ENSINNÄKIN, SUURET KIITOKSET KAIKILLE OSALLISTUJILLE, teitä oli runsaasti, määrä kyllä ylitti hurjimmatkin toiveet. Kuinka paljon olisikaan ollut jos kisa-aikaa ei olisi lyhennetty. Toive lyhentämisestä tuli kisailijoiden puolelta, johon sekä ylituomari että kisanjärjestäjä ilomielin suostuivat.
ÄÄnestys menee näin: Ääniä annetaan kolmessa sarjassa, runot, asia-aiheet ja huumoriaiheet.
Koska aloituksissa ei ole kaikissa mainittu kumpaan sarjaan ne osallistuvat (mikäli eivät ole runoja), niin ääneStetään samoista aloituksista a) mielenkiintoisin asiansa puolesta ja b) humoristisin.
Laitan tähän kohta kolme kommenttia, joiden alle äänestetään kommentissa kerrottava sarja. kun hierarkia tulee vastaan, niin jostain aiemmasta viestistä vaan kiinni.
Älkää hosuko, aikaa on,tutustukaa huolellisesti aloituksiin!! Äänestys menee siten, että kirjoitatte aloituksen nimen jonka katsotte parhaimmaksi aina kyseiseen sarjaan.Ja laittakaa ne oikeiden kommenttieni alle. Yksi nimi per yksi nikki. muualle annetut äänet hylätään.
Kolme parasta sarjastaan julkaistaan. Pisteitä ei siis anneta vaan valitaan yksi osallistunut aloitus, (tai runo) jonka otsikko KIRJOITETAAN näkyviin. jos tulee kysyttävää niin tuonne alempaan avaukseeni voi laittaa niitä.
Lämmintä kilpailumieltÄ,eikä turhan tiukkaa pipoa nyt tähän ainakaan.
Ylituomari laskee tulokset, jonka hän julkistaa huomenaamulla klo 8.00 tässä avauksessa ja sumppareissa.
ALIOTUSKISAN ÄÄNESTYS !!
70
2810
Vastaukset
- taikanainen
tämän kommentin alle äänestätte parhaan runon.
1.rynöilijä ryynänen:Kilparynö
2.MEKE:elämä kulkee
3.huono runoilija:Runo vain
4.en koskaan enää:Vakkarimainen runo
5.eetvartti:Ny se tulloo
6.asiallinen:Vaatimaton rynö
7.FiiuliN:Vakava runo
8.äimän käk:pien rynö(Iliman lupaa)
9.ei kuitenkaan junnu:Nettitaivas(vanhoja poikia viiksekkäitä)
10.taikinainen:runo taikinalle- tähtitoimittaja ejk
kolahti heti, jostain syystä. Sitä en ymmärrä miksi kirjoittaja alkoi parkumaan heti kun kommentoin. Joka tapauksessa, tämä oli suosikkini.
- taikanainen
pidin tämän runon hauskuudesta..pikkukallemaisuudesta :)
- hupsis
Tämä oli mielestäni paras ja jollain lailla koskettavakin.
Selvästi tämä runo oli mieleeni. Lausuin sen ääneen ,jolloin sain siihen hiukan enemmän syvyyttä.
Runoilijan aiempi tuotanto on jäänyt minulle tuntemattomaksi.- Heira
nooo.....minä jäin kiinni taikinaan.
Kympin runo arkipäiväisestä askareesta. Hienoa! - merliNelli
ja runo vain:)
Tuo pikku-kalle on niin vastustamaton...valinta oli kyllä aika vaikea:) - MEKE
Tämä kosketti minua, koska olen elämää vakavasti ajatteleva henkilö
- Sofienne
Runon nimi on 'Vakava runo' mutten pitäisi sitä vain vakavana vaan myös todellisena.
Aivan kuin kirjoittaja olisi päässyt kokemaan auringon turvallisen paisteen ja sateen kolkkouden.
Hyväksymällä kuitenkin sen, että näin se on ja se on sitä elämää.
Runosta säteilee silmiini positiivista realismisia parhaimmillaan.
*sofi* - fiiuliN
Hauska ja todentuntuinen.
Noinhan se elämä kulkee. - manchester
..iilin heppi...
- Äänestäjä
Annan ääneni tälle runolle.
- Linda
tässä oli kevyttä runollista hauskuutta.
- Lissu
Hienosti oivallettu.
- mooritz
Ilman muuta tämä on paras.
Hauska ja oivallisesti ajateltu. - hurlumHei
Ko elämän kirjo lyhyessä runossa. Pidin parhaimpana. Hyvä kirjoitusasu sisällön lisäksi.
- Jermu
Se oli paras. Postmoderni nuoleskeluruno, jolla saavutettiin kliimaksivaihe kiittelemällä melkeinpä palveluntarjoajaa myöten kaikesta, mitä maailmalla tapahtuu. Tämä jollakin muotoa myös inhorealismista vaikutteita saanut taideteos kuuluu tästä lähtien kaikkien kirjastoon, kuten Tuntematon sotilas.
- EIIen
syvyyttä
aitoutta
pohdiskelevaa hauskuutta..
kiikkustuolin minäkin ostan
minäkin ostan
minäkin ostan :D - n52
Toi Junnu ratkaisi ja mä asun tällä suunnalla.
- MillaN
...ehdottomasti paras runo! Uskomaton riimitys, asia-ja huumoripitoinen sekä pienen pientä rivokkuutta...tosi hyvä.:D
- taikanainen
tähän kommentin alle äänestetään mielestään mielenkiintoisin asia-aihe kaikista aloituksista(ei runoista)
1.plunger:aivot päästä puhallan
2.kurkistaa:Puskasta
3.Minä olen:kuvaile itseäsi omin ja muiden silmin
4.*etsii edelleen*:miten vaikeaa on löytää hyvä mies
5.hupsis:siirretään sitten
6.emma vaan ei tamma:mä en
7.daniel:kiusallinen pulma
8.sirkkuliini:mikä mua vaivaa
9.rynöilijä ryynänen:kilparynö
10.Avuut Nevs:Yksinkertaisen viisaan puheenvuoro
11.Sinnea:Ärsyttävä naapuri
12.ziizuz:missä se
13.äimän käk:miks
14.Vallu:kysymys
15.Marge Tuulia:Todellinen uni
16.AnnaPannu:Kahvila ja Terassi avattu
17.Yleissyyllinen:Ja taas minä tein sen
18.etsivä emakko:pienet
19.suomi-fani: vaikuttaako jääkiekko
20.Naurettava kulkuri:Ohikulkiessani nauroin teille kaikille
21.kotikissa:Elämän kulku
22.Ilonainen:ilosta
23.Suomalainen:Suomalainen luonne
24.Swedengroup:Hejjsan Allihoopat
25.Hiera:Tämä on nyt saatava
26.utelias:Luonnekysymys
27.superi:Häpesin
28.linda:jos olisit sohva
29.Että olin nolo:Kisaan vielä
30.Taavi Kenonen:Hullu lihamyyjä
31.Pilkku-pekka:Annetaan pisteitä
32.palsta,kahvikeskustelut:Tämä- tähtitoimittaja ejk
tämä oli jo vaikeampi valita, mutta siitä olisi saanut enemmänkin keskustelua, jos avaaja olisi ollut paikalla vauhdittamassa. Ja oli selkeästi asia-avaus.
- taikanainen
ei kaivanne selityksiä, tunnelmaltaan aito.
- Heira
.......niin tutun tuntuista kuin omaa elämää!
Mainio kirjoitus!!!! - merliNelli
kahvila ja terassi avattu:)
Siinä on ajankohtaista asiaa vaikka munhan pitäis sitä kahvilaa pitää...byäää:DD - Sofienne
Aivan hillitön kirjoitus!!!!!
Niin elämänmakuinen!
Saatoin nähdä koko kuvatun elämän kulkevan kuin filmin lailla silmieni editse.
Elämää kunnioittava sävy heijastui kirjainten lomitse ja kantoi ihan loppusanoihin asti.
Täydet 10 pojoo!
*sofi* - yopollo
oli sen verran onnistunut provo että monenkin nenänpää valkeni ihan vahingossa.
- manchester
Kolme jäi mistä valita. Yhtä hyvin olis voinu olla Hieran Seitsemäs taivas tai Ilonaisen Ilosta.
Mutta kun nää mun hommat menee aina päin helvettiä niin kyllä se ziizus nyt on. - Äänestäjä
Onko kaikki aina viisasta? Hyvä kysymys.
- Linda
tää oli asiaa, ruotsipojat tuli kahvilan kisoihin vielä liput hulmuten !!
- jonjou
Puhuttelee, positiivinen, sopii jokaiselle...antaa eväät ajattelemaan asiaa = hyvä alustus...six tää
- hurlumHei
Ymmärsin tämän erittäin taitavasti rakennetuksi provoksi. Hyvä kirjoitusasu tässäkin ja sujuvaa tekstiä. Tällainen avaus on takuuvarmaa tavaraa, saa ihmiset osallistumaan.
- EIIen
hauska
walloittawa
hellyyttävä
ajatuksia herättävä - n52
Täyttä asiaa!
- MillaN
...jokainen joskus kokenut samanlaisia ajatuksia. Tästä jutusta olisi pitänyt saada juttua enemmän aikaiseksi.
- taikanainen
tähän kommentin alle äänestetään mielestään humoristisin aloitus.
1.plunger:aivot päästä puhallan
2.kurkistaa:Puskasta
3.Minä olen:kuvaile itseäsi omin ja muiden silmin
4.*etsii edelleen*:miten vaikeaa on löytää hyvä mies
5.hupsis:siirretään sitten
6.emma vaan ei tamma:mä en
7.daniel:kiusallinen pulma
8.sirkkuliini:mikä mua vaivaa
9.rynöilijä ryynänen:kilparynö
10.Avuut Nevs:Yksinkertaisen viisaan puheenvuoro
11.Sinnea:Ärsyttävä naapuri
12.ziizuz:missä se
13.äimän käk:miks
14.Vallu:kysymys
15.Marge Tuulia:Todellinen uni
16.AnnaPannu:Kahvila ja Terassi avattu
17.Yleissyyllinen:Ja taas minä tein sen
18.etsivä emakko:pienet
19.suomi-fani: vaikuttaako jääkiekko
20.Naurettava kulkuri:Ohikulkiessani nauroin teille kaikille
21.kotikissa:Elämän kulku
22.Ilonainen:ilosta
23.Suomalainen:Suomalainen luonne
24.Swedengroup:Hejjsan Allihoopat
25.Hiera:Tämä on nyt saatava
26.utelias:Luonnekysymys
27.superi:Häpesin
28.linda:jos olisit sohva
29.Että olin nolo:Kisaan vielä
30.Taavi Kenonen:Hullu lihamyyjä
31.Pilkku-pekka:Annetaan pisteitä
32.palsta,kahvikeskustelut:Tämä- tähtitoimittaja ejk
piti melkein vetää pitkää tikkua, Danielin suonikohjuvaimo oli samalla viivalla. Pitkän harkinnan jälkeen päädyin kuitenkin tähän, koska oli aiheena vähän erikoisempi. Molempien kirjoitusten avaajat kyllä pitivät hyvin pokkansa. ;))
- taikanainen
äärettömän kutkuttavaa luettavaa :)
- Heira
Niin monesta hyvästä.....vaikea valinta.
Huolestuttaa miten Taavin käy..jatkuvasti juoksee lihakaupassa, eihän kenenkään vatsa moista kestä ;)) - kohtalotoveri
Niin tuttua juttua.
- merliNelli
ja taas minä tein sen:)
Tuttu tunne.Kiva huomata ettei ole ihan yksin:DD - Sofienne
Ehdotonta humoristisen dokumenttikirjoituksen aatelia;D
On aina ihana lukea tästä meidän suomalaisten ihastuttavasta kyrmy-niska-iloisuudestamme ja metsäkansa-sosiaalisuudestamme;;DDD
Tässä se nähdään! Vaikeistakin asioista voi kirjoittaa!!!
*reps*
10 pojoo tipahti kirjoittajalle
*pitää omaa kivaa sofi*;DDDD "on hulluudessaan eka sijalla"
Valinta oli taas vaikea. Mutta tämä aloitus oli "hulluudessaan" hauska.- MEKE
minusta oli tämä vilpittömän huumorin täyttämä sanonta.
- yopollo
aika uskomaton juttu tämäkin.
- kalle
Sitähän minäkin. Kaiken pahan alku ja juuri en ollutkaan minä yksin. Nyt helepottaa!
PS. En minäkään voita ikuna lotossa. - manchester
Todellinen kannanotto teatterin syvimpään olemukseen. Kukapa sitä nyt ei hämmästelisi että näytelmässä näyttämökuvat vaihtuu...
Tarttis vähä miettiä, että minne sitä nokkansa työntää..Hauska :) - Äänestäjä
Mielenkiintoista ja sarkastista pohdintaa.
- Linda
nauratti tuo .asia.
- mooritz
Tämähän on sekä humoristinen että todellinen
- hurlumHei
Tämä nyt eniten hykerrytti: humoristisesti asiasta.
- EIIen
Minusta oli hauska lukea tätä
- käääääääääääääääk - ;-) - n52
Täyttä huumoria!
Tähän viimeiseen totean,että kova taso joka sarjassa! - MillaN
...uskomattoman hyvin pidetty pokka Danielilta.:D
Tätä tarinaa voisi vääntää vielä vaikka kuinka.:D
- taikanainen
tulokset julkistetaan torstai-aamina klo 8.00, anteeksi virheellinen ilmoitukseni. äänestysaikaa on tästäpäivästä (tiistai) klo 19.00 alkaen huomiseen (keskiviikkoon) klo 18.00 saakka
- merliNelli
annapannuineen kummittelee monessa sarjassa?
Mitäs piip peliä tämä on:DD
Nyt vasta huomasin kun olin jo lipukkeen täyttänyt:)
*pihisee* - taikanainen
merliNelli kirjoitti:
annapannuineen kummittelee monessa sarjassa?
Mitäs piip peliä tämä on:DD
Nyt vasta huomasin kun olin jo lipukkeen täyttänyt:)
*pihisee*ettei lopu tila tästä ketjusta.... olen kertonut äänestysavauksessa asian, jospa rouva on hyvä ja lukee sen uudelleen ja huolellisesti :D
jos vielä kysyttävää aiheesta, tai muuten haluttaa porista, niin tuonne seuraavaan avaukseeni, olkaatten niin hyvä :DDD
Tämä teksti vetosi eniten näistä kilpailuun osallistuneista.Hyvänmakuin teksti.Kiinnostavasti kirjoitettu. Sujuva. Täyteläinen. Kymmppi tekstiä.
Jos tuo Lumi teki enkelin eteiseen , olisi vielä mahtunut mukaan, niin sen olisin valinnut.Harmi kun kirjoittaja heräsi vasta viime hetkellä.
Syvällinen ja ajatuksia herättävä.Koskettava tarina.
Kympin teksti tämäkin.- taikanainen
on kommenttisi. nämä äänet hylätään. laita äänestyksesi oikeisiin kohtiin, niin voit vaikuttaa lopputulokseen. SELVÄT ohjeet ovat avauksessa.
- Sofienne
On, että arvaillaan mikä kenenkin kirjoitus oli?
*kikattelee itsekseen*
*sofi* - taikanainen
jos rauhotettaisiin tämä ketju noille äänille, kaikki muut kommentit asian tiimoilta voisi käydä laittamassa tuohon aliotuskisa-aika päättyy.
Olen maininnut kyllä tästä asiasta tuossa avauksessakin, *huoks*
Pyydän yhteistyötä, että saadaan vietyä äänestys rauhassa loppuun. - taikanainen
vielä on hetki aikaa. Jos kuka ei ole äänestänyt kuin yhteen sarjaan suosikkinsa niin kipinkapin äänestämään noihin muihinkin sarjoihin :)
Ne jotka eivät ole äänestäneet ollenkaan...pian uurnalle :) - taikanainen
pikainen kiitos näin alkuun kaikille.
- wirnix
Äänestys sujui yllättävän hyvin, ja taikanainen piti sooloilijat tiukasti ruodussa sen kuluessa. Valitettavasti kisan ulkopuolelle jäi mywayn – joka oli alter egoni hurlumi - upea kirjoitus Lumi teki enkelin eteiseen, joten kellään ei liene mitään sitä vastaan että annan sille kunniamaininnan, noin muuten vaan ja ainakin omasta puolestani.
Pitemmittä anallyzzeerauksitta, tulokset ovat tässä ja toivottavasti oikein:
Sarja 1 Runot
Jaettu 1. sija:
Meke/ Elämä kulkee (7 ääntä)
Huono runoilija/ Runo vain (7 ääntä)
Jaettu 3. sija:
fiiuliN/ Vakava runo (2 ääntä)
ei kuitenkaan junnu/ Nettitaivas (2 ääntä) - taikanainen
kiitän lämpimästi kaikkia kisaan osallistuneita, teissä on poweria !!!!
Kiitän myös lämpimästi kaikkia äänestykseen osallisuneita ja pydän anteeksi sotilaallisia otteitani äänestyksen järjestyksenpidon aikana. Joku tolokku tähän piti saada lopulta, kaikkien kommellusten jälkeen.!!!!!
Erikoiskiitokset arvoisalle ylituomarille joka pyyteettömästi lähti tähän sotkuun mukaan, sekä sofiennelle, joka päivysti ollessani käymässä terveyskeskuksessa ampumavälikohtauksen vuoksi.!!
Kiitos myös kaikille joita en ole vielä kiittänyt, tasapuolisesti.
Terveisin Väsynyt mutta iloinen taikis
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271