Heissan
Minulla on Arabia ruoka-astiasto sarjan nimi on Primavera, vanhenpani ovat sen saaneet vuonna-68 siihen kuuluu kuusi syvää, kuusi matalaa ja kuusi salaatti lautasta, maitokannu, neljä uunivuokaa ja keittokulho. Osaako kukaan kertoa mikä tälläisen sarjan arvo on?? Itse en ole ikinä nähnyt kenelläkään muulla tätä sarjaa sitä ei ilmeisesti ole tehty paljoa. Astioiden pohjaväri on valkoinen ja siinä on vihreitä kukkasia.
Ja toinen kysymykseni liittyy rahoihin,500mk olympia raha vuodelta -52, minkä arvoinen? ja sitten tosi vanha raha tai en tiedä onko se edes raha,1909 vuodelta oleva iso seteli jossa lukee suomen pankki maksaa tästä setelistä 100mk kullassa, ja sitten siinä on jotain tekstiä ilmeisesti venäjän kielistä, onkohan minkään arvoinen??
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata.
Vanhat arabain astia
10
7477
Vastaukset
- Nasu
No voi himpskutti kun tuli otsikkoon kirjoitusvirheitä, no asia kuitenkin selviää viestistä!! ;)
Tuo olympia 500 markkanen on 25-50 euroa kunnosta riippuen.
100 markan seteliä on viisi eri versiota eli:
Venäjänvallan aikainen, seteli on painettu vuosina 1913-1917
-sarjanumerot 0000001-2575000 50-100 euroa
Itsenäisyyden aikainen painettu vuosina 1917-1918
-sarjanumerot 2575001-2775000 75 euroa
Kansanvaltuuskunnan (sisällissodan aikana punaisten) painamat:
-sarjanumerot 2775001-2983000 5-10 euroa
-sarjanumerot 2775001-2983000 Litt.A 250 euroa
-sarjanumerot 2775001-2983000 Sarja II 60 euroa
Nuo hinnat ovat käytössä olleelle, hieman rypistyneelle ja ristiin taitellulle setelille.- Nasu
Kiitos, ehdin jo laittamaan toisellekkin sivulle kyselyn... Vielä siitä seteli rahasta, se on painettu 1909 ja sen sarjanumero on 2830450. Ei siinä ole mitään kirjaimia tai muita merkkejä,Juu ja sit siellä takana lukee pienellä että "Laki suomen suuriruhtinaanmaanrahasta. Annettu helsingissä 9p:nä1877. 1§ suomenmaan rahalaitoksen kantana on kultaainoana arvomittana" Kiitos jos vielä viitsit vastata...
Nasu kirjoitti:
Kiitos, ehdin jo laittamaan toisellekkin sivulle kyselyn... Vielä siitä seteli rahasta, se on painettu 1909 ja sen sarjanumero on 2830450. Ei siinä ole mitään kirjaimia tai muita merkkejä,Juu ja sit siellä takana lukee pienellä että "Laki suomen suuriruhtinaanmaanrahasta. Annettu helsingissä 9p:nä1877. 1§ suomenmaan rahalaitoksen kantana on kultaainoana arvomittana" Kiitos jos vielä viitsit vastata...
Setelisi on tuo kansanvaltuuskunnan 21.3 1918 painama versio, joka ikävä kyllä on juuri tuo kaikkein halvin näistä seteleistä. Tuo setelin tunnuspuoli, johon nuo mainitsemasi tekstit kuuluu on rahan jokaisessa variaatiossa samanlainen. Eroavaisuudet ovat juuri sarjanumeroissa sekä Litt. merkinnöissä.
Tarkkaa hintaa tuolle on mahdoton sanoa näkemättä mutta Sny:n uuden listan mukaan hinta on ryppyisestä täysin virheettömään 5-100 euroa.- Nasu
cevy kirjoitti:
Setelisi on tuo kansanvaltuuskunnan 21.3 1918 painama versio, joka ikävä kyllä on juuri tuo kaikkein halvin näistä seteleistä. Tuo setelin tunnuspuoli, johon nuo mainitsemasi tekstit kuuluu on rahan jokaisessa variaatiossa samanlainen. Eroavaisuudet ovat juuri sarjanumeroissa sekä Litt. merkinnöissä.
Tarkkaa hintaa tuolle on mahdoton sanoa näkemättä mutta Sny:n uuden listan mukaan hinta on ryppyisestä täysin virheettömään 5-100 euroa.Kiitii sulle vastauksista. Näitä vanhoja rahoja ja muitakin kolikkoja ja seteleitä löytyi mummolan vintiltä, pitää oikein ajan kanssa niitä tutkia jos löytyisi joku "aarre" vaikka.
- sis.saneeraaja
Astiastosi on vielä UUTTA joten sillä ei ole vielä kovinkaan paljon rahallista arvoa.Mutta säilytä se ehjänä vielä pari kolmekymmentä vuotta niin sitten rupeaa arvo jo nousemaan.Tällä hetkellä niin sanottu piippuleima on valttia piippu leimaa käytettiin muistaakseni vuosina 1937 - 1949 kaikki sen jälkeen on vielä liian tuoretta tavaraa.
- Nasu
Joo tiedän että se ei ole vielä vanhaa mutta kiinnostaisi tietää onko sitä sarjaa tehty kuinka paljon? Tuntuu että ei, tuntuu olevan monien mielestä outo. Onko sinulla linkkejä mistä voisi sitä selvittää?
- Tuonne
Nasu kirjoitti:
Joo tiedän että se ei ole vielä vanhaa mutta kiinnostaisi tietää onko sitä sarjaa tehty kuinka paljon? Tuntuu että ei, tuntuu olevan monien mielestä outo. Onko sinulla linkkejä mistä voisi sitä selvittää?
www.arabianmuseo.fi sieltä saattaisi löytyä tietoa sinun ongelmaasi.
- helinä
www.vaarinvarasto.com ja wanhatarabia-astiat.fi saattaa löytyä. Ja niitä sivuja myös päivitetään eli valikoimat vaihtuu. Missään nimessä älä anna tai myy astioita ainakaan ennenkuin saat asiantuntijatietoa niiden arvosta! vaikkei ne ole vielä kovin vanhoja, voi ne silti olla harvinaisia ja siksi arvokkaita! Vaarin varasto sijaitsee tampereella ja siellä on todella asiantuntevaa väkeä töissä, kannattaa ehkä käydä lautanen kainalossa kyselemässä astioihin erikoistuneista antiikkiliikkeistä?!
- Nasu
Kyselin astioiden hintaa ja valokuvan perusteella tarjottiin 500€ eli taitaa olla kutenkin arvokkaampi, tuskin kauppias sitä tarjoaa millä itse myy.. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421