turpeesta,,,

Anonyymi

Terveisiä kentältä. Olen äärimmäisen huolissani tulevan talven energiahuollosta. Kesän sääolosuhteet ovat olleet vähintään haastavia turvetuotannolle. Turvetta on saatu varastoon noin 7% tavoitteista, huomenna mennään jo heinäkuuta. Syynä tähän ei ole huonot ilmat vaan huono hallitus ja tämä käsittämätön viher-humppa. Romuuttakaa turvekoneet, lopettakaa turvetuotanto. Tästä hölmöydestä pari kuukautta eteenpäin pääministeri Marin kertoo silmät kirkkaana että tulevana kesänä nostetaan turvetta kahden talven tarpeisiin.Täysin mahdoton edes ajatuksen tasolla missään olosuhteissa kun huomioidaan turvetuotannon nykytila. Turvetuotannossa tänä päivänä on noin 0.5% Suomen soista. Tämä pinta-ala kun kymmenkertaistettaisiin helpottamalla tätä sairaalloista luvitusmenetelmää, saataisiin Suomesta täysin omavarainen lämmön- ja sähköntuotannon suhteen. Kuinka syvällä pää pitää olla siellä paikassa mihin aurinko ei paista, että tätä faktaa ei tajua? Ensi talvi näyttää teille karut faktat. Ministeri Saarikko ei suostunut lukuisista pyynnöistä huolimatta tapaamiseen. Tästä tulevasta kriisistä ollaan yritetty varoittaa jo usean vuoden ajan. On kesäkuu ja pörssisähkö huitelee n.200€:sa. Tulevana talvena voitte kertoa tuon vähintään neljällä. Kuluttajat maksaa, muistakaa se.
Tämä kaikki olisi ollut estettävissä, jos turvetuotantoa ei olisi ajettu alas. Sitä olisi pitänyt tukea. Antaa varmuus alalle. Turvetta uusiutuu lähes kymmenkertainen määrä käyttöön nähden vuosittain. Tätäkään faktaa ei suostuta myöntämään, vaan uskotaan arpaonneen ja jätetään turve uusiutuvaksi kansalaisaloite homehtumaan pöydälle. Turve on uusiutuvaa ja sitä meillä riittää enemmän kun koskaan pystymme käyttämään.
Olen todellakin huolissani. Saa jakaa!
edell oli turvetuottajan "Arjan palstalta kopsaus

5

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihä meijän hallitusxoo onnistunu missää asiassa!! Hoitajamitotus perseelleen.turve perseelleen matupolitiikka persiillään.maatalous persiilläänenerkian hinta pilvissä....rahat syyretty ulkomaille valtion kassasta.........tietääkö joku jotai positiivistä tästä hall.? Ainut et lopettaa kohta!!

• Anonyymi

Suomi on myyty!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi on myyty!

Lahjoitettu!!!

• Anonyymi

lahjaverot vittuun.
      jos joku haluaa 20k käteen niin sähköpostia tänne, ei maksa mitään, ei vilunkipeliä, raha odottaa vaan saajaansa ja ILMAN VEROPASKAA.
      olen vain mukava ihminen ja lahjoitan sinulle 20 tuhatta euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4487
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      459
      1327
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      981
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      893
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      820
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      697
    10. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      42
      689
    Aihe