Hei kaikki Pikku Prinssin ystävät! Teen tutkielmaa Antoine de Saint-Exupéryn kirjasta Pikku Prinssi. Te kaikki, jotka olette lukeneet kyseisen kirjan, olisi mukava jos voisitte vastata laatimaani kyselyyn. Laittakaa sana eteenpäin! Kiitos!
Vastaa merkitsemällä rasti sopivan vaihtoehdon vierelle tai kirjoittamalla annetuille viivoille. Kiitos!:D
Sukupuoli
Nainen
Mies
Ikä
7 - 12 vuotta 18 - 25 vuotta
13 - 15 vuotta 25 - 30 vuotta
16 - 18 vuotta 30 -
Olen lukenut Pikku Prinssin…
1 kerran
2 kertaa
Useammin kuin 2 kertaa
suomeksi
ranskaksi
englanniksi
ruotsiksi
…joksikin muuksi kieleksi? ______________________________________________
Suosittelen kirjaa…
lapsille
aikuisille
kaikille
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon
paljon
jonkin verran
vähän
erittäin vähän
Miksi en pitänyt/pidin Pikku Prinssistä?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Arvioi vielä vapaasti omin sanoin teosta, sen teemoja, kirjailijaa…
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pikku Prinssi
11
2419
Vastaukset
- pikku prinssi
Sukupuoli
Nainen x
Mies
Ikä
7 - 12 vuotta 18 - 25 vuotta x (pian 19)
16 - 18 vuotta 30 -
1 kerran
2 kertaa x
Useammin kuin 2 kertaa
suomeksi x
ranskaksi
englanniksi
ruotsiksi
Suosittelen kirjaa…
lapsille
aikuisille
kaikille x
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon
paljon x
jonkin verran
vähän
erittäin vähän
Antoi paljon mietittävää. Nätti kirja.
-- elisant
Sukupuoli
Nainen x
Mies
Ikä
7 - 12 vuotta
13 - 15 vuotta
16 - 18 vuotta
18 - 25 vuotta
25 - 30 vuotta x
30 -
1 kerran
2 kertaa x
Useammin kuin 2 kertaa
suomeksi x
ranskaksi
englanniksi
ruotsiksi
Suosittelen kirjaa…
lapsille
aikuisille
kaikille x
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon
paljon x
jonkin verran
vähän
erittäin vähän
Pidin kirjasta paljon, ja se antoi myös minulle ajateltavaa monista tärkeistä teemoista. Tämä on mielestäni myös eräs kirjan suurimmista anneista. Kirja oli hyvin koskettava, vaikkakin hieman surullinen.
Mielestäni eräs kirjan kantavia teemoja oli ystävyys, joskin jokainen lukija voi kokea sanoman omalla tavallaan. Tämä taas puolestaan osoittaa kirjan monipuolisuuden. Vaikka kirja on hauska, se on myös vakava ja koskettava, jopa tunteilla leikkivä. Kuninkaan, liikemiehen, ruusujen ja ketun kautta saavat niin ystävyys, tyytymättömyys, rikkaus kuin valtakin oman merkityksensä. Kenties kirja ei ole paras lukemani, mutta mieleenpainuva monilla tavoilla. - prinssinakki
elisant kirjoitti:
Sukupuoli
Nainen x
Mies
Ikä
7 - 12 vuotta
13 - 15 vuotta
16 - 18 vuotta
18 - 25 vuotta
25 - 30 vuotta x
30 -
1 kerran
2 kertaa x
Useammin kuin 2 kertaa
suomeksi x
ranskaksi
englanniksi
ruotsiksi
Suosittelen kirjaa…
lapsille
aikuisille
kaikille x
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon
paljon x
jonkin verran
vähän
erittäin vähän
Pidin kirjasta paljon, ja se antoi myös minulle ajateltavaa monista tärkeistä teemoista. Tämä on mielestäni myös eräs kirjan suurimmista anneista. Kirja oli hyvin koskettava, vaikkakin hieman surullinen.
Mielestäni eräs kirjan kantavia teemoja oli ystävyys, joskin jokainen lukija voi kokea sanoman omalla tavallaan. Tämä taas puolestaan osoittaa kirjan monipuolisuuden. Vaikka kirja on hauska, se on myös vakava ja koskettava, jopa tunteilla leikkivä. Kuninkaan, liikemiehen, ruusujen ja ketun kautta saavat niin ystävyys, tyytymättömyys, rikkaus kuin valtakin oman merkityksensä. Kenties kirja ei ole paras lukemani, mutta mieleenpainuva monilla tavoilla.Sukupuoli
Nainen
Mies *
Ikä
7 - 12 vuotta
13 - 15 vuotta
16 - 18 vuotta
18 - 25 vuotta
25 - 30 vuotta
30 -*
1 kerran *
2 kertaa
Useammin kuin 2 kertaa
suomeksi x
ranskaksi
englanniksi
ruotsiksi
Suosittelen kirjaa…
lapsille
aikuisille
kaikille x
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon *
paljon
jonkin verran
vähän
erittäin vähän
- ihmettelen!
Tapana on antaa edes hiukan osviittaa, mihin tuollaisia vastauksia kerätään.
- Kraida
Käytän tietoja äidinkielen tutkielmaani. Tarkoitukseni on tutkia, kuinka suosittu kirja Pikku Prinssi on, ja minkä ikäiset henkilöt lukevat sitä eniten. Haluaisin saada myös selville, mikä lukijoita Pikku Prinssissä viehättää.
Toivottavasti tämä vastaus tyydyttää! Kysy ihmeessä lisää, jos jäi jotain epäselvää. - Kraida
Kraida kirjoitti:
Käytän tietoja äidinkielen tutkielmaani. Tarkoitukseni on tutkia, kuinka suosittu kirja Pikku Prinssi on, ja minkä ikäiset henkilöt lukevat sitä eniten. Haluaisin saada myös selville, mikä lukijoita Pikku Prinssissä viehättää.
Toivottavasti tämä vastaus tyydyttää! Kysy ihmeessä lisää, jos jäi jotain epäselvää.Lämmin kiitos kaikille teille, jotka vastasitte laatimaani kyselyyn! Tutkielma valmistui aikatauluni mukaan, ja sain siitä arvosanan 9.
Sukupuoli
Nainen x
Mies
kä
7 - 12 vuotta 18 - 25 vuotta
16 - 18 vuotta 30 - x
1 kerran
2 kertaa x
Useammin kuin 2 kertaa
suomeksi x
ranskaksi
englanniksi x
ruotsiksi
Suosittelen kirjaa…
lapsille
aikuisille
kaikille x
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon x
paljon
jonkin verran
vähän
erittäin vähän
Aikuisten ja lasten tasa-arvoisuuden takia.
Niitä harvoja kirjoja joka on koskettanut kyynistä minääni. Itkeä kollotin lopussa, kuin pikku pentu.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Hellantelttu
Sukupuoli
Nainen X
Ikä
30 - X
2 kertaa
suomeksi
Suosittelen kirjaa…
aikuisille
Pidin Pikku Prinssistä…
vähän
Kirja pakkoluettiin koulussa, vieläpä epämiellyttävän opettajan johdolla. Kauna taisi jäädä siitä. Ainoa silloin mieleen jäänyt asia oli Pikku Prinssin ja Juopon tapaaminen. Olin silloin (ja olen edelleen) alkoholiongelmaisen isän tytär, ja jotenkin silloin ensi kertaa ymmärsin, "miksi Jeppe juo."
Toisellakaan lukukerralla noin kaksikymppisenä en tajunnut kirjan suosiota. Onhan siinä paljon kaunista ja hyvää ja suositeltavaa ("vain sydämellään näkee hyvin"..) blaablaa tekotaiteellista soopaa, jota liian paljon kokemuksia keränneenä pitää automaattisesti sanahelinänä. Minun aivoissani sotkeutuu liikaa realismia kirjan ns. sanomaan.
Itse kirjailijan (Saint-Excupery, meniköhän oikein) elämä tuntui paljon mielenkiintoisemmalta.
Kts. yllä. - sss
Sukupuoli
Nainen
Ikä
18 - 25 vuotta
Useammin kuin 2 kertaa
suomeksi
Suosittelen kirjaa…
kaikille
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon
Miksi en pidin Pikku Prinssistä?
Jokin tässä kirjassa saa minut tarttumaan siihen aina uudelleen. En muista ensimmäistä kertaa, kun teoksen luin. Monta vuotta siitä kuitenkin on. Silloin jo ihastuin siihen suuresti, ja jokaisen lukukerran jälkeen löytyy jotain uutta, erilaisia ulottuvuuksia. Ystävyyttä, yksinäistyyttä, rakkautta ja tunteita.- Moro sss
sss lä´hetä puhelin numero
- Pienen pieni prinssi
Anteeksi ihmiset että pahoitan tedän mielen!
(Le Petit Prince) on ranskalaisen kirjailijan Antoine de Saint-Exupéryn vuonna 1943 julkaisema romaani. Kirja kertoo vertauksien avulla ihmisen onnen tavoittelusta. Pikku prinssi on noussut lähes kulttimaineeseen kaikenikäisten ihmisten keskuudessa. Kirja mielletään usein satukirjaksi, joka tarjoaa elämänfilosofiaa kaikenikäisille. Kirja kritisoi "aikuisten maailmaa" ja onkin omistettu Leon Worthille, kun hän oli pieni poika.
Pikku Prinssi, kirja on maailman myydyin lastensatu. (enkä yhtään ihmettele miksi)
Niin kuin kirjan alussa lukee: (Pyydän anteeksi lapsilta että olen omistanut tämän kirjan isoille ihmisille)!!
Lastensatu joka on tarkoitettu niille aikuisille jotka ovat unohtaneet elämän tarkoituksen!
Pikku Prinssi kirja kertoo rivienvälistä kaikessa yksinkertaisuudessaan sen kuinka tämä maapallo tuhoutuu jos, sellainen ihminen joka ei tiedä elämän tarkoitusta, kuluttaa ja käyttää rahan ahneuksissaan isompia ja isompia koneita ja tuotteita jotka edistävät tuhoamaan luontoa, eläimiä ja maapallon ilmakehää. Maailma on kuvailtu pienempänä, niin pienenä ettei siihen maailmaan mahdu asumaan kuin yksi onni. Ja silloin jos tämä onni hajoaa, myös ihmisen elämä tästä maailmasta jossa hän asuu, tuhoutuu.
Tarinan opetus on se että vaikka asuisit tässä maapallolla yksin ilman rakasta niin koeta sinä ymmärtää elämän tarkoitus siitä mikä on oikein ja mikä väärin, ja jollakin tavalla auta tätä maailmaa pysymään mahdollisimman pitkään ehjänä! Ja jos sinulla on perhe, ja samalla elämässäsi kiire, niin monelta ihmiseltä unohtuu elämän tarkoitus ja unohtuu se myös opettaa lapselle.
Ja elämän tarkoitushan on... Se on rakkautta, onnea, yksinkertaisuutta mutta, kuitenkin viisasta kuria ja järjestystä. Silloin jos maapallolta häviää kaikki tämä niin, maapallo tuhoutuu. Ilmastonmuutos vai sota? Kumpikaan ei tule jos ihmiset jotka ovat unohtaneet elämän tarkoituksen, alkaisivat tajuta pikkuhiljaa! Satukirjan kirjoittaja on tarkoittanut sadulla juuri tätä. Luuletteko te ihmiset että Dinosauruksia ja jääkautta ei koskaan ole ollut olemassa. Sitähän te ihmiset olette koulussa opetelleen!!
Ja kuten >>sanat ovat vain niitä jotka aiheuttavat väärinkäsityksiä>>, näin kirjailija on yrittänyt selittää tässä kirjassa tämän asian mahdollisimman yksinkertaisesti! Pikku Prinssi nimi tulee siitä että jokainen joka tietää elämäntarkoituksen on tässä maailmassa oman elämänsä valtiaita. Kaikki juopot, valtiaat, turhamaiset ihmiset, rahan ahneet, te voitte myös elää elämää niin että ette tuhoa tätä maailmaa. Elämän tarkoitus on se että, meidän jokaisen tulevat suvun jatkajat saisi elää mahdollisimman hyvän tulevaisuuden, oli se sitten lapsi, tai aikuinen. Älkää antako vääriä elämän ohjeita.
MIKSIKÖHÄN TÄMÄ KIRJA ON MAAILMAN MYYDYIN SATUKIRJA?
Intiaanit ovat luultavasti viisainta kansaa tässä maapallon päällä.
Tämän kirjan perusteella voimme kaikki päätellä omassa päässä kuinka fiksuja ihmisiä meillä tässä maapallolla on asioista päättämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154