävuonna.
        Sisareni hoitakoon sen jos haluaa.
        Ensivuonna on oma vuoroni astua puikkoihin hoitamaan asioita.
        Katsotaan mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

Ehkä veljesi olisi kannattanut itse tehdä edunvalvontavaltuutus jonkun haluamansa henkilön kanssa asioidensa hoitamisen varmistamiseksi. Kuten nykyisin kaikille suositellaan.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä teet edunvalvontavaltakirjan esim. puolisosi tai lastesi kanssa siinä vaiheessa ja kohdassa elämää, kun kaikki on vielä hyvin. Sitten kun ei enää ole, sairastut esim. etkä pysty enää omia asioitasi hoitelemaan, lääkäri kirjoittaa tilastasi todistuksen, joka lähtee em. valtakirjan kanssa viranomaiselle hyväksyttäväksi.

Nopeampi ja yksinkertaisempi tapa kuin ruveta hankkimaan edunvalvontaa, oli valvoja sitten viranomainen tai oma omaisesi. - Nm. Paremmin en osaa

On puhuttu, että pitää tehdä, kun on jo yksi aivoinfarkti takana. Ennen kun pää on ihan hattaraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On puhuttu, että pitää tehdä, kun on jo yksi aivoinfarkti takana. Ennen kun pää on ihan hattaraa.

Ei sen tekemisen kanssa kannata aikailla, kun tulevien päivien tapahtumista ei ole mitään tietoa. Kenelläkään. - Nm. Hopi-hopi sitten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siili

Onneksi dementia omaiseni kuoli ennekuin sosiaali hoivaloti pääsi minulta kysymättä yrittämään edunvalvontaa! Sairaala ja hoitokoti vei tililtå lähes 10.000e n3 kk aikana ja oli kotihoitokokeilu kesti 4tuntia. Turvapuhelin laskutus ja lääkekulut tuplaten apteekki lasku. Terveyden huolto on huonoa Suomessa kuten kaikki muukin. Poliitikot ovat korruptuneita syöpiä. Oliko kunnissa jo vanhoista tappaorahat!Kun tuotiin kotiinsa, oli yksin asuva niin kotihoitaja oli laittanut pyykkikoneen päälle 20 asteeseen ja ostanut pulveri hajustetun pesuaineen ja omaiseni oli astmaatikko,käytti nestemäisiä.Jääkaapissa eineksiä. Kun sinne sitten meni ei voinut olla ja asunnossa ei voinut olla ärsytti hengitysteitä hyvin pian. Kaikesta näkee miten välinpitämättömiä ja epäsopivia alalle on otettu!

• Anonyymi

Äidiltäni jäi Postipankin seurauksena rahaa Danskeen, ja lähin konttori on Järvenpäässä. Lähes 100 km suuntaansa piti ajella niiden rahojen saamiseksi.
      Oli surkuhupaisaa kun Kotkan konttori suljettiin miltei nenäni edestä. Siellä purkuhommissa olleet miehet kertoivat että Kouvolan konttori on suljettu jo aiemmin.

• Ano 18:57
        Äidilläni oli kahdessa pankissa tilit.
        Voi sitä paperisotaa ja valtakirjojen määrää perikunnalta, kun niitä selvitettiin perukirjaa varten.
        Jaa niin, pankissa oli vielä puhelinosakekirja.
        Ja taas valtakirjoja että se saatiin myytyä.
        Jokaisella toimijalla on vielä omanlainen valtakirjansa.
        No rahan tuloa ei sitten myöhemmin voinut estää.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 18:57
        Äidilläni oli kahdessa pankissa tilit.
        Voi sitä paperisotaa ja valtakirjojen määrää perikunnalta, kun niitä selvitettiin perukirjaa varten.
        Jaa niin, pankissa oli vielä puhelinosakekirja.
        Ja taas valtakirjoja että se saatiin myytyä.
        Jokaisella toimijalla on vielä omanlainen valtakirjansa.
        No rahan tuloa ei sitten myöhemmin voinut estää.

Moneen paikkaan paperit skannattiin, Danskellekin. Ei tullut ajoissa tiliä tyhjennettyä..

• Anonyymi

Pankin ovi oli lukossa ja siellä jonotimme ulkona. Virkailija avasi oven ja sanoin, että on aika varattu ja pääsin jonon ohi sisälle.

Olin saanut asuntolainan maksettua ja menin kutsusta osakekirjani hakemaan. Oli kyllä olo siitä huolimatta; että hiekkaa pankin lattioille.

Kaikki hoituu niin helposti tikinä😂

• Anonyymi

Tuo puhelimessa roikkuminen pitäisi tehdä lainvastaiseksi. - Nm. Barrikadeille

• Anonyymi

Sammon yhtiökokous on tänään keskiviikkona
      Sampo lähti Nordeasta ja jakaa rahat osinkona, vajaa 10% tuotto jaetaan tänään

Minulla on iso panos
      Samoin valtiolla

Mutta de marin myi 2021 Sampoa 500 miljoonaa euroa ja lähetti rahat Italiaan käytettäväksi veroalennuksiin

Eli menetti noin 50 miljoonan osingot
      Eli ette saa niitä
      Tridän verojanne on pakko nostaa muuten tulonjakotasaus sossuavustukset vuokratuki ... ei toimi

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/solidium-myi-sampoa-500-miljoonan-euron-edesta-rahat-valtiolle/

• Anonyymi

Eikös Danskepankki ostanut Sampopankin jo vuonna 2012 ? Samantien alettiin Sampopankkia
        kutsumaan Danske Bank nimityksellä.
        Sampopankkihan oli myös mukana Danskepankin kanssa suuressa rahanpesussa.

• Anonyymi

Tallelokerolla ei pysty asioimaan sähköisesti.
      Harvoin on asiaakaan mutta kun Nordean lähikonttori, hiljalleen typistyneen palvelun lisäksi lopetti lokero-osaston, niin avasimme tilit läheiseen OP:iin ja saimme sieltä lokeron.
      Tuossa yhteydessä siirsimme vaimoni eläkkeen OP:iin, Nordean notariaatissa olleet osakkeet siirtyivät OP:n hoiviin jolloin minun oli avattava sinne vastatili.
      Nordeaan jäi säästövakuutukseni jonka edunsaajina ovat lapsemme, sekä yhteinen käyttelytili jolle menee minun eläkkeeni ja minun ja vaimoni NORDEAN masterilla tekemämme ostokset. Ko. kortissa on koko vuoden voimassa oleva maksuton matkavakuutus kattaen yksittäiset matkat kestoltaan 45 vuorokautta / matka.

Kaikki on sujunut hyvin sen jälkeen kun irtauduimme osittain Nordeasta.

• Anonyymi

osuuspankkiin pääsee, vieläpä ilman ajanvarausta, ja hyvää palvelua !!!
      asioin tässä hiljattain, kun jäi korona-aikana asia jäi odottaan, ainoa pankki joka vielä on "ihmisten kirjoissa" , siis ihmisystävällisyys, asiakslähtöinen.

• Anonyymi

Ainoat kerrat jolloin tarvitsen kassapalvelua ovat ne jolloin haluan nostaa 500€:n seteleitä.
        Kassatiskillä on 2 palvelupistettä. Mummelit ja papparaiset ovat tulleet selittelemään yksityisasioitaan. Käyttävät pankkipalvelijaa pakkokuuntelijana selityksilleen käyttäen siihen tuhottomasti tarpeetonta aikaa.
        Menisivät joihinkin ikäisilleen tarkoitettuihin harrastusryhmiin.
        Ei minullakaan ole töihin kiire mutta täysin tarpeettomaksi tehty odottaminen kyrsii varsikin kun se on turhautuneiden vanhusten aikaansaannosta.
        Sanoo 78v ikäinen hauras vanhus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoat kerrat jolloin tarvitsen kassapalvelua ovat ne jolloin haluan nostaa 500€:n seteleitä.
        Kassatiskillä on 2 palvelupistettä. Mummelit ja papparaiset ovat tulleet selittelemään yksityisasioitaan. Käyttävät pankkipalvelijaa pakkokuuntelijana selityksilleen käyttäen siihen tuhottomasti tarpeetonta aikaa.
        Menisivät joihinkin ikäisilleen tarkoitettuihin harrastusryhmiin.
        Ei minullakaan ole töihin kiire mutta täysin tarpeettomaksi tehty odottaminen kyrsii varsikin kun se on turhautuneiden vanhusten aikaansaannosta.
        Sanoo 78v ikäinen hauras vanhus.

Pankkineiti tai pouka voi olla sen vanhuksen ainoa sosiaalinen kontakti sinä päivänä joten ymmärrystä kehiin hauras vanhus😄.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankkineiti tai pouka voi olla sen vanhuksen ainoa sosiaalinen kontakti sinä päivänä joten ymmärrystä kehiin hauras vanhus😄.
        Siili

Vanhuksella on runsaasti muita mahdollisuuksia sosiaalisiin kontakteihin, ettei tarvitsisi törkeän itsekkäästi aiheuttaa muille tarpeetonta töllistelyä!
        Ymmärrän hitauden mutta en tahallista kiusantekoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhuksella on runsaasti muita mahdollisuuksia sosiaalisiin kontakteihin, ettei tarvitsisi törkeän itsekkäästi aiheuttaa muille tarpeetonta töllistelyä!
        Ymmärrän hitauden mutta en tahallista kiusantekoa!

Ai tahallaanko he nyt Teitä siellä kiusaa?
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tahallaanko he nyt Teitä siellä kiusaa?
        Siili

Halveksivat kanssaihmisiään. Luultavasti hö- ei vaan johtuen itsekkyydestään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halveksivat kanssaihmisiään. Luultavasti hö- ei vaan johtuen itsekkyydestään!

En usko tuohon. Haluavat vain saada jutella jonkun kanssa, jonkun joka kuuntelee.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko tuohon. Haluavat vain saada jutella jonkun kanssa, jonkun joka kuuntelee.
        Siili

Tuo paikan ja tilanteen valinta vahvistaa väitteeni! Tai sitten ovat niin helkutin HÖlmöjä!

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo paikan ja tilanteen valinta vahvistaa väitteeni! Tai sitten ovat niin helkutin HÖlmöjä!

Tämä pankkikeskustelu on osaltani ketjussani päättynyt.
        Se on moro

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä ikäihmiset valitsevat sen paikan mikä luontevasti tulee etenkin kauppa tai esimerkiksi pankin tiski. Ja iän myötä toisilla ajatus# hahmottaminen ja toimintakyky muutoinkin hidastuu. Jos sinä vaikka varaisit ajan pankkiin.
        Siili

• Anonyymi

Paikallinen Nordea luopui tallelokeroista.
      Harvat lokerokäynnit oli melkeinpä ainoa syy käydä konttorissa.
      Jätimme sinne kaksi tiliä joista toinen on korttiemme käyttelytili.
      Läheinen OP antoi ystävällisesti käyttöömme lokeron.
      Siinä samassa siirsimme vaimoni eläkkeen menemään OP:n avatulle tilille josta ne tyrkyttivät myös luottokortin. Vaimoni yksin omistama.
      Myöhemmin siirsimme Nordean notariaatissa olevat sijoituksemme OP:n vastaavaan.
      Aikomukseni on lopettaa toinen Nordean tilimme.

Olen selvinnyt OP:n alkujärkytyksestä. Ensimmäisellä lokerokäynnillä hämmästyi sitä mummeleiden ja papparaisten suurta laumaa joka täytti kassa-aulan kaikki istuimet ja suuren osan seisomapaikkoja. Lokerolle ei tarvinnut jonottaa.
      Lauma oli menossa kassalle.

Mennessäni ensimmäisen kerran en ollut tottunut oven avautumisviiveeseen.
      Kun lähestyin niin ovi longottui hitaasti mutta pysähtyi.
      Reagoin tietenkin että, "mitä hittoa hidastelet" ja tempaisin kahvasta. Oven liikuttelumekanismista kuului rutinaa ja sisäpuolen Op-opas mainitsi jotain särkymisestä.
      Jos myöhemmin olisivat esitelleet laskua niin olisin osoittanut sen käyttämälleni kuntosalille.

• Anonyymi

Minullakin on ongelma. Minun oma pankkini on kymmenien kilometrien päässä, iso kaupunki, ja siellä on pääasiallinen käyttötilini. Siihen tiliin on maksu kortti ja suoramaksut kytketty. Koska asun eri paikkakunnalla niin minulla on toisen pankki ryhmän tili ja verkkopankki käytössä sen tunnuksilla ja satunnaisten laskujen maksutilinä. Nyt jos ja kun haluan oman ison pankin verkkopankki tunnukset on niiden saaminen jos vaikeata. Nivelvaivat ym estänyt minua käymästä siellä viime vuosina. Aika tilattava ja sitten meno sinne bussilla ei suju niin hyvin ja taksilla maksaisi satoja euroja. Bussi vuoroja karsittu. Eikä minulla,ole autoa. Saman ryhmän pieni konttori on asuinpaikkakunnalla.Siis sen toisen käyttämäni verkko pankin lisäksi johon en halua siirtää kaikkia raha asioitani. En ole halunnut vaihtaa siihen koska pankkeja poistuu,epävarmaa tuleva juuri nyt muutenkin. En ole kysynyt voisiko verkkopankki tunnusten asian järjestää käymättä konttorissa? Niin tiedän joku ajattelee että soita ja kysy mutta siirtänyt asiaa.

• Ano 16:23
        Sinulla on pankkikortti käytössä ja suoramaksut siihen tiliin kaupungissa.
        Verkkopankkitunnukset on kyllä mielestäni haettava suoraan pankista.
        Siihen kun tarvitaan henkilöllisyystodistus.
        En ole asiasta varma.
        Ennen oli näin.
        Itselläni on älypuhelin jossa on pankin mobile.
        Siihen naputan verkkopankkitunnukset ja pin-koodin.
        Monellahan on tietokone kotona.
        Nyt on helppoa käyttää tuota mobilea.
        Asiat hoituu kätevästi.
        Kyllä se soittaminen taitaa olla ainut keino.
        Kun ainakin omaan pankkiinikin pitää tilata aika jos on jotain ongelmaa.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 16:23
        Sinulla on pankkikortti käytössä ja suoramaksut siihen tiliin kaupungissa.
        Verkkopankkitunnukset on kyllä mielestäni haettava suoraan pankista.
        Siihen kun tarvitaan henkilöllisyystodistus.
        En ole asiasta varma.
        Ennen oli näin.
        Itselläni on älypuhelin jossa on pankin mobile.
        Siihen naputan verkkopankkitunnukset ja pin-koodin.
        Monellahan on tietokone kotona.
        Nyt on helppoa käyttää tuota mobilea.
        Asiat hoituu kätevästi.
        Kyllä se soittaminen taitaa olla ainut keino.
        Kun ainakin omaan pankkiinikin pitää tilata aika jos on jotain ongelmaa.

Minulla on jo toisen pankin tunnukset jolla ostan verkkokaupoista tavaraa ja maksan satunnaisia laskuja siltä tililtä. Minulla ei ole oman pankki ryhmän tunnuksia. En halunnut vaihtaa pakkia kun muutin. En ottanut tunnuksia vuosia sitten kun pärjäsi kortilla ja on suoramaksut. Pystyin käymään toisella paikkakunnalla ja nyt en oikein pysty enää. Ei verkkopankin tai tietokoneen käyttö ole ongelma. Nyt ei ole sopiva aika tehdä muutoksia pankin suhteen. Sen takia olen odottanut. On sairauksia jotka haittaa liikkumista.
        Nykyään kun ei tiedä milloin pankki konttorit lopettaa pienemmällä paikkakunnalla. Ei ole tarvinnut käydä ison kaupungin pankissa n 10 vuoteen.

• Anonyymi

En tiedä tuleeko asiaa fyysisesti pankkiin ikinä, 20 vuotta varmaan viimeeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6833
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2955
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1255
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1154
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223