Minä ķerran otin ja sain potkut. Virallisesti itse irtisanoin itseni. Puolen vuoden palkka tuli näppiin ilman larenssia ja työvelvoitetta.
Oletteko ottaneet omaa lomaa?
21
67
Vastaukset
- Anonyymi
No niin hyvästä maksettiin taas tässäkin tapauksessa
En ole. Tuo oman loman ottaminen on jotenkin niin white trash tai keskenkasvuisten nulikoiden touhua, että vaikea kuvitella.
Jos aloituksesi liitetään palstan aihepiiriin, niin jos deittikumppanini kertoisi pitävänsä oman loman ottamista ok:na, eihänellä olisi asiaa vakituiseen parisuhteeseen minun kanssa. Panna tietysti voisin.- Anonyymi
Otin kerran kolme viikkoa 80-luvulla. Pitkä loma varattuna ja vaihdoin työpaikkaa, että siksi.
- Anonyymi
Siis kumminpäin, sait potkut vai irtisanoit itsesi?
- Anonyymi
Kengänkuva näkyy tänne asti
- Anonyymi
Ite sanoin ìtsenì ìrti. Se oli sitä sekavaa aikaa. Nykyään saa olla onnellinen, miķäli löytää työpaikan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite sanoin ìtsenì ìrti. Se oli sitä sekavaa aikaa. Nykyään saa olla onnellinen, miķäli löytää työpaikan.
Liittyykstää mies niihin rankkoihin vuosiin mistä olet kehnon alter egon avulla kirjoitellut? Suomennappa vähän
Kun itse irtisanoo itsensä, ei tule puolen vuoden palkkaa… ellei sitten ole kultaisia kädenpuristuksia saava johtaja (aika harvassa tätä nykyä). Olen ylempi toimihenkilö ja silläkin asemalla saan mennä ja tulla kohtuullisen vapaasti. Ilmoittaa saldovapaista enkä nyt ihan aina tee duunarin 8-16 työaikaa. Ketään ei kiinnosta, jos tulen töihin 10.30, koska tarvittaessa joustan toiseen suuntaan ja olen mannertenvälisissä palavereissa illalla 16–19 tai kun ongelman ratkaisu on päällä, tunnit voi venyä. Jos tällä ”tasolla” joustetaan, en usko että johtajan menemiset ja tulemiset juuri kiinnostaa, kunhan asiat hoituu. Yleensä mitä ylemmäs mennään sitä vaikeammin korvattavia ihmiset on nopealla aikataululla eikä ihmisiä vahdita yleensä vaan toiminta perustuu luottamukseen.
Yleensä, jos joku jää omalle lomalle ilman ilmoitusta, on kyseessä päihde- tai vakava mt-ongelma. Useimmilla työpaikoilla on velvollisuus ohjata ensin hoitoon.
Irtisanoessa (itse) irtisanomisaika on yleensä 1kk, ja silloin menettää työkkärin tuet karenssin ajaksi. Jos työnantaja irtisanoo rikkomuksen takia, ymmärtääkseni myös silloin menettää työkkärin tuet. Tarinasi taitaa olla keksitty?- Anonyymi
Minä taas teen etätöitä en edes tiedä kuka on työnantaja mut palkka maksetaan ja se on tullut jo 20v ja autoetu kaikkine etuineen ja ravintolassa saan käydä syömässä työnantajan piikkiin
- Anonyymi
Minä sain "kultaisen kädenpuristuksen" ilman työvelvoitetta. Olen ihan normi koboltti pros. Hoitaja tehdastyöläinen.
Se oli sitä aikaa. Nykyään olen eläkeukko. Voisin kuvitella, että tässä tapauksessa kyse on tilanteessa, jossa työnantaja haluaa eroon työntekijästä, mutta haluaa välttää monimutkaisia irtisanomisprosesseja. Näin siis työnantaja on sanonut, että saat puolen vuoden palkan, jos irtisanoudut.
Tuttuni työpaikalla kävi vähän samoin. Siellä työntekijä jäi kiinni firman bensakortin käyttämisestä ruohonleikkurin/mopon/tms bensoihin ja koska epäluotettavasta työntekijästä haluttiin eroon, niin hänelle maksettiin muistaakseni 1 v palkka irtisanoutumisesta. Työvelvoite loppui 1 h kuluttua palaverista ja vartija saattoi ulos.- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Voisin kuvitella, että tässä tapauksessa kyse on tilanteessa, jossa työnantaja haluaa eroon työntekijästä, mutta haluaa välttää monimutkaisia irtisanomisprosesseja. Näin siis työnantaja on sanonut, että saat puolen vuoden palkan, jos irtisanoudut.
Tuttuni työpaikalla kävi vähän samoin. Siellä työntekijä jäi kiinni firman bensakortin käyttämisestä ruohonleikkurin/mopon/tms bensoihin ja koska epäluotettavasta työntekijästä haluttiin eroon, niin hänelle maksettiin muistaakseni 1 v palkka irtisanoutumisesta. Työvelvoite loppui 1 h kuluttua palaverista ja vartija saattoi ulos.Pitäisköhän kokeilla....
Anonyymi kirjoitti:
Minä sain "kultaisen kädenpuristuksen" ilman työvelvoitetta. Olen ihan normi koboltti pros. Hoitaja tehdastyöläinen.
Se oli sitä aikaa. Nykyään olen eläkeukko.Olitko viinaan tai viinaan lääkkeisiin menevä? Jos olit, on valitettavasti firmalle taitaa olla parempi maksaa kuin laittaa hoitoon…. Päihteet ja epävakaus on iso riski tuotannolle, ja hoito ei toimi kuin osalla. Ihmiselle itselleeen olisi parempi saada asiat kuntoon ja sitä kautta parempi ja terveempi elämä.
Yogamies kirjoitti:
Voisin kuvitella, että tässä tapauksessa kyse on tilanteessa, jossa työnantaja haluaa eroon työntekijästä, mutta haluaa välttää monimutkaisia irtisanomisprosesseja. Näin siis työnantaja on sanonut, että saat puolen vuoden palkan, jos irtisanoudut.
Tuttuni työpaikalla kävi vähän samoin. Siellä työntekijä jäi kiinni firman bensakortin käyttämisestä ruohonleikkurin/mopon/tms bensoihin ja koska epäluotettavasta työntekijästä haluttiin eroon, niin hänelle maksettiin muistaakseni 1 v palkka irtisanoutumisesta. Työvelvoite loppui 1 h kuluttua palaverista ja vartija saattoi ulos.En usko, että pelkkä bensan varastaminen riittää vuoden palkkaan vaan taustalla on muitakin ongelmia, jonka takia ihminen halutaan ulos. Useimmiten tuo johtaa kulujen perimiseen, ehkä autoedun poistamiseen ja varoitukseen. Jos sama toistuu, taitaa olla lähelle tilanetta, että irtisanominen on laillinen.
Emberizi kirjoitti:
En usko, että pelkkä bensan varastaminen riittää vuoden palkkaan vaan taustalla on muitakin ongelmia, jonka takia ihminen halutaan ulos. Useimmiten tuo johtaa kulujen perimiseen, ehkä autoedun poistamiseen ja varoitukseen. Jos sama toistuu, taitaa olla lähelle tilanetta, että irtisanominen on laillinen.
Voi olla, että muistan yksityiskohdat väärin. Kyseessä on brändistään hyvin tarkka ulkomainen yritys.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Olitko viinaan tai viinaan lääkkeisiin menevä? Jos olit, on valitettavasti firmalle taitaa olla parempi maksaa kuin laittaa hoitoon…. Päihteet ja epävakaus on iso riski tuotannolle, ja hoito ei toimi kuin osalla. Ihmiselle itselleeen olisi parempi saada asiat kuntoon ja sitä kautta parempi ja terveempi elämä.
Kyllä.. ennenwanhaan olin tosiaan viinamäen miehiä. Sen takia sanonkin sitä sekavaksi ajaksi.
Toista se on nykyisin, kun voi istua rauhassa onkimassa ja tuumailla eloa.
Siinä rauhassa ei edes tule laitettua matoa koukkuun
Kyllä, en kysellyt itseltäni lupaa
- Anonyymi
Tiesitkö että Pirppiksellä ja Randomilla on tänään treffit?
- Anonyymi
Koulusta otin useasti.
- Anonyymi
Oma loma ja irtisanoutuminen ovat ihan eri juttuja.
Sait potkut, mutta sanoit itsesi irti, siis kumpi? Ilmeisesti laitoit nimen paperiin, että olet irtisanoutunut? Sitten vain hakemaan uutta työpaikkaa.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116