KEKKOSKAUDELLA ei keskusteltu...

...Puna-armeijan tekemistä raakuuksista.
...Puna-armeijan terroristien tekemistä siviilien murhista Sallassa.
...Neuvosto-Venäjän raakuuksista Tsetseniassa.
...siitä, että Neuvostoliitto miehitti Baltian maita vuodesta 1945 lähtien.

Nyt historian totuus on vähitellen paljastumassa. Nyt tiedetään, että Josef Vissarivits Stalin oli yksi historian suurimmista massamurhaajista.

10

491

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Truth and nothing but the t...

Entäs sitten Tsekkoslovakian miehitys vuonna 1968 ja Unkarin kansannousun verinen kukistaminen vuonna 1956?

Näitäkään Puna-armeijan rikoksia ei saa unohtaa.

• keskustelivat siitä,

kuinka julma oli eräiden suomalaisnaisten kohtalo Saksalaisten vetäytyessä. Radiossa näet eräs torniolainen nainen ylisti saksalaisia miehityvaiheessa "herrasmiehiksi" jotka tarjosivat konjakkia ja.......

Tuo nainen pakeni sodan lopussa Ruotsin puolelle ja välttyi siten saksalaisten kauheuksilta - ja pääsi siis YLEen kehumaan saksalaisia. Kekkoskaudella kuten ei nytkään radiossa muisteltu niitä tapahtumia, missä Lapin vapauttajamme kohtasivat karun totuuden: Suomalaisia naisia oli surmattu ja heinäseiväs oli survottu "sinne"...en kerro enempää, mutta kysyppä, muistavatko veteraanit vielä näkemäänsä....

• keskustelija.

Kekkoskaudella sotiemme veteraaneille ei annettu paskankaan arvoa. Urho Kaleva Kekkonen halveksi sotaveteraaneja tyyliin "mitäs menitte sinne".

Saksan armeija kohteli suomalaisia siviilejä herrasmiesmäisesti myös vetäytyessään Lapista. Neuvosto-Suomen tekemä petos aiheutti kuitenkin mittavat aineelliset vahingot Lapille.

• Lähde esiin

Kerroppa lähteesi. Muuten väitteesi on saman arvoinen kuin Kekkosen kauden "historian" kirjojen yleensä.

• väitteillesi:

• lähteeni

• muuten emme usko

• linkitellä, mutta heiltä
        muuten emme usko kirjoitti:

Tuo ei ole mikään lähde.

Kerro henkilöiden nimiä, missä he ovat tällaista kertoneet jne.

Sinun pitää myös esittää linkkejä tai muuta lähdemateriaalia.

Muuten olet kuin mikä tahansa satusetä.

voit aivan vapaasti kysyä. Elossa on noin 100 000 sotiemme veteraania.

Vinkkinä voin kertoa, että jos juttusille sattuu tuon ajan kapiainen, kuten vaikka Aadolf Ehnrooth, ei hänen kaltaistensa suusta tuota jo mainittua totuutta tule. Syynkin tiedät.

Rivimihiltä sen voit kuulla. Sen olen itsekkin kuullut, ja moni muu, Oulusta pohjoiseen asunut.

• Niin arvelinkin
        linkitellä, mutta heiltä kirjoitti:

voit aivan vapaasti kysyä. Elossa on noin 100 000 sotiemme veteraania.

Vinkkinä voin kertoa, että jos juttusille sattuu tuon ajan kapiainen, kuten vaikka Aadolf Ehnrooth, ei hänen kaltaistensa suusta tuota jo mainittua totuutta tule. Syynkin tiedät.

Rivimihiltä sen voit kuulla. Sen olen itsekkin kuullut, ja moni muu, Oulusta pohjoiseen asunut.

Eli olet juuri sellainen satusetä kuin arvelinkin. Sinulla ei ole todellisia lähteitä. Haluat vain toistella tuota Kekkosen ajan propagandaa.

Suomi saa olla ikuisesti kiitollinen Saksan avusta jatkosodassa. Ilman kalusto- ja miehistöapua Suomi ei olisi pärjännyt Neuvostoliiton hyökkäyksessä Kannaksella.

• sinä

ollut edes syntynyt kekkoskaudella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      86
      2650
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1704
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1622
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1572
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1427
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe